Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Korikittikele http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=14735 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | sahtivaari [ 28.04.2013 18:43 ] |
Viestin otsikko: | Korikittikele |
![]() Korikitin keksijä on jo toivottavasti kuollu ja lapioi hiiliä uuniin. Niitä kun kaivaa auki, niin alla ei oo mittään. Ilman sitä paskaa saumat olisi kunnossa. No hitsatessa tietenkin lanka loppu tänään. ![]() Huomenna saa uutta lankaa. ![]() |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 29.04.2013 08:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korikittikele |
Vanhanaikainen korikitti oli oikeasti pirun huokoista ja päästi kosteutta läpi vuosia. Olen tavannut samaa ongelmaa. |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 29.04.2013 16:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korikittikele |
![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Les Excentriques [ 29.04.2013 17:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korikittikele |
Eihän sitä korikittiä tarvittais, jos joku ei olis keksinyt pistehitsausta, tuota korikorroosion alkulähdettä ![]() |
Kirjoittaja: | XM-Hannu [ 29.04.2013 21:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korikittikele |
Les Excentriques kirjoitti: Eihän sitä korikittiä tarvittais, jos joku ei olis keksinyt pistehitsausta, tuota korikorroosion alkulähdettä ![]() Eikös Israelissa koottu Kaiser ollut kokonaan ruuvattu/ niitattu kori. Tietääkseni ne olivat ainakin täkäläisessä ilmastossa korjauskelvottomia alle 10 vuodessa. ![]() ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | XM-Hannu [ 29.04.2013 22:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korikittikele |
Googletin vähän Kaiseria. Autoa ei suinkaan valmistettu Israelissa, vaan loppuaikoina Argentiinassa. Isäni sanoi joskus vuosikymmeniä sitten, että Kaiser oli ollut erityisen nopeasti ruostuvan maineessa. Sori tämä sähläys. ![]() |
Kirjoittaja: | RPekka [ 29.04.2013 22:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korikittikele |
XM-Hannu kirjoitti: Kaiser oli ollut erityisen nopeasti ruostuvan maineessa. Käsittääkseni GS ja CX ei myöskään aikaillut sen ensimmäisen läpireiän paljastamisessa... |
Kirjoittaja: | niko [ 30.04.2013 07:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korikittikele |
Jepulis, kyllä Citroënilla on tuo maatuminen aikanaan hyvin osattu varmistaa. Onneksi merkki on ollut sen verran harrastettu, että jotain on meille jälkipolvillekin jäänyt. |
Kirjoittaja: | psjääkäri [ 30.04.2013 10:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korikittikele |
Ja mistä se koripelti tuli franskoille GS ja CX aikakadella? Sama alkulähde toli myös makarooneilla. |
Kirjoittaja: | svc [ 30.04.2013 12:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korikittikele |
Fiateissa käytettiin jossain vaiheessa Neuvostoliitossa tuotettua peltiä, joissa toisinaan valssaus ei ollut oikein onnistunut jolloin ruoste pääsi etenemään pellin kerrosten välissä. |
Kirjoittaja: | sitikkaporo [ 30.04.2013 12:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korikittikele |
^ Eikös Volvokin joutunut ovipeltejä uusimaan samanlaisen ongelman vuoksi 80/90-luvuilla.. |
Kirjoittaja: | jaakkovaakko [ 30.04.2013 13:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korikittikele |
Ja Fordeihin vaihdettiin ko. kitin vuoksi ovia vielä pitkälle 2000 lukua ![]() |
Kirjoittaja: | jaakkovaakko [ 30.04.2013 13:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korikittikele |
jaakkovaakko kirjoitti: Ja Fordeihin vaihdettiin ko. kitin vuoksi takuuseen ovia vielä pitkälle 2000 lukua
![]() |
Kirjoittaja: | kaselin [ 30.04.2013 20:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korikittikele |
Essolla maalattiin MBeitäki ![]() ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Scrat [ 01.05.2013 10:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korikittikele |
Kyllä Kaiseria koottiin Israelissa ja suurin osa Suomeen tulleista oli juuri Israeliaisia. Ne olivat laadultaan hyuonompia kuin aidot jenkkiversiot, valitettavasti. Olen aina pitänyt ison Kaiserin muotoilusta Scrat |
Kirjoittaja: | Säxä77 [ 02.05.2013 12:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korikittikele |
Se että auto pitempään seisoessa vajoaa melkein maahan kiinni, ei mitenkään vaikeuta ruostumista... |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 02.05.2013 14:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korikittikele |
svc kirjoitti: Fiateissa käytettiin jossain vaiheessa Neuvostoliitossa tuotettua peltiä, joissa toisinaan valssaus ei ollut oikein onnistunut jolloin ruoste pääsi etenemään pellin kerrosten välissä. Joo ja 70-luvulla Ranskakin oli ihan oikeasti kommunistinen maa niin jopa olis kumma jos pelti ei olis tullut Neuvostoliitosta. |
Kirjoittaja: | Eki [ 02.05.2013 23:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korikittikele |
svc kirjoitti: Fiateissa käytettiin jossain vaiheessa Neuvostoliitossa tuotettua peltiä, joissa toisinaan valssaus ei ollut oikein onnistunut jolloin ruoste pääsi etenemään pellin kerrosten välissä. Italialaiset saivat sitä korvauksena Togliattin tehtaasta. Pelti oli samaa, jota neuvostoihmiset käyttivät itse omassa autoteollisuudessaan. Koska koriprässit olivat pääasiassa Stalinin ajalta, paitsi tietenkään eivät uudessa uljaassa Togliattin tehtaassa, alkoivat ne jo olemaan käyttöikänsä ehtoopuolella. Siksi pellin piti olla hieman pehmeämpää (= enemmän lyijyä tms. sekaan?). Ruostumisen lähes kuuli... |
Kirjoittaja: | XM-Hannu [ 02.05.2013 23:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korikittikele |
Scrat kirjoitti: Kyllä Kaiseria koottiin Israelissa ja suurin osa Suomeen tulleista oli juuri Israeliaisia. Ne olivat laadultaan hyuonompia kuin aidot jenkkiversiot, valitettavasti. Olen aina pitänyt ison Kaiserin muotoilusta Scrat Muistinpa sittenkin oikein. Ihme että autowiki ei kertonut Kaiserin Israel-valmistuksesta. Siellä kerrottiin vain jenkkivaiheista, tehtaiden ostoista, nimenvaihdoksista ja että loppuaikoina sitä tehtiin Argentiinassa. |
Kirjoittaja: | tango [ 05.05.2013 15:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korikittikele |
sahtivaari kirjoitti: Korikitin keksijä on jo toivottavasti kuollu ja lapioi hiiliä uuniin. Niitä kun kaivaa auki, niin alla ei oo mittään. Ilman sitä paskaa saumat olisi kunnossa. Mitenkäs tuo pitäisi oikeaoppisesti tehdä jotta kestäisi? |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |