|
Kirjoittaja |
Viesti |
sahtivaari
|
Viestin otsikko: Rapeat saksalaiset. Lähetetty: 04.08.2014 21:13 |
Viestit: 941 Paikkakunta: vihti
|
Olen tuota kaverin Meseä luvannut hoidella jossain mielessä ongelmien ja ruosteiden suhteen. Enempi on ongelmia kuin Sitikassa ja mätänee käsiin. En kehtaisi noin ruosteisilla kaljapurkeilla ajella, kuin vannoutuneet mersufanit.
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Rapeat saksalaiset. Lähetetty: 04.08.2014 21:27 |
Viestit: 2821
|
sahtivaari kirjoitti: En kehtaisi noin ruosteisilla kaljapurkeilla ajella, kuin vannoutuneet mersufanit. Joo, mutta onhan se mersu! Samaa aina kattelen kun Mesen näkee jossain, ruostetta on paikoissa joissa et ikinä uskoisi sitä näkeväsi.
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Rapeat saksalaiset. Lähetetty: 04.08.2014 22:05 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
↑ niinpä. Lasitkin ruostuu, hevosmiesten ajoneuvoissa 
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
vinosilmä
|
Viestin otsikko: Re: Rapeat saksalaiset. Lähetetty: 04.08.2014 22:24 |
Viestit: 1091
|
nii ja kyllä ne voortitkin ruostuu, niitä on maalareilla takuunalaisina hommina ja niitä on paljon, ovia ja takaluukkuja ihan pilvin pimein, jotka on pari vuotta vanhoina jo pahassa alkavassa mätänemistilassa, ei niitä varmaan maahantuojilla enää suojata ja ajamattomina makaavat tuolla nurmikoiden päällä rinnakkain sateessa ja yön kosteudessa, hämmästyttää kummastuttaa....
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Rapeat saksalaiset. Lähetetty: 05.08.2014 07:00 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Ja siinä tuli just se sama yleistyys kuin että ranskikset ruostuu Fordin luukkuongelmat koski etenkin 97-04 aikaväliä. Että vaan semmoiset 10 vuotta olleet taas ihan kelpoja... Se, että pohjaan ei panna massaa, koskee lähes kaikkia autoja. Syitä mm se, että ei saa (ympäristö), ei kannata (vain joku Suomi tarvii) ja lisää CO2-arvoa.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Rapeat saksalaiset. Lähetetty: 05.08.2014 07:50 |
Viestit: 5125
|
Taisi olla osin samoja peruja saksalaisten ruosteongelmat: kori/Saumamassa joka kovettuu liikaa ja halkeilee, sekä sen levitystapa suoraan puhtaalle pellille ja vasta sen päälle maalaukset. Saksankielista huttua: http://www.autobild.de/artikel/korrosio ... 18568.htmlMutta itse saumamassan valmistaja on välttynyt negatiiviselta julkisuudelta lähes kokonaan? Volkkarikonserni taisi silloin käyttää jonkun toisen toimittajan massoja tai levitystapaa, mitenköhän Opelit ja muut?
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Rapeat saksalaiset. Lähetetty: 05.08.2014 08:16 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Ja Volvot mätäni käsiin 70-luvun lopussa kun siirtyivät vesiohenteiseen maaliin. Ei niitä montaa vuosikertaa mennyt susiksi, mutta ukollakin ainoa auto, jota on koskaan maalattu, koska vaihtoi 5 vuoden välein. Ironisesti Opeleiden mätävaivat loppui C-Vectran myötä eli 2002 mutta myynti ei silti enää palannut.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
rundvik
|
Viestin otsikko: Re: Rapeat saksalaiset. Lähetetty: 05.08.2014 09:28 |
Viestit: 884 Paikkakunta: Naantali
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Rapeat saksalaiset. Lähetetty: 05.08.2014 09:40 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Kaunis tuo ei ole, mutta aivan käsittämättömän hienoilla varusteilla ladattu erikoisuus, jonka tekniset ratkaisut on olleet aikanaan samaa hifi-luokkaa kuin kuuraketeissa. Harrasteautona Citikkaakin paskempi liian monimutkaisena, mutta sehän on homman jujukin? Ja jos tämän kaltaista, usein melkoisen mielenkiintoisella historialla varustettua prestige-autoa on valmistettu 428 kpl, niin arvo on melkoisen taattu. http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_600
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Rapeat saksalaiset. Lähetetty: 06.08.2014 14:46 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
zX-files kirjoitti: Ja Volvot mätäni käsiin 70-luvun lopussa kun siirtyivät vesiohenteiseen maaliin. Olisiko tästä tarkempaa tietoa? Tämän löysin, muttei silti tarkoita, ettei vesivärejä aiemminkin olisi voitu käyttää. http://new.volvocars.com/enewsletter/07/winter/p02.html1991 The new paint shop in Volvo's Torslanda plant becomes the car industry's cleanest, due to use of efficient technology and processes, including water-based paint.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Rapeat saksalaiset. Lähetetty: 06.08.2014 14:54 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Auto oli vielä pyöreillä lyhdyillä, eli pre-facelift (ennen 8.78). Toisaalta kone oli B19A joka tuli vasta 77. Ja kun edellinen 144-Volle oli 1972 ja seuraava 240 syksyllä 1984 eli 5 vuoden välein vaihtoaika osuu 77-78, niin tuohon kahteen vuoteen haarukka menee. Noita oli silloin paljonkin, ja ironisesti ne huonosti hoidetut eli nopsaan heikkenevät meni osin takuuna. Hyvin pidetyt kuten meilläkin ei.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
kurtsi
|
Viestin otsikko: Re: Rapeat saksalaiset. Lähetetty: 06.08.2014 19:18 |
Viestit: 42
|
zX-files kirjoitti: Kaunis tuo ei ole, mutta aivan käsittämättömän hienoilla varusteilla ladattu erikoisuus, jonka tekniset ratkaisut on olleet aikanaan samaa hifi-luokkaa kuin kuuraketeissa. Harrasteautona Citikkaakin paskempi liian monimutkaisena, mutta sehän on homman jujukin? Ja jos tämän kaltaista, usein melkoisen mielenkiintoisella historialla varustettua prestige-autoa on valmistettu 428 kpl, niin arvo on melkoisen taattu. http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_600Spykologi hierokoon käsiään , mutta ei pääse kalloani tutkimaan sisältä. Juuri tuo oikea kuusisatanen kiehtoo kuin lanta kärpästä, samoin viimeinen todellinen maasto-Mercedes , eli G-wagen.
Simcasta se alkoi.
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Rapeat saksalaiset. Lähetetty: 06.08.2014 21:26 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Itsellä on yksi ruosteeton mersu naftaliinissa odottamassa museointia. 1992 190E. G-mersu pitää joskus saada. Ilman sitä elämä jää kesken.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Rapeat saksalaiset. Lähetetty: 06.08.2014 22:36 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Muutama vuosi sitten oli nettiautossa myynnissä 600/Pullman mersu. Hinta 30 k€. Kovasti mietin olisko pitänyt hakea pois vaikka lainarahalla, en ehtinyt. Ja oliko se oikeasti myynnissäkään...
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: Rapeat saksalaiset. Lähetetty: 06.08.2014 23:18 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
rundvik kirjoitti: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2553680/Rusty-Mercedes-left-rot-30-years-sells-445-000-experts-holy-grail-luxury-cars.html
PS.Kauneus on katsojan silmissä. On muuten aika julman kokoiset ilmastoinnin/lämppärin kennot ja tuplafööneillä.  Luulisi pärjäävän, vaikka iso auto onkin.
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Rapeat saksalaiset. Lähetetty: 07.08.2014 06:51 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Huikko kirjoitti: Itsellä on yksi ruosteeton mersu naftaliinissa odottamassa museointia. 1992 190E. G-mersu pitää joskus saada. Ilman sitä elämä jää kesken. Kohtukuntoinen 190 '84 itsellä nyt, kun tähän asti "on pitänyt säilöä" W114, W115, W116, W123 mutta aina jäi toteuttamatta ajoissa 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Rapeat saksalaiset. Lähetetty: 07.08.2014 23:41 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Hyi olkoon... Eikös teille kelleen tule ollenkaan PM-viestejä siitä että pitäs lopettaa tuollainen toisten merkkien kanssa keuliminen 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Rapeat saksalaiset. Lähetetty: 07.08.2014 23:43 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Cikatti kirjoitti: Hyi olkoon... Eikös teille kelleen tule ollenkaan PM-viestejä siitä että pitäs lopettaa tuollainen toisten merkkien kanssa keuliminen  Tulee.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Rapeat saksalaiset. Lähetetty: 08.08.2014 00:19 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Kiitos Huikko! Tähän peukut ja peukkuvarpaat pystyyn Toivottavasti nähdään taas O-jyvässä!
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Rapeat saksalaiset. Lähetetty: 08.08.2014 00:34 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Kuulin, että pikkujoulu oli hyllyllä ja muuta suunniteltu tilalle. Voidaanhan me pitää ihan oma O-studion istunto.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
arzi
|
Viestin otsikko: Re: Rapeat saksalaiset. Lähetetty: 10.08.2014 23:54 |
Viestit: 188 Paikkakunta: ähtäri
|
kyllä se mietityttää ajaa ruosteeton ranskalanen, laatuauto mb väyrysen viereen missä oven alareunat puutuu ja mitä koroosio nakertaa kiihtyvällä tahdilla....veljellä oli 97 vito ja mulla saman vuotinen xantia,vitoon hitsattiin kaikkiin luukkuihin uudet alareunat, rapeesa ranskisessa ei edes meininkiä mistään ruosteesta....
c5 2,0td 03..cx c-matic 78..bx gt 85..bx td 89..bx 90 1,6..xsara picasso 1,8 01...
|
|
|
|
 |
|
|