laakeri kirjoitti:
2cvkimmo kirjoitti:
citroen for ever kirjoitti:
Mihin sitä sähköhybridiä oikeesti tarvitaan?
Ne on tehty sellaisiin kaupunkeihin, joissa asuu yli miljoona ihmistä, talvella ei ole paukkupakkasia sekä auton voi ajaa tallista parkkihalliin ja takaisin max 50 km päivässä.
Eli paikkoihin, joissa niitä ei tarvita. Tuollaisissa paikoissa on nimittäin yleensä järjestetty jonkinlainen joukkoliikenne.
Mites olisi vaikkapa tuollainen vähäpätöinen kylä, joka ei varmaan ole mitenkään edes tärkeä jollekin Citikalle, kuten Pariisi?
On joukkoliikenne, ja hyvällä käyttöasteella, ainakin jos sitä käyttää 7-10 ja 15-18 välillä niin liiankin... Junat ja metrot sen verran täynnä, ettei mukaan meinaa aina mahtua.
Mutta kas kummaa, taksien lisäksi siellä on yksityisautojakin kadut piukassa. Eli sen perusteella niille saattaisi olla tarve, ja jopa paremmin kuin Suomessa
Ja kun nyt puhutaan noista hybrideistä niin olisi hyvä pikkusen täsmällisemmin mainita MIMMOINEN VERSIO kyseessä.
Nuo ns
mikrohybridit on niitä joiden moottori pysähtyy liikennevaloissa seisomisen ajaksi, eli "start & stop". Säästää silloin kun auto seisoo paikallaan.
Sitten on
pistokehybridit, joita ladataan sähkötöpselistä. Niillä ajelee automallista riippuen jotain 50 km ympäriltä per lataus. Toimii myös maantieajossa.
Ja niiden välissä on täyshybridiksikin kutsuttu tavallinen
hybridi, jonka akku latautuu ajossa mm jarrutuksista, mutta voimaa ei moneksi kilometriksi riitä. Tosin ei tarvitakaan, koska akku latautuu tehokkaasti nykivässä kaupunkiajossa. Maantiellä tämä hybbe ei säästä mitään.