Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

2cv bmw'n kone
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=18840
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  mister [ 16.08.2014 16:25 ]
Viestin otsikko:  2cv bmw'n kone

onko tuossa sitten järkeä, tuskin, mutta hauskaa. rahaa olisi ylim. bout 4k€. vinkkiä mistä saisi motin ja loodan?
2016 helmikuuhun ajoaikaa kohta, niin voisi kiusata paikallisia bemareita.

Kirjoittaja:  Akaile [ 16.08.2014 19:06 ]
Viestin otsikko:  Re: 2cv bmw'n kone

Ota yhteys Pete Sparowiin ja kartoita vaihtoehtoja.Odotan innolla, että saadaan ennakkotapaus suomeen. Erityisesti jos se on 1200cc twin :twisted: GSA looda on kestävä vaihtoehto tuohon tarkoitukseen.

Kirjoittaja:  2cvkimmo [ 16.08.2014 21:21 ]
Viestin otsikko:  Re: 2cv bmw'n kone

Lisätietoa

http://www.sparrowautomotive.co.uk/citroen2cvbmw.html

Kirjoittaja:  mister [ 23.08.2014 20:38 ]
Viestin otsikko:  Re: 2cv bmw'n kone

muutaman päivän peten sivuja selaillut, ja polte on kova. vaan huono että leimaa ei saa sen jälkeen, ehkä saisi jos kuristaa että hyytyy katsurin käsissä. Ottaako joku projektin jos hinnasta sovitaan?

Kirjoittaja:  Plagu [ 23.08.2014 23:17 ]
Viestin otsikko:  Re: 2cv bmw'n kone

No eikai se mahdoton homma oo leimalle aina viskata vakiokone paikoilleen?

Kirjoittaja:  Ralle [ 23.08.2014 23:27 ]
Viestin otsikko:  Re: 2cv bmw'n kone

mister kirjoitti:
muutaman päivän peten sivuja selaillut, ja polte on kova. vaan huono että leimaa ei saa sen jälkeen, ehkä saisi jos kuristaa että hyytyy katsurin käsissä. Ottaako joku projektin jos hinnasta sovitaan?


Kuristaminen ei ole laillinen hyväksytty tehon tiputus keino.

Kirjoittaja:  olli__o [ 24.08.2014 01:06 ]
Viestin otsikko:  Re: 2cv bmw'n kone

Eikös erikseen ollut vielä iskutilavuuden kasvukin rajattu muutoskatsastuksessa (tehon kasvun +20 % ja 7 kg/kW rajan lisäksi), eli maksimissaan + 25% suurimpaan vertailumoottoriin lisää tilavuutta?, löytyykö riittävän pieniä BMW "R" koneitakaan vai onko R850 pienin?

Onkos 2cv suurin kone 0,602 l? vertailumoottorina

Vai miten nuo rajat menee nykyään?

Kirjoittaja:  Plagu [ 24.08.2014 01:35 ]
Viestin otsikko:  Re: 2cv bmw'n kone

Ralle kirjoitti:
mister kirjoitti:
muutaman päivän peten sivuja selaillut, ja polte on kova. vaan huono että leimaa ei saa sen jälkeen, ehkä saisi jos kuristaa että hyytyy katsurin käsissä. Ottaako joku projektin jos hinnasta sovitaan?


Kuristaminen ei ole laillinen hyväksytty tehon tiputus keino.


Ahtaa sen, jolloin se menee omavalmisteena ja dynolaput kelpaa. :twisted:
Tosin tuossahan menee iskutilavuudetkin yli.

Kirjoittaja:  Cikatti [ 24.08.2014 01:39 ]
Viestin otsikko:  Re: 2cv bmw'n kone

Toi pata rättiautojonohinuriin :D
Se on 1150 ja kivasti vääntää ja mageet imuäänet. Oli tuollainen vuokralla joskus...

Liitteet:
Bemun_kone.JPG
Bemun_kone.JPG [ 106.43 KiB | Katsottu 7310 kertaa ]

Kirjoittaja:  2cvkimmo [ 24.08.2014 09:40 ]
Viestin otsikko:  Re: 2cv bmw'n kone

Voihan tuollaisen rakentaa ihan rata-ajoakin varten... :P

Kirjoittaja:  itäsuomi [ 24.08.2014 10:13 ]
Viestin otsikko:  Re: 2cv bmw'n kone

Löytyisköhän ralli puolelta luokka minne tuo sopisi?

Kirjoittaja:  jasu [ 24.08.2014 11:12 ]
Viestin otsikko:  Re: 2cv bmw'n kone

olli__o kirjoitti:
Eikös erikseen ollut vielä iskutilavuuden kasvukin rajattu muutoskatsastuksessa (tehon kasvun +20 % ja 7 kg/kW rajan lisäksi), eli maksimissaan + 25% suurimpaan vertailumoottoriin lisää tilavuutta?, löytyykö riittävän pieniä BMW "R" koneitakaan vai onko R850 pienin?

Onkos 2cv suurin kone 0,602 l? vertailumoottorina

On, 602cc ja 29 kaakkia. Näitä kun lähtee virittämään niin aika äkkiä tulee lain sallima 5,8 hevosvoimaa täyteen...

Onneksi on tullut "valittua oikein" aikanaan, eli hankittua Dyane, siinä kun on mallisarjan tehokkain jopa 32 kaakkinen niin virivaraa on huikeasti enemmän eli 6,4 hepoista... :lol:

Muutoslupia voi aina onneksi hakea, Gs:n moottorille luvat heltiää suht helposti, uskoisin saman kokoluokan Bemarin moottorillekin luvat saatavan varsinkin kun uskoisin sen moottorin olevan huomattavasti Gs:n konetta kevyemmän. Jos paino ei pahasti lisääntyisi, niin pystyisi ehkäpä välttymään rungonvaihdolta Ami Superin rungolle, joka sekin painaa jo sen verran että äkkiä poistuu yksi takapenkkipaikka, ja kaikkine muutoksineen se toinenkin...

Kirjoittaja:  mister [ 24.08.2014 11:30 ]
Viestin otsikko:  Re: 2cv bmw'n kone

taitaa olla niin että jätän 60hp pois ja laitan kutosen koneen jos jostain löytyy. täytyykö muuten ratapäivillä auton olla leimassa, jos hommaisi jonkun raadon ja siihen istuttaisi moisen bemarin motin?

Kirjoittaja:  Sokeri_Sakari [ 25.08.2014 17:31 ]
Viestin otsikko:  Re: 2cv bmw'n kone

Viikonloppuna tästä aiheesta oli puhetta. Roadsport - luokkaan radalle 2cv:n ilmeisesti saisi ?
FIA luokitusta 2cv:llä ei taida olla ? Joten historic ralliin ei taida päästä. Amilla ilmeisesti on luokitus ?
Roadsportissa ei käsittääkseni luokitusta vaadita, vetotapa on säilytettävä ja sylinteriluku.
MP - moottori täytyy olla valmistettu ennen 2005, jos sellaista käyttää.

Kirjoittaja:  mister [ 30.08.2014 08:33 ]
Viestin otsikko:  Re: 2cv bmw'n kone

youtubeen :2cv moteur gs. haluaisin päästä kyytiin.

Kirjoittaja:  Esa66 [ 30.08.2014 11:15 ]
Viestin otsikko:  Re: 2cv bmw'n kone

Noita on senverran Suomessa, ettei kyytiin pääseminen senpuolesta ole kovin vaikeaa :)

Kirjoittaja:  jasu [ 30.08.2014 13:12 ]
Viestin otsikko:  Re: 2cv bmw'n kone

mister kirjoitti:
youtubeen :2cv moteur gs. haluaisin päästä kyytiin.

Tuollasta tuli oltua rakentamassakin, ja on tähän mennessä ainoa ajopeli mitä on katsastettu pari vuorokautta. Teknisesti ei ollut mitään sanottavaa, mutta paperityöt otti hieman enemmän aikaa. Hetkestä riippuen, 2-5 katsuria tuota ihmetteli...

Onhan sellainen ihan hauska, mutta ahdetun kakspyttyisen jälkeen ei GeeSukoneinen enää oikein sytytä. Nopeanhan siitäkin saa, mutta perin kömpelö siitä tulee ahdettuun verrattuna. GS:n voimapaketti kuitenkin painaa ihan runsaasti, sekä muutoksessa vaadittava runkokin on reippaasti alkuperäistä painavampi. Ahdetussa taas paino pysyy lähellä alkuperäistä, jäljelle jää siis alkuperäinen "ketteryys" joka nelimukisen kanssa häviää...

Ja joo, kuten Esa totesi, noita GS-moottorisia on rekisterissä yllättävän paljon, yleensä joku niistä sattuu paikalle kun vain Sätkätapahtumaan mukaan lähtee. Kyytiä niiltä saa aika helposti, toisinaan joku jopa suostuu ajamistakin kokeilla...

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/