Sattuipa lähikaupan pihassa hassu juttu tänä aamuna.
Olin juuri saanut ostokset Iidun takapenkille kun tämä kaveri tuli kurkkimaan autoa. Juttu alkoi kysymyksellä "pysyyks sulla hydrauliikka nesteet hyvin sisällä?"
Keskusteltuamme lyhyesti Ison kissan yleisestä paremmuudesta ja mukavuudesta sekä erinäisistä tyyliseikoista, sanoi tämä kaveri että hänellä on tällainen tuossa tallissa, tosin avomallina.
Minä tietysti ihmettelin ja kysymään väriä, koska täällä päin olen joitain vuosia sitten nähnyt yhden ID/DS:stä tehdyn valkoisen 4-ovisen (?) laikka-cabrion, jossa oli tosi huisin näköinen rantakirppu-turvakaari.
"Ei, tää on punainen", "Haluutsä nähdä sen, se on ihan tuossa kivenheiton päässä?". No tottahan uteliaisuuteni heräsi, jätin ostokset autoon ja lompsin kaverin perässä läheisen kerrostalon autotallille.
Ison oven takaa paljastui aivan
upea punainen avo citikka valkosivurenkain ja valkoisella nahkasisustuksella. "Toihan näyttää ihan Chapronilta!" äimistelin ja kaveri kehaisi että niin näyttää. Sen on kuulemma rakentanut joku hemmo jostain kotka-karhula -akselilta, ihan tavallisesta 70 mallisesta 4-vaihteisesta ID kanta-autosta.
Siis pikkutarkka kopio chapron takavilkkuja ja rättikattoa myöten... Takapenkkikin on sen avomallin näköinen. Ainakin chapronin kuvia nähneenä. En nyt muistakaan minkä mallinen takaluukku oli. Oli sen verran leuassa pitelemistä etten tajunnut ottaa edes kuvia.
Kiesi oli todella ammattimaisesti rakennettu ja jopa se pakollinen turvakaarikin oli mahdottoman asiallisesti toteutettu. Sisustus on tosiaan valkoista nahkaa ja etupenkkeinä on jotkut kummallisen näköiset, ihan kuin jonkun saab sonetin tai vastaavan.
On jäänyt kaverilta seisomaan jo vuosiksi pahahkon LHM vuodon ja laturirikon takia...
Voi rukkaa. Lupasin olla avuksi jos vaan kykenen, vaikka itsekin vasta opettelen tekniikkaa omassani. Yhteystietoja en hoksannut edes kysyä mutta hän tietää kyllä missä asun jos korjaushomma alkaa kiinnostaa.
Että tietääkö joku tästä autosta? Tämä on ihan uniikki yksilö ja vielä made in finland
Ihan mahdottoman hieno kapistus. Sääli jos jää iäksi tallin asumaan.