Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Onko Xsaran ja BX:n vanne samanlainen?
ViestiLähetetty: 20.05.2014 17:33 

- Kysymys alkuperäisestä 14" peltivanteesta. Ja ihan perus-BX, eli TRS ja vastaava. Samoin Xsara. Ei siis mitään Sportti- eikä GT-malleja.
- Jos ei ole samanlaiset, mitä eroja?
- Mites et?

Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa

Viestin otsikko: Re: Onko Xsaran ja BX:n vanne samanlainen?
ViestiLähetetty: 20.05.2014 20:57 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Meillä on sen verran kokemusta, että 2.0HDI Xsaraan sopii ainakin GTi BX:n pyöreäreikäset pellivanteet ihan mutisematta talvirenkailla.

Poissa

ViestiLähetetty: 20.05.2014 21:18 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Tuolta minä noita olen lunttaillut:
Xsara
BX

Kuusi milliä näkyy olevan eroa ETssä.

Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa

ViestiLähetetty: 20.05.2014 22:57 

rmattila kirjoitti:
Tuolta minä noita olen lunttaillut:
Xsara
BX

Kuusi milliä näkyy olevan eroa ETssä.

rmattilan linkeissä tuntuis olevan turhaa se https:// urlin alussa. Sen kun pyyhkii pois niin pääsee tietoihin. Muuten ainakin minulla herjaa lataamisvirheestä.

.~___~.
{[___]}
{°/^\°}
{/_^_\}

"Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli.
HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
Poissa

ViestiLähetetty: 20.05.2014 23:25 

Mulla ainakin otti se BX 16 GTI "orkkis" alu kiinni 2000 mallin 1,6 automaatin (90hp) Xsaran etujarrusatulaan uusilla paloilla. Siitä ongelmasta pääsi pienellä laikkakoneen käytöllä. Sama oli aikanaan BX/ZX kanssa ei pyörinyt beksin 19 RD -87 pellit ZX:n etupäässä.

Poissa

ViestiLähetetty: 21.05.2014 07:17 

Kiitos vastanneille. Enköhän näillä tiedoilla pärjää. Xsaran vanteita ehkä tarvis tässä kesän oloon, kuten tuolta jatkosta käy esille.

Asiaa kyselen, koska eilen eräs minulle täysin tuntematon rouva tuli kylän kaupan edessä juttusille.
"Tiedätkö, mistä saisi Sitikan vanteita?" Hän oli ostanut Sitikan. Sekä kesä- että talvirenkaat oli, mutta ainoastaan yhdet vanteet. Keväällä talvirenkaat pois ja kesärenkaat tilalle. Hän siis kaipaili toisia vanteita halvalla, tai mieluummin suurkiitoskaupalla. Rouva ei edes tiennyt mikä Sitikka hänellä on. "Joku pieni se on."

Hän asui kylällä ja poikkesin katsomassa mistä autosta kyse. Nätti Xsarahan siellä pihassa.

Minulta saattasi joutilaat BX:n vanteet löytyä ja siksi tämä kysely. Sikäli kuin vastauksista olen ymmärtänyt, BX:n vanteet eivät käy Xsaraan, jos kerran ET on eri. Tarkastelen vielä tuota rengas- ja vannevarastoani. BXien mukana kyllä tullut myös niihin kuulumattomia vanteita. On pyöreäreikäisiä, on soikeita reikiä ja sitten BX:n alkuperäisiä umpinaisia. Kaikki paikalle käyvät, mutta kaikissa ei ole sama ET. Ja mm. BX:n alkuperäiset pölykapselit eivät kaikkiin istu kunnolla. Monethan eivät tuollaisille pikkuasioille korvaansa kropsauta. Vanteet ja renkaat vaikuttavat auton ajettavuuteen ja siksi niistä ja niiden mitoituksesta olen tarkka.

Joku voi tähän todeta, että ajathan ikivanhoilla talvirenkaillakin. Niin ajan, jos ovat ajoltaan hyvät. Ajotapani rauhallinen ja pärjään mainiosti hieman kovemmillakin talvirenkailla kunhan ovat suuntavakaat.

Käyn vielä katsomassa mikä Xsara se on. Ovat minulle täysin outoja, enkä tätäkään sen enempää tutkinut. Katsoin vaan vanteiden pulttimäärän ja neljähän niitä näytti olevan. Mutta ilmeisesti ihan perus sellainen. Onko kellä joutilaita peltivanteita? Ja jos, mihin hintaan? Asialla ei kovaa kiirettä, koska talveen matkaa.

Poissa

ViestiLähetetty: 21.05.2014 08:52 
Käyttäjän avatar

Profiili ICQ
Taitaa kaikki olla jo annettu romumiehelle noi 14" mut kattelen joku kerta kun ehtiän...

Poissa

ViestiLähetetty: 21.05.2014 18:31 
Käyttäjän avatar

Eikös vanhassa Xsarassa ollut 14" ET 24, kuten beksissäkin? Jostakin ainakin mulle on semmoiset mustat pyöreäreikäiset tulleet. Toki saattavat olla BerlinGostakin tms.

2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa

ViestiLähetetty: 21.05.2014 19:11 

Kaapelimies kirjoitti:
Eikös vanhassa Xsarassa ollut 14" ET 24, kuten beksissäkin? Jostakin ainakin mulle on semmoiset mustat pyöreäreikäiset tulleet. Toki saattavat olla BerlinGostakin tms.

Kuva

Tarkoittanet tätä? Tämä ei tarkasti ottaen ole BX:n vanne, vaikka paljon näitä niiden alla pyörii. ET on muutaman millin isompi mitä ...

Kuva

...........tässä.

Tämän ET on 25. Se on myös stanssattuna vanteeseen, kuten kuvassakin näkyy. Ja tämä on BX:n alkuperäinen vanne.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ]