Garmin nüvi 2495LMT teki tenän ennen juhannusta Bremenin keskustassa. Koko reissun, n. 600km laite toimi normaalisti, mutta keskustan parkkitalosta kun tuli poislähdön aika, navi ei käynnistynyt laisinkaan. Tankkaamaan ja lentokentälle piti vielä osata... Onneksi Korean Servoletistä löytyi saksankielinen navi, jonka kartan sain näkyviin. Osoitteen syöttämiseen ei oma eikä lastenlasten saksankielen taito riittänyt, mutta karttakin oli sentään jotain.
Reissun jälkeen kun kytkin laitteen tietsikkaan niin se käynnistyi aivan normaalisti, eikä koeajoissakaan ole sen kanssa ollut ongelmia reissun jälkeen. Nyt olen mietiskellyt mikähän sen tilttasi silloin? Uskaltaako lähteä sen kanssa uudestaan matkalle ja pitääkö ottaa varalle Tomppa mukaan? Laitteella ei ole ikää kuin vajaa vuosi.
Muuten olen tykännyt Garminin kanssa reissata, äänikomento on todella hyvä ominaisuus. Se helpottaa reittin asentamista laitteeseen, eikä tarvitse olla yksinään, vaikka on yksin reissussa, kun komentelee aikansa kuluksi navia
Hessun kanssa olen samaa mieltä siitä, että kaupungin keskustaan ei tahdo Garminilla löytää jos ei ole jotain osoitetta sille antaa. Tompassa tämä homma toimii paremmin.