Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Auts...
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=18213
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  2cvkimmo [ 26.05.2014 16:51 ]
Viestin otsikko:  Auts...

C4 vs. 2CV6: :cry:

http://www.ledauphine.com/ardeche/2014/ ... sur-la-d86

Kirjoittaja:  kaseva [ 26.05.2014 22:49 ]
Viestin otsikko:  Re: Auts...

Auts tosiaan. Tosin herää myös kysymys, miten tuo C4 voi olla noin päreinä? Puskurimuovit vielä ymmärrän, mutta lokasuoja ja pyöränripustukset ihan good-bye?! Konepelti näyttäis olevan lähes muodossaan, onko Rättäri sukeltanut nelosen alle?

Kirjoittaja:  Bumper [ 26.05.2014 23:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Auts...

C4:n etulokarit on muovia niinkuin puskurikin, ja siksi niin totaalisesti "kadonneet". Ja onhan tuossa kuitenkin melko hyvin ollut vauhtia kun 2CV-parkaakin katsoo. En siis pidä mitenkään ihmeellisenä C4:n pyöräntuennan "tuhoa", varsinkin kun pelkkä alapallon irtipomppaaminen jo riittää tuollaisen stancen saavuttamiseen.

Kirjoittaja:  Lemon [ 27.05.2014 00:04 ]
Viestin otsikko:  Re: Auts...

Kuvan nähtyäni mietin uudelleen, haluanko sittenkään enää rättäriä. :shock:

Kirjoittaja:  kaseva [ 27.05.2014 01:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Auts...

Bumper kirjoitti:
C4:n etulokarit on muovia niinkuin puskurikin, ja siksi niin totaalisesti "kadonneet". Ja onhan tuossa kuitenkin melko hyvin ollut vauhtia kun 2CV-parkaakin katsoo. En siis pidä mitenkään ihmeellisenä C4:n pyöräntuennan "tuhoa", varsinkin kun pelkkä alapallon irtipomppaaminen jo riittää tuollaisen stancen saavuttamiseen.


Vai muovia on lokarit. Mutta silloinhan tuo olisi ihan järkeenkäypä lopputulos pienellä nopeudella, jossa 2CV:n massa riittää irrottamaan juurikin nuo "hilppeet" vuosikymmeniä uudemmasta autosta. Pelkkä pyöräntuenta tosiaan ei rikkoontuakseen taida paljoa iskua vaatia, jos ei kerta ole ympärillä edes peltiosia jakamassa päälletulevaa kuormaa.

Kirjoittaja:  svc [ 27.05.2014 12:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Auts...

Lemon kirjoitti:
Kuvan nähtyäni mietin uudelleen, haluanko sittenkään enää rättäriä. :shock:
2000 luvun koritekniikka vs. 1930 luvun koritekniikka ja 1300 kg vs. 600 kg. Tekstin mukaan 2CV:n kuski sai useita vammoja. C4:n kuski kuljetettin vain tarkkailtavaksi. C4 oli ajautunut vastaantulijan kaistalle, joten huono tuuri 2CV:n kuskilla...

Vauhtia ei ole ollut paljon. C4:n vaurioista päätellen törmäyshetkellä ehkä 30-40 km/h. C4:n konepelti ei ole taittunut edes niin paljoa, kuin NCAP testeissä, vaikka 2CV on osunut ilmeisesti hieman viistoon vasemman runkoaisan kohdalle. Airbag on kuitenkin lauennut. C4:n keulan korikehikko on pitänyt muotonsa lähes täysin. Tuulilasissa on muutamia halkeamia. Suomessa tuo korjattaisiin vielä liikenteeseen.

Kuvan perusteella 2CV on lyhentynyt ainakin metrin verran. A-pilari tekee melko terävän mutkan kuskin pään kohdalla, joten ohjauspyörä on jossain B-pilarin tienoilla. :(

Kirjoittaja:  Akaile [ 27.05.2014 12:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Auts...

Kuva
40km/h testinopeus yllä.

Moottori-vaihteistopaketti nousee ylöspäin, ratti painuu kuljettajasta poispäin jopa tuulilasista läpi, tukivarret taittuvat...useita kolarikuvia olen katsellut ja lähipiirin muutama 2cv-kolari sattunutkin ja uskallan kyllä väittää, ettei ole pahin surmanloukku tienpäällä. :lol: Kevyt paino on ollut jopa eduksi monessa tapauksessa, jossa puskeva auto suorastaan heittelee sätkää sivuun.

Kirjoittaja:  Cikatti [ 27.05.2014 23:17 ]
Viestin otsikko:  Re: Auts...

Joo ei rättiautokuskeilla ole mitään itsesuojeluvaistoa koskaan ollutkaan ;-)
Kevyt paino on vai eduksi niskavammoille yms yms, hidastuvuuskiihtyvyys kun on se kaikkein pahin peikko.

Kirjoittaja:  svc [ 28.05.2014 00:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Auts...

Akaile kirjoitti:
40km/h testinopeus yllä.
Moottori-vaihteistopaketti nousee ylöspäin, ratti painuu kuljettajasta poispäin jopa tuulilasista läpi, tukivarret taittuvat...useita kolarikuvia olen katsellut ja lähipiirin muutama 2cv-kolari sattunutkin ja uskallan kyllä väittää, ettei ole pahin surmanloukku tienpäällä.
Jep, mutta tuossa kuvassa törmätään koko keulalla. Alkuperäisessä kolarissa on kohdanneet vain kuskin puolen etukulmat. Sätkä noin 50% peitolla. Siksi se on monin verroin pahemmin kasassa, kuin tuossa kolaritestikuvassa.

Kirjoittaja:  Akaile [ 28.05.2014 07:53 ]
Viestin otsikko:  Re: Auts...

Näin on, yritin lähinnä selvittää tuota sätkättimen käyttäytymistä kolareissa, joista luulisi aina kuskin nousevan kulkimesta ulos vain raatona.

Cikatille vastaheittoa, että miten 2cv-ajelun vaarallisuus eroaa esimerkiksi kuusimukisesta moottoripyörästä? :geek:

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/