Taas aamulla huomasin, miten tehoton mun fillarin (siis sellaisen lihasvoimalla kulkevan) valo on. TS:ssa oli loppuvuodesta vertailu polkupyöränvalaisimista ja parhaaksi osoittautui Prismassa myytävä muutaman euron hintainen valaisin, mutta kun en muista siitä muuta kuin että se on keltainen... Itäharjun Prismassa sellaista ei kuitenkaan ollut hyllyssä, lehtijuttu ilmeisesti oli tyhjentänyt hyllyt hyväksi kehutusta tuotteesta. Tuon valoni ansiosta kyllä joten kuten näyn, muttta en näe. Mistä tai ennemminkin mikä olisi hyvä valaisin? Vaikka päivät ovat jo selvästi valoisampia niin pimeyttä riittää vielä jonkun aikaa ja valolle käyttöä.
Usein vaan noissa ledilampuissa on vähintään kolmitoiminen kytkin ja kaiken maailman vilkkumoodeja. Aina saa hakemalla hakea että löytää ihan perinteisellä on-off-kytkimellä olevan mallin...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Lemon
Viestin otsikko: Re: Valoa pimeyteen
Lähetetty: 03.01.2014 22:10
Hupaista. Kävin tänään Prismassa ja kysyin myyjältä sitä keltaista TS:n testiryhmän suosikkivalaisinta. Myyjä vastasi, että ei niitä keltaisia ole ollut heillä pitkään aikaan ja ihmetteli mistä sellainen oli mahtanut löytyäkin testiin. Ostin sitten samanlaisen kun myyjälläkin on. Toivottavasti se on edes vähän parempi kuin mun nykyinen.
Lemon
Lähetetty: 09.01.2014 20:18
Oiihh! Valoteho parani ihan huomattavasti. Asteikolla 0 - 10, ennen 0,5, nyt n. 4. Kaikki kaupoissa myytävät ledivalaisimet taitavat olla aika surkeita. Tuollainen pieni valokiila on aika mitätön, mutta lain kirjain täyttyy. Ja miksi hemmetissä niissä pitää olla vilkkuvia valoja, minä ainakaan halua näyttää miltään liikkuvalta sirkukselta tai hälyajoneuvolta. Ärsyttää painella sitä on-off-nappia monta kertaa joko valoa laittaessa päälle tai sammuttaessa. Mun tielle osuu toisinaan piskinkusettajia, jotka kuljettavat piskejään niin että itte ovat pyörätien toisessa reunassa ja piski toisella puolella ja talutushihna tietenkin tien yli. Kunnon valo auttaisi siihenkin, mutta nyt saatan ajaa vaan siihen hiton hihnaan jos en ajoissa huomaa hämärässä sitä tummaa pientä puudelia nuuskimassa tienvarsiruohikossa ja osaa siitä päätellä että tien yli on viritetty talutusremmi. Saattaa tulla pieni ilmalento ja kunnon mäjähdys asvalttiin, sattuu...
Viimeksi muokannut Lemon päivämäärä 09.01.2014 20:24, muokattu yhteensä 1 kerran
niko
Lähetetty: 09.01.2014 20:22
Lemon kirjoitti:
Mun tielle osuu toisinaan piskinkusettajia, jotka kuljettavat piskejään niin että itte ovat pyörätien toisessa reunassa ja piski toisella puolella ja talutushihna tietenkin tien yli. Kunnon valo auttaisi siihenkin...
Hahaa ja silloin pikku puudelin taluttaja on oikeutettu asettamaan aamun pimeydessä talutushihna-ansojaan pyörätien yli? No mun mielestä ei, ei edes päivänvalossa! Ja on siellä jollain useampiakin koiria, jotka säntäilee kaikki eri suuntiin pitkän talutushihnan päässä.
niko
Lähetetty: 09.01.2014 20:37
Lemon kirjoitti:
Hahaa ja silloin pikku puudelin taluttaja on oikeutettu asettamaan aamun pimeydessä talutushihna-ansojaan pyörätien yli?
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia vestejäsi Et voi lähettää liitetiedostoja.