Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Tiukassa oli http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=1518 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | r_a_n_u [ 09.06.2009 20:17 ] |
Viestin otsikko: | Tiukassa oli |
Aioin vaihtaa BX GT:n oikean etujousisylinterin. Alapäässä se tukivarren pultti oli tiukassa. Mutteri kyllä aukesi helposti, mutta se pultti ei meinannut millään lähteä. Eihän sitä tietenkään olisi tarvinnutkaan saada pois. Nappasin muutaman kerran siihen pultin päähän vasaralla ja sitten jo olikin tarvis. Todennäköisesti sitä pulttia ei oltu pidelty sen 24:n vuoden aikana kertaakaan. |
Kirjoittaja: | rmattila [ 09.06.2009 20:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tiukassa oli |
Minä olen mutterin avaamisen jälkeen kiilannut suoraan kaulusta auki: kuva, ei siihen pulttiin tosiaan pakko ole koskea. Jos kumminkin koskee, niin parempi pistää mutteri pultin päähän ja lyödä siihen, niin ei mene pultin pää pilalle. |
Kirjoittaja: | r_a_n_u [ 09.06.2009 21:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tiukassa oli |
Oli mutteri pultinpään suojana. Mutta sitten sai se mutterikin jo niin paljon siipeensä, jotta lopulta kun pultti alkoi antaa periksi, piti pultti vetää mutterin takaa laikalla poikki. Ja aikoja ennen se jousisylinteri oli poissa kauluksen sisältä. |
Kirjoittaja: | RPekka [ 09.06.2009 22:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tiukassa oli |
rmattila kirjoitti: ei siihen pulttiin tosiaan pakko ole koskea. Joissakin sylintereissä mitä omassa autossani on käynyt on ollut se kohdistusnasta sen verran korkea ettei ole pultin ali mahtunut kulkemaan. |
Kirjoittaja: | 12Soupapes [ 09.06.2009 22:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tiukassa oli |
Olen niitä ruostuneita tapauksia korvannut ihan tavallisilla kuusiokantapulteilla. Alkuperäisessä on neliskanttinen pää, mutta jousijalassa oleva leikkaus lukitsee myös kuusiokannan. Ja paljon vaseliinia sekaan niin ruoste pysyy toivon mukaan vähän kauemmin poissa. |
Kirjoittaja: | r_a_n_u [ 09.06.2009 22:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tiukassa oli |
12Soupapes kirjoitti: Alkuperäisessä on neliskanttinen pää ... Ai jaa? En koskaan sellaista ole BX:ssä nähnyt. Kaikki ne pultit mitä olen avannut ovat olleet kuusiokantaisia. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 11.06.2009 15:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tiukassa oli |
r_a_n_u kirjoitti: Aioin vaihtaa BX GT:n oikean etujousisylinterin. Alapäässä se tukivarren pultti oli tiukassa. Mutteri kyllä aukesi helposti, mutta se pultti ei meinannut millään lähteä. Eihän sitä tietenkään olisi tarvinnutkaan saada pois. Meinaat kai olkakappaletta, etkä tukivartta? Meisselillä/taltalla+vasaralla kun levittää vähän ja tarjoaa mossia väliin sen jälkeen, niin lähtee tolpan alapää melkein itsestään pois.
|
Kirjoittaja: | r_a_n_u [ 11.06.2009 16:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tiukassa oli |
laakeri kirjoitti: Meinaat kai olkakappaletta, etkä tukivartta? Vaikka niin. ![]() laakeri kirjoitti: Meisselillä/taltalla+vasaralla kun levittää vähän ja tarjoaa mossia väliin sen jälkeen, niin lähtee tolpan alapää melkein itsestään pois. Just. Ei jousisylinterin poislähdössä ollutkaan mitään vaikeutta, vaan, kerronpa sen nyt sitten uudestaan, se kiristyspultti oli tiukassa.
|
Kirjoittaja: | laakeri [ 12.06.2009 11:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tiukassa oli |
r_a_n_u kirjoitti: Just. Ei jousisylinterin poislähdössä ollutkaan mitään vaikeutta, vaan, kerronpa sen nyt sitten uudestaan, se kiristyspultti oli tiukassa. Onkos siellä ihan pultti? Ei nyt pysty muistamaan, onko se Xantia vai BX ollut, missä on se neliön näköinen kanta, joka tuntuu melko kiinteästi olevan ja jolle ei mitään tarvitse tehdä, pelkkä mutteri avataan? ![]() |
Kirjoittaja: | r_a_n_u [ 12.06.2009 11:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: Tiukassa oli |
Xantiasta ei kokemusta. BX:ssä pultti. Ja, kuten RPekka tuolla edellä kertoi, niin joissakin jousisylintereissä on se kohdistusnasta niin korkea, jotta pultti pitää poistaa. Yleensä se pultti lähtee ihan iisisti pois. Nyt tuli se poikkeus eteen. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |