Les Excentriques kirjoitti:
Onhan ne vanteet suorat?
Kannattanee etsiä se tärisevä rengas ennen uusien asennusta, vaikka yleinen mielipide olisikin, ettei sen loppuunajetun renkaan tärinästä tarvitse välittää.
Vanteen suoruus on kyllä käynyt mielessä. Onneksi varapyörässäkin on samaa sarjaa oleva vanne.
Renkaan saan vanteelle ja tasapainoon itsekin. Samainen tasapainotuskone osaa myös mitata vanteen ja renkaan heiton vieläpä kuormitettuna mutta ikävä kyllä koneesta puuttuu tuo Imola-vanteen vaatima pulttilaippa.
Pyörän painotusta autoon kiinnitettynä olen tehnyt ja opettanut vielä 90-luvun alkupuolella itsekin, mutta koneet ja tekijät alkavat tosiaan olla jo harvassa. Kyseistä tekniikkaa käytettiin enemmän aikana, jolloin iso osa autoista oli vielä takavetoisia ja etupyörät vapaastipyöriviä. Autotek Vantaalla näkyy tosin mainostavan tätäkin.
Onneksi vain tämä yksi kuudesta käytössä olevasta rengassetistä täytyy teettää vieraalla.