Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tiukassa oli
ViestiLähetetty: 09.06.2009 20:17 

Viestit: 2699
Aioin vaihtaa BX GT:n oikean etujousisylinterin. Alapäässä se tukivarren pultti oli tiukassa. Mutteri kyllä aukesi helposti, mutta se pultti ei meinannut millään lähteä. Eihän sitä tietenkään olisi tarvinnutkaan saada pois. Nappasin muutaman kerran siihen pultin päähän vasaralla ja sitten jo olikin tarvis. Todennäköisesti sitä pulttia ei oltu pidelty sen 24:n vuoden aikana kertaakaan.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tiukassa oli
ViestiLähetetty: 09.06.2009 20:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Minä olen mutterin avaamisen jälkeen kiilannut suoraan kaulusta auki: kuva, ei siihen pulttiin tosiaan pakko ole koskea. Jos kumminkin koskee, niin parempi pistää mutteri pultin päähän ja lyödä siihen, niin ei mene pultin pää pilalle.



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tiukassa oli
ViestiLähetetty: 09.06.2009 21:09 

Viestit: 2699
Oli mutteri pultinpään suojana. Mutta sitten sai se mutterikin jo niin paljon siipeensä, jotta lopulta kun pultti alkoi antaa periksi, piti pultti vetää mutterin takaa laikalla poikki. Ja aikoja ennen se jousisylinteri oli poissa kauluksen sisältä.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tiukassa oli
ViestiLähetetty: 09.06.2009 22:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
rmattila kirjoitti:
ei siihen pulttiin tosiaan pakko ole koskea.

Joissakin sylintereissä mitä omassa autossani on käynyt on ollut se kohdistusnasta sen verran korkea ettei ole pultin ali mahtunut kulkemaan.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tiukassa oli
ViestiLähetetty: 09.06.2009 22:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 255
Olen niitä ruostuneita tapauksia korvannut ihan tavallisilla kuusiokantapulteilla. Alkuperäisessä on neliskanttinen pää, mutta jousijalassa oleva leikkaus lukitsee myös kuusiokannan. Ja paljon vaseliinia sekaan niin ruoste pysyy toivon mukaan vähän kauemmin poissa.



Arkikäytössä:
XM V6 A Pallas Berline -91
XM TurboD12 A Break -98
Xantia 2.0i aut Break -98
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tiukassa oli
ViestiLähetetty: 09.06.2009 22:50 

Viestit: 2699
12Soupapes kirjoitti:
Alkuperäisessä on neliskanttinen pää ...

Ai jaa? En koskaan sellaista ole BX:ssä nähnyt. Kaikki ne pultit mitä olen avannut ovat olleet kuusiokantaisia.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tiukassa oli
ViestiLähetetty: 11.06.2009 15:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
r_a_n_u kirjoitti:
Aioin vaihtaa BX GT:n oikean etujousisylinterin. Alapäässä se tukivarren pultti oli tiukassa. Mutteri kyllä aukesi helposti, mutta se pultti ei meinannut millään lähteä. Eihän sitä tietenkään olisi tarvinnutkaan saada pois.
Meinaat kai olkakappaletta, etkä tukivartta? Meisselillä/taltalla+vasaralla kun levittää vähän ja tarjoaa mossia väliin sen jälkeen, niin lähtee tolpan alapää melkein itsestään pois.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tiukassa oli
ViestiLähetetty: 11.06.2009 16:19 

Viestit: 2699
laakeri kirjoitti:
Meinaat kai olkakappaletta, etkä tukivartta?
Vaikka niin. :)
laakeri kirjoitti:
Meisselillä/taltalla+vasaralla kun levittää vähän ja tarjoaa mossia väliin sen jälkeen, niin lähtee tolpan alapää melkein itsestään pois.
Just. Ei jousisylinterin poislähdössä ollutkaan mitään vaikeutta, vaan, kerronpa sen nyt sitten uudestaan, se kiristyspultti oli tiukassa.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tiukassa oli
ViestiLähetetty: 12.06.2009 11:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
r_a_n_u kirjoitti:
Just. Ei jousisylinterin poislähdössä ollutkaan mitään vaikeutta, vaan, kerronpa sen nyt sitten uudestaan, se kiristyspultti oli tiukassa.
Onkos siellä ihan pultti? Ei nyt pysty muistamaan, onko se Xantia vai BX ollut, missä on se neliön näköinen kanta, joka tuntuu melko kiinteästi olevan ja jolle ei mitään tarvitse tehdä, pelkkä mutteri avataan? :?:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tiukassa oli
ViestiLähetetty: 12.06.2009 11:36 

Viestit: 2699
Xantiasta ei kokemusta. BX:ssä pultti. Ja, kuten RPekka tuolla edellä kertoi, niin joissakin jousisylintereissä on se kohdistusnasta niin korkea, jotta pultti pitää poistaa. Yleensä se pultti lähtee ihan iisisti pois. Nyt tuli se poikkeus eteen.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: