Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Ds 23 break http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=17333 |
Sivu 1/2 |
Kirjoittaja: | jean-michel [ 15.02.2014 22:22 ] |
Viestin otsikko: | Ds 23 break |
Jostain syystä on semisti alkanut kiinnostamaan tuommoinen ds farkku, jos hyvä ja halpa sattuisi kohdalle. Mitenkäs näissä menee varustetasot, elikkäs onko 23 kaasutinversio farkkujen lippulaiva, vai onko peräti saanut ruiskulla? Onko näitä suomessa montakin? Mihin hintaan ajokuntoisista on tehty kauppaa? |
Kirjoittaja: | 2cvkimmo [ 15.02.2014 23:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ds 23 break |
Mutta tässä ihan jotain muuta, 1975 Break 2.5 diesel... ![]() http://www.leboncoin.fr/voitures/580579483.htm?ca=5_s |
Kirjoittaja: | jean-michel [ 16.02.2014 00:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ds 23 break |
Kuinkahan tuommoisen saisi suomeen leimalle? 0% tuontiautona? Sitten suoraan museorekkariin ja d-verot pois. Ei nyt just ole vaadittuja myötäjäisiä, mutta onneksi unelmat ovat ilmaisia. Kuvissa siistin näköinen peli. Toi triangelin 23 ds oli nettiautossa syksyllä. Mikähän lieni silloin hinta? |
Kirjoittaja: | jptcool [ 16.02.2014 01:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ds 23 break |
2cvkimmo kirjoitti: Mutta tässä ihan jotain muuta, 1975 Break 2.5 diesel... ![]() http://www.leboncoin.fr/voitures/580579483.htm?ca=5_s Taitaa olla C35 pakun kone, sopinee heittämällä D-mallin laatikon jatkeeksi. |
Kirjoittaja: | Janne L [ 16.02.2014 07:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ds 23 break |
Tällainen oli Lahdessa viime keväänä. http://1drv.ms/1hmvmMC |
Kirjoittaja: | jean-michel [ 16.02.2014 08:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ds 23 break |
Juu, tuo on se sama joka oli nettiautossa ja nyt triangelissa myynnissä. http://www.nettiauto.com/citroen/ds/5684965 |
Kirjoittaja: | IsoD [ 16.02.2014 16:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ds 23 break |
Kyseinen DS oli muuten uusimmassa Mobilistissa. Salainen haaveeni myös mutta on se vaan niin ettei hyvää ja halpaa liene suomen maassa, lie muuallakaan. Breakit on aina ID malleja mutta niihin saanut suurimmillaan tuon 2.3 kaasutinkoneen. Mehukepillä näitä on saanut 1985 cc DY ja 2175 cc DX koneilla (67-70). Isolla 2.3 koneella olleet mallit löytyy 72-> ja niitä sai vain manuaalilla. 72/73 eteenpäin Breakit on muuten markkinoitu DS:nä. Mallit oli sen jälkeen Break 23, Familiale 23 jne, ilman ID tunnusta. Ruiskua ei näissä reppuselkämalleissa koskaan tarjottu. Eikä tietysti Pallas varusteluakaan. Eikös Vinosilmällä ollut syksyllä myynnissä joku patterilattia Break? Mites sen kävi? |
Kirjoittaja: | vinosilmä [ 16.02.2014 17:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ds 23 break |
Kyllä oli ja saattaa olla vieläkin, tosin välillä miettii, ettei pitäis, mutta se ainainen rahapula......... |
Kirjoittaja: | BXboy89 [ 16.02.2014 19:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ds 23 break |
Mutta ei ne rahat kauaa säily. Huono syy myydä aarteitaan. |
Kirjoittaja: | CDV [ 16.02.2014 23:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ds 23 break |
Aika vähän noita break-malleja Suomessa näkyy. Tuo kultainen tais olla nettiautossa muutaman tonnin halvemmalla kun on nyt trianglessa. Hollolassa pyöri joitain vuosia sitten muistaakseni harmaa tuollainen. |
Kirjoittaja: | jean-michel [ 17.02.2014 07:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ds 23 break |
Juu, hiukan googlettelin ja aihiot näytti olevan tuplahintaisia *sedaneihin verrattuna. Täytyy siis jatkaa toistaiseksi ilman ja toivoa että cx:t kohtaavat odottamattoman arvonnousun, niin pääsee vaihtamaan päikseen ![]() |
Kirjoittaja: | vinosilmä [ 17.02.2014 20:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ds 23 break |
ei ole huono syy, jos aarre menee vaan huonommaksi tossa pihassa, olisi hyvä joutua pikemmin osaaviin ja tekeviin käsiin, toinen syy on rahojen käyttö muihin projekteihin, tää on tämmöstä, olis kivaa saada d-superiinkin uusi maalipinta ja korjata sitäkin vähän, ettei menis pahemmaksi....tosin on sitä jo korjattukin, mutta vielä olis tekemistäkin, että sais siitä hienon ja ihan ehjän |
Kirjoittaja: | jasu [ 19.02.2014 17:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ds 23 break |
http://www.leboncoin.fr/voitures/579976391.htm?ca=7_s Vuosmallin 1960 ID Break, alta 14k€... Uutta mm: -renkaat -jouspallot -syttyosat -ruosteet poistettu -kannentiiviste -jäähdytin -jne... Ekakeulainen malli, osiltaan varsin täydellisen oloinen, toki tekemistäkin on vielä jäljellä... Näitä ensimmäisen keulan Breakkeja ei ihan yhtenään vastaan tule, paitsi erään harrastajan takapihalla... ![]() |
Kirjoittaja: | citrique [ 19.02.2014 18:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ds 23 break |
ja lähes sama tästä lähempää, 1964 ID break luxe http://citroenakuten.com/viewtopic.php?f=50&t=63357 pikkasen halvempi ja olikohan mehukepilläkin jopa..joku siinä viestiketjussa sellaisesta mainitsee |
Kirjoittaja: | jasu [ 19.02.2014 18:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ds 23 break |
Tuo Ruotsalainen tapaus, ei ole mehukepillä ja on jo "facelift" -mallia eli ns. kakkoskeulanen... Ekassa keulaversiossa ei ollut ollenkaan kumiosia törröllänsä... Ei isoa hintaeroa ole tuossa, 120000 kruunua ei ole kovinkaan kaukana 14000 eurosta. Hakumatkaa tulee tosin vähemmän eli sitä kautta edullisempi olisi tuosta vierestä noutaminen... |
Kirjoittaja: | Tulsku [ 20.02.2014 08:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ds 23 break |
Sanokaas nyt fiksummat, miten asia oikeasti on... Minulla on IsoD:n kanssa juuri sama käsitys, että kaikki D-mallin Breakit ovat ID-pohjaisia, jotenka ei mehukeppiä missään tilanteessa. Olenko tai olemmeko hakoteillä? Voihan tietty olla, että joku on sellaisen rakentanut, mutta noin niin kuin tehdaslähtöisesti tarkasteltuna. Hauska yksityiskohta minusta on muinaiset Michelinin renkaantestaus-ID:t, niitähän muokattiin sillä tavalla, että tavaratilaan saatiin tarpeellinen mittauslaitteisto ja laitettiinko osaan kuorma-auton rengaskin sisälle... Sitten tyyppihyväksyntään Ranskan viranomaisille, jotta niillä saatiin ajaa myös julkisilla teillä ja tuloksena oli Michelin ID 19 tai 20 tai 21, joissa numero ei tarkoittanut moottorin kokoa, vaan oli juokseva järjestysnumero. Nämä taitavat olla ihan yhtä harvinaisia kuin Mille Patteskin... ![]() |
Kirjoittaja: | CX25GTI [ 20.02.2014 11:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ds 23 break |
Tulsku kirjoitti: Olenko tai olemmeko hakoteillä? Kyllä ja ei. Kaikki Breakit ovat ID-pohjaisia, kuitenkin sillä täsmennyksellä, että mallivuodesta 1973 lukien niitä markkinointiin DS-nimellä (DS23) ja koneeksi tuli silloin 2347 cc kaasariversio (DX4, 124 hv) eli sama kuin DS23 Berlinessä ilman ruiskua. Samaan aikaan Berlinepuolella vanhaa ID/DS-erottelua hämärrettiin uuden D Super 5 –mallin myötä, jossa oli sama 115 hv kone kuin vuosimallien 1969-1972 DS21:ssä (DX2) ja muutakin kivaa. Mehukepit ovat Breakeissa sangen harvinaisia. Tehtaan katalogien mukaan hydraulinen vaihteensiirto oli mahdollisuus valita optiona vuosimallien 1968-1970 Breakkeihin (ID19, ID20 ja ID21). Mutta asia ei tietenkään ole näin yksinkertainen: tietyissä Export-malleissa hydraulista vaihteensiirtoa esiintyy Breakeissa tämän jälkeenkin ja tuotannon loppuun saakka sellainen oli mahdollista saada tehtaalta erikoistilauksena kotimarkkinoillakin. Niinpä on olemassa loppupään ID21 ja DS23 Breakkeja alkuperäisellä hydraulisella vaihteensiirrolla, joskin ne ovat hyvin harvinaisia. ![]() |
Kirjoittaja: | jasu [ 20.02.2014 12:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ds 23 break |
Entäpä sitten jarrut? Tiedossahan on että ID:ssä on perinteisemmällä polkimella varustetut, ja DS:ssä sitten pyöreällä tatilla olevat, aktiivisella jarrutasapainon säätimellä varustettu kahden erillisen jarruventtiilin paketti... Alkupään Breakeissa oli (jos en ihan väärin muista) jopa niitä vastaavia alkupään Iidujen jarruja, joissa ei ole mitään korkeapaineeseen viittaavaakaan, vaan jarrupaine tehdään poljinta painamalla (Traction Avantin peruja). Uudemmissa Breakeissa taasen on tämä pyöreän tatin omaava systeemi, vaikka ID Break olisikin kyseessä. Tämä jarrujen(kin) ero on ollut aika selkeä ID/DS -erottaja, mutta Breakin kanssa nekin on sitten tehtaalle uskolliseen tyyliin sekoitettu... Voin ihan hyvin olla täysin mettässä tuon ajatuksen kanssa, mutta näistä on kuitenkin tullut tässä menneiden vuosien aikana jutusteltua ihan paljon, parin pystylamppu-Breakin (projektin) omistajan kanssa... Kuten perinteeseen merkillä kuuluu, varusteet ja ominaisuudet on osattu sekoitella sujuvasti... |
Kirjoittaja: | CX25GTI [ 20.02.2014 15:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ds 23 break |
Käsitykseni mukaan Breakkien jarrujärjestelmä oli tuotannon alusta lähtien samanlainen kuin DS:ssä eli erosi tässä suhteessa ID Berline -malleista. Varusteet ja ominaisuudet on tosiaan osattu tehtaalla sekoittaa. Ja sitten löytyy aina niitä poikkeuksen poikkeuksia, kuten oikeanpuoleisella ohjauksella varustetut ID Berlinet, joista lokakuusta 1962 lähtien löytyy pyöreä tatti, mutta jarrusysteemi on teknisesti samanlainen yksinkertaistettu versio kuin vasemmanpuoleisella ohjauksella varustetuissa ID Berlineissä, joissa siis on poljin. Pysy näissä sitten perässä… ![]() |
Kirjoittaja: | Les Excentriques [ 20.02.2014 18:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ds 23 break |
Kun kulttuuriltaan kurinalaisemmissakin maissa autotehtaista on valmistunut autoja, joiden kaikki osat eivät juuri siihen malliin ole kuuluneet, vaan perusteluna lienee sopivuus paikalleen ja osuminen asentajan käteen, ei mikään varusteyhdistelmä Citikassa liene aukottomasti poissuljettu. ![]() |
Kirjoittaja: | 2cvkimmo [ 20.02.2014 20:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ds 23 break |
Les Excentriques kirjoitti: ei mikään varusteyhdistelmä Citikassa liene aukottomasti poissuljettu. ![]() Mää niin ihailen sun kykyä antaa lausuntoja... ![]() |
Kirjoittaja: | Les Excentriques [ 20.02.2014 21:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ds 23 break |
2cvkimmo kirjoitti: Les Excentriques kirjoitti: ei mikään varusteyhdistelmä Citikassa liene aukottomasti poissuljettu. ![]() Mää niin ihailen sun kykyä antaa lausuntoja... ![]() ![]() Usein luen kirjoittamani viestin pari kertaa ennen lähettämistä ja jos kummallakin kerralla saan erilaisen käsityksen ilmaisemastani asiasta, viesti on valmis julkaistavaksi. ![]() |
Kirjoittaja: | Dsharrastelija [ 20.02.2014 22:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ds 23 break |
Halonhakkaaja kirjoitti: Oma varaosakirja kattaa vain vuodet -59 ja -60. Jarrut on aina ds malliset, tatilla ja kuormituksen mukaan säätyvät. Oli ohjaus sitten vasemmalla tai oikealla. Eri variaatioille antaa mahdollisuuden se, että farmareitahan on: ambulance, break, commerciale ja familiale. Näistä sitten vielä varustemallit. luxe, comfort, export ja u.s.a., ja niiden eri yhdistelmät. Niin kuin kaikki tietävät iidussahan on musta tuulilasin tiiviste ja deeässässä harmaa. Jos kaikki farkut on iiduja, niin mitähän nämä on? Harmaa tiiviste ja perässä mallimerkintänä DS 20. Mulla on Dsuper (id 20) vm.1970 ja etulasin tiiviste harmaa? Oletan ettei olisi koskaan vaihdettu tuulilasia/tiivistettä tähän, mutta enpä menisi vannomaan. Tuulilasissa on yläreunassa kans sellainen tummennus/viherrys... |
Kirjoittaja: | 2cvkimmo [ 27.02.2014 21:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Ds 23 break |
Päivän projekti, DS20 Familiale 1973. Vain 400,- http://www.leboncoin.fr/voitures/627838243.htm?ca=5_s |
Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |