Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

R.I.P Hydejousitus 1955-2014
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=18649
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  piippumies [ 22.07.2014 15:27 ]
Viestin otsikko:  R.I.P Hydejousitus 1955-2014

Onko tämä huono läppä vai totta?

Kirjoittaja:  Dsharrastelija [ 22.07.2014 18:04 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

Mikäli totta, kuolee mailman paras jousitus ja erottamaton osa autoilun ja tekniikan historiaa.
Toivottavasti vain vitsi, muuten alan muutaman vuoden päästä ajamaan vakituisesti vaikka D-mallilla, mikäli ei "uutta" saa kun puolmiljoonaa lasissa...
Saivartelen pikkasen, mm. T-A:ssa oli takana hydraulijousitus, paitsi Sportissa, näin muistelen.
Viisaat korjatkoon.

Kirjoittaja:  Natero [ 22.07.2014 19:03 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

Jokin linkki karmivan otsikon tueksi olisi hyvä. Äksseiskaa ei voi ostaa oikeilla jousilla?

Kirjoittaja:  HiTec [ 22.07.2014 19:22 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

Natero kirjoitti:
Äksseiskaa ei voi ostaa oikeilla jousilla?

Eihän tuossa ole ollut kuin siinä hinnat alkaen mallissa vieterit, joten pikemminkin luulisi että tuo jää mallistosta pois kuin että Hyde-tarjonta kutistuisi. Ja onhan C6:kin olemassa, Hyde only 8-)

Kirjoittaja:  Pasis [ 22.07.2014 19:30 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

HiTec kirjoitti:
Natero kirjoitti:
Äksseiskaa ei voi ostaa oikeilla jousilla?

Ja onhan C6:kin olemassa, Hyde only 8-)


C6:n valmistus loppunut 12/2012.

Kirjoittaja:  olli__o [ 22.07.2014 20:25 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

C6:n tuotanto on tosiaan loppunut viewtopic.php?f=12&t=12892

Mahtaakohan otsikon ennustus perustua vielä siihen (nyt vanhentuneeseen?) tietoon että yhteistyönä Opel-Pösö-Citroen C5 seuraajamallin piti alkujaan tulla 2014, mutta ilmeisesti sen suunnitelmat ovat hieman muuttuneet ja julkaisukin ehkä siirtynyt vuodelle 2016? Tila-autot ja Cross-overit ovat syöneet isojen sedanien myyntiä - kiinnostuneena seurataan mitä kuuluu hyderintamalle, nykyisen C5:n hyde-etutolppien uudet laatuongelmat eivät varmaan edesauttaneet hyden leviämistä ( tai päinvastoin :) )

En tiedä lähteen luotettavuudesta mitään...
http://www.inovev.com/index.php/en/anal ... -week-49-5

Kirjoittaja:  HiTec [ 22.07.2014 20:36 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

Pasis kirjoitti:
C6:n valmistus loppunut 12/2012.

Tuotapa en muuten tiennytkään :oops:

Kirjoittaja:  piippumies [ 22.07.2014 21:12 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

Niin.. Tämä tuli Citroen addikti Facebook ryhmässä vastaan. Kun ei voi näihin aina luottaa.. Siksi tämä aloitus. Toivottavasti olen umpihangessa. No.. Pihassa vielä toimiva BX.

Kirjoittaja:  HiTec [ 22.07.2014 21:18 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

Tuntus kyllä todella kummalta jos tuo pitäisi paikkansa, sillä Hyde on ollut ison kissan tuntomerkki aina :|

Ja taas toisaalta jos tuo pitää paikkansa, niin miten maailma tulee suhtautumaan näihin jo olemassa oleviin hydeihin? Tuleeko niistä todellisia hyleksimisen kohteita vai nouseeko ne arvoon arvaamattomaan kun niitä ei enää valmisteta? :?

Kirjoittaja:  piippumies [ 22.07.2014 21:25 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

En voi uskoa että jättävät ikonin pois. Tosin.. Monta muutakin hienoo on lopetettu viime aikoina.

Kirjoittaja:  Akaile [ 23.07.2014 08:28 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

Mitä tästä opimme jo ennakoiden? Vaalikaa hydejousitettujanne ja antakaa uudet liemet säännöllisesti! :mrgreen: <--- LHM-vihreällä naamalla

Kirjoittaja:  Hessu [ 23.07.2014 08:48 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

On niitä mehujousia jo ennen LHM:ääkin ;)

Kirjoittaja:  zX-files [ 23.07.2014 09:21 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

Jotenkin ironista, että vanha tuttu ilmajousitus puolestaan on yleistymässä, ja jujunahan siinä on samaa kuin hydeissä.

Kirjoittaja:  Akaile [ 24.07.2014 12:54 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

Hessu kirjoitti:
On niitä mehujousia jo ennen LHM:ääkin ;)


Oliko tuo LHS:n värinen hymiö? :lol:

Kirjoittaja:  jasu [ 24.07.2014 14:07 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

Dsharrastelija kirjoitti:
Saivartelen pikkasen, mm. T-A:ssa oli takana hydraulijousitus, paitsi Sportissa, näin muistelen.
Viisaat korjatkoon.

Tiedä viisaammista, mutta korjataan ny pikkusen...

Vuonna -53 sai 15six -malliin hydejouset taakse, jolloin mallinimi oli 15 six H. Oliko sitten tarjolla vuoteen -55 vai -57, lähteestä riippuen kumpaakin on tarjottu. Mitään isoja määriä ei kuitenkaan valmistettu, joitakin tuhansia. Ja "yllättäen" pari tuollaista Suomessakin on...

Mihinkään "mopokoneisiin" versioihin ei hydejousia saanut, vain kolmelitraiseen kutoseen tarjottiin tätä...

Niin, ja nesteenä oli LHS-2, myös LHV on tullut vastaan eli kasviöljy, Liquid Hydraulique Vegetale, tästä en tosin aivan vannomaan mene...

Kirjoittaja:  Waltteri [ 24.07.2014 16:31 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

zX-files kirjoitti:
Jotenkin ironista, että vanha tuttu ilmajousitus puolestaan on yleistymässä, ja jujunahan siinä on samaa kuin hydeissä.

Paremmasta jousitusmukavuudentunteesta on tosiaan kiinnostuttu lisää nykyisin, ja yleisesti myös ihmetelty, miksei ilmajousitus olekaan laajemmin käytössä. Juju on tosiaan kaasun kokoonpuristuvuudessa. Ilmajousituksessa kaasun määrää elementin sisällä voidaan muuttaa toisin kuin sitten hydropneumaattisessa jousituksessa kaasumäärä pallon sisässä ei muutu.

Kirjoittaja:  zX-files [ 24.07.2014 19:06 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

Johan tuo on Cee-Mesessäkin:
http://www.topgear.com/uk/car-news/merc ... -2014-5-10

Kirjoittaja:  kurtsi [ 24.07.2014 20:44 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

Oli myös juttua pösön ja Fiatin fuusiosta. Voiko Peugeot ilman citikkaa moista tehdä, eikö jää ranskismerkit ole samaa tehdasta?

Kirjoittaja:  HiTec [ 24.07.2014 20:59 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

Waltteri kirjoitti:
Ilmajousituksessa kaasun määrää elementin sisällä voidaan muuttaa toisin kuin sitten hydropneumaattisessa jousituksessa kaasumäärä pallon sisässä ei muutu.

Edellyttäen että se ilma siellä kumipalkeen sisällä pysyy. Suomalainen talvipakkanen ei todellakaan lisää noiden gummien kestoa => aika säännöllisesti on noihin C4GP jouduttu noita takapusseja uusimaan :?

Kirjoittaja:  tommi [ 25.07.2014 08:15 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

Kuorma-autoissahan on ollut ilmajousitus kymmeniä vuosia. Kai se niissä toimii. Työkoneista löytyy puolestaan hydropeumaattista jousitusta. Itselle tutuin viritys on traktorin etukuormaaja.

Kirjoittaja:  citsportsite [ 25.07.2014 09:44 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

tommi kirjoitti:
Kuorma-autoissahan on ollut ilmajousitus kymmeniä vuosia. Kai se niissä toimii. Työkoneista löytyy puolestaan hydropeumaattista jousitusta. Itselle tutuin viritys on traktorin etukuormaaja.

Vihreitä kuulia Jontikasta:
Kuva
En tiedä näistä mitään, mutta näyttääkö tuossa olevan vielä Activan kallistuksenestokin :lol:

Kirjoittaja:  zX-files [ 25.07.2014 10:39 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

Kuulia on Landruiserinkin alustassa.

Kirjoittaja:  kaselin [ 25.07.2014 20:13 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

Ja daimlerin

Kirjoittaja:  zX-files [ 25.07.2014 20:24 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

Ja 60-70 lukulaisten Rolssien takamuksessa.

Kirjoittaja:  Exclusive [ 25.07.2014 20:30 ]
Viestin otsikko:  Re: R.I.P Hydejousitus 1955-2014

Ja JCB Fastracissa:

Kuva

Halpoja osia:
ebay :shock:

Land Cruiserissa oli muistaakseni neljä eri jäykkyysmahdollisuuttakin sähköisesti valittavissa.

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/