Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Otantaa Eestin Citroen-tarjonnasta http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=16735 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 02.12.2013 22:28 ] |
Viestin otsikko: | Otantaa Eestin Citroen-tarjonnasta |
Kuten sivistyneimmät jo tietävät, Viron autotarjonta on monissa tapauksissa halvempaa kuin Saksassa, nimenomaan erikoismalleja ja -merkkejä koskien. Isommat sitikat isommilla koneilla kuuluvat toisinaan näihin tapauksiin, kun myyjällä on tarve myydä eikä vain mainostaa. Toki halvimmat isot kissat löytyvät Ranskasta, Belgiasta ja Hollannista, toisinaan Puolasta, mutta niiden hakeminen sieltä vaatii hieman enemmän harrastuneisuutta ja kielitaitoa kuin saksan-keikka. No, keskitytään nyt kuitenkin Viroon. Tällä puolella lähtökohta on se, että kaikki mittarilukemat ovat kaunisteltuja. Siis aivan kaikki. Jopa myyntipalstoilla puuttuu sarake "ajokilometrit" tai "ajomäärä", puhutaan hurskaasti vain "matkamittarin lukemasta". Niinpä noille mainostetuille kilometrilukemille ei kannata paljon arvoa laittaa, kuten seuraavista esimerkeistäkin havaitaan. Aloitetaan sieltä järeämmästä päästä: http://www.auto24.ee/used/425037 Varhaisen vuosimallin C6 väitetysti alhaisilla kilometreillä, myynnissä Narvan lähellä itä-virossa. Olen käynyt koeajamassa. Miksi KW-lukema on isompi kuin vakiona? Vastaus (venäjäksi): "Chipattu saksassa, en tiedä missä firmassa, tuntuu olevan tehoja". Tehot tuntuivat vakiolta, mutta kone kalisi jopa enemmän kuin tavallisesti. Alusta sinänsä oli kunnossa ja kolisematon, mutta takapenkkiläisten tuuletin tai se säätöläppä narisivat siihen malliin, että oksat pois. Muuten siisti, mutta sisällä navetan tuoksu... hmm... ilmastoinnista? Lounge pack. Tiukka hinta noin 8000 venäjänkieliselle ostajalle, 9500 turistille. Jos todellisia kilometrejä pitäisi arvailla, sanoisen noin 200-250 tuhatta. http://www.auto24.ee/used/1521101 Juuri Belgiasta ajettu yksilö, erään jobbarin toimesta joka ammatikseen ajaa C6:ia euroopasta tänne myyntiin. Kaksi kuulemma jo myynyt Suomeenkin, täältä käsin. No, tämä yksilö keinui tiellä sivuttain kuin ajokoira, jotain radikaalia vikaa jousituksessa ja/tai tuennoissa. En lähtenyt tutkimaan tarkemmin. Kilometrit nyt voivat olla mitä vain, todella huonolla pidolla tuo ilmoitettukin on mahdollinen, itse enemmänkin arvailisin 250-300 tuhatta. Näillä on rullattu paljon, näillä diiseli-kuutosilla. http://www.auto24.ee/used/1583674 Harvinainen Corillo-erikoismalli, myös kojetaulu on nahkapäällysteinen. Mutta kun koneena on tuttu 2.7-kalinapesä, ei mielenkiintoa osaltani synny. Tuosta saisi neuvottelemalla joku, jota kalina ei häiritse, halvalla erikoisemman sitikan. http://www.auto24.ee/used/1507272 Tähän mennessä edullisin uudella 3.0 HDI:llä myyntiin tupsahtanut sitikka. Tosin farmari... Tuosta voisi joku yritellä käyttöautoa, jos kestää kilometrit ja siitä seuraavat alustan puslien ja laakereiden vaihdot. Ja laatikkohan siitä kohta tietysti laukeaa. Mutta kone voisi kestääkin vielä parisataa tuhatta. http://www.auto24.ee/used/1602210 Joku suomalainen myy carlsson-erikoismallista C5:sta. Ilmoitukseen lipsahtanut 250 KW, vaikka oikea luku on 250HV. No sattuuhan sitä. http://www.auto24.ee/used/1627899 Helmi, jos lähellekään sitä miltä näyttää. Automaatti-Xsarahan on yksi kaikkien aikojen parhaita kaupunkiautoja, toki BX automatique oli vielä parempi. Ja paljon muita. Mitä tästä jää käteen? Ei mitään, jos ei nyt tuo Corillo jotakuta kiinnosta. Valitettavasti 2009 ja uudemmat C6:set ovat käytönnössä olemattomia eestin markkinassa. Taidan lähteä Puolaan kuukaudeksi. |
Kirjoittaja: | Sitruunaseppä [ 03.12.2013 00:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: Otantaa Eestin Citroen-tarjonnasta |
Tuo viimeinen automattixsara on todellinen helmi. Peltiosia on varmaan keväisin ja näin alkutalveta pesty ja huollettu aina irrallaan jossain lämpimässä ja kuivassa tilassa, kun takaisin laitossa ne ei ole osuneet ihan kohdilleen. |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 03.12.2013 01:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: Otantaa Eestin Citroen-tarjonnasta |
Sitruunaseppä kirjoitti: Tuo viimeinen automattixsara on todellinen helmi. Peltiosia on varmaan keväisin ja näin alkutalveta pesty ja huollettu aina irrallaan jossain lämpimässä ja kuivassa tilassa, kun takaisin laitossa ne ei ole osuneet ihan kohdilleen. Pieniä myönnytyksiä pitää tehdä, jos haluaa saada sitikan parhaan kaupunkiauton muutamalla satasella... Ehkä helmi-nimitys oli hieman yliampuva. Muutetaan se termiksi "hedelmä". |
Kirjoittaja: | Xari [ 03.12.2013 11:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: Otantaa Eestin Citroen-tarjonnasta |
Virolainen sanonta, virolainen osaa pitää autoa hyvin, se pitää sen kokonaan, virolaisen jälkeen se on loppu ja täysin pidetty ![]() |
Kirjoittaja: | citrique [ 03.12.2013 12:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: Otantaa Eestin Citroen-tarjonnasta |
kyllä kun katsoo nettiauton tarjontaa niin tää sanonta pätee vähintään yhtä hyvin lahden tällä puolella... ![]() Noista kalisevista C6:sista, kai niihinkin tepsii se ukrainalainen mömmö mitä toisessa ketjussa kovin ylistetään? Vai mikä sen kalinan aiheuttaja nyt olikaan? |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 03.12.2013 14:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Otantaa Eestin Citroen-tarjonnasta |
citrique kirjoitti: kyllä kun katsoo nettiauton tarjontaa niin tää sanonta pätee vähintään yhtä hyvin lahden tällä puolella... ![]() Noista kalisevista C6:sista, kai niihinkin tepsii se ukrainalainen mömmö mitä toisessa ketjussa kovin ylistetään? Vai mikä sen kalinan aiheuttaja nyt olikaan? Kukas sitä ukrainalaista tahnaa nyt on niin ylistänyt? RVS:ää uskallan suositella omien taannoisten kokemusteni perusteella, ukrainan litkun teho on vielä toistaiseksi hämärän peitossa. Katsotaan nyt tuhannen kilometrin jälkeen, raportoin sitten enemmän tuntumia. Mutta itse kysymys on kiinnostava. Mistä johtuu 2.7-diisselin rallatus ja jyrinä/tärinä? Jos se kalina johtuu mäntien jonkinlaisesta kulumasta, ilmeisesti nuo tahnat eivät kovin hyvin tepsi - Wesahan mainitsi että eivät tartu alumiiniin kovinkaan hyvin. Tuskin siellä mitään mekaanista vikaa tai ylisuurta välystä kuitenkaan on, niillähän kalisevina ja jyrisevinä ajetaan satoja tuhansia konetta avaamatta. Perhana, kun minun kokemukseni diisseleistä ovat puutteellisia. Olisiko se vain suunnitteluvirhe, jossa esimerkiksi koneen materiaalipaksuudet ja rakenteet ovat sellaiset, että se diisselin korkeammasta puristus- ja palopaineesta johtuva jyrinä ja rallatus pääsee liian hyvin läpi? Ja kyllähän se 2.7 täriseekin niin paljon, että se ratissa tuntuu hienoisena värinänä. Mene, tiedä. Mutta uudempi 3.0 diisseli on paljon parempi näissä suhteissa, sen voin vahvistaa koettuna. |
Kirjoittaja: | jsalo [ 03.12.2013 22:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: Otantaa Eestin Citroen-tarjonnasta |
Ei kansallisuudella ole eroa huijaamisessa ja huijatuksi tulemisessa. Esimerkiksi kesällä koeajoin suomalaisen valtakunnallisen autoliikkeen mukaan hyväkuntoisen c5:n. Puoli tuntia meni hyvin, mutta kun automaattilaatikko oli lämmennyt se alkoi arpoa vaihteita jo pienessäkin ylämäessä. Lyhyemmän koeajon perusteella joku saattoi auton ostaakin. Myyjäliikkeellä on periaatteessa vastuu viallisesta tavarasta, mutta ikävä on alkaa riitelemään myyjän kanssa ja korjauttamaan kulkuvälinettä. Kokemukseni virolaisista kaupoista on vähäinen, mutta italialainen matkaenduro oli sitä mitä luvattiin, kaupankäynti mukavaa, myyjä joustava rekisterissä pitämisen suhteen, tullimuodollisuudet yksinkertaiset, rekisteröintikatsastus läpihuutojuttu, hinta sopiva ja minä tyytyväinen viiden tuhannen kilometrin jälkeenkin. Desmodrominen venttiilinohjaus ei ole aivan yksinkertainen säätää, mutta se on italialaisten eikä virolaisten vika. |
Kirjoittaja: | jasu [ 03.12.2013 22:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: Otantaa Eestin Citroen-tarjonnasta |
jsalo kirjoitti: Desmodrominen venttiilinohjaus ei ole aivan yksinkertainen säätää, mutta se on italialaisten eikä virolaisten vika. Juuei ole yksinkertainen, mutta silti suht selväpiirteinen. Haastavan hauska, insinöörip*rnoa suorastaan..! Ja sorry aiheesta lipsumisen suhteen... |
Kirjoittaja: | Janne L [ 04.12.2013 00:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: Otantaa Eestin Citroen-tarjonnasta |
Kävin muutama viikko sitten katsomassa yhtä Pösön 607:aa Tallinnassa. Auto oli kuvissa kovinkin toiveita herättelevä mutta hinta taasen liian halpa. Ja niinhän siinä sitten kävikin, ei tarvinnut edes mennä auton sisälle, koeajaosta puhumattakaan... Minulla oli matkassa autoja harrastava nuori taksikuski, joka auttoi isolla kädellä asiassa. Katsoi mm. kyseisen auton virallisen kolarihistorian joka oli kovin karua luettavaa. Auto oli ollut neljässä kolarissa (aina syytön!) ja isot murtojäljet karmissa. Kysymys onkin; Miten pääsen katsomaa autojen tietoja kyseisestä paikasta? Kaveri lähetti minulle linkin paikkaan ja näytti miten se toimii, mutta enhän minä sitä enää ole oikein saanut. Osoite on https://hermes.lkf.ee/. VIN-numeroa ainakin tarvitaan, mutta mitä muihin kenttiin laitetaan? |
Kirjoittaja: | black_van [ 04.12.2013 01:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: Otantaa Eestin Citroen-tarjonnasta |
Mitä katsellut auto24.sta niin Virossa on tuo sitikkatarjonta jotenkin todella onnetonta ja hinnatki sitä luokkaa et kannattaisi viedä suomiautoja sinne myyntiin... No toki Virostaki voi löytää hyviä yksiöitä mutta kyllä siellä osataan korjataki kolarivehkeitä |
Kirjoittaja: | Janne L [ 04.12.2013 01:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Otantaa Eestin Citroen-tarjonnasta |
Tässä olisi varmaan kovin asiallinen 607 tarjolla (sorry, katselen kovasti vain niitä ![]() http://fin.auto24.ee/used/1624395 |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 04.12.2013 01:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Otantaa Eestin Citroen-tarjonnasta |
Janne L kirjoitti: Kysymys onkin; Miten pääsen katsomaa autojen tietoja kyseisestä paikasta? Kaveri lähetti minulle linkin paikkaan ja näytti miten se toimii, mutta enhän minä sitä enää ole oikein saanut. Osoite on https://hermes.lkf.ee/. VIN-numeroa ainakin tarvitaan, mutta mitä muihin kenttiin laitetaan? Kaverisi on antanut sinulle, arvatenkin piruuttaan, väärän tai tarkemmin sanottuna puutteellisen osoitteen. Tuo sinun osoitteesi on liikennevakuutuksen hintavertailu, ja pitää olla eestiläinen henkilötunnus ennenkuin tuloksia tulee. Mutta minkä tahansa eestiin rekisteröidyn ajoneuvon vahinkohistorian näkee tästä: https://vs.lkf.ee/pls/xlk/!sysadm.ic_ve ... .show_form (tehasetähis = VIN-koodi). Nyt pitää kuitenkin muistaa, että käytännössä nuo kaikki kalliimmat autot (myös C6, C5 V6, 607, 406 coupe jne) on tuotu euroopasta 5-10 vuotta sitten. Muissa maissa tapahtuneita kolareita rekisteri ei näytä. |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 04.12.2013 01:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Otantaa Eestin Citroen-tarjonnasta |
Janne L kirjoitti: Tässä olisi varmaan kovin asiallinen 607 tarjolla (sorry, katselen kovasti vain niitä ![]() http://fin.auto24.ee/used/1624395 Kilometrit epäilyttävät raskaasti. Yleensä juuri näillä on ajettu paljon ja hartaasti, luokkaa 30-50.000 vuodessa. Mutta jos on täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja eestiläiseltä merkkiliikkeeltä, pientä toivoa on. Ja PP2000:lla voi kurkata elektronisen huoltohistorian jo tuosta vuosimallista muistaakseni. Joka tapauksessa noihin ilmoitettuihin kilometrilukemiin ei kannata eestissä rakastua, myyjät tietävät että pienten kilometrien autot himottavat, ja mittarilukeman väärentäminen digimittareihin (kaikkiin merkkeihin!) maksaa täällä 20 euroa. Ja olenpa nähnyt väärennettyjä huoltokirjojakin, Mersun merkkiliike itse totesi että joo, heidän leimat tässä on, mutta tietokoneelta ei näitä huoltoja löydy... Tietysti mersun osalta olisi pitänyt arvata jo uudelleen nahkavärjätystä etupenkistä (langat olivat samanväriset kuin penkki), että ei taisi 94.000 km pitää paikkaansa... mieluumminkin 394.000... Kuvassa näkyy Pösön tyyppivika, eli keskikonsolin näytöstä puuttuu noin puolet pystyviivoista. Itselläni sama ongelma 406 coupessa. Ebaysta halvalla varaosa? Perhana, se näyttö on siemensin tekemässä navigaattorimoduulissa kiinni, ja ebayssa osittain näyttöviallisista huudetaan 200 puntaa tai yli. Juuri tällä hetkellä ei ole euroopassa yhtään saatavilla. Merkkiliikkeestä? Maksaa virossa peugeotin merkkiliikkeessä alennuksineen 860 euroa... Miksi jauhan tuosta näytöstä. No, kun siihen tulee navigaattorin lisäksi kaikki muukin tärkeä tieto, radion ja cd:n data, kulutustieto, kello ja päivämäärä, sekä informaatiotiedotteet. Kun tuo näyttö on pimeänä, et näy kuin ilmastoinnin lämpötila-asetuksen ja kilometrit nopeusmittarin alta. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 04.12.2013 01:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Otantaa Eestin Citroen-tarjonnasta |
black_van kirjoitti: Mitä katsellut auto24.sta niin Virossa on tuo sitikkatarjonta jotenkin todella onnetonta ja hinnatki sitä luokkaa et kannattaisi viedä suomiautoja sinne myyntiin... No toki Virostaki voi löytää hyviä yksiöitä mutta kyllä siellä osataan korjataki kolarivehkeitä Miten tuo "kyllä siellä osataan korjataki kolarivehkeitä" pitäs lukea? Mun mielestä siten että "päältä kaunis" ![]() Ja sitten: "Miksi jauhan tuosta näytöstä. No, kun siihen tulee navigaattorin lisäksi kaikki muukin tärkeä tieto, radion ja cd:n data, kulutustieto, kello ja päivämäärä, sekä informaatiotiedotteet. Kun tuo näyttö on pimeänä, et näy kuin ilmastoinnin lämpötila-asetuksen ja kilometrit nopeusmittarin alta." Kertooko tämä taas siitä että ei ole käytetty military standardin komponentteja kun noin uudessa autossa tuommoinen näyttö prakaa. Onneksi mun CX:sissä ei näe edes kellonaikaa muista tiedoista puhumattakaan mutta kulkevat silti niin maan perusteellisen mukavasti ![]() Yllä oleva on faktaa ilman foliosofiaa. |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 04.12.2013 01:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: Otantaa Eestin Citroen-tarjonnasta |
black_van kirjoitti: Mitä katsellut auto24.sta niin Virossa on tuo sitikkatarjonta jotenkin todella onnetonta ja hinnatki sitä luokkaa et kannattaisi viedä suomiautoja sinne myyntiin... No toki Virostaki voi löytää hyviä yksiöitä mutta kyllä siellä osataan korjataki kolarivehkeitä Niin. Mutta paskoja ja pommeja on joka maassa. Myös suomessa. Kun kerran pösöihin puhe meni, kävin keväällä katsomassa autoliikkeessä myynnissä olevaa bensa-V6 607:kaa, vuosimalli oli 2006-2008 haarukassa. Oli se aktiivijousitus, ja sähköllä avautuva ja sulkeutuva takaluukku. Sillä oli ajettu 28.000 km uudesta, ja se taisi pitää paikkansa. Hinta? Maksoi 6500 euro sis.alv. En ostanut, koska erehdyin menemään Jagen X350:llä sinne liikkeeseen, ja jagen jälkeen tuo pösö oli, uudenveroisenakin, ajolleen kuin olisi kannon nokassa istunut. Näin se vaan on. Ja onhan se suoraan sanottuna mahdottoman ruma lahna se 607 muutenkin, toki 407 on vielä rumempi. |
Kirjoittaja: | Janne L [ 04.12.2013 02:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: Otantaa Eestin Citroen-tarjonnasta |
ds-jekkeri kirjoitti: Janne L kirjoitti: Tässä olisi varmaan kovin asiallinen 607 tarjolla (sorry, katselen kovasti vain niitä ![]() http://fin.auto24.ee/used/1624395 Kilometrit epäilyttävät raskaasti.... Kuvassa näkyy Pösön tyyppivika... Pikkujuttuja. Kilometrit ei kiinnosta tämän hintaluokan autoissa ollenkaan, vain auton kunto. Ei ole hirveätä riskiä ostaa näitä vaikka ruuvattuja onkin. Alustan kunto arveluttaa eniten kun tietää miten tuolla ajetaan ja minkä kuntoisia tiet ovat. Lisäksi 607:n "tyyppivika" on nuo alkuperäisten vanteiden paino, vain noin 11kg, nämäkin... Ne ovat omiaan hajoittamaan alustan puslia ja laakereita ennenaikaisesti. |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 04.12.2013 02:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: Otantaa Eestin Citroen-tarjonnasta |
Janne L kirjoitti: ds-jekkeri kirjoitti: Janne L kirjoitti: Tässä olisi varmaan kovin asiallinen 607 tarjolla (sorry, katselen kovasti vain niitä ![]() http://fin.auto24.ee/used/1624395 Kilometrit epäilyttävät raskaasti.... Kuvassa näkyy Pösön tyyppivika... Pikkujuttuja. Kilometrit ei kiinnosta tämän hintaluokan autoissa ollenkaan, vain auton kunto. Ei ole hirveätä riskiä ostaa näitä vaikka ruuvattuja onkin. Alustan kunto arveluttaa eniten kun tietää miten tuolla ajetaan ja minkä kuntoisia tiet ovat. Lisäksi 607:n "tyyppivika" on nuo alkuperäisten vanteiden paino, vain noin 11kg, nämäkin... Ne ovat omiaan hajoittamaan alustan puslia ja laakereita ennenaikaisesti. Niin, no se on hyvä jos ei ole sitä luonnevikaa kuten minulla, eli auto kuin auto on tehtävä täydelliseksi. Se on kamala ja kallis virhe ihmisen luonteessa, toivon joskus pääseväni siitä eroon. Muuten, myyjä lienee jonkunsortin diileri. Kun laitat kuukkeliin "site:.ee 56235238" niin näet mitä muuta on kaupitellut, autojakin kappatolkulla. |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 04.12.2013 02:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Otantaa Eestin Citroen-tarjonnasta |
Tuossa vielä loppuunajettu C4 VTS, johon "vaihdettu kaikki kuluvat osat". Kova on lupaus. http://www.auto24.ee/used/1620730 C4 VTS:hän on se citroenin epäonnistunut "pikku-GT", tarkoitettu loistavan Xsara VTS:n seuraajaksi. Xsara VTS oli, tuossa pikku-GT:den sarjassa, autojen auto. Viimeinen GT jossa oli järkevä, suomen teille sopiva rengaskoko - 14 tuumaa jos en väärin muista. |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 04.12.2013 17:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Otantaa Eestin Citroen-tarjonnasta |
Jos joku sitruunapatongin lukijoista tarvii täällä Tallinnan päässä vikakoodien lukua Lexia- tai PP2000-yhteensopivista autoista (esim ostotilanteessa), autan luonnollisesti. Ja koska suomalainen on luonnostaan epäluuloinen, totean että autan ilmaiseksi. |
Kirjoittaja: | Harri126 [ 04.12.2013 18:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: Otantaa Eestin Citroen-tarjonnasta |
ds-jekkeri kirjoitti: Jos joku sitruunapatongin lukijoista tarvii täällä Tallinnan päässä vikakoodien lukua Lexia- tai PP2000-yhteensopivista autoista (esim ostotilanteessa), autan luonnollisesti. Ja koska suomalainen on luonnostaan epäluuloinen, totean että autan ilmaiseksi. Luonnollinen auttaminen on huomattavasti parempi kuin epäluonnollinen. ![]() |
Kirjoittaja: | Xari [ 04.12.2013 22:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: Otantaa Eestin Citroen-tarjonnasta |
ds-jekkeri kirjoitti: Kilometrit epäilyttävät raskaasti. Yleensä juuri näillä on ajettu paljon ja hartaasti, luokkaa 30-50.000 vuodessa. Mutta jos on täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja eestiläiseltä merkkiliikkeeltä, pientä toivoa on. Viron kokoisessa maassa ei ihan kauheita kilometrejä saa aikaan, normi suomalainen 20-30km työmatka on virolaiselle kauhistus, 90% uusista on liisareita ja pito sen mukaista, ihmetellä kyllä täytyy mihin nuokin kalliimat liisarit tunkee vuokra-ajan päätyttyä ![]() Lainaa: Mersun merkkiliike itse totesi että joo, heidän leimat tässä on, mutta tietokoneelta ei näitä huoltoja löydy.. Ja suomalainen merkkiliike ei kerro edes tuota ![]() |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 04.12.2013 22:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: Otantaa Eestin Citroen-tarjonnasta |
Kyllä täälläkin kilometrejä rullataan. Tallinnassa asumisen muututtua liian kalliiksi tavalliselle virolaiselle perheelle, aivan tavallista on käydä 50 kilometrin etäisyydeltä päivittäin tõissä. Lisäksi nämä rakastavat autoilua, niin että hupiajot siihen päälle. 30k vuodessa on isommalle autolle ihan tyypillinen ajomäärä. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |