Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=16457 |
Sivu 1/2 |
Kirjoittaja: | vibes [ 01.11.2013 07:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
Aika eksoottisia noi sun vaihdokit, harva varmaan pääsee mihinkään Super Pumaan käsiksi ![]() Mutta muuten, erittäin hyvä ajatus tällainen kyllä, kolme peukaloa ylös ![]() |
Kirjoittaja: | Ake Blomm [ 01.11.2013 10:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
Minusta voisi harkita tämän nostamista vaikka omaksi keskustelualueeksi, ettei huku muiden keskustelujen joukkoon. |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 01.11.2013 10:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
Erityisesti olisi hyödyllinen sellainen listaus missä on nfp-kamaa eli ei enää tehtaalta saatavia osia ja niille löytyneitä korvaavia osia. Esim bexin jarrukilven saa modattua muistaakseni 740 vollen vastaavasta? |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 01.11.2013 11:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
Toinen löytö parin vuoden takaa: XM TD:n moniurahihnapyörän kiristin on sama rulla kuin Rellu Lagunassa. Moponetissä Lagunan rulla 34 eur mutta XM:n 80 eur. Lisäksi XM:n vanteet ovat yhteensopivat jakoinen ja offsetteineen Volvo V70/S60/S80/S90 kanssa. |
Kirjoittaja: | rmattila [ 01.11.2013 12:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
Putkimies22 kirjoitti: Erityisesti olisi hyödyllinen sellainen listaus missä on nfp-kamaa eli ei enää tehtaalta saatavia osia ja niille löytyneitä korvaavia osia. Esim bexin jarrukilven saa modattua muistaakseni 740 vollen vastaavasta? Ei siitä nätti tule, mutta asiansa ajaa: http://www.rmattila.com/images/remontit ... .jpeg.html |
Kirjoittaja: | sitikan vanki [ 01.11.2013 12:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
Jos tarviit Dyaneen tai Mehariin tuhkakuppia, voit käydä poimimassa sen lähimmästä Renault Alpine A310:sta. Samalla voit Alpinesta poimia hyväkuntoiset käsijarrupalat CX:ääsi. Kaminan ylä- ja alapallot on suoraan B15-mallista. t s.v. |
Kirjoittaja: | Janne L [ 01.11.2013 16:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
Cikatti kirjoitti: - GS/GSA:n moottorin jäähdytyspuhallin on täysin sama osa kuin Aerospatiale Super Puma helikopterin öljyjäähdyttimen puhallin. Eikö näitä Super Pumia ole kohta enemmän merenpohjassa kun maan päällä? ![]() |
Kirjoittaja: | Harri126 [ 01.11.2013 18:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
Olishan se hienoa sanoa essonbaarissa lähtevänsä hakemaan puhallinta kopteriin. ![]() |
Kirjoittaja: | corone [ 01.11.2013 18:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
Alpinesta käy tiinaan myös etuvilkut. Pitää vaan kääntää toisinpäin ja siis vaihtaa puolta. Ja eikös tinskun takavalot ole samalla muotilla tehty kuin joidenkin D-mallien? |
Kirjoittaja: | Dsharrastelija [ 01.11.2013 18:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
Moponetti myi ennen ykköskoppaseen c5:seen erikseen sitä pakoputken etupään jousto-osaa. Ei myy enää, pitää ostaa koko etuputki. Osan saa erikseen, kun pyytää pösön vastaavaa, se myydään kyllä erikseen. Kyseessä siis 2 l. bensa. Mainitsin kyllä asiasta myyjälle, että sama osa käy myös femmaan, en tiedä menikö "jakeluun" asti..... |
Kirjoittaja: | Harri126 [ 01.11.2013 18:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
Dsharrastelija kirjoitti: Mainitsin kyllä asiasta myyjälle, että sama osa käy myös femmaan, en tiedä menikö "jakeluun" asti..... Niin ja mahtaako edes kiinnostaa. |
Kirjoittaja: | Kaapelimies [ 01.11.2013 19:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
sitikan vanki kirjoitti: Jos tarviit Dyaneen tai Mehariin tuhkakuppia, voit käydä poimimassa sen lähimmästä Renault Alpine A310:sta. Samalla voit Alpinesta poimia hyväkuntoiset käsijarrupalat CX:ääsi. Jos joku mutka radalla tuntuu siltä että Alpinen takapäässä ei ole jarruja, se saattaa johtua siitä että joku on lainannut sieltä jarrupalat beksiin, etujarruihin. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 01.11.2013 20:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
Vanteista vielä: Alfa 156 vanteet käy suoraan CX:ään ja kokoja on 15 tuumasta 17 tuumaan. Kandee katetella nuo Alfa foorumit, halvalla hyviä vanteita tarjolla. |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 01.11.2013 21:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
![]() ![]() |
Kirjoittaja: | jean-michel [ 02.11.2013 01:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
Cikatti kirjoitti: Vanteista vielä: Alfa 156 vanteet käy suoraan CX:ään ja kokoja on 15 tuumasta 17 tuumaan. Kandee katetella nuo Alfa foorumit, halvalla hyviä vanteita tarjolla. Tämä oli hyvä. Jotkut alfan 16" vanteet lienevät nyt alla, mutta tyyppi ei ollut selvillä.alfassa on muistaakseni ihan kelpo vantiksia vakiona. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 02.11.2013 02:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
Oho, ikävästi tarttui haaviin Alfa 156 vanteet liki ajamattomilla talvipiikeillä just äsken jostain tori-tai-kepö-osastosta...Saasa nähä myyjän ilme kun ajan pihaan CX raatovankkurilla ja vielä väitän että ne tulee tähän kaaraan ![]() |
Kirjoittaja: | powerage [ 02.11.2013 09:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
Dsharrastelija kirjoitti: Moponetti myi ennen ykköskoppaseen c5:seen erikseen sitä pakoputken etupään jousto-osaa. Ei myy enää, pitää ostaa koko etuputki. Osan saa erikseen, kun pyytää pösön vastaavaa, se myydään kyllä erikseen. Kyseessä siis 2 l. bensa. Mainitsin kyllä asiasta myyjälle, että sama osa käy myös femmaan, en tiedä menikö "jakeluun" asti..... Minkä mallisen pösön (307, 406, 407???) jousto-osa on yhteensopiva femmaan? C5I koppasen moottorin pohjapanssari käy myös II-koppaseen kun vähän leikkaa etureunasta muovia pois: http://alvadi.ee/fi/varaosat/citroen/c5 ... apanssari/ kyseessä bensamallit Samoin I-koppasen (berline) tavaratilan suoja soveltuu II-koppaseen (berline) suoraan. http://alvadi.ee/fi/varaosat/citroen/c5 ... an-suojus/ |
Kirjoittaja: | Dsharrastelija [ 02.11.2013 11:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
powerage kirjoitti: Dsharrastelija kirjoitti: Moponetti myi ennen ykköskoppaseen c5:seen erikseen sitä pakoputken etupään jousto-osaa. Ei myy enää, pitää ostaa koko etuputki. Osan saa erikseen, kun pyytää pösön vastaavaa, se myydään kyllä erikseen. Kyseessä siis 2 l. bensa. Mainitsin kyllä asiasta myyjälle, että sama osa käy myös femmaan, en tiedä menikö "jakeluun" asti..... Lainaa: Minkä mallisen pösön (307, 406, 407???) jousto-osa on yhteensopiva femmaan? Ainakin 406 ja 407, sama moottori, sama pakosarja ja etuputken halkaisija sekä kiinnitystapa, Mikäli sama psan kone löytyy 307:sta, käypi sekin. Kannattanee kuitenkin varmistaa tämän sopivuus mittaamalla. |
Kirjoittaja: | Ropeliz [ 02.11.2013 11:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
Hieno ajatus tämä. Käytän heti tilaisuutta hyväkseni ja tiedustelen tuosta hammashihnapyörän vaihtokelpoisuudesta? Jos joku serviceen pääsevä voisi katsoa että onko Vm, 2004 2.2 Hdi moottorin kampiakselin hammashihnapyörää käytetty muissakin moottoreissa? 21 hampainen Olis ainakin 2.0 16V xantian kone josta raapia se irti, katselin alfameristä kuvia ja laskin että hampaita olisi 21. |
Kirjoittaja: | rmattila [ 02.11.2013 12:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
Berline-Xantian takajousisylinterit tunnetusti sopivat pienellä hiomisella BX Breakiin. Toki Berlineenkin muuten, mutta männän halkaisija kasvaa sitten 35 millistä 37:ään. http://www.rmattila.com/images/remontit ... 8.JPG.html Mitäköhän ongelmia muuten olisi odotettavissa, jos takajousisylinterin valaisikin raudasta alumiinin sijaan? |
Kirjoittaja: | laakeri [ 02.11.2013 23:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
Olikos vanhoissa Lotus Espriteissä SM:n vaihteisto ja vähän uudemmissa CX:n peilit? ![]() |
Kirjoittaja: | 2cvkimmo [ 03.11.2013 00:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
laakeri kirjoitti: Olikos vanhoissa Lotus Espriteissä SM:n vaihteisto ja vähän uudemmissa CX:n peilit? ![]() Jepjep. Peilit löytyvät myös malleista Jaguar XJ220, TVR Chimera ja MVS Venturi... |
Kirjoittaja: | jean-michel [ 03.11.2013 03:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
2cvkimmo kirjoitti: laakeri kirjoitti: Olikos vanhoissa Lotus Espriteissä SM:n vaihteisto ja vähän uudemmissa CX:n peilit? ![]() Jepjep. Peilit löytyvät myös malleista Jaguar XJ220, TVR Chimera ja MVS Venturi... Unohtaa ei sovi Aston Martin Vantage mallia 1990 luvun taitteesta, kun vaihtopeilejä Cx:ään haeskelee... |
Kirjoittaja: | ealab [ 03.11.2013 09:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen osien vaihtokelpoisuusvinkkejä |
rmattila kirjoitti: Berline-Xantian takajousisylinterit tunnetusti sopivat pienellä hiomisella BX Breakiin. Toki Berlineenkin muuten, mutta männän halkaisija kasvaa sitten 35 millistä 37:ään. http://www.rmattila.com/images/remontit ... 8.JPG.html Mitäköhän ongelmia muuten olisi odotettavissa, jos takajousisylinterin valaisikin raudasta alumiinin sijaan? Sitroselta on ainakin myyty merialumiinisylintereitä, syöpymättömiä. Sellaiset on joskus laitettu. |
Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |