Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Cee Viidet rautajousilla
ViestiLähetetty: 13.10.2013 00:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Hiukan olen kartoittanut Suomen markkinaa uudemman C5:n merkeissä.

Olen haarukoinut mallia rajoilla 2010 tai uudempi, Break, ehkä automaagi ja alle 100 tkm ajettuna.

Outoa on ollut huomata, että ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kaikki ovat rautajousimalleja eli Dynamique-leimalla. Business-varusteiset ovat kautta linjan rautajousisia.

Miten tässä näin kävi? Pitääkö lähteä ulkomaille shoppailemaan? :shock:

http://bytbil.com/bilar/citroen/c5/svzf ... MDhEZDAA__!



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cee Viidet rautajousilla
ViestiLähetetty: 13.10.2013 08:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Aika vähän noita rautajousisia oikealla automaatilla varustettuja on. Noi mallimerkinnät kannattaa unohtaa, koska niistä ei voi päätellä mitään. Jousituksen tyypin voi päätellä sen perusteella onko autossa sähköinen käsijarru vai manuaalikahva. Sisäkuvista ton näkee helposti.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cee Viidet rautajousilla
ViestiLähetetty: 13.10.2013 11:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Xantippa kirjoitti:
Aika vähän noita rautajousisia oikealla automaatilla varustettuja on.


Tarkoittaa siis, että nimeämiskäytäntö voi olla mitä vaan myyjällä, jolloin automaatit (ja tähän ei lasketa BMP6:ia) olisivat luultavimmin pallotettuja?

Esimerkkinä Dynamic

http://www.autotalli.com/vaihtoauto/329 ... =24&page=1

Eikös aloitusvaiheessa 2008 nimeäminen ollut Ambiance-Dynamique-Confort-Exclusive ja nuo kaksi ensimmäistä olivat Pösöalustaisia? Tämä taisi muuttua ensimmäisen naamankohotuksen kohdalla?

Ruotsalaisella on myös ollut enemmän valinnan varaa hinnallisesti (HDi 160), Suomessahan on tyydytty 110-,112- ja 136-versioihin ja oikein äveriäille vasta 163:een tai 204:iin...



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cee Viidet rautajousilla
ViestiLähetetty: 13.10.2013 11:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Jos haluaa selvitellä myynnissä olevien autojen tarkempia speksejä ennen kuin vaivaa myyjää, niin lätkäisee rekisterinumeron vaikka tuonne. Biltema kakaisee ulos auton valmistenumeron jonka voi sitten copypastettaa Serviceen, josta löytyy "Vehicle Characteristics".



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cee Viidet rautajousilla
ViestiLähetetty: 13.10.2013 15:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
2cvkimmo kirjoitti:
Xantippa kirjoitti:
Aika vähän noita rautajousisia oikealla automaatilla varustettuja on.


Tarkoittaa siis, että nimeämiskäytäntö voi olla mitä vaan myyjällä, jolloin automaatit (ja tähän ei lasketa BMP6:ia) olisivat luultavimmin pallotettuja?

Esimerkkinä Dynamic

http://www.autotalli.com/vaihtoauto/329 ... =24&page=1

Eikös aloitusvaiheessa 2008 nimeäminen ollut Ambiance-Dynamique-Confort-Exclusive ja nuo kaksi ensimmäistä olivat Pösöalustaisia? Tämä taisi muuttua ensimmäisen naamankohotuksen kohdalla?

Ruotsalaisella on myös ollut enemmän valinnan varaa hinnallisesti (HDi 160), Suomessahan on tyydytty 110-,112- ja 136-versioihin ja oikein äveriäille vasta 163:een tai 204:iin...


Kyllä se nimeämiskäytäntö on ollut kirjavaa jo ihan maahantuojalla varsinkin tuossa 2010 -->. Dynamic on se murheenkryyni jossa voi olla kumpi vaan alusta. Toi linkkaamasi auto on kaasunestejousituksella koska siinä ei käsijarrukahvaa näy. Toki asian voi varmistaa servicestä, mutta tuo käsijarru on se helppo keino.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cee Viidet rautajousilla
ViestiLähetetty: 13.10.2013 15:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Xantippa kirjoitti:
Toki asian voi varmistaa servicestä, mutta tuo käsijarru on se helppo keino.


Tuo Hessun linkki on mainio, jolloin voikin kaivella hiukan lisähistoriaa. Ja Xantippakin on oikeassa. Kyl te ootte fiksuja!



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: