Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 18 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Haloo V6 Xantian omistajat.
ViestiLähetetty: 28.07.2014 22:56 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Kun tuli hankittua "käyttöautoksi" tuollainen Xantia Exclusive V6 97, joka on Aivan MAHTAVA laite! <3
Kellä muulla on vastaavaa kalustoa?
Laittakaas huviksenne tänne millaista exoottisempaa Xantia kalustoa teillä on tallissa. Activat, TCT:t ja mitä kaikkea niitä nyt onkaan.
Ehkäpä saisimme aikaan jotain ryhmäterapiaa :P

Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa

Viestin otsikko: Re: Haloo V6 Xantian omistajat.
ViestiLähetetty: 29.07.2014 07:51 

Minulla on vastaava ollut jo kohta viisi vuotta "kakkosautona". Vuosimalli on 1997 ja ajettuja kilometrejä on reilut 200 000. Auto oli tällä palstalla reilu vuosi sitten myytävänä, mutta koska kiinnostus sitä kohtaan oli varsin laimeaa, niin pidin sen itse. Ajettuihin kilometreihin nähden kallis auto on ollut pitää, koska paljon on pitänyt (kalliita) osia vaihtaa. Mm. startti, jäähdytin, pakoputki, jakohihna sekä korjauttaa erinäisiä hydrauliikka- ja jäähdytysnestevuotoja. Periaatteessa ihan kiva auto, vaikka siinä Xantian ärsyttävyyksiä onkin :lol: . Polttoainetta kuluu minun nykyisissä ajoissa 9,5-11,0 l/100km. Alla vanha kuva autosta:

Kuva

Poissa

ViestiLähetetty: 29.07.2014 09:18 

Mulla oli -99 V6 Exclusive. Pesäerossa jäi exälle. Parissa vuodessa siitä tuli vainaa. Meni kyllä täällä jollekin ehkä satasella. Toivottavasti heräs henkiin.

Poissa

ViestiLähetetty: 29.07.2014 14:05 

-98 Xantia V6 Exclusive Break, automaatilla, tiedä nyt sitten onko niin harvinainen. 160tkm mittarissa, tänä vuonna meni alkuperäiset takajarrulevyt + palat ja etujarruletkut vaihtoon, eli ei nämä kestä mitään. Lisäksi viikonloppuna joudun vaihtamaan yhden hydrauliletkun (edellytyksellä, että marmoritiskin tilaus osui oikeaan)

Scrat

Poissa

ViestiLähetetty: 30.07.2014 20:48 

1999 Exclusive v6. Kertakaikkisen mukava matka-ajossa,siinä satasen pintaan ajaessa. 250tKm mittarissa,perusremppaa tehty.
Ilmeisesti edelliset omistajat ovat huoltaneet suht huolellisesti autoa, mitään suurempia teknisiä murheita ei liene ollut.
Perus pikkuvikoja tietty mm.lasinnostimet.
Ärsyttävin piirre lienee automaatin "lämmitys" mode, aamutuimaan moottorin kierrätys siinä kolmentonnin tuntumassa ei ole erityisen mieluisaa. Aina ei jaksa painaa sitä talviajo haniskuukkelia päälle.

Kakkoskoppanen, niinikuin tämäkin yksilö, oli tavallaan yllätys tuon helmojen ruostumisen suhteen. Ihan 100 tunnin pelti-, maalaus- ja massaussessioilla asia tuli hoidettua. No tuli siinä kyllä puhallettua ja maalattua takakelkka kaikkine kilkkeineenkin.
Ihan perus Xantiaan en olisi jaksanut. Keulan tuennalla samanmoinen remontinpoikanen odottaa tekijäänsä.

Mielestäni tuo bentsiinin kulutus on ihan kohtuullinen, tai sanotaan, että rippikouluikäiseen kolmelitraisella moottorilla suht painavaan autoon on kyllä linjassaan.

Raskaalla jalalla polettaessa tuppaa nousemaan pienehkö virnistys huulille :D

Poissa

ViestiLähetetty: 30.07.2014 22:34 
Käyttäjän avatar

Tane N. kirjoitti:
Mulla oli -99 V6 Exclusive. Pesäerossa jäi exälle. Parissa vuodessa siitä tuli vainaa. Meni kyllä täällä jollekin ehkä satasella. Toivottavasti heräs henkiin.
Ei tullut vielä vainaa ja exän elämäkin ilmeisesti helpottui Xantian poistuttua. Maksoin varmaan liikaa, kun kuitenkin useamman satasen, mutta olihan sen ylläpitoon kuittien mukaan ihan **tusti rahaa palanut. Se on siis täällä, odottaen uutta elämää, ehkä itsenään tai vähintäänkin osittaisreinkarnaation muodossa. Ajamalla tuli kotiin, mutta ilmeisesti purku-uhka käynnisti sisäisen itsetuhomekanismin, jonka vaikutukset eivät täysin ole vielä selvinneet.
Lisäksi mulla on TCT Activa, jonka suhteen tulevaisuus ei ole vielä tarkentunut, ellei muuta niin ajellaan mutkia ihan sellaisenaan.

Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa

ViestiLähetetty: 31.07.2014 01:43 
Käyttäjän avatar

Tane, mä muuten vein Les E:n yks luminen talvi sun ex-Xanterin luo ;-)

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 03.08.2014 14:03 

Täällä käyttöautona -00 V6 Xantia Exclusive farkku.
Ajettu n.250 000 ja korjattukkin on....mutta mukava peli.

Poissa

ViestiLähetetty: 03.08.2014 20:11 
Käyttäjän avatar

Mä haluun liittyy tähän jengiin Breakilla jossain vaiheessa. :)

-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa

ViestiLähetetty: 04.08.2014 08:16 

Milloin pidetään kokoontumisajo? :D Ehdotan paikaksi Pohjois-Savoa ;) .

Poissa

ViestiLähetetty: 04.08.2014 09:27 

Kokoontumisajox ehdotan ,kaikkia lähellä olevaa Lahti cityä. :roll: (kauemmax uskalla täält eteläst lähtee...)
Ajankohtana alku syksy.Niemen satama tahi jotain.....(moottoripyörämuseo hyvä vierailu kohde,vink.)

Poissa

ViestiLähetetty: 04.08.2014 19:38 
Käyttäjän avatar

Harri126 kirjoitti:

Mulla olis tallessa vaihteistovikainen Break - vähän ruostevaurioinen takalokarin kaarista, mutta ei missään tapauksessa paalikypsä. Toimiva varatekniikka varattuna pihalla olevassa Berline-mallissa, mutta vielä irrottamatta. Voisin luopua kohtuullista korvausta vastaan. Itse tuskin tulee enää tuohon juuri satsattua, kun on toimivakin käytössä.

Olisi myös pari turbo-Activaa, joten kokoontumisajo olisi todella paikallaan. Tulen minne vain.

[size=50]
DS19 58
DS21ieH 5v. 71
C8 V6 04
BX19GTi 16V 90
Xantia TCT Activa 96
Xantia V6 Break 98, 2 x 00
14 x Xantia 1.8-2.0 95-01
Traction avant B15H -54 (projekti)
Poissa

ViestiLähetetty: 05.08.2014 00:58 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Noniin, tässähän alkaa pian Xantia miitti häämöttämään :)
Lahtihan olisi suorastaan erinomainen paikka. Lähellä melkein kaikkea, eli ei pitkä matka mistään. 8-)

Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa

ViestiLähetetty: 05.08.2014 10:20 

Lahti sopisi mainiosti. Sunnuntaina ajoin pitkästä aikaa hieman pitemmän matkan, oli niin helppoa ja leppoista meno että... :D

Scrat

Poissa

ViestiLähetetty: 05.08.2014 22:50 

Täältä löytyy käyttöautona 325 ajettu tct activa. Alussa oli aika rutkasti tekemistä kun oli ostaessa hieman kulunut. Hauska auto ajaa liikenteessä ja Ahvenistollakin menee hienosti ilman mitään muutoksia (no vähän ahtoja nostettu).

Xantia Activa 2,0 tct
Poissa

ViestiLähetetty: 06.08.2014 22:39 
Käyttäjän avatar

Juuso kirjoitti:
Harri126 kirjoitti:

Mulla olis tallessa vaihteistovikainen Break - vähän ruostevaurioinen takalokarin kaarista, mutta ei missään tapauksessa paalikypsä. Toimiva varatekniikka varattuna pihalla olevassa Berline-mallissa, mutta vielä irrottamatta. Voisin luopua kohtuullista korvausta vastaan. Itse tuskin tulee enää tuohon juuri satsattua, kun on toimivakin käytössä.

Tämä siis V6?
Ja just ostin "tavallisen". :)

-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa

ViestiLähetetty: 06.08.2014 23:20 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Meidän markillta löytyy "perus" feislift V6 nahkoilla, automaatilla, kattoluukulla, kylmäkoneella yms (saksasta uitettu)

Sitten on tuo mun ex-TCT Activakin pihassa ja sille toinen samanlainen varaosa-autona :)

Poissa

ViestiLähetetty: 07.08.2014 16:48 
Käyttäjän avatar

Harri126 kirjoitti:
Juuso kirjoitti:
Harri126 kirjoitti:

Tämä siis V6?
Ja just ostin "tavallisen". :)

Eikös juuri V6:ista tässä ketjussa ole kyse?

[size=50]
DS19 58
DS21ieH 5v. 71
C8 V6 04
BX19GTi 16V 90
Xantia TCT Activa 96
Xantia V6 Break 98, 2 x 00
14 x Xantia 1.8-2.0 95-01
Traction avant B15H -54 (projekti)
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 18 viestiä ]