|
Kirjoittaja |
Viesti |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Väärät legendat Lähetetty: 06.01.2014 03:08 |
|
Niin, kaikkihan tietävät että Citroenit ruostuvat. Ainakin kaikki jolla sellaista ei ole ollut. Esimerkiksi 2000-luvulla ei ruosteettomampia autoja ole tehtykään, kuin C5 -sitikat. Paitsi tietysti alumiinikoriset erikoisautot, jotka eivät voi ruostua.
Mersun laatu. Siinäpä legendaa kerrakseen. Ja mersumies ei vioista pukahda, kysyessä autossa ei ole ollut yhtään vikaa! Vuosimallin 2002 mersuissa saattaa tuulilasi tipahtaa tielle, kun on kehys niin pahasti ruosteessa. Siinä sitä laatua.
Brembon jarrut. No, kaikkihan Brembon tietävät, maailman paras jarruvalmistaja! Ferrarissa on Brembot! Paskan marjat, huonompia jarruja saa tavalliseen autoon etsiä. Tuossa 406 coupessa on vakiona Brembon jarrut, luonnollisesti palat ja levyt ovat 4 x hinnaltaan normaaleihin verrattuna, ja laatu on aivan roskaa. Ilmeisen suunnitteluvirheen seurauksena jarrut vinkuvat aina, ovat vinkuneet myös uudessa autossa, sekä levyt ovat kierot yhden talvisen täysjarrutuksen jälkeen. Bravo!
Forten moottorinpesuaineet ja eri tökötit. Tämä on nerokas, lähinnä vain suomessa valtaasaanut markkinointilegenda. Harvempi tietää että kysymyksessä ovat alunperin Etelä-Afrikan tasavallassa tislaillut litkut, jotka ovat suomessa saaneet "legendaarisen" maineen nerokkaalla markkinointitempulla. Kaikki suurimpien korjaamojen ja maahantuojien edustajat on syötetty ja juotettu ilmaiseksi ähkyyn ja jurriin, sekä samassa esitelty omat "ylivoimaiset" forte-tuotteet noissa "tilaisuuksissa". Ja sen jälkeen kyseinen huoltofirma ei muuta moottorinpuhdistuskemikaalia tarjoa kuin fortea. Varsinkin kun sitä ei saa netistä (miksiköhän?), ja katteet ovat erinomaiset...
Ainoa legenda, salattu sellainen, joka toimii käsittämättömän hyvin vuodesta toiseen, on HYLOMAR.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Väärät legendat Lähetetty: 06.01.2014 03:58 |
|
Kaikki kyllä tietää sen, että Forte on peräisin Afrikasta, kun se lukee siinä purkin kyljessäkin.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Väärät legendat Lähetetty: 06.01.2014 04:52 |
|
Croisette kirjoitti: Kaikki kyllä tietää sen, että Forte on peräisin Afrikasta, kun se lukee siinä purkin kyljessäkin. Enpähän ainakaan minä tiennyt, ennenkuin sain yhden purkin vasta paljon myöhemmin käsiini ja rupesin selvittelemään asiaa tietäjien kanssa. Se oli niin salaista se forte-homma ainakin tuolla veholla, että niitä purkkeja ei edes näytetty asiakkaalle... mainostettiin vaan, että jos kone savuttaa ja pätkii, "forte irrottaa kyllä ne jumineet männänrenkaat"...
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Väärät legendat Lähetetty: 06.01.2014 05:05 |
|
Ai niin juuh alkuunhan tuo oli vain korjaamoille sallittu? Mutta kyllä sitä on saanut ostaa ainakin Suomessa ihan hyllystä joistakin autotarvikeliikkeistä.
Veholla varmaankin toki valehdellaan ja varjellaan asiaa kuin se olis suuri salaisuus?
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Väärät legendat Lähetetty: 06.01.2014 08:39 |
|
Croisette kirjoitti: Ai niin juuh alkuunhan tuo oli vain korjaamoille sallittu? Mutta kyllä sitä on saanut ostaa ainakin Suomessa ihan hyllystä joistakin autotarvikeliikkeistä.
Veholla varmaankin toki valehdellaan ja varjellaan asiaa kuin se olis suuri salaisuus? Mistäs autotarvikeliikkeistä Fortea myydään yksityiselle kuluttajalle? Ei ole ainakaan maahantuojan hyväksymää toimintaa, tässä lainaus heidän sivuiltaan (nerokas myyntikonsepti, täytyy vielä todeta): "Forté-tuotteet on tarkoitettu ainoastaan ammattikäyttöön Tecalemitin kouluttamille korjaamoille. Forté myydään aina osana huoltoa - "Asennettuna.""
|
|
|
|
 |
TRD Turbo
|
Viestin otsikko: Re: Väärät legendat Lähetetty: 06.01.2014 17:13 |
|
Mutta onkohan Fortte jotenkin parempaa puhdistavaa litkua kuin esim. Valvolinen vastaavat tuotteet. Näitä vastaavia tuotteita on lukuisia merkkejä ja puhdistus menetelmä on sama moottorin sisäpesussa merkistä huolimatta.
Citroen C5 2,0 2007 Xantia 2,0 16v exclusive berline
|
|
|
|
 |
Jopeti
|
Viestin otsikko: Re: Väärät legendat Lähetetty: 06.01.2014 18:14 |
|
Neljänollakutosen Brembo-satuloista pakko sanoa sen verran, että kisakäytössä (ja varmaan muussakin urheilullisessa ajossa) ovat aivan loistavat. Samoin Brembon jarrulevyt ovat nyt kolme kautta olleet meillä endurance käytössä. Viime viikolla käytin levyt sorvarilla (huonojen palojen takia [ei brembo]), ja eivät kyllä olleet yhtään kierot. Hintakin mielestäni hiukan outo argumentti. Ebayssa Brembon levyt £120, Boschit £110 ja Mintexit £100. Ovathan nuo kummiskin 305mm halkaisijalla, eli aika isot.
Tuo vinkuminen on ainoa Brembo-argumenttisi, jonka allekirjoitan. Niin joo, ja ei Brembot varmaan parhaat ole - Alconit, AP:t ja Wilwoodit taitaa mennä edelle.
www.facebook.com/VTSracingteam
|
|
|
|
 |
Andre H Kurbel
|
Viestin otsikko: Re: Väärät legendat Lähetetty: 06.01.2014 21:42 |
|
ds-jekkeri kirjoitti: Ainoa legenda, salattu sellainen, joka toimii käsittämättömän hyvin vuodesta toiseen, on HYLOMAR. Vahvojen uskomattomien huhujen mukaan Hylomarin saatavuuskin oli jossain vaiheessa katkolla, koska se sisälsi jotain EU:n hyljeksimää vaarallista kemikaalia. Mahdollisesti siis Hylomar on nykyään huonompaa. 
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Väärät legendat Lähetetty: 06.01.2014 22:37 |
|
Hylomar on tajuttoman hyvä tiivarikama. Rolls & Roycen kehittämä ja on aiemmin paljonkin käytetty lentomoottoreissa. Forte taas on yhtä kuin kerosiini. Kuka tahansa voi laittaa pari desiä kerosiinia koneeseen ja pyörittää vartin. Forten purkissahan lukee että 80 % kerosene. Juu, irroittaa likaa mutta hyöty on melko pieni jos kuitenkin käytät kunnollisia öljyjä ja vaihdat riittävän usein niin eipä niitä koneita tavii paljoa putsailla. Ainoa ongelma huonojan ja pitkien öljynvaihtovälien kanssa on meluavat hydrauliset venttiilinostajan säätimet. Siellä pienet kanavat helposti tukkeutuu ja säätö totetuuu hitaasti käynnistyksessä kunnes rolina vaimenee hetkessä... hydeventtiilit jumittaa yleenäs hienon karstan takia. Mutta, minulla ei ole todisteita että Forte auttaisi. Teen siis kokeen eräälle Agilan 1.2 moottorilla jossa rolisee peijakkaasti ja vaimenaa vain vähän käynnistyksen jälkeen, noin 2 s. Huuhdon sen kerosiinilla ja katsotaan mitä syntyy, melua vai lisää melua Litra kerosiinia ja 3 litraa ölppää.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Väärät legendat Lähetetty: 07.01.2014 02:23 |
|
Jopeti kirjoitti: Neljänollakutosen Brembo-satuloista pakko sanoa sen verran, että kisakäytössä (ja varmaan muussakin urheilullisessa ajossa) ovat aivan loistavat. Niin - kisakäytössä! Mutta minäpä puhunkin auton normaalikäytöstä, normaaleiden lakien ja normaalin nykyruuhkatilanteen vallitessa. Täytyy nyt kysyä, että mitä on tuo "muu urheilullinen ajo". Missä sellaista voi ajaa laillisesti, mihin kellonaikaan, esimerkiksi siten että jarrujen lämpeneminen alkaisi olla todellinen ongelma? Epäilen, että ainoa paikka on saksan tyhjin moottoritiepätkä tiistai-aamuyöllä kello 5.15. Ja silloinkin pitäisi ehdoin tahdoin, huvikseen, pumpata nopeutta välillä 100-200 tyhjällä tiellä. Pelkästään tuo Brembojen tolkutun vikinä ja vinkuminen tekee niistä arkikäytössä aivan kelvottomat. Ai että siihen kyllästyy nopeasti, kun porukka kääntyy paheksuvasti ja korviaan pidellen tuijottamaan ja keskariaan heiluttelemaan jokaisessa liikennevalossa jossa jalankulkijoita on lähellä.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Väärät legendat Lähetetty: 07.01.2014 10:27 |
|
Jopeti kirjoitti: Hintakin mielestäni hiukan outo argumentti. Ebayssa Brembon levyt £120, Boschit £110 ja Mintexit £100. Ovathan nuo kummiskin 305mm halkaisijalla, eli aika isot.
Kyllä tähän on vielä pakko puuttua, jos kerran niin oudolta kuulostaa. Minä sanoin että että tavalliset (ja paljon paremmat normaaliliikenteessä!) 406:n jarrut ovat 4 kertaa halvemmat kuin nuo täysin käyttökelvottomat brembot. Ja näin on, tässä 39 eurolla normaalit 406 JOKAISEN NORMAALIIN, TIELIIKENNELAIN MUKAISEEN LIIKENNETILANTEESEEN RIITTÄVÄT jarrulevyt: http://www.ebay.de/itm/2x-BREMSSCHEIBE- ... 46177a35d8En ymmärrä ollenkaan miksi tähän pitää sekoittaa jarrulevyjen halkaisija. Ei sillä ole mitään tekemistä jarrujen käyttökelpoisuuden kanssa NORMAALILIIKENTEESSÄ. 406 pysähtyy erittäin hyvin jokaisessa kuviteltavissa olevassa normaalitilanteessa aivan pienimmillä saatavilla olevilla jarruilla. Eli vinkuvista bremboista saa maksaa 120 puntaa = 150 euroa. Yli neljä kertaa kalliimmat, juuri kuten sanoin. Väärä legenda!
|
|
|
|
 |
xanpoke
|
Viestin otsikko: Re: Väärät legendat Lähetetty: 07.01.2014 11:59 |
|
Tässä 39€:n listalla ei näkynyt 406 SW 3.0V6 -03 malliin sopivia jarrulevyjä, joten niitä minun pitää hankkia kalliimmalla jostain muualta. 406:lla ajelen kuitenkin normaaliajoa muun liikenteen seassa.
|
|
|
|
 |
Jopeti
|
Viestin otsikko: Re: Väärät legendat Lähetetty: 07.01.2014 12:48 |
|
Kyllä kohtuu moni haluaa sporttiautollaan käydä ratapäivillä tai vastaavissa tapahtumissa. Jos äkkiseltään miettii, niin vakioautossa ekana loppuu ominaisuudet jarruista. Tuossa coupessa se ei tapahdu. Jatkuva vinkuna on varmasti raivostuttavaa ja selvästi jonkunasteinen suunniteluvirhe.
Jarrulevyn halkaisijalla tarkoitin sitä, että 305mm levyssä on aika rajusti enemmän materiaalia, joten kai se on hinnaltaankin kovempi kun pikkulevyt. Niin ja yksi väitteistäsi oli Brembon luokaton laatu jarrupaloissa ja levyissä? Perusteltko? Tuohon hinta-argumentointiin käytit vertailukohtana ebay:n levyjä, jossa merkkiä ei lue ollenkaan? Vai ovatko nuo alkuperäiset? Jos ei, niin noillako kestää kovat kylmäjarrutukset.
|
|
|
|
 |
Benoit
|
Viestin otsikko: Re: Väärät legendat Lähetetty: 07.01.2014 12:56 |
|
Rata-autoilun harrastajat taitavat kyllä käyttää nykyään Zimmermanin tuotteita.
Pegeot 607 2.2 HDI -01 Ex: 2x 407 V6 autom -04, Alfa Romeo 159 -09 1,9 JtdmA, Xantia V6-97 ja 2.0 HDI -00, XM 2,1 TD-97 sekä lukuisia muita Peugeoteja
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Väärät legendat Lähetetty: 07.01.2014 13:22 |
|
Jopeti kirjoitti: Niin ja yksi väitteistäsi oli Brembon luokaton laatu jarrupaloissa ja levyissä? Perusteltko? Tuohon hinta-argumentointiin käytit vertailukohtana ebay:n levyjä, jossa merkkiä ei lue ollenkaan? Vai ovatko nuo alkuperäiset? Jos ei, niin noillako kestää kovat kylmäjarrutukset. Perustelu: minulle normaaliliikenteessä käytettävään autoon luokaton laatu on sitä, että jarrut vinkuvat jatkuvasti ja levyt kieroutuvat 15 euron tarvikelevyä helpommin. Sen syvällisemmin ei minun tarvitse itselleni sitä perustella. Tosiaankaan minua ei kiinnosta pätkääkään, miten ne toimivat rata-ajossa. Kuka lähtee 9 sekunnin pehmeästi jousitetulla autolla rataa kiertämään vakavissaan? En minä ainakaan. Mennään avo-GT:llä radalle jos pakko on, se sentään menee 5 sekunnissa sataan. Mutta en minä silläkään ole radalla käynyt, enkä meinaa käydäkään. Nuorten kuumapäiden hommia... Nautiskelen bulevardilla mieluummin. Kylmäjarrutuksista sen verran, että olen noissa parissakymmenessä sitikassa lähes aina käyttänyt tarvikelevyjä, monesti edullisiakin, ja todella harvoin on tullut ongelmia levyjen kieroutumisen kanssa. Tuossa coupessa taas on vaihdettu 5000 km sitten uudet brembon etulevyt, nyt jo toinen kiero, minulla se meni ilmeisesti kun ajoin rapakkoon jarrutuksen jälkeen. On se surkeaa.
|
|
|
|
 |
Janne L
|
Viestin otsikko: Re: Väärät legendat Lähetetty: 07.01.2014 13:43 |
|
Sähkövikaiset Ranskalaisautot, vaikuttaa myös legendalta. Noin kahdeksan auton kokemuksella aika harvoin on yleismittari kädessä ollut...
|
|
|
|
 |
Jopeti
|
Viestin otsikko: Re: Väärät legendat Lähetetty: 07.01.2014 16:53 |
|
ds-jekkeri kirjoitti: Jopeti kirjoitti: Niin ja yksi väitteistäsi oli Brembon luokaton laatu jarrupaloissa ja levyissä? Perusteltko? Tuohon hinta-argumentointiin käytit vertailukohtana ebay:n levyjä, jossa merkkiä ei lue ollenkaan? Vai ovatko nuo alkuperäiset? Jos ei, niin noillako kestää kovat kylmäjarrutukset. Perustelu: minulle normaaliliikenteessä käytettävään autoon luokaton laatu on sitä, että jarrut vinkuvat jatkuvasti ja levyt kieroutuvat 15 euron tarvikelevyä helpommin. Sen syvällisemmin ei minun tarvitse itselleni sitä perustella. Tosiaankaan minua ei kiinnosta pätkääkään, miten ne toimivat rata-ajossa. Kuka lähtee 9 sekunnin pehmeästi jousitetulla autolla rataa kiertämään vakavissaan? En minä ainakaan. Mennään avo-GT:llä radalle jos pakko on, se sentään menee 5 sekunnissa sataan. Mutta en minä silläkään ole radalla käynyt, enkä meinaa käydäkään. Nuorten kuumapäiden hommia... Nautiskelen bulevardilla mieluummin. Kylmäjarrutuksista sen verran, että olen noissa parissakymmenessä sitikassa lähes aina käyttänyt tarvikelevyjä, monesti edullisiakin, ja todella harvoin on tullut ongelmia levyjen kieroutumisen kanssa. Tuossa coupessa taas on vaihdettu 5000 km sitten uudet brembon etulevyt, nyt jo toinen kiero, minulla se meni ilmeisesti kun ajoin rapakkoon jarrutuksen jälkeen. On se surkeaa. Selvä homma, kohtuu erilainen katsomus autoilun suhteen. Kannattaa muuten lähteä joskus esim. ACry ratapäiville, siellä on radalla 9s ja 19s kalustoa radalla, ja kaikilla on hauskaa. Ikävää, että on Brembolta tullut kohdallesi huonoa laatua. Ite olen käyttänyt niitä vallan kahdessa kilpurissa ja kahdessa siviiliautossa - ilman mitään vikaa. Halpislevyistä yksi on kuumana haljennut.
|
|
|
|
 |
|
|