Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
C5 HPi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=14710 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | svc [ 26.04.2013 11:15 ] |
Viestin otsikko: | C5 HPi |
Onkohan Suomeen tullut maahantuojan kautta koskaan ykköskorisia C5:ia 143 hv HPi moottorilla? |
Kirjoittaja: | Sitikkapuoskari [ 26.04.2013 12:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 HPi |
Ei tietääkseni. |
Kirjoittaja: | citsportsite [ 26.04.2013 13:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 HPi |
Nettiautossa oli kaksi vuotta sitten yksi myynnissä. Ei ole minunkaan mielestä ole maahantuojan kautta tullut yhtään. |
Kirjoittaja: | svc [ 26.04.2013 17:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 HPi |
Näin arvelinkin, kun niitä ei tosiaan juuri myynnissä näy. Olisikohan suoraruiskutusta pidetty hieman liian eksoottisena vai olikohan se vaan jotenkin epäonnistunut? Tai sitten liian kallis hyötyyn nähden. |
Kirjoittaja: | Hessu [ 26.04.2013 17:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 HPi |
Onhan näitä ollut, muistelenko oikein että Ford Mondeosta oli samoihin aikoihin 1.8 SCI jota ei isommin näillä nurkilla näkynyt? |
Kirjoittaja: | svc [ 26.04.2013 19:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 HPi |
Olikos vielä niin, että PSA:n HPI-ruisku oli tehty Mitsubishin lisenssillä? |
Kirjoittaja: | Tulsku [ 27.04.2013 08:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 HPi |
svc kirjoitti: Olisikohan suoraruiskutusta pidetty hieman liian eksoottisena vai olikohan se vaan jotenkin epäonnistunut? Tai sitten liian kallis hyötyyn nähden. Juttelin kerran aiheesta kymmenisen vuotta sitten paikallisen myyjän kanssa, hän vihjaili vähän tuon epäonnistumisen suuntaan. En nyt muista tarkalleen, mikä siinä oikein oli, mutta se taisi olla aika nirso käytetyn polttoaineen suhteen. Ja ilmeisesti Suomessa olisi tullut vielä enemmän ongelmia kuin Keski-Euroopassa. |
Kirjoittaja: | Andre [ 27.04.2013 09:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 HPi |
Ei ole maahantuojan toimesta tullut HPi-koneisia autoja maahan. |
Kirjoittaja: | svc [ 27.04.2013 12:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 HPi |
Pienellä netin selaamisella saa vinkkejä, että HPi:n ongelmakohtia ovat näköjään olleet muuttuva venttiilien ajoitus (VVT), polttoainepumput (2 kpl) ja -injektorit, polttoaineen paineensäädin sekä EGR. Pelkästään polttoaineen korkeapainepumppu näkyy maksavan yli 500€. Moottoria valmistettiin vain 2001-2005, eli ei mikään ihme, että on nykyään melkoisen harvinainen. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |