|
Kirjoittaja |
Viesti |
jiipee62
|
Viestin otsikko: Monimenetelmähitsauskoneet? (Mig/Mag/Tig/Puikko) Lähetetty: 27.09.2013 21:04 |
Viestit: 202 Paikkakunta: Nummela
|
Tervehdys! Käsittääkseni nykyään on moisia hitsauksen yleiskoneita ja jopa ihan järkeviä ja toimivia. Moiseen olisi alustava lupa vaikka hankkia, mutten nyt sitten pikaisella googlella löytänyt kuin Walliuksen Wameta 250 MFK koneen, käsittääkseni noita monitoimi-invertterivehkeitä on muillakin? Käyttö olisi kunnossapidossa, pääpaino kuitenkin oikeasti verstaan poppoon omilla viraapeleillä:-). Oiskohan arvon patonkilaisilla tältäkin alalta komemusta ja neuvoja, budjetti venynee laitteen mukaan kohtuu isoksikin. Mieluiten kuitenkin edullinen ja kestävä laite jota voisi ehkä farkkuautolla siirrellä tarpeen tullen. AC-Tig oisi plussaa, aluhitsaus ois kiva opetella 
Jyrki C5 X7 sedan 2.0 HDI 136, C8 2.0 HDI ja jaguar ja Kia ja punto ja yaris ja aygo Exiä:Pöso 407 2,7 HDI, Berlingo 1,4 Multispace -99, C5 2.0 HDI Break -02, 406 HDI pösö -03, Xantia 2.0 16V Break -96, BX 19 GTI, Visa GT, BX 16 Break
|
|
|
|
 |
Sitruunaseppä
|
Viestin otsikko: Re: Monimenetelmähitsauskoneet? (Mig/Mag/Tig/Puikko) Lähetetty: 27.09.2013 22:39 |
Viestit: 1242
|
Menisin hitsausalan liikkeseen ja saisin siellä kokeilla ja päättää sen jälkeen. Ihastut ikihyviksi toinen toistaan kivempiin vehkeisiin!
Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Monimenetelmähitsauskoneet? (Mig/Mag/Tig/Puikko) Lähetetty: 28.09.2013 11:20 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
Samanmoista pohdintaa oli kevväämmällä, kun konetta hommasin, tosin pienempiä oli nuo, mitä itse harkitsin, sinänsä monipuolisia, puikkoa pystyi käyttämään näistä pikkukoneista vain Migatronic. viewtopic.php?f=9&t=14540&hilit=walliuswalliuksen tapauksessa katsoisin valmistusmaata, onko se Suomi vai esim. Ranska, Suomalaisen ehkä ottaisin, Ranskassa tehtyä en, takuissakin on eroa, Suomessa valmistetuissa taisi olla 2v., muualla valmistetuissa 1v.
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
export
|
Viestin otsikko: Re: Monimenetelmähitsauskoneet? (Mig/Mag/Tig/Puikko) Lähetetty: 28.09.2013 11:50 |
Viestit: 103 Paikkakunta: Eura
|
Mulla on pienestä Wametan kannettavasta puikkokoneesta erittäin huonot kokemukset, laite oli vuosimallia noin 2009, 2010. Olisko ollut Italiassa tehty, täytyy avata se joskus. Kempin- mig ja Hakas (Wallius)- puikkokone vuodelta 198x pelaavat onneksi, eikä ole ongelmia ollut.
|
|
|
|
 |
jiipee62
|
Viestin otsikko: Re: Monimenetelmähitsauskoneet? (Mig/Mag/Tig/Puikko) Lähetetty: 29.09.2013 15:13 |
Viestit: 202 Paikkakunta: Nummela
|
Jees, noin vähän ajattelinkin. Tarvii kiusata maanantaina noita myyjiä, näköjään noita koneita on paremmillakin merkeillä.
Jyrki C5 X7 sedan 2.0 HDI 136, C8 2.0 HDI ja jaguar ja Kia ja punto ja yaris ja aygo Exiä:Pöso 407 2,7 HDI, Berlingo 1,4 Multispace -99, C5 2.0 HDI Break -02, 406 HDI pösö -03, Xantia 2.0 16V Break -96, BX 19 GTI, Visa GT, BX 16 Break
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Monimenetelmähitsauskoneet? (Mig/Mag/Tig/Puikko) Lähetetty: 29.09.2013 22:36 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Mig/mag/tig: Kemppi. Hyvä tig: Fronius. Puikko, kannettava: Telwin. 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
jiipee62
|
Viestin otsikko: Re: Monimenetelmähitsauskoneet? (Mig/Mag/Tig/Puikko) Lähetetty: 01.10.2013 17:26 |
Viestit: 202 Paikkakunta: Nummela
|
Kiitoksia mielipiteistä, Froniuksen yleiskone lähti tilaukseen. Fronius TRANS PULS SYNERGIC 2700 COMPACT
Jyrki C5 X7 sedan 2.0 HDI 136, C8 2.0 HDI ja jaguar ja Kia ja punto ja yaris ja aygo Exiä:Pöso 407 2,7 HDI, Berlingo 1,4 Multispace -99, C5 2.0 HDI Break -02, 406 HDI pösö -03, Xantia 2.0 16V Break -96, BX 19 GTI, Visa GT, BX 16 Break
|
|
|
|
 |
jiipee62
|
Viestin otsikko: Re: Monimenetelmähitsauskoneet? (Mig/Mag/Tig/Puikko) Lähetetty: 02.10.2013 14:47 |
Viestit: 202 Paikkakunta: Nummela
|
Olihan tuo aikas kallis. Jossain 7,5 k€ paikkeilla kärryineen ja alu, fe, rst ohjelmilla verollisena. Onneksi maksaja on työnantajani  . Kempille soittelin, ei myyntimiehen mukaan ole Kempin valikoimissa moista yleiskonetta. Fronius tuli merkkinä suositelluksi niin monesta paikasta, ettei kauheasti mietityttänyt suositella sitä esimiehelleni. Lisäksi heitin useat voimassaolevat patentit hitsauksesta antavat olettaa firman aidosti panostavan tuotteisiinsa. Ja tarjous tuli nopeasti. No, täytyy kysyä millä ohjelmalla hitsaan 0-1,5 mm peltiä joka on osittain kuorrutettu ruosteella, alustamassalla ja maalinjämillä  . Toivottavasti on hyvä kone.
Jyrki C5 X7 sedan 2.0 HDI 136, C8 2.0 HDI ja jaguar ja Kia ja punto ja yaris ja aygo Exiä:Pöso 407 2,7 HDI, Berlingo 1,4 Multispace -99, C5 2.0 HDI Break -02, 406 HDI pösö -03, Xantia 2.0 16V Break -96, BX 19 GTI, Visa GT, BX 16 Break
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Monimenetelmähitsauskoneet? (Mig/Mag/Tig/Puikko) Lähetetty: 03.10.2013 08:01 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Pääsin aikoinaan hitsailemaan labrassa Esabilla, Kempillä ja Froniuksella ja kyllä tuo Fronius on jäänyt mieleen käytettävyydeltään. Kempin Tigiä käyttänyt viimeisimpänä, silläkin homma hoituu, mutta Fronius on kirurgin veitsi tuohon verrattuna. Mm. kaksi kaljatölkkiä kun hitsaa Tigillä yhteen niin siitä ei enää materiaalivahvuus paljon voi pienentyä 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
|
|