Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 20.12.2013 22:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
46 päivän kuluttua lanseerataan jotain uutta...

http://c4cactus.citroen.com/uk


Liitteet:
C4 Cactus.jpg
C4 Cactus.jpg [ 23.79 KiB | Katsottu 20164 kertaa ]

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 21.12.2013 01:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 119
Peiton allakin näyttää kovasti nyky Nissanilta... :evil:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 21.12.2013 14:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 349
Paikkakunta: Lempäälä
Auto ei varmasti ole päräyttävä, mutta nettisivut ovat erittäin tyylikkäät.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 21.12.2013 20:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
46 päivää parkissa taitaa nykyautolle olla liian kauan, koska elektroniikka kuluttaa koko ajan sähköä.
Entä kun se ei esittelyssä lähde käyntiin ilman apuvirtaa? :lol:



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 04.03.2014 15:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Tuore mainosvideo sitten tässä:

http://www.youtube.com/watch?v=xe-GPiCb4O0

Myös Top Gearin kuvaus aiheesta on mielenkiintoinen

http://www.topgear.com/uk/car-news/the- ... 2014-02-04

Keveyttä ja yksinkertaisuutta on siis haettu. Ranskassa hinnat alkaen -malli maksaa 14000,-

Mun mielestä toi 2CV-henkinen etusohvapenkki on hieno... :)



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 04.03.2014 15:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Mikähän siinä on että tuo kyljen "air-bump" tms tuo mieleen sen mummon ammeen pohjalla olevan liukuesteen.. :mrgreen: Minkähän näköinen tuo mahtaa olla kun se on Härmän suolakylvyissä lionnut 15 vuotta...



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 04.03.2014 16:15 

Viestit: 85
sitikkaporo kirjoitti:
Mikähän siinä on että tuo kyljen "air-bump" tms tuo mieleen sen mummon ammeen pohjalla olevan liukuesteen.. :mrgreen: Minkähän näköinen tuo mahtaa olla kun se on Härmän suolakylvyissä lionnut 15 vuotta...



Ei taida valmistajaa paljon kiinnostaa miltä se 15v. tai edes 10v. jälkeen näyttää :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 04.03.2014 19:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
...ja aina vaan paranee... :D


Liitteet:
CactusAventure.JPG
CactusAventure.JPG [ 36.02 KiB | Katsottu 19760 kertaa ]

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 04.03.2014 23:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Mua lämmittää kyllä toi filosofia suunnittelun taustalla. Kutkuttavin malli Citroënilta sitten (paljon halveksitun, mutta ah niin houkuttelevan... :shock: ) DS5:n...



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 24.05.2014 19:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Ja kylmät tyypit otettu Naantalin venemessuilla (!). Tehtaan esittely-yksilö, ei saa ajaa... :P

Hauska kapine.


Liitteet:
c4_cactus.jpg
c4_cactus.jpg [ 117.41 KiB | Katsottu 19445 kertaa ]

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 24.05.2014 20:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1529
Paikkakunta: The City of Häijää
Kyllä tämä laite kiinnostaa. Varmasti käyn tsekkaamassa kun tulee lasipalatseihin näytteille, ja se olisikin eka sitikka jonka takia moiseen vaivaudun.



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 25.05.2014 00:09 

Viestit: 2
Morientes, vähän olen kirjoittanut mutta jos taasen.

Voin myöntää suorilta että tämä Cactus on uusista autoista (joihin kynsi mahdollisesti yltää) eniten kiinnostava. Ei liikaa rikkoutuvia hienosteluosia, kuitenkin tyyliltään sopii meikäläisen silmään, bensakone vapaastihengittävä (pikkuturbot eivät vakuuta sitten ollenkaan ja mitä on katsellut niin eipä ne sen vähemmällä mene kuin vaparitkaan, hieman vilkkaampia kyllä mutta mikä ilo siitäkään on tässä ikuisen rospuuton maassa).

3kk kokemus vw:n golf variant 1.4tsi 122hv kera dsg:n, alkutalvella (loka-marras-joulukuu 2012). Tilanne oli se että äitee halus eroon autolainastaan ja meikäläinen halus "paremman" luokan auton. Teimme vaihtokaupan, annoin mammalle uutena ostamani Renault Twingo 1.2 vm -08 75heppainen, ajettu 55tkm ja 14ke ja sain kys. golfin vm -11 ja ajettu 23tkm. a): 7-vaihteinen laatikko vaihtoi isoimmalle kun vauhti oli 60km/h ja kierrokset 1200, b) lämmityslaite tuntui siltä että jos tuli astekin lämpimämpää kuin kylmin, tuntui että autoon tukehtuu c) jotenkin ei vain oma kroppa sopinut siihen ratin ja penkin väliin vaikka oli olevanaan "paremmat" penkit. Ensimmäinen lumisade ja perään suojasää ja pakkanen, etuovien kulmat vekillä. Takuukorjaukseen ja jne (ja klassinen "ei oo tämmösiä kyllä tullut vastaan, hah)

Upeinta tässä kokemuksessa kuitenkin on että mamma tuli katumapäälle ja sain vaihdettua takaisin samaan twingoon ainoastaan 500e persnetolla (jossa välissä mamma oli vaihdattanut nokkahihnan 350e...) :mrgreen:. Saattaa kuulostaa hullulta mutta edelleen, vaikka kokemuksesta on aikaa kohta puolitoista vuotta, olen twingoon edelleen tyytyväinen eikä ole volkkaria hiukkaakaan ikävä. 75tkm mittarissa ja kertaakaan ei ole ollut ylimääräistä asiaa korjaamolle. Suurin puute twingossa on on ettei vakkaria löydy, sitä kaipaa yllättävän usein. Eli mielestäni jotain sanoo että volsu joka maksoi uutena 30.000e ei pärjää mun silmissä kirppurellulle joka maksoi uutena 13.000e.

Seuraava uutena kaupasta haettava auto on 80% todennäköisyydellä joko cactus tai sitten c1 (ja nimenomaan sitikan versio tuosta) Vaikka näissä ei ole hydejousitusta niin cactus miellyttää filosofialtaan, vähemmän on enemmän. Ja C1 taas on mulkosilmineen ja muutenkin olemuksineen hyvin miellyttävän oloinen kapiste.

Kaveriksi sitten vois hommata sen XM:n joita ihaillut siitä asti kun niitä maanteille tuli 8-) Tällä hetkellä onkin pihassa Tuo kyseinen twingo, Yaris -99 (uudesta asti, ja saattaa pysyä pidempään kuin rellu...) ja sokerina pohjalla land rover series III vm-79 2,25d joka tasoittaa noita taloudellisia pikkuautoja 14litran löpönkulutuksellaan kun ajaa huippunopeutta eli sitä satasta :mrgreen: . Niin kamala laite että se on hieno.

Noita XM:iä tulee säännöllisesti katseltua.

Tässä tuli nyt niin paljon asian vierestäkin että toivottavasti ei banninappi heilahda vaan tosiaan, itsellä cactus herättää hyvinkin paljon positiivista mielenkiintoa vrt mikään muu tällä hetkellä myytävä auto tai edes lähiaikoina tuleva.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 25.05.2014 02:07 

Viestit: 136
2cvkimmo kirjoitti:
Ja kylmät tyypit otettu Naantalin venemessuilla (!). Tehtaan esittely-yksilö, ei saa ajaa... :P

Hauska kapine.

Mustat kaarimuovit kyllä saa auton näyttämään aivan törkeän korkealta pikaisesti vilkaistuna. Muutoin ihan nätinnäköinen auto.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 25.05.2014 16:28 

Viestit: 923
Paikkakunta: Etelä-Savo
Kyllä sitä kannatti Mikkelin uudessa Kärkimerkit myymälässä CITIX kavereiden kanssa odotella. Poikakin oli innoissaan mallista. Ihastui ikihyviksi ja kehui taas sitikan onnistuneen. Olen myös sitä mieltä, jotta nyt tehdas onnistui tekemään itselle mieluisen mallin. Lähes kaikesta tykkäsin. Hyvä, että lähes, jotta jää ihasteltavaa ja ihmeteltävää jatkossakin.



Muista hymyillä, Pete 040-7334478
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 27.10.2017 19:04 

Viestit: 1496
https://youtu.be/qqLC30kVdjk

Perusteellinen esittely 2018 faceliftistä englanniksi saksalaisella aksentilla.

Videolla kerrotaan myös uudesta jousituksesta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 28.10.2017 01:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Myyty!



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 28.10.2017 11:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Just pari päivää sitten pohdittiin kotitaloudessa mitä Saabin tilalle parin-kolmen vuoden kuluttua. Aika houkutteleva ehdokas.



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 29.10.2017 20:46 

Viestit: 1496
Minusta tuossa linkittämässäni videossa oli mielenkiintoinen keskustelu siitä, että uuden pehmeän jousituksen palikat voi ostaa ja ainakin teoriassa asentaa vaikka johonkin vanhaan automalliin. Valmistajan edustaja hiukan kierteli aihetta, mutta veikkaan, että tuotakin temppua joku tulee kokeilemaan. Toisin sanoen "comfort-palloilla" kikkailu tulee mahdolliseksi monipuolisemmin kuin koskaan aikaisemmin. :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 30.10.2017 08:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1529
Paikkakunta: The City of Häijää
Ei mahda kuitenkaan kaikki "Jousituksen palikat " olla ristiin yhteensopivia yhtä hyvin kuin jousipallot. Mutta olisihan se jotain jos tuota tekniikkaa olevia iskareita tulisi jälkiasennuskäyttöön. Ei taida olla sille rintamalle olla mitään uutta Koni FSD:n jälkeen ilmestynyt?



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 30.10.2017 09:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2845

Profiili ICQ
Tuo mukavuushan tulee jos oikein muistan niin, jousituksen ja penkkien yhteisestä "pehmeydestä".


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 30.10.2017 09:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7850
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Ralle kirjoitti:
Tuo mukavuushan tulee jos oikein muistan niin, jousituksen ja penkkien yhteisestä "pehmeydestä".

Niin, se on se "Advanced Comfort"-konsepti, mutta tuo jousitus on se olennainen elementti. Eiköhän mukavia penkkejä osata tehdä ilman ihme keksintöjäkin ;)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 30.10.2017 10:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Teuski kirjoitti:
Eiköhän mukavia penkkejä osata tehdä ilman ihme keksintöjäkin ;)


Mutta halutaanko? Uudessa C5:ssä on kovemmat penkit kuin mun Minissä.




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 12.03.2018 21:04 

Viestit: 1496
Kävin viikonloppuna autoliikkeessä katsomassa millaisia "c-segmentin" tai "alemman keskiluokan" autoja on tarjolla. Luokka tunnetaan myös ns. "golf-luokkana". Liikkeessä oli tarjolla uutena tai pari vuotta käytettynä lähes kaikki yleisimmät merkit/mallit sekä jokin harvinaisuus (harvinaisuus tässä autoluokassa on Corolla automaattivaihteisena tai KIA jollain muulla kuin harmaalla värillä).

Kyseessä lienee maailman tylsin autoluokka. Käytännössä ulkonäössä saa valita ruman tai tylsän. Teknisissä ominaisuuksissa ei juurikaan ole eroja. Hinnat aikalailla samalla tasolla, samoin varusteet. Periaatteessa autovalinnan voisi tehdä laittamalla (samannäköiset) avaimet kulhoon ja sokkona nostaa sieltä Nissan Golfin avaimen, maksaa autosta noin 27000€ ja ajaa tiehensä.

Tuoko tuleva C4 Cactus jotain piristystä ankeuteen?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 12.03.2018 22:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2845

Profiili ICQ
Lauri kirjoitti:


Tuoko tuleva C4 Cactus jotain piristystä ankeuteen?


Miksi toisi kun on muutettu enemmän massatuotteeksi? Olihan tuo alkuperäinen "liian" rohkea suurelle yleisölle.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Cactus
ViestiLähetetty: 12.03.2018 22:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1529
Paikkakunta: The City of Häijää
No onhan tuossa uudessa tarjolla jousitus ja vaihteisto, jotka vanhasta puuttuivat. Ihan mielenkiintoisena pidän kyllä.



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: