Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Auts...
ViestiLähetetty: 26.05.2014 16:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
C4 vs. 2CV6: :cry:

http://www.ledauphine.com/ardeche/2014/ ... sur-la-d86



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Auts...
ViestiLähetetty: 26.05.2014 22:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Auts tosiaan. Tosin herää myös kysymys, miten tuo C4 voi olla noin päreinä? Puskurimuovit vielä ymmärrän, mutta lokasuoja ja pyöränripustukset ihan good-bye?! Konepelti näyttäis olevan lähes muodossaan, onko Rättäri sukeltanut nelosen alle?



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Auts...
ViestiLähetetty: 26.05.2014 23:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
C4:n etulokarit on muovia niinkuin puskurikin, ja siksi niin totaalisesti "kadonneet". Ja onhan tuossa kuitenkin melko hyvin ollut vauhtia kun 2CV-parkaakin katsoo. En siis pidä mitenkään ihmeellisenä C4:n pyöräntuennan "tuhoa", varsinkin kun pelkkä alapallon irtipomppaaminen jo riittää tuollaisen stancen saavuttamiseen.



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Auts...
ViestiLähetetty: 27.05.2014 00:04 

Viestit: 3655
Kuvan nähtyäni mietin uudelleen, haluanko sittenkään enää rättäriä. :shock:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Auts...
ViestiLähetetty: 27.05.2014 01:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Bumper kirjoitti:
C4:n etulokarit on muovia niinkuin puskurikin, ja siksi niin totaalisesti "kadonneet". Ja onhan tuossa kuitenkin melko hyvin ollut vauhtia kun 2CV-parkaakin katsoo. En siis pidä mitenkään ihmeellisenä C4:n pyöräntuennan "tuhoa", varsinkin kun pelkkä alapallon irtipomppaaminen jo riittää tuollaisen stancen saavuttamiseen.


Vai muovia on lokarit. Mutta silloinhan tuo olisi ihan järkeenkäypä lopputulos pienellä nopeudella, jossa 2CV:n massa riittää irrottamaan juurikin nuo "hilppeet" vuosikymmeniä uudemmasta autosta. Pelkkä pyöräntuenta tosiaan ei rikkoontuakseen taida paljoa iskua vaatia, jos ei kerta ole ympärillä edes peltiosia jakamassa päälletulevaa kuormaa.



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Auts...
ViestiLähetetty: 27.05.2014 12:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Lemon kirjoitti:
Kuvan nähtyäni mietin uudelleen, haluanko sittenkään enää rättäriä. :shock:
2000 luvun koritekniikka vs. 1930 luvun koritekniikka ja 1300 kg vs. 600 kg. Tekstin mukaan 2CV:n kuski sai useita vammoja. C4:n kuski kuljetettin vain tarkkailtavaksi. C4 oli ajautunut vastaantulijan kaistalle, joten huono tuuri 2CV:n kuskilla...

Vauhtia ei ole ollut paljon. C4:n vaurioista päätellen törmäyshetkellä ehkä 30-40 km/h. C4:n konepelti ei ole taittunut edes niin paljoa, kuin NCAP testeissä, vaikka 2CV on osunut ilmeisesti hieman viistoon vasemman runkoaisan kohdalle. Airbag on kuitenkin lauennut. C4:n keulan korikehikko on pitänyt muotonsa lähes täysin. Tuulilasissa on muutamia halkeamia. Suomessa tuo korjattaisiin vielä liikenteeseen.

Kuvan perusteella 2CV on lyhentynyt ainakin metrin verran. A-pilari tekee melko terävän mutkan kuskin pään kohdalla, joten ohjauspyörä on jossain B-pilarin tienoilla. :(



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Auts...
ViestiLähetetty: 27.05.2014 12:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Kuva
40km/h testinopeus yllä.

Moottori-vaihteistopaketti nousee ylöspäin, ratti painuu kuljettajasta poispäin jopa tuulilasista läpi, tukivarret taittuvat...useita kolarikuvia olen katsellut ja lähipiirin muutama 2cv-kolari sattunutkin ja uskallan kyllä väittää, ettei ole pahin surmanloukku tienpäällä. :lol: Kevyt paino on ollut jopa eduksi monessa tapauksessa, jossa puskeva auto suorastaan heittelee sätkää sivuun.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Auts...
ViestiLähetetty: 27.05.2014 23:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Joo ei rättiautokuskeilla ole mitään itsesuojeluvaistoa koskaan ollutkaan ;-)
Kevyt paino on vai eduksi niskavammoille yms yms, hidastuvuuskiihtyvyys kun on se kaikkein pahin peikko.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Auts...
ViestiLähetetty: 28.05.2014 00:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Akaile kirjoitti:
40km/h testinopeus yllä.
Moottori-vaihteistopaketti nousee ylöspäin, ratti painuu kuljettajasta poispäin jopa tuulilasista läpi, tukivarret taittuvat...useita kolarikuvia olen katsellut ja lähipiirin muutama 2cv-kolari sattunutkin ja uskallan kyllä väittää, ettei ole pahin surmanloukku tienpäällä.
Jep, mutta tuossa kuvassa törmätään koko keulalla. Alkuperäisessä kolarissa on kohdanneet vain kuskin puolen etukulmat. Sätkä noin 50% peitolla. Siksi se on monin verroin pahemmin kasassa, kuin tuossa kolaritestikuvassa.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Auts...
ViestiLähetetty: 28.05.2014 07:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Näin on, yritin lähinnä selvittää tuota sätkättimen käyttäytymistä kolareissa, joista luulisi aina kuskin nousevan kulkimesta ulos vain raatona.

Cikatille vastaheittoa, että miten 2cv-ajelun vaarallisuus eroaa esimerkiksi kuusimukisesta moottoripyörästä? :geek:



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: