Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Välitilinpäätös
ViestiLähetetty: 17.11.2013 00:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Mitäpä näitä salailemaan. Ovatpahan täällä tallessa jos oma muisti rupeaa pätkimään. Tosin vanhan sitruunapatongin parhaat viestit ovat kadonneet bittiavaruuteen, niitä ei löydä arkistosta.

Niin. Historiani vuosimallijärjestyksessä:

ID -67
SM -71 eurokeula (salassa tuotu 2002, "tietäjät" eivät tienneet...)
D Super -73
DS Pallas Ie -74
CX 2200 Super -75
CX 2400 Pallas -77 (ensimmäinen autoni, oli läpimätä)
CX 2000 reflex -83
BX GT -85
2 x CX 25 GTI Turbo I peltipuskuri -85 (tuhosin molemmat rusinaksi)
CX 25 GTI Turbo 2 -89 (viimeinen suomeen uutena tuotu)
BX 19 TRI Break Automatique -90 (tähän mennessä ajolleen paras sitikkani)
BX GTI 4x4 Torsen -91 (paloi, kardaanin kumilurppa sytytti auton moottoritiellä tuleen)
XM 2.0 -91
XM V6 24v -92 diravi (tämäkin paloi, johtosarjan oikosulku konetilassa)
XM II V6 -95 diravi
C5 V6 2001 "alcantara" suomen ensimmäinen myyty
C5 V6 2002 "sähkönahka"
Xsara VTS 2.0 -03
C5 II 2.0 2004 "paska", ostin uutena ja myin 8000km ajettuna pois
C3 Pluriel 2004 "milloin kattokasetti taas laukeaa"
C6 V6 bensa-exclusive lounge pack 2007 "muistiratti"

Lisäksi puolenkymmentä sitikkaa (lähinnä CX:iä, jotka kävivät minulla ajossa mutta olivat ennemmänkin varaosa-autoja).

Kiinnostavimmat otokset muusta omistetusta autokannasta:

Jaguar XJ8 X350 2004 "parempi jousitus kuin C6:ssa"
Lexus RX400h 2008 "200kW mastodontti joka syö 8 litraa bensaa kaupungissa"
Subaru SVX CXW 1993 "ehkä kaikkien aikojen paras auto, japanilaisten tour de force"
MB SL 500 -2003 "sitikalta lisensoidut jousipallot ABC-systeemissä"
Lancia Delta Integrale 16V 1991 "lumitykki"
Lada 1200L -85 "rikoin tällä fysiikan lait, ajoin koko talven toinen takapyörä lukossa"
Peugeot 104
Fiat 850
Sisu Proto "kalleimmat kilometrit tähän mennessä - 70 euroa / ajettu kilometri"

Koska kysymys on ilmeinen, totean että en ole autodiileri. Jokaisella autolla tuossa listalla olen hävinnyt rahaa, kahta tapausta lukuunottamatta.

Niin, ja sitten on tietysti nämä millä nyt ajan. Mutta siitä ehkä lisää joku toinen kerta.

Loppukaneettina saanen mainita, että tuo farmari-bx tuolla listalla (19 TRI) on paras koskaan ajamani Citroen, ajolleen. Joku muukin joskus noin 5-8 vuotta sitten tällä palstalla kehui automaatti-bx:ää, joku näistä mestareista, en muista kuka. Mutta tämä on absoluuttinen totuus, siitä ei auton ajettavuus voi parantua. Sattui sellainen yksilö. Se maksoi 450 euroa, siinä oli kymmenen vuotta vanhat nastattomat hakkapeliitat alla ostettaessa, mittarissa oli 450tkm ja vaijeri rikki. Niillä renkailla ajoin seuraavan talven. Se oli täydellinen ajaa talvella. Ja kesällä vielä parempi.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Välitilinpäätös
ViestiLähetetty: 17.11.2013 00:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Huikee väite mutta varmaan totta: "BX 19 TRI Break Automatique -90 (tähän mennessä ajolleen paras sitikkani)

Itse olen tavannut sanoa 26 vuoden hydekokemusten jälkeen että paras Citikka ajoltaan on CX farmari eli se on täysin eri auto ajaa kuin Cx sedan tai Prestige joka sekin sentään on farmarin akselivälillä mutta kun tukivarret takana ja jousitus on erillainen, mm takapallot farkussa ovat ne 700 ccm boltsit. Cx farkun aerodynamiikkakin on ihan eri kuin Prestigen. En vaan koskaan oppinut pitämään CX sedanin kyydistä farkkuun verrattuna vaikka sedaneita ehti olla useita.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: