Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Matkalle
ViestiLähetetty: 19.07.2009 18:04 
Tiistaina 21.7 on tarkoitus lähteä Vuosaaresta Gdyniaan ja sieltä edelleen Mostiin, me ja yhteishuoltajuudessa oleva rättärimme. Jännittää, totta kai, ja vähän tuntuu haikealta jättää muut Citikat pihalle odottamaan paluuta. Onneksi kaupunkilaisystävä on lupautunut muuttamaan tänne maalle siksi aikaa, lomalaiseksi, kukkien kastelijaksi, talonvahdiksi ja sitikkahuoltajaksi, nuo vanhat ZX ja BX kun ovat NIIN haluttuja autovarkaiden keskuudessa :mrgreen:. Hän saa maalaisloman ja me talovahdin! Mutta mikä on vialla kun en tunne iloa tulevasta matkasta, matkajännitystäkö vai haikeutta tulossa olevasta erosta muista citikoista?

Viestin otsikko: Re: Matkalle
ViestiLähetetty: 19.07.2009 18:26 
Käyttäjän avatar

Minä ajattelin lähteä viikonlopuksi Turkuun lasten kanssa. Katsomaan purjepaattei ja sitten Naantalin Muumimaahan. Yöpymiskortteeri vielä fiksattava. Säävarauksella.

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 19.07.2009 18:34 
Putkimies kiertää veistä haavassani. Juurikin tuo suuret purjelaivat-tapahtuma on yksi merkittävimmistä, mitä menetän kun matkaan Mostiin. Vie ihmeessä lapsesi katsomaan purjelaivoja, se on hieno tapahtuma! Muumimaailma on ihan OK, lasten iästä riippuen, vähän isommat lapset pitää enemmän Väskin seikkailusaaresta, joka on osa Muumimaailmaa, mutta sinne on ostettava erillinen lippu.
Edit: vaikka riippuu tietenkin lasten iästä ja kiinnostuksen kohteista, onko purjelaivatapahtuma juuri heitä kiinnostava... mä nyt vaan intoilen, vaikka veneeton olenkin ;)

ViestiLähetetty: 19.07.2009 19:06 
Käyttäjän avatar

Muksut on 4,5 ja 12.

Multa saat ostaa veneen! Ostaostaosta... :)

Volvo V70 D4 -15 A
Poissa

ViestiLähetetty: 19.07.2009 19:17 
Putkimies22 kirjoitti:

Multa saat ostaa veneen! Ostaostaosta... :)

Olen toki käynyt jo ajat sitten tsekkaamassa veneenmyynti-ilmoituksesi! Mulla vaan ei ole nyt mahdollisuuksia veneen ostoon, mutta nauti lomastasi lasten kanssa :D

ViestiLähetetty: 19.07.2009 22:44 
Putkimies22 kirjoitti:
Muksut on 4,5 ja 12.

4,5 > Muumimaailma
12 > Väski
Joudut menemään sekä Muumimaailmaan että Väskiin, jos et pääse sopimukseen tuon 4,5-vuotiaasi kanssa! :D

ViestiLähetetty: 19.07.2009 23:23 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
Putkimies22 kirjoitti:
Muksut on 4,5 ja 12.

4,5 > Muumimaailma
12 > Väski
Joudut menemään sekä Muumimaailmaan että Väskiin, jos et pääse sopimukseen tuon 4,5-vuotiaasi kanssa! :D

Niitä on siis kolme kappaletta. Nuoremmat on 4 ja 5 :)

Volvo V70 D4 -15 A
Poissa

ViestiLähetetty: 19.07.2009 23:30 
sitten tuo mun väärinkäsitykseni 4,5 vastaa ikäryhmiä 4 ja 5 :D

ViestiLähetetty: 19.07.2009 23:39 
Miten mahtaa toimia netti puhelimen kautta Tsekissä ja Puolassa, ja ennen kaikkea: mitähän yhteys tulee maksamaan, onko kokemuksia? En mä nyt mitenkään nettiriippuvainen ole, muuten vaan vaihdoin toimivan yksinkertaisen peruspuhelimen ennen matkalle lähtöä monipuolisempaan... :?

ViestiLähetetty: 20.07.2009 01:00 

Tervehdys!

Tervetuloa tälle puolelle suomennlahtea! Toivotaan että kelit paranee ja tämänpäiväinen vesisade laantuu. Minua opasti eräs puhelinalan ammattilainen että kannattaa käyttää langattomia nettiyhteyksiä liikkuessa balttian maissa ja puolassa jne. Langattomia yhteyksiä näyttää olevan ainakin hoteleissa ja osassa kahviloitakin.(ja internet kioiskeja) Itse olen tällä lomamatkalla käyttänyt hotellien langattomia verkkoja. Hirvitti tuo hinta-arvio 1,5-3 € /Mt. Kannattaa omalta operaattorilta varmistaa ettei tule yllätyksiä. Voipi maksaa yhtäkkiä odotettua enemmän kun itse luulee ja kuvittelee.

tässä oli netissä löytynyt erään operaattorin jonkinlainen hintalista:

-EU:n verkkovierailuasetuksen mukaan soitettujen ja vastaanotettujen verkkovierailupuheluiden sekä tekstiviestien hinnat alenevat 1.7.2009. Suomeen, oleskelumaahan tai muihin EU-maihin soitettujen puheluiden hinta laskee 0,56 eurosta 0,5246 euroon minuutilta ja vastaanotettujen puhelujen 0,27 eurosta 0,2318 euroon minuutilta. Lähetettyjen tekstiviestien hinta laskee 0,134 euroon viestiltä.

Myös GPRS-dataveloitukset yhtenäistyvät. Uusi hinta on 3 €/Mt, tai mikäli sinulla on mikä tahansa XXXXXXX 3G-palvelupaketti, datasta veloitetaan vain 1,5 €/Mt

Uudet hinnat ovat voimassa koko EU:n alueella ja ne tulevat voimaan kaikille XXXXXXX asiakkaille automaattisesti. Muutos ei vaadi asiakkaalta mitään toimenpiteitä.
(tiedotetta muokattu 13.07.2009, poistettu virheellinen viestintä tekstiviestien hinnoittelua koskien ennen 01.07.2009.)

Terveisiä Puolan Torun:ista! Yhtään rättäriä ei ole matkalla näkynyt. Muutama xantia ja Zx.

Tähän vielä muuta hintatiedotetta:
Eurolla saa vähän yli 4 zlotya ja 0,5 litran olut ravintolassa 5 zlotya )

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ]