Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pieni hinta maksettavaksi mukavuudesta...vai onko?
ViestiLähetetty: 20.06.2020 18:00 
Käyttäjän avatar

Minulla on moniaita pahoja tapoja, jotka eivät istu kristilliseen kulttuuriin. Onhan tunnettua että jossain päin afrikkaa, jossa palmusta tippuu banaani suuhun, on nälkäisiä neekereitä - niinpä omalle lautaselleen ei saisi jättää koskaan ruokaa syömättä. Minä kuitenkin joskus jätän!

Sellainenkin tapa minulla on, että otan jääkaapista aina lähimmän maitopurkin joka käteen sattuu ja avaan sen, vaikka siellä olisi jo avattujakin päniköitä. Niinpä "külmkappis" voi olla samaan aikaan neljäkin avattua maitopurnukkaa. Niinpä joku purkki voi homehtua ennen aikojaan ja taas meni rahaa hukkaan. Pieni hinta maksettavaksi mukavuudesta?

En käytä hammastahnaputkiloita ihan loppuun rullaten ja puristellen. Laitan tuubin roskiin jos sieltä ei helpolla puristuksella tule enää tavaraa. Sama sinapin kanssa. Raaka-ainetta menee hukkaan varmaankin luokkaa 10-20% per tuubi. Pieni hinta maksettavaksi mukavuudesta?

Viime kesänä otin maksullisen ruohonleikkuupalvelun tuonne Pärnun mökilleni. Siellä on näes 1.3Ha ruohoa ja 0.2 Ha trimmerillä ajettavaa jyrkän mäen heinää. Ottaa noin 6-8 tuntia itse se siistiä, ja kesällä tämä pitäisi tehdä kerran viikossa. Muuten sitä on siellä punkkiviidakossa kuin Peppi Pitkätossu Afrikassa. Kaikki meni hyvin kunnes lasku tuli - kesän leikkuut tulivat maksamaan 1800 euroa. 1800 Euroa! Pieni hinta maksettavaksi mukavuudesta? Tänä kesänä en raatsinut, eli hinta oli liian suuri... Nyt olen sitten päristellyt sen saatanan traktorin selässä jo kymmeniä tunteja itse. Ja trimmaus on maailman vastemielisintä hommaa, äijä on muniin asti sen jälkeen vihreän ruoho/paska/punkkimassan peitossa. Mutta tässä tuli mukavuuden liian kallis hinta vastaan!

Missä menee mukavuuden hintaraja? Esimerkkejä, esimerkkejä?

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

Viestin otsikko: Re: Pieni hinta maksettavaksi mukavuudesta...vai onko?
ViestiLähetetty: 20.06.2020 18:39 

Ehkä se menee tuossa kun ostaa VW Phaetonin lopputulos sama 8-)

VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa

ViestiLähetetty: 20.06.2020 21:10 
Käyttäjän avatar

Mukavuus = (ruoka)hävikin kasvattaminen :?

Itsellä tuo mukavuudesta maksettu hinta ilmenee hieman toisin:
- Elisa Viihde on päivitetty Premium-pakettiin, jolla saatiin mukavampi päätelaite
- Kodin nettiyhteys päivittyy ensiviikolla 5G aikaan, jolla saadaan mukavampi netin nopeus
- Autoon tilauksen yhteydessä ruksittiin lisävarustelista läpensä, koska näin tuo auto on mukavampi käyttää
- Jossain liikkeessä saan mukavaa asiakaspalvelua, niin palaan uudelleen tuohon liikkeeseen vaikka kilpailijalta saman saisi ehkä edullisemmin
...

Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa

ViestiLähetetty: 20.06.2020 22:20 

Itse ajattelin ostaa kotiin sellaisen lattialla seisovan jäähdytyskoneen josta menee torvi ulos. Saapa nähdä onko se muutama satanen sopiva hinta mukavuudesta. Entisessä työpaikassa niitä oli kun talon ilmamvaihdossa ei ollut jäähdytystä. Kai niistä jokin apu oli.

Poissa

ViestiLähetetty: 20.06.2020 23:31 

Säxä77 kirjoitti:
Itse ajattelin ostaa kotiin sellaisen lattialla seisovan jäähdytyskoneen josta menee torvi ulos. Saapa nähdä onko se muutama satanen sopiva hinta mukavuudesta. Entisessä työpaikassa niitä oli kun talon ilmamvaihdossa ei ollut jäähdytystä. Kai niistä jokin apu oli.

On hyvä hankinta,meillä ollut jo useamman vuoden makuuhuoneessa(50 luvun rm talo,makuuhuone yläkerrassa),ja kovillakin helteillä jäähdyttää kivasti kun vaikka tunnin pitää päällä ennen nukkumaanmenoa.Tein levystä ja 2"x2":sta irroitettavan kehyksen ikkunaan,johon poistoletku kiinni.
Vaimon mielestä pitää liikaa ääntä,mutta minun puolesta voisi olla päällä vaikka läpi yön.

"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa

ViestiLähetetty: 22.06.2020 01:41 
Käyttäjän avatar

Voisin askarrellapaskarrella hyvät hyttysverkot ikkunoihin kunnon ristivedon aikaansaamiseksi, mutta sen jälkeen joutuisin irrottelemaan ja sulkemaan ikkunoita aina muualle poistuessa. En jaksa, ilpin kuivaustoiminto tekee saman homman paremmin nappia painamalla.

Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa

ViestiLähetetty: 22.06.2020 12:37 
Käyttäjän avatar

Northstar kirjoitti:
Tein levystä ja 2"x2":sta irroitettavan kehyksen ikkunaan,johon poistoletku kiinni.
Vaimon mielestä pitää liikaa ääntä,mutta minun puolesta voisi olla päällä vaikka läpi yön.

Aika järeän olet tehnyt :o Itse leikkasin ihan vaan uretaanilevystä, niin pysyy kylmä varmasti sisäpuolella ;) Laite on kyllä suositeltava ostos. Ehdottomasti pieni hinta mukavuudesta.

Suosittelen laittamaan eri huoneeseen kuin missä nukutaan, jos mahdollista. Tulee kuitenkin pidettyä liian kylmällä ja seurauksena on sitkeä kesäflunssa.

Ajossa: C5R 2.0 HDI136 AM6 Break -06, C5 V6 Berline -01, C5 2,0 Berline -01, C5 2,0 Berline -04, 406 HDi -00
EX-PSA:t: C8 Monospace 2,2 bensa -05, 406 GW HDi -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ]