Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Osiks otan tai sitten en, säilytänkö vai tuunailen http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=14958 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | eskere [ 20.05.2013 19:16 ] |
Viestin otsikko: | Osiks otan tai sitten en, säilytänkö vai tuunailen |
Miten raadin mielestä tulisi vaalia vanhaa kalustoa. ![]() Varastoon on kertynyt useita beksejä "sitä oikeaa" tavoitellessa. Muutaman hyvän lisäksi on pelastusoperaatioissa kertynyt kohtuukuntoisia ja pienellä vaivalla katsastuskuntoon laitettavissa olevia ajoneuvoja. Olisiko parasta näistä hiukan kulahtaneista peleistä ottaa parhaat palat jemmaan ja kohentaa nillä hyvien beksien kuntoa hiuppuunsa ja laittaa loppuraadot paaliin, vai elvyttää ne kehnommatkin, jolloin kaikki olisi leimassa, mutta jokaisessa olisi enemmän tai vähemmän moitteen sijaa.... ![]() Toisena tulee mieleeni kysymys, tulisiko autot säilyttää mahdollisimman alkuperäisinä vai kohentaako omaa ajomukavuutta vaihtamalla esim. RE/TRS varusteisiin autoihin tarpeettomista GTI/Millesime autoista osia, kuten sisustaa, automaattilaatikkoa ym. ![]() Ei oo helppoa kun ei oo, eikä oo helppoa kun on ![]() |
Kirjoittaja: | Esa66 [ 20.05.2013 20:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Osiks otan tai sitten en, säilytänkö vai tuunailen |
Pistät paaliin vain, kaiken mitä et itse tarvitse. |
Kirjoittaja: | Xari [ 20.05.2013 20:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Osiks otan tai sitten en, säilytänkö vai tuunailen |
Hyvän alkuperäiskuntoisen pitäisin alkuperäisenä, ihan alkuperäinen ei omakaan ole mut sellaiseksi helposti sen saa, kaikkia ei voi pitää, elvyttää, säilöä, tosin ei sitä mene enään pitkään kun nämäkin on museovehkeitä ja entisöity pilalle ![]() Toisaalta tuleeko siitä RE:stä parempi paalissa kuin millesimen sisustalla... |
Kirjoittaja: | Pete H [ 20.05.2013 20:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: Osiks otan tai sitten en, säilytänkö vai tuunailen |
Olen pikkuhiljaa kääntynyt siihen mieleen, että perusmallit häviät hyvin nopeasti. Siksi yritän pitää oma santtua alkuperäisenä. Jos auto on todella huono, on se eriasia. Silloin vain osat talteen. Muistan vain, kuinka keski-suomessa purimme monta autoa 90-luvun alussa. Niitä ei enää tunnu olevan liikenteessä. ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 21.05.2013 00:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: Osiks otan tai sitten en, säilytänkö vai tuunailen |
"ottaa parhaat palat jemmaan ja kohentaa nillä hyvien beksien kuntoa hiuppuunsa ja laittaa loppuraadot paaliin" Just niiku näin ![]() Vanha harrastajakaverikin juuri loihti tuossa töissä lausumaan että BX oli ehkä se kaikkein surkein Citikka, siis näistä hydejousitteisista. |
Kirjoittaja: | r_a_n_u [ 21.05.2013 05:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: Osiks otan tai sitten en, säilytänkö vai tuunailen |
Cikatti kirjoitti: Just niiku näin ![]() Vanha harrastajakaverikin juuri loihti tuossa töissä lausumaan että BX oli ehkä se kaikkein surkein Citikka, siis näistä hydejousitteisista. Vanha harrastajakaverisi saattaa hyvinkin olla oikeassa. Jostain olen tuon suuntaista mielipidettä ennenkin lukenut. Kirjoittajaa en muista, mutta olisko ollut vanhan harrastajakaverisi kaveri? Tämä nyt ihan arvailua. |
Kirjoittaja: | niko [ 21.05.2013 08:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Osiks otan tai sitten en, säilytänkö vai tuunailen |
Cikatti puhuu taas höpöjä, yksi parhaistahan se BX on ![]() Mutta eskeren housuissa jos olisin, niin katsoisin parhaat aihiot ja loput purkuun, vaikka talkoilla, jos haluaa pistää hommaan vauhtia. Ja nimenomaan alkuperäisenä kannattaa niitä hyviä pitää, eikä alkaa mitään tuninkivehkeitä rakennella. |
Kirjoittaja: | jasu [ 21.05.2013 10:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: Osiks otan tai sitten en, säilytänkö vai tuunailen |
Tuosta "huonoin mehusitikka" -kommentista kommenttia. Onneksi saa olla omaa mieltä, tässäkin asiassa, ja jonkun internettiin kertoma lausahdus ei tosiaankaan ole mikään absoluuttinen totuus. Varsinkaan tällaisessa asiassa, mikä perustuu kunkin omaan mieltymykseen, turha silloin on sitä omaa mielipidettään olla ihan joka hemmetin väliin tunkemassa - siis aina kun on Bx:stä juttua, niin ei tarvitse tulla samaa jauhamaan. Varsinkaan jos ei ole juurikaan omakohtaisia kokemuksia asiasta... Itse taas tykkäsin aikanaan paljonkin Bx:stä, varsinkin sen ajettavuuden ja helpohkon korjattavuuden takia. Yksinkertainen peruslaite, ei kummallisia erikoistyökaluja jne. Bx:n jälkeen on tullut kyllä ajeltua jos-vaikka-millä, ja vielä silloinkin kun itselläni ajossa sellainen oli. Xsaraa, Xantiaa, C-vitosta, en vain ikinä ole mihinkään noihin "oppinut", eivät ilmeisesti sovi ruumiin/luonteenomituisuuksiini, mutta Xm:lle ei kuitenkaan pärjää. Tällä henkilökohtaisella otannalla voisinkin tulla jauhamaan, että "Bx on heti Xm:n jälkeen paras, turha muuta selittää", mutta tämähän onkin vain oma mielipiteeni, ja jätän sen tähän... Eskerellä olisi kyllä todella hyviä aihioita, vaikka mihin, mutta tuo tilan- ja ajankäytön sovittaminen aiheuttaa tiettyjä rajoituksia. Siksi noita pitäisi vähän pihasta vähentää, eikä ne tosiaankaan ole mitään paalivalmiita raatoja..! Jos van yhtään mieli tekee, niin kyllä kysäistä kannattaa... Pitkään on kyllä haaveena ollut rakentaa 4TC-replica, tuolta löytyisi kivasti lähtökohtaa sellaiseenkin, mutta onneksi on (toistaiseksi?) ollut järkeä sen verran ettei ole tullut kuin hiljakseen suunniteltua mokomaa... PS. Cikatti, jos koet tämän pahastikin osuneen, niin muistan että mainitsit joskus kovasti liioittelevasi asiaa, itse taas tulee pikkasen kärkevästi toisinaan kirjoitettua. Tässä kuitenkaan ei ole mikään tarkoitus kenenkään mieltä pahoittaa |
Kirjoittaja: | XM-Hannu [ 21.05.2013 18:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Osiks otan tai sitten en, säilytänkö vai tuunailen |
Aikoinaan 4 BX:ää omistaneena en kertaakaan kokenut, että BX olisi huono, päinvastoin. Uudehkot BX:t oli todella loisteliaita ja ylivertaisia ajettavuudeltaan, ainakin verraten kaikkiin aikaisemmin ajamiini, tosin yleensä vanhempiin tojo-nissan-mazda-opel-ford-vw-fiat autoihin. Myös kaveripiirissä BX yllätti useat myönteisesti, kuten kirjoitin paras sitikkakokemus-ketjussa. Enkä yhtäkään vaihtanut pois siksi, että se olisi ollut huono. Viimeisin 1,9 TD Break oli 400 000 ajettu, kun ostin sen, ja ajoin sillä vielä 330 000. Edelleenkin sydän hypähtää ilosta, kun näkee Beksin liikenteessä. |
Kirjoittaja: | Lemon [ 22.05.2013 07:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: Osiks otan tai sitten en, säilytänkö vai tuunailen |
niko kirjoitti: Ja nimenomaan alkuperäisenä kannattaa niitä hyviä pitää, eikä alkaa mitään tuninkivehkeitä rakennella. Juuri näin! ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |