Niin, miten paljon noissa on neuvoteltavaa... ittellä on CX mennyt jo 2 kertaa "lunastukseen" kun on korjausarvio ollut yli 2000e, rahat on vakuutusyhtiö maksanut korvausarvion mukaan, ja "raato" jäänyt ittelle, ja sitten saanut itse korjata/korjauttaa, eli Auto on edelleen liikenteessä ja samassa vakuutusyhtiössäkin. vakuutusta ottaessa nimenomaan sanoin, että tämä ajoneuvo sitten aina korjataan

tosin aika harvassa liki 25v. vanhassa kulkineessa on täyskasko hinauspalvelulla
Luuleeko vakuutusyhtiöt nykyisin oletuksena, että asiakas haluaa saada nimenomaan uuden kulkineen tilalle, kun vanha rutataan, ja eivät edes kysy, halutaanko se vanha jostain syystä korjata ja pitää edelleen ajossa... joku aika sittenhän mainoksissa oikein luvattiin, että "saa auton arvon +25% kun vakuutat meillä, lunastusturva" tms. ja muutenkin sai senkäsityksen, että saa rahaa siitä vähänkolhitusta varmasti senverran jotta saa sitten hommata uuden tilalle, ja "pääsee" vanhasta eroon...
joissakin tapauksissa nykyautoissa tulee vastaan turvakorin kokoonpainumisvyöhykkeiden muodonmuutokset ja suurluluusteräsrakenteiden periksi-antaminen, mutta eikai tuosssa edellä mainitussa C5:n tapauksessa ole semmoisesta kyse?