Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Rapeat saksalaiset.
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=18747
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  sahtivaari [ 04.08.2014 21:13 ]
Viestin otsikko:  Rapeat saksalaiset.

Olen tuota kaverin Meseä luvannut hoidella jossain mielessä ongelmien ja ruosteiden suhteen.
Enempi on ongelmia kuin Sitikassa ja mätänee käsiin.
En kehtaisi noin ruosteisilla kaljapurkeilla ajella, kuin vannoutuneet mersufanit.

Kirjoittaja:  Ralle [ 04.08.2014 21:27 ]
Viestin otsikko:  Re: Rapeat saksalaiset.

sahtivaari kirjoitti:
En kehtaisi noin ruosteisilla kaljapurkeilla ajella, kuin vannoutuneet mersufanit.


Joo, mutta onhan se mersu! :lol:
Samaa aina kattelen kun Mesen näkee jossain, ruostetta on paikoissa joissa et ikinä uskoisi sitä näkeväsi.

Kirjoittaja:  Dsharrastelija [ 04.08.2014 22:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Rapeat saksalaiset.

↑ niinpä. Lasitkin ruostuu, hevosmiesten ajoneuvoissa :lol:

Kirjoittaja:  vinosilmä [ 04.08.2014 22:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Rapeat saksalaiset.

nii ja kyllä ne voortitkin ruostuu, niitä on maalareilla takuunalaisina hommina ja niitä on paljon, ovia ja takaluukkuja ihan pilvin pimein, jotka on pari vuotta vanhoina jo pahassa alkavassa mätänemistilassa, ei niitä varmaan maahantuojilla enää suojata ja ajamattomina makaavat tuolla nurmikoiden päällä rinnakkain sateessa ja yön kosteudessa, hämmästyttää kummastuttaa....

Kirjoittaja:  zX-files [ 05.08.2014 07:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Rapeat saksalaiset.

Ja siinä tuli just se sama yleistyys kuin että ranskikset ruostuu :lol:
Fordin luukkuongelmat koski etenkin 97-04 aikaväliä. Että vaan semmoiset 10 vuotta olleet taas ihan kelpoja...
Se, että pohjaan ei panna massaa, koskee lähes kaikkia autoja. Syitä mm se, että ei saa (ympäristö), ei kannata (vain joku Suomi tarvii) ja lisää CO2-arvoa.

Kirjoittaja:  olli__o [ 05.08.2014 07:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Rapeat saksalaiset.

Taisi olla osin samoja peruja saksalaisten ruosteongelmat: kori/Saumamassa joka kovettuu liikaa ja halkeilee, sekä sen levitystapa suoraan puhtaalle pellille ja vasta sen päälle maalaukset.

Saksankielista huttua:
http://www.autobild.de/artikel/korrosio ... 18568.html

Mutta itse saumamassan valmistaja on välttynyt negatiiviselta julkisuudelta lähes kokonaan? Volkkarikonserni taisi silloin käyttää jonkun toisen toimittajan massoja tai levitystapaa, mitenköhän Opelit ja muut?

Kirjoittaja:  zX-files [ 05.08.2014 08:16 ]
Viestin otsikko:  Re: Rapeat saksalaiset.

Ja Volvot mätäni käsiin 70-luvun lopussa kun siirtyivät vesiohenteiseen maaliin. Ei niitä montaa vuosikertaa mennyt susiksi, mutta ukollakin ainoa auto, jota on koskaan maalattu, koska vaihtoi 5 vuoden välein.
Ironisesti Opeleiden mätävaivat loppui C-Vectran myötä eli 2002 mutta myynti ei silti enää palannut.

Kirjoittaja:  rundvik [ 05.08.2014 09:28 ]
Viestin otsikko:  Re: Rapeat saksalaiset.

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -cars.html

PS.Kauneus on katsojan silmissä.

Kirjoittaja:  zX-files [ 05.08.2014 09:40 ]
Viestin otsikko:  Re: Rapeat saksalaiset.

Kaunis tuo ei ole, mutta aivan käsittämättömän hienoilla varusteilla ladattu erikoisuus, jonka tekniset ratkaisut on olleet aikanaan samaa hifi-luokkaa kuin kuuraketeissa. Harrasteautona Citikkaakin paskempi liian monimutkaisena, mutta sehän on homman jujukin? Ja jos tämän kaltaista, usein melkoisen mielenkiintoisella historialla varustettua prestige-autoa on valmistettu 428 kpl, niin arvo on melkoisen taattu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_600

Kirjoittaja:  Les Excentriques [ 06.08.2014 14:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Rapeat saksalaiset.

zX-files kirjoitti:
Ja Volvot mätäni käsiin 70-luvun lopussa kun siirtyivät vesiohenteiseen maaliin.
Olisiko tästä tarkempaa tietoa?

Tämän löysin, muttei silti tarkoita, ettei vesivärejä aiemminkin olisi voitu käyttää.
http://new.volvocars.com/enewsletter/07/winter/p02.html
1991 The new paint shop in Volvo's Torslanda plant becomes the car industry's cleanest, due to use of efficient technology and processes, including water-based paint.

Kirjoittaja:  zX-files [ 06.08.2014 14:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Rapeat saksalaiset.

Auto oli vielä pyöreillä lyhdyillä, eli pre-facelift (ennen 8.78). Toisaalta kone oli B19A joka tuli vasta 77. Ja kun edellinen 144-Volle oli 1972 ja seuraava 240 syksyllä 1984 eli 5 vuoden välein vaihtoaika osuu 77-78, niin tuohon kahteen vuoteen haarukka menee. Noita oli silloin paljonkin, ja ironisesti ne huonosti hoidetut eli nopsaan heikkenevät meni osin takuuna. Hyvin pidetyt kuten meilläkin ei.

Kirjoittaja:  kurtsi [ 06.08.2014 19:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Rapeat saksalaiset.

zX-files kirjoitti:
Kaunis tuo ei ole, mutta aivan käsittämättömän hienoilla varusteilla ladattu erikoisuus, jonka tekniset ratkaisut on olleet aikanaan samaa hifi-luokkaa kuin kuuraketeissa. Harrasteautona Citikkaakin paskempi liian monimutkaisena, mutta sehän on homman jujukin? Ja jos tämän kaltaista, usein melkoisen mielenkiintoisella historialla varustettua prestige-autoa on valmistettu 428 kpl, niin arvo on melkoisen taattu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_600


Spykologi hierokoon käsiään , mutta ei pääse kalloani tutkimaan sisältä.
Juuri tuo oikea kuusisatanen kiehtoo kuin lanta kärpästä, samoin viimeinen todellinen maasto-Mercedes , eli G-wagen.

Kirjoittaja:  Huikko [ 06.08.2014 21:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Rapeat saksalaiset.

Itsellä on yksi ruosteeton mersu naftaliinissa odottamassa museointia. 1992 190E. G-mersu pitää joskus saada. Ilman sitä elämä jää kesken.

Kirjoittaja:  Harri126 [ 06.08.2014 22:36 ]
Viestin otsikko:  Re: Rapeat saksalaiset.

Muutama vuosi sitten oli nettiautossa myynnissä 600/Pullman mersu.
Hinta 30 k€.
Kovasti mietin olisko pitänyt hakea pois vaikka lainarahalla, en ehtinyt.
Ja oliko se oikeasti myynnissäkään...

Kirjoittaja:  Bumper [ 06.08.2014 23:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Rapeat saksalaiset.

rundvik kirjoitti:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2553680/Rusty-Mercedes-left-rot-30-years-sells-445-000-experts-holy-grail-luxury-cars.html

PS.Kauneus on katsojan silmissä.

On muuten aika julman kokoiset ilmastoinnin/lämppärin kennot ja tuplafööneillä. :shock: Luulisi pärjäävän, vaikka iso auto onkin.

Kirjoittaja:  zX-files [ 07.08.2014 06:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Rapeat saksalaiset.

Huikko kirjoitti:
Itsellä on yksi ruosteeton mersu naftaliinissa odottamassa museointia. 1992 190E. G-mersu pitää joskus saada. Ilman sitä elämä jää kesken.


Kohtukuntoinen 190 '84 itsellä nyt, kun tähän asti "on pitänyt säilöä" W114, W115, W116, W123 mutta aina jäi toteuttamatta ajoissa :oops:

Kirjoittaja:  Cikatti [ 07.08.2014 23:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Rapeat saksalaiset.

Hyi olkoon... Eikös teille kelleen tule ollenkaan PM-viestejä siitä että pitäs lopettaa tuollainen toisten merkkien kanssa keuliminen :mrgreen:

Kirjoittaja:  Huikko [ 07.08.2014 23:43 ]
Viestin otsikko:  Re: Rapeat saksalaiset.

Cikatti kirjoitti:
Hyi olkoon... Eikös teille kelleen tule ollenkaan PM-viestejä siitä että pitäs lopettaa tuollainen toisten merkkien kanssa keuliminen :mrgreen:


Tulee.

Kirjoittaja:  Cikatti [ 08.08.2014 00:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Rapeat saksalaiset.

Kiitos Huikko! Tähän peukut ja peukkuvarpaat pystyyn :D
Toivottavasti nähdään taas O-jyvässä!

Kirjoittaja:  Huikko [ 08.08.2014 00:34 ]
Viestin otsikko:  Re: Rapeat saksalaiset.

Kuulin, että pikkujoulu oli hyllyllä ja muuta suunniteltu tilalle. Voidaanhan me pitää ihan oma O-studion istunto.

Kirjoittaja:  arzi [ 10.08.2014 23:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Rapeat saksalaiset.

kyllä se mietityttää ajaa ruosteeton ranskalanen, laatuauto mb väyrysen viereen missä oven alareunat puutuu ja mitä koroosio nakertaa kiihtyvällä tahdilla....veljellä oli 97 vito ja mulla saman vuotinen xantia,vitoon hitsattiin kaikkiin luukkuihin uudet alareunat, rapeesa ranskisessa ei edes meininkiä mistään ruosteesta....

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/