Hessu kirjoitti:
puuparta kirjoitti:
Mitäänhän nuokaan eivät enää maksa
Joku saattaisi lausua eriävän mielipiteen, jos 2006-mallinen sitikka maksaa 20 k€ ja se on "ei mitään". Paremminhan tuo on hintansa pitänyt mitä vastaavat premium-merkkiset ja täysin eri malliin kuin isot ranskalaiset yleensä. Ehkä tuo sitten jotain todistaa auton haluttavuudesta.
Tarkemmin sanoen, se todistaa auton haluttavuudesta suhteesta tarjontaan.
XM:ää ostettiin uutena yli 300.000 kappaletta, käytettyjä oli halukkaille harrastastajille ja niinpä hinnat olivat kurissa. Edelleen muistan kun ostin kolmella tonnilla viisi vuotta vanhan V6-XM:n saksasta, ja oli todella huippukuntoinen.
C6:sta tehtiin 30.000 kpl, ja se oli niin kallis uutena että kukaan ns.harrastaja ei niitä ostellut marmoritiskiltä. Kaikki jäivät odottamaan, että niitä tulee halpana käytettynä tarjolle. Mutta eihän niitä koskaan tullut tarjolle kahmakaupalla käytettynä, kun ei niitä kukaan uutena ostanut!
Niinpä 2006 C6 on maksanut jo 4 vuotta stabiilisti 10.000 kohtuukuntoisena.
Eikä näkyvissä ole hintojen halpumista, kuntoon suhteutettuna. Niitä pilalle ajettuja paskoja saa nyt 5000-6000 hinnalla, mutta niihinhän pitää sijoittaa 10.000 ennekuin ovat ajokunnossa.
Kysyntä ja tarjonta, siinä se. Käytännössä kaikki euroopan hyde-harrastajat, heitä lienee noin 200.000 ihmistä karkeasti, yrittävät löytää käytetyn noiden 30.000 olemassaolevan joukosta, koska mitään toivoa jatkossa hydemalleista ei ole. C6 on viimeinen mohikaani. Laskeepa siinä hinta sitten...