Visalaisen kanssa jo keskustelimme tämän, mutta myös minulla pari keikkaa "alas". 98-99 UNIFIL 14kk ja 04-05 UNTSO 12kk. Eli suomalainen joutuu tekemään aseellisen keikan, että pääsee oikeisiin töihin aseettomana tarkkailijana. Tarkkailija ei saa kuin 1 viikon jatkon maksimissaan, jonka käytin palkan vuoksi

Siitä sai hyvän rahan käteen. Olin siis rauhanturvaajana ensin TIKEssa OPSn topina 8kk ja kun rotaatiot muuttui 3sta 2teen, Qantaran JJna 6 kk. Hienoa aikaa tuo, häppeningiä oli vaikka muille jakaa. UNTSO aika oli vielä hienompaa. Team X-ray ja alueena osin sama, kuin rauhanturvaajana, joten tunsin merkkihenkilöt ja paikat entuudestaan. Mentimme kaikesta huolimatta vain yhden ranskalaisen kaverin IDFn laittoman teon ja laittoman aseen käytön vuoksi.
Perhekin pääsi mukaan. Olin 6 kk ensin OGL ja 6 kk OGG-D, jossa perhe asui kanssani 4 kk Damascuksessa. Muistot ja ystävät ympäri maailman jäi. Uutiskanava on huikean nopea ja tarkka tällä porukalla, kyllä jää Reuters ja muu jälkeen. Mm tuosta Kiovan tilanteesta...