Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Patonkilaisissa YK:n kävijöitä?
ViestiLähetetty: 21.02.2014 00:27 
Käyttäjän avatar

Otsikon mukainen tiedustelu, että löytyykö patongin puolelta "faittereita", eli suunta ollut joskus alas ja on oltu pitämässä vaaleansinistä lippua ylhäällä.

Itse olen viettänyt neljä vuotta elämästäni ulkomailla ja YK:ssa, faija-vainaa oli merivoimissa sotilastiedustelussa ja viestillä väärään aikaan, joten heitti 7 keikkaa ennen edesmenoaan elokuussa 2005. Yleisin suunta hänellä oli Israel, siellä kolmannella ja viimeisellä keikalla 1990-1991 lokakuusta elokuuhun oltiin perheenä mukana. Tuli vain "Gulf War / Desert Storm / Desert Shield tammikuussa 91 ja jouduttiin Israelin Tiberiaksesta evakkoon Kyproksen Larnakaan ja sieltä Limassoliin. YK-kenraali Nykänen pelotteli perheet pois ja meitä jäi vain kaksi perhettä operatiiviselle alueelle, Libanonin varakomentjan johtajaopettaja-perhe oli yksi ensimmäisistä pää puskaan karkuun lähteneistä. Akka, joka eväsi koulun retket ympäri Israelia vedoten aina, että on Intifada - kädetön sanonko mikä oli ja sai koululla nauraa, ku perheen Mercedes Benz huom. 300 CE huom. 24 valve aina pressun alla ja aina uusilta kysymässä heti "kuinka monta venttiiliä teidän autossanne on"? Faija-vainaa aina sanoi molemmista, että viisi niitä on - yksi joka pyörässä.

Asiaan: faija heitti seitsemän keikkaa, haavoittui lokakuussa 1994 Bosnian Britscossa, kun tarkka-ampuja veti kaksi kertaa liiveistä sisään, oli juuri sitä ennen saanut sirpaleen vasempaan jalkapöytään räjähdyksessä - mitä helkkaria komentaja teki PASIn ulkopuolella....
Faija teki siis seitsemän keikkaa, viimeinen oli Kashmir 2001 - 2002.

Itse samaa verta omistavana, neljä kertaa dependanttina eli perheenjäsenenä olleena laitoin paperit sisään ja silloisena sotilaslakimiehenä (varusmiespalvelus 1997 - 1998 ja johtajakoulutus merisotakoulussa Suomenlinnassa).
Käsky kävi tammikuussa 2011 ja suunta oli Masar-i-Sharif, olin Suomen pataljoonan legaali ja liason officer, - hoidin tiedonkulkua US Armyn suuntaan, komennus oli puoli vuotta ja kieltäydyin jatkosta, koska perheenlisäys oli tulossa ja työ ei poikennut siitä, mitä tein tuolloin Saaristomeren meripuolustusalueella työkseni.
Mutta sen voin rehellisesti myöntää, että Situkka on hyvin pitkälti tuon keikan palkkarahoilla ostettu, kertaakaan en ole valintaani muuten katunut, vaikka Vehon tiskillä saa aika lunnaita maksella neidin masennuksista.....

Kaksi Sitikkaa ja kaksi Pösöä, myös pari takatuupparivolvoa.
"Viherkommarit muuttavat Suomen yksityisautoilun pohjois-Koreaksi, ajattele, ketä äänestät"!
Poissa

Viestin otsikko: Re: Patonkilaisissa YK:n kävijöitä?
ViestiLähetetty: 21.02.2014 18:02 

Visalaisen kanssa jo keskustelimme tämän, mutta myös minulla pari keikkaa "alas". 98-99 UNIFIL 14kk ja 04-05 UNTSO 12kk. Eli suomalainen joutuu tekemään aseellisen keikan, että pääsee oikeisiin töihin aseettomana tarkkailijana. Tarkkailija ei saa kuin 1 viikon jatkon maksimissaan, jonka käytin palkan vuoksi ;) Siitä sai hyvän rahan käteen. Olin siis rauhanturvaajana ensin TIKEssa OPSn topina 8kk ja kun rotaatiot muuttui 3sta 2teen, Qantaran JJna 6 kk. Hienoa aikaa tuo, häppeningiä oli vaikka muille jakaa. UNTSO aika oli vielä hienompaa. Team X-ray ja alueena osin sama, kuin rauhanturvaajana, joten tunsin merkkihenkilöt ja paikat entuudestaan. Mentimme kaikesta huolimatta vain yhden ranskalaisen kaverin IDFn laittoman teon ja laittoman aseen käytön vuoksi. :(
Perhekin pääsi mukaan. Olin 6 kk ensin OGL ja 6 kk OGG-D, jossa perhe asui kanssani 4 kk Damascuksessa. Muistot ja ystävät ympäri maailman jäi. Uutiskanava on huikean nopea ja tarkka tällä porukalla, kyllä jää Reuters ja muu jälkeen. Mm tuosta Kiovan tilanteesta...

Muista hymyillä, Pete 040-7334478
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ]