Kumma kyllä, yhtään vajoamisenestolla varustettua yksilöä ei ole omistukseen asti ehtinyt, eikä se ole mitenkään haitannut. Pikemminkin päinvastoin, pidän tuota vajoamista sekä persoonallisena juttuna että hyödyllisenäkin, eipähän korkeudensäätimen vivustot jumiutumaan pääse kun tulee aina liikettä ainakin toiseen ääripäähän eli alaspäin...
Hauskaa sit noiden Hydractiven omaavien yksilöiden kanssa, jokainen niistä käyttäytyy jotenkin eri tavalla. Yhteistä niillä on, että tonttiin tulevat, mutta siinä miten nopeasti ja mikä pää edellä, siitä eroja löytyy..:
-91 2.1td Berline, tasaisesti vajosi, muutamassa tunnissa
-94 2.1td Break, sammutuksen jälkeen meni tunteja ennen "putoamista", paitsi ovet lukitessa ei selkäänsä ehtinyt kääntää kun oli tontissa
-92 2.1td Break, perä edellä, alle tunnissa perä maassa, keula vaatii toisenkin tunnin
-92 3.0 Break, keula edellä tonttiin, perä muutaman tunnin näkyy pysyvän
Hauskin oli kyllä tuo -94, joka tosiaan lukitessa päätti mennä makuulle, kuskia nöyrästi odottamaan. Lukitsemattomana taas, oikeastaan mitä tahansa oli odotettavissa, selkeyttä en keksinyt yhteisten seitsemän ajetun vuoden aikana... Oma merkityksensä tuohon muista poikkeavaan käytökseen oli vissiin siinä että siinä oli HydractiveII, noissa muissa kolmessa taas ykkösversio aiheesta..?
Noilla neljän yksilön kokemuksilla, miellän kakkosversion Hydractivesta mukavammaksi, käytökseltään jotenkin sivistyneemmäksi. Palloja on kyllä kokeiltu kolmessa ekassa ihan paljon, hyvän ykkösversioistakin sai, muttei kakkosversion veroista (ainakaan vielä, ehkä joskus?)...
On noita "tavallisemmallakin" jousituksella varustettuja ihan useita ollut, yksi edelleen joka putoaa tosi hitaasti. Täsä lie auttaa karvan yli satatuhatta ajettua kilometriä, eikä siinä ole sellaista "enemmän ajetun Beksin ominaisuutta" eli väljistyneen jarruventtiilin aiheuttamaa pikaista peränlaskua mukana, tässä ehkäpä auttaa täysin erilainen poljinventtiilin rakenne...
Koskaan ei ole häirinnyt se että joutuu hetken käynnistyksen jälkeen odottelemaan, sitäkin pidän vain hyvänä asiana, ehtiipähän kone hitusen lämmetä ennen liikkeellelähtöä, varmasti ehtii turvavyöllä ittensä penkkiin köyttämään yms...
Ihan helpolla en taida eroon hakeutua noista vajoavista malleista...
