Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Xm v6 24 myynnissä
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=16977
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  xmfani [ 04.01.2014 18:02 ]
Viestin otsikko:  Xm v6 24 myynnissä

http://www.blocket.se/stockholm/Citorne ... ?ca=11&w=3
Tuommonen olisi,ei paha hinta,ja kone on parasta.
Voin hakea ja tuoda suomeen,
0400842497

Kirjoittaja:  xmfani [ 04.01.2014 20:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

Tuo ei kauvaa roiku tuolla.

Kirjoittaja:  Prof. Dr. Holzauge [ 04.01.2014 22:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

O-ou. http://citroen-foorumi.com/index.php/to ... #msg149854

Kirjoittaja:  Kenguru [ 04.01.2014 23:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

xmfani kirjoitti:
http://www.blocket.se/stockholm/Citorne_xm_v6_24v_repobjekt_51414829.htm?ca=11&w=3
Tuommonen olisi,ei paha hinta,ja kone on parasta.
Voin hakea ja tuoda suomeen,
0400842497


Ihan mielenkiinnosta, paljon suunnilleen tällainen palvelu tekisi tuohon satkun xm:ään päälle :)

Kirjoittaja:  xmfani [ 04.01.2014 23:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

200 ja kulut

Kirjoittaja:  xmfani [ 07.01.2014 23:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

Tämä on sit myyty,

Kirjoittaja:  osexm [ 08.01.2014 09:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

Ja siis ostettu :)

Kirjoittaja:  Prof. Dr. Holzauge [ 08.01.2014 22:31 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

osexm kirjoitti:
Ja siis ostettu :)

Jaa, se tuli Suomeen. Onnea!

Kirjoittaja:  Janne L [ 09.01.2014 14:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

Juu ei näitä ZPJ4:a enää puussa kasva. Mielenkiinnolla kuulisin lohkon numeron? Se sijaitsee koneen etupäässä, hankalasti termostaattikotelon ja vesiputkien takana.

Lähinnä vaan sitä onko lohko numeroltaan alle vai yli ~4000?

Kirjoittaja:  osexm [ 09.01.2014 17:01 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

Katson tuon lohkon numeron kunhan saadaan kärry Suomeen. Itseasiassa kävi niin että samaan hintaan tulikin kaksi ZPJ4-moottoria :) . Toinen on vielä paikoillaan mutta kannet takapenkkien jalkatilassa. Oli irrotettu vaikka vika oli viallisessa kaasuläpässä. Tuosta saatan rakentaa toisen toimivan koneen. Of-topic: mulla on muuten yksi joutava tavallinen ZPJ jos joku tarvii. Siinä on vielä manuaalivaihteisto kiinni.

Kirjoittaja:  Janne L [ 09.01.2014 20:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

Katso molemmista numerot. On kaiverrettu kolmiomerkkien väliin 00xxxx.
Olen kiinnostunut siitä toisesta, riippuen numerosta jos se on tai tulee myyntiin.

Kirjoittaja:  sitikan vanki [ 09.01.2014 21:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

http://www.youtube.com/watch?v=ANzy3jMeBjM

C'est formidable!!!

Kirjoittaja:  xmfani [ 13.01.2014 00:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

Auto luovutettu ostajalle,tänään.

Kirjoittaja:  osexm [ 13.01.2014 15:12 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

Jep, kiitos Jarmolle. Haku meni vaikeuksien kautta hyvin. Vaikeudet johtuivat lähinnä trailereista. Viime yönä kun kippitrailerilta auton pihaan laskin niin se tapahtui aika vauhdikkaasti kun vinssi petti, eipä kuitenkaan osunut mihinkään joten kaikki OK. Äkkiseltään katsottuna taisi tulla tehtyä hyvät kaupat.

Kirjoittaja:  Prof. Dr. Holzauge [ 13.01.2014 23:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

Kas, tällainen Saksassa myynnissä:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=238641664

Y4, mutta ZPJ4-koneella. Vinkeä yhdistelmä.

Sveitsissä oli hiljan myynnissä vm. 1991 V6 24v, 89000 km. Taisi mennä. 3000 euroa pyysivät siitä...

Kirjoittaja:  Cikatti [ 13.01.2014 23:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

OSEXM, hilpeen hillitöntä!! Onneksi olkoon!

Kirjoittaja:  xmfani [ 14.01.2014 00:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

Komeus laivalla,suunta suomeen.

Liitteet:
laiva.jpg
laiva.jpg [ 18.75 KiB | Katsottu 14554 kertaa ]

Kirjoittaja:  osexm [ 26.01.2014 22:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

Janne L: numerot on todella hankalassa paikassa. Ensituntumalta eivät ole yli 4000, SKZ -tyyppi näkyy mutta saattavat olla kumpikin 2:lla alkavia. Outoa jos näin on koska -91 lokakuusta alkaen on asennettu keramiikkaa ja eiköhän tuo -91 tehty pitäisi olla jo enemmänkin kuin 2xxx.... ?
Niin tai näin, saan vehkeet suurennuslasin alle lähiviikkoina.
Todennäköisesti nostan ensin alkuperäisen koneen pois, vaihdan diravin tiivisteet (ehkäpä myös jarruventtiilin), vaihteisto irti, uusi kytkin ja vaihtokone sisään. Jos vaihtokone on OK niin vähän kosmeettista ehostusta ja auto ajoon. Autosta purettu kone olisi sen jälkeen mukava kunnostaa ajan kanssa.

Kirjoittaja:  Janne L [ 26.01.2014 23:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

Niin ne numerot onkin tosi hankalassa paikassa. Pitää olla kamera tai termarin osat pois tieltä.

Minulla olisi ylimääräinen uusi Valeon kytkin ja asetelma ilman uutta painelaakeria. Ajattelin muutama vuosi sitten vaihtaa kun laatikko oli pois, mutta siellä olikin jo uutta kamaa, joten vaihdoin vaan painelaakerin.

Edullisesti lähtee! Painelaakerin saa ostettua erikseen.
Jos kiinnostaa niin kaivelen osanumerot huomenna mutta kyseessä on juuri oikea osa tuohon laitteeseesi. ZPJ(4)+ME5T.

Kirjoittaja:  Janne L [ 26.01.2014 23:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

Keraamiset muutokset paininkuppeihin on tullut tuotantoon jo helmikuussa? (Kahta tietoa asiasta) 1991 eli moottorinumerosta 4088. Mutta olen tavannut tuota nuoremman tuonti XM:n jossa oli vanhempi kone, eli tilalle on vaihdettu vanhempi moottori syystä tai toisesta. Hieman haiskahtaa...

Tässä maksullista materiaalia ZPJ4 moottorin muutoksia koskien:
http://papers.sae.org/932870/

Lainaa:
In this paper we describe the development of a hybridized tappet which involves a ceramic shim which is in direct contact with the camshaft. After a quick description of the component's implantation and design, we will focus on the problem of choosing the ceramic material.
All the qualification tests performed to validate this application will then be described.

The work that has been performed to enhance durability and reliability of the ceramic part will then be pointed out.

The goal of the study was to develop a ceramic tappet which would allow, by withstanding higher loads, an increase of the ZPJ4 engine reliability. The decision was taken, on the first of October 1991, to apply the hybridized tappet to the top-of-the- range Peugeot 605 and Citroën XM cars

Kirjoittaja:  osexm [ 27.01.2014 16:42 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

Janne L. pistä YV:tä siinä asetelmasta niin eiköhän päästä kauppoihin.

Kirjoittaja:  osexm [ 09.02.2014 23:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

Vielä päivitys eli moottorinumero autossa olevassa on 2080 ja tuo vaihtokone on 2880. Se missä numerossa ne keraamiset napit tuli niin se tieto kyllä vaihtelee. Tuo auto on rakennettu toukokuussa 1991 ja lokakuusta 1991 alkaen tuo keramiikka olisi kuvioissa ?? Eräässä ranskankielisessä kirjasessa mainitaan numero 2364 .... ? Pitää ottaa selvää. Muitakin muutoksia on tehty joten 4:lla alkavat olisivat tietty hieno homma.

Kirjoittaja:  Prof. Dr. Holzauge [ 10.02.2014 19:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

http://mobile.de/21M0RB

Saksanmaalla halvalla kaupan Y4 ZPJ4-koneella. Ilmeisesti moottorinohjaustietokone hajalla. Kuskin penkki näyttää siltä kuin auto olisi uinut tulvavedessä, mutta ei tuosta tiedä, kehnoja valokuvia... Hmm.

Kirjoittaja:  Cikatti [ 10.02.2014 19:53 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

Hieno bongaus tohtori puusilmältä... harmi vaan että tuokaan ei ole se oikea V6 24 Valve, ainoa oikea on nimittäin Y3 sisuksella, se on tyylikäs koska kojelauta on aidosti omalaatuinen, Y4:n koejalauta on suoraan kuin Japsistarojen vehkeistä ;-)

Kirjoittaja:  Janne L [ 10.02.2014 21:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Xm v6 24 myynnissä

Cikatti kirjoitti:
Hieno bongaus tohtori puusilmältä... harmi vaan että tuokaan ei ole se oikea V6 24 Valve, ainoa oikea on nimittäin Y3 sisuksella, se on tyylikäs koska kojelauta on aidosti omalaatuinen, Y4:n koejalauta on suoraan kuin Japsistarojen vehkeistä ;-)


Miten niin oikea? Tuo auto on huomattavasti harvinaisempi, paremmalla vaihteistolla, parhaalla koneella ja parannetuilla sähköillä. Ja mitähän vielä...

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/