Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

xantia hdi 110 lastu
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=18516
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  mister [ 03.07.2014 06:19 ]
Viestin otsikko:  xantia hdi 110 lastu

elikkäs, tuossa on lastu edellisen omistajan toimesta, viime viikolla kaveri oli kuskina ja käskin kenkiä niin paljon kun sielu sietää, 180 saatiin mittariin monen kilometrin suoralla. eikös sentään pitäisi kovempaa kulkea lastulla? Mulla on xp-läppäri, saakos jollain obd-testerillä katsottua onko lastu toiminnassa?

eihän nopeuden väliä mutta kiihtyvyyden.

Kirjoittaja:  Eki [ 03.07.2014 08:09 ]
Viestin otsikko:  Re: xantia hdi 110 lastu

Millä kierroksilla? Ei kai se enempää kulje, mitä kone kiertää... Onko siellä joku rrillinen palikka, vai onko vain softamuutos?

Kirjoittaja:  mister [ 03.07.2014 08:28 ]
Viestin otsikko:  Re: xantia hdi 110 lastu

Eki kirjoitti:
Millä kierroksilla? Ei kai se enempää kulje, mitä kone kiertää... Onko siellä joku rrillinen palikka, vai onko vain softamuutos?

eli pitäisi olla lastu mikä tuo sen bout 20hv lisää. vaikuttaneeko vaan kiihtyvyyteen ja naftan kulutukseen?

Kirjoittaja:  Xantippa [ 03.07.2014 08:32 ]
Viestin otsikko:  Re: xantia hdi 110 lastu

Pitäs sen kulkea vakionakin lujempaa. Tossa esimerkki lastutetusta: https://www.youtube.com/watch?v=F_5XlBJzZGk

Ei tule alle 200km/h kierrokset vastaan kun taitaa olla aika tasan 4000rpm siinä vauhdissa. Jos on käytettävissä android -puhelin, laita siihen torque ja mittaa kiihtyvyys 0-100km/h. Antaa osviittaa siitä onko tehot tallella. Muistelen että omani viriboksilla kiihtyi 10,jotain sataseen.

Kirjoittaja:  mister [ 03.07.2014 09:25 ]
Viestin otsikko:  Re: xantia hdi 110 lastu

Xantippa kirjoitti:
Pitäs sen kulkea vakionakin lujempaa. Tossa esimerkki lastutetusta: https://www.youtube.com/watch?v=F_5XlBJzZGk

Ei tule alle 200km/h kierrokset vastaan kun taitaa olla aika tasan 4000rpm siinä vauhdissa. Jos on käytettävissä android -puhelin, laita siihen torque ja mittaa kiihtyvyys 0-100km/h. Antaa osviittaa siitä onko tehot tallella. Muistelen että omani viriboksilla kiihtyi 10,jotain sataseen.


jahas, voipi olla siitäkin kiinni että olen 2v ajellut pelkkää kaupunkiajoa, että tukossa olisi. Mutta lataan tuon toequen ja testailen miten lähtee Huittisten ainokaisista liikennevaloista.

edit. ostin torquen, pätevän tuntuinen ohjelma. Nyt näkee miten 435cc sätkä kulkee, ei kovaa mutta tietää mittarivirheen.

Kirjoittaja:  svc [ 03.07.2014 10:33 ]
Viestin otsikko:  Re: xantia hdi 110 lastu

Paljonko tuolla hodarilla on ajettu? Onko EGR vielä toiminnassa? Kuinkahan tukossa imusarja mahtaa olla EGR:n jäljiltä?

Kirjoittaja:  Xantippa [ 03.07.2014 10:46 ]
Viestin otsikko:  Re: xantia hdi 110 lastu

mister kirjoitti:
Xantippa kirjoitti:
Pitäs sen kulkea vakionakin lujempaa. Tossa esimerkki lastutetusta: https://www.youtube.com/watch?v=F_5XlBJzZGk

Ei tule alle 200km/h kierrokset vastaan kun taitaa olla aika tasan 4000rpm siinä vauhdissa. Jos on käytettävissä android -puhelin, laita siihen torque ja mittaa kiihtyvyys 0-100km/h. Antaa osviittaa siitä onko tehot tallella. Muistelen että omani viriboksilla kiihtyi 10,jotain sataseen.


jahas, voipi olla siitäkin kiinni että olen 2v ajellut pelkkää kaupunkiajoa, että tukossa olisi. Mutta lataan tuon toequen ja testailen miten lähtee Huittisten ainokaisista liikennevaloista.

edit. ostin torquen, pätevän tuntuinen ohjelma. Nyt näkee miten 435cc sätkä kulkee, ei kovaa mutta tietää mittarivirheen.


Siihen vielä vajaan 10€ sijoitus OBD-bluetooth -palikka ebaysta niin pääset kattomaan reaaliaikaista dataa ja lukemaan vikakoodeja.

En koskaan huippuja kokeillut omalla Xantialla, mutta kyllä se 160-170 otti todella kevyesti. En muista oliko tämä ennen EGR:n tulppausta, mutta eipä ton suhteen huomannut juuri eroa. Toki ajoin autolla paljon motaria, joten ei se tukkoon päässyt.

Kirjoittaja:  mister [ 03.07.2014 10:52 ]
Viestin otsikko:  Re: xantia hdi 110 lastu

kilometrejä 302tkm. eikä tosiaan pääse siihen 160kmh kevyesti. egr'stä ei tietoa, huomaako sen toiminnan jos otan solenoidin piuhan irti?

Kirjoittaja:  Jankos [ 03.07.2014 22:38 ]
Viestin otsikko:  Re: xantia hdi 110 lastu

Mun xanttu keräs vakiona mittariin ihan inan päälle 200, paineanturiboksilla 210 ja netistä ladatulla softalla 220. Mittarivirhe pysyi tuossakin vauhdissa noin kympissä niillä kumeilla mitä alla oli. Kiihtyvyydessä oli paljon suuremmat erot, tuo kone kun ei enää noilla kierroksilla isommin tuota voimaa. Vääntöähän saa aika reilusti lisää. Turbo pitäisi vaihtaa suurempaan että tulisi enemmän tehoa ylös.

Kirjoittaja:  mister [ 04.07.2014 08:10 ]
Viestin otsikko:  Re: xantia hdi 110 lastu

Mä muuten ajelin tuolla vajaan vuoden ilman turboa, kun oli alipainekellon liitin rikki, nyt välillä tuntuu olevan samoja oireita ettei turbo lähde mukaan, täytyykin katsoa imeekö raitista ilmaa jostain välistä :x

Kirjoittaja:  Plagu [ 04.07.2014 08:13 ]
Viestin otsikko:  Re: xantia hdi 110 lastu

yks 406 110 hdi minkä joskus lastutin kelas mittariin 230 ja puski mustaa tuutista ettei taustapeileistä pihalle nähnyt :lol:
Silti sivistyneessä ajossa meni alle vitosen.

Kirjoittaja:  black_van [ 05.07.2014 14:11 ]
Viestin otsikko:  Re: xantia hdi 110 lastu

kyllä 110.n pitäisi reippaammin kulkea jo vakionakin. Oma viitonen 110.n koneella ottaa varsin helposti 160 ja ylikin.
nyt on kuitenki tilattu racechipin lastu,ihan vaan vääntöä lisäämään.

Kirjoittaja:  mister [ 05.07.2014 16:48 ]
Viestin otsikko:  Re: xantia hdi 110 lastu

Voipi olla että kaveri vaan sanoi että kaasu on pohjassa, itse olin niin lonkeroissa etten kiinnittänyt huomiota, huusin vaan että "kovempaa" :P .
Eipä tuolla itse tule yli sataa ajeltua, eikä saakaan kun on paku, ja kulutus on omalla kaasujalalla kaupunkiajossa bout 5,5.
Tuntuu vaan että jo kolmosella se turbon veto loppuu ennen kuin ehtii oikein alkaakaan, 1 ja 2vaihteilla kyllä huomaa turbon mukaan tulon.

Kirjoittaja:  svc [ 07.07.2014 11:19 ]
Viestin otsikko:  Re: xantia hdi 110 lastu

mister kirjoitti:
Voipi olla että kaveri vaan sanoi että kaasu on pohjassa, itse olin niin lonkeroissa etten kiinnittänyt huomiota, huusin vaan että "kovempaa" :P .
Näinköhän se meni Toholammillakin... :cry:

Kirjoittaja:  arzi [ 08.07.2014 09:16 ]
Viestin otsikko:  Re: xantia hdi 110 lastu

kannattaa kattoa että tulppa on poistettu putkesta eli se katti vai mikä senyon turbon jälkeinen pönttö.ite olen tehnyt siihen rälläkällä avauksen yläpuolelta ja hakannu kennon pois ja hitsannu luukun kiinni,ja katastusmies on kehunu pieniä päästöjä...yhtä turha kun egr.

Kirjoittaja:  mister [ 31.07.2014 13:33 ]
Viestin otsikko:  Re: xantia hdi 110 lastu

Ilmastointi pois päältä niin taas kulkee kuten pitääkin, en huippuja koittanut mutta 140kmh pääsee "monta" sekuntia nopeammin kuin ennen. Mahtaako kompura vedellä viimeisiään, pitää välillä ulinaa käynnistyessään, täytettävänä tuo oli pari kk sitten.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/