Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C% alulevyvanteet
ViestiLähetetty: 02.06.2013 14:49 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Havaintoja: Talvi ja suola tekee vanteille samaa, kuin takajarrusatuloille. Lähinnä painojen ja koristekapselien kynsien alla. Jokin suojaus tällekin...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C% alulevyvanteet
ViestiLähetetty: 02.06.2013 19:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
ealab kirjoitti:
Havaintoja: Talvi ja suola tekee vanteille samaa, kuin takajarrusatuloille. Lähinnä painojen ja koristekapselien kynsien alla. Jokin suojaus tällekin...
Kannattaa rengasliikkeessä vaatia, että käyttävät aluvanteelle tarkoitettuja muovipintaisia painoja. Teräsvanteessa sen sijaan on tarkoituksenmukaista käyttää pinnoittamattomia painoja, jolloin se hidastaa vanteen syöpymistä painon alta. Painot ovat nykyään sinkkiä lyijyn sijasta, jolloin alumiini ja magnesium syöpyvät helpommin.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C% alulevyvanteet
ViestiLähetetty: 02.06.2013 21:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
svc kirjoitti:
Painot ovat nykyään sinkkiä lyijyn sijasta, jolloin alumiini ja magnesium syöpyvät helpommin.


Tämä nyt on joltistakin saivartelua, mutta sinkki on epäjalompi metalli kuin lyijy, joten potentiaaliero mainitsemiisi vannemateriaaleihin on itse asiassa pienempi. Huonoin vaihtoehto olisi siis litiumista tehdyt vanteet, joiden painot ovat platinaa :)



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C% alulevyvanteet
ViestiLähetetty: 02.06.2013 22:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Hessu kirjoitti:
svc kirjoitti:
Painot ovat nykyään sinkkiä lyijyn sijasta, jolloin alumiini ja magnesium syöpyvät helpommin.
Tämä nyt on joltistakin saivartelua, mutta sinkki on epäjalompi metalli kuin lyijy, joten potentiaaliero mainitsemiisi vannemateriaaleihin on itse asiassa pienempi. Huonoin vaihtoehto olisi siis litiumista tehdyt vanteet, joiden painot ovat platinaa :)
Olet oikeassa, tuli oltua vissiin liikaa auringossa tänään. :oops:
Ajatus oli että teräsvanteessa, lyijypainon alla syöpyy teräs, mutta sinkkipainon alla se sinkki.
Alumiinin kannalta molemmat ovat huonoja ja siksi kannattaa käyttää niitä pinnoitettuja painoja.

Litiumvanteet olisivat kyllä tosi kevyet...



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C% alulevyvanteet
ViestiLähetetty: 02.06.2013 22:44 

Viestit: 3655
Mun laukun pohjaan on tarttunut painoja, kun kuljettelin pyöriä rengasmiehelle keväällä. Mites ne painot mahtaa vaikuttaa Jounin valmistamaan olkalaukkuun? :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C% alulevyvanteet
ViestiLähetetty: 04.06.2013 21:46 

Viestit: 202
Paikkakunta: Nummela
Lemon kirjoitti:
Mun laukun pohjaan on tarttunut painoja, kun kuljettelin pyöriä rengasmiehelle keväällä. Mites ne painot mahtaa vaikuttaa Jounin valmistamaan olkalaukkuun? :mrgreen:

Ne saattaa nostaa laukun painoa.



Jyrki
C5 X7 sedan 2.0 HDI 136, C8 2.0 HDI ja jaguar ja Kia ja punto ja yaris ja aygo
Exiä:Pöso 407 2,7 HDI, Berlingo 1,4 Multispace -99, C5 2.0 HDI Break -02, 406 HDI pösö -03, Xantia 2.0 16V Break -96, BX 19 GTI, Visa GT, BX 16 Break
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: