Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Auts... http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=18213 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | 2cvkimmo [ 26.05.2014 16:51 ] |
Viestin otsikko: | Auts... |
C4 vs. 2CV6: ![]() http://www.ledauphine.com/ardeche/2014/ ... sur-la-d86 |
Kirjoittaja: | kaseva [ 26.05.2014 22:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Auts... |
Auts tosiaan. Tosin herää myös kysymys, miten tuo C4 voi olla noin päreinä? Puskurimuovit vielä ymmärrän, mutta lokasuoja ja pyöränripustukset ihan good-bye?! Konepelti näyttäis olevan lähes muodossaan, onko Rättäri sukeltanut nelosen alle? |
Kirjoittaja: | Bumper [ 26.05.2014 23:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: Auts... |
C4:n etulokarit on muovia niinkuin puskurikin, ja siksi niin totaalisesti "kadonneet". Ja onhan tuossa kuitenkin melko hyvin ollut vauhtia kun 2CV-parkaakin katsoo. En siis pidä mitenkään ihmeellisenä C4:n pyöräntuennan "tuhoa", varsinkin kun pelkkä alapallon irtipomppaaminen jo riittää tuollaisen stancen saavuttamiseen. |
Kirjoittaja: | Lemon [ 27.05.2014 00:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Auts... |
Kuvan nähtyäni mietin uudelleen, haluanko sittenkään enää rättäriä. ![]() |
Kirjoittaja: | kaseva [ 27.05.2014 01:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: Auts... |
Bumper kirjoitti: C4:n etulokarit on muovia niinkuin puskurikin, ja siksi niin totaalisesti "kadonneet". Ja onhan tuossa kuitenkin melko hyvin ollut vauhtia kun 2CV-parkaakin katsoo. En siis pidä mitenkään ihmeellisenä C4:n pyöräntuennan "tuhoa", varsinkin kun pelkkä alapallon irtipomppaaminen jo riittää tuollaisen stancen saavuttamiseen. Vai muovia on lokarit. Mutta silloinhan tuo olisi ihan järkeenkäypä lopputulos pienellä nopeudella, jossa 2CV:n massa riittää irrottamaan juurikin nuo "hilppeet" vuosikymmeniä uudemmasta autosta. Pelkkä pyöräntuenta tosiaan ei rikkoontuakseen taida paljoa iskua vaatia, jos ei kerta ole ympärillä edes peltiosia jakamassa päälletulevaa kuormaa. |
Kirjoittaja: | svc [ 27.05.2014 12:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: Auts... |
Lemon kirjoitti: Kuvan nähtyäni mietin uudelleen, haluanko sittenkään enää rättäriä. 2000 luvun koritekniikka vs. 1930 luvun koritekniikka ja 1300 kg vs. 600 kg. Tekstin mukaan 2CV:n kuski sai useita vammoja. C4:n kuski kuljetettin vain tarkkailtavaksi. C4 oli ajautunut vastaantulijan kaistalle, joten huono tuuri 2CV:n kuskilla...![]() Vauhtia ei ole ollut paljon. C4:n vaurioista päätellen törmäyshetkellä ehkä 30-40 km/h. C4:n konepelti ei ole taittunut edes niin paljoa, kuin NCAP testeissä, vaikka 2CV on osunut ilmeisesti hieman viistoon vasemman runkoaisan kohdalle. Airbag on kuitenkin lauennut. C4:n keulan korikehikko on pitänyt muotonsa lähes täysin. Tuulilasissa on muutamia halkeamia. Suomessa tuo korjattaisiin vielä liikenteeseen. Kuvan perusteella 2CV on lyhentynyt ainakin metrin verran. A-pilari tekee melko terävän mutkan kuskin pään kohdalla, joten ohjauspyörä on jossain B-pilarin tienoilla. ![]() |
Kirjoittaja: | Akaile [ 27.05.2014 12:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: Auts... |
![]() 40km/h testinopeus yllä. Moottori-vaihteistopaketti nousee ylöspäin, ratti painuu kuljettajasta poispäin jopa tuulilasista läpi, tukivarret taittuvat...useita kolarikuvia olen katsellut ja lähipiirin muutama 2cv-kolari sattunutkin ja uskallan kyllä väittää, ettei ole pahin surmanloukku tienpäällä. ![]() |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 27.05.2014 23:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: Auts... |
Joo ei rättiautokuskeilla ole mitään itsesuojeluvaistoa koskaan ollutkaan ![]() Kevyt paino on vai eduksi niskavammoille yms yms, hidastuvuuskiihtyvyys kun on se kaikkein pahin peikko. |
Kirjoittaja: | svc [ 28.05.2014 00:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: Auts... |
Akaile kirjoitti: 40km/h testinopeus yllä. Jep, mutta tuossa kuvassa törmätään koko keulalla. Alkuperäisessä kolarissa on kohdanneet vain kuskin puolen etukulmat. Sätkä noin 50% peitolla. Siksi se on monin verroin pahemmin kasassa, kuin tuossa kolaritestikuvassa.
Moottori-vaihteistopaketti nousee ylöspäin, ratti painuu kuljettajasta poispäin jopa tuulilasista läpi, tukivarret taittuvat...useita kolarikuvia olen katsellut ja lähipiirin muutama 2cv-kolari sattunutkin ja uskallan kyllä väittää, ettei ole pahin surmanloukku tienpäällä. |
Kirjoittaja: | Akaile [ 28.05.2014 07:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: Auts... |
Näin on, yritin lähinnä selvittää tuota sätkättimen käyttäytymistä kolareissa, joista luulisi aina kuskin nousevan kulkimesta ulos vain raatona. Cikatille vastaheittoa, että miten 2cv-ajelun vaarallisuus eroaa esimerkiksi kuusimukisesta moottoripyörästä? ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |