Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/3 [ 73 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mikä on realistinen tuntihinta jonka maksaisit?
ViestiLähetetty: 25.10.2012 22:37 
Käyttäjän avatar

Korjaamoiden tuntihinnathan ovat todella vitsikkäät. Itse en niistä juuri tiedä ja perusta koska olen kaiken tehnyt itse kuten hyvin moni muukin harrastaja, käsittääkseni viralliset hinnat ovat 60-110 euroa tunnilta (ykstyisyrittäjä-Veho). Tarkemmin sanottuna tämä kysymykseni täällä on täysin epäsopiva koska moni tekee itse ja vain itse.

Mikä mahtaa olla arvon raadin mielestä sopiva hinta jonka olis valmis maksamaan osaavan pajan työstä per tunti?

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

Viestin otsikko: Re: Mikä on realistinen tuntihinta jonka maksaisit?
ViestiLähetetty: 25.10.2012 22:52 
Käyttäjän avatar

Kaikkea en viitsi tehdä,joten välillä korjautan. 55e miinus alvi,isommat työt sopimushinnalla. Tuo on varmaan ihan passeli hinta ja sen olen valmis maksamaan.

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 11:44 

Lopetin korjaamojen tukemisen, kun niiden hinnat nousivat yli 50/h. Korjaamolle vain pakon edestä, ensin yritetään itse ja sitten vasta ulkopuoliselle. Aivan sama mitä vain kerran tarvittavat erikoistyökalut ovat tulleet kustantamaan :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 11:52 
Käyttäjän avatar

Kerran on tullut autoa korjaamolla käytettyä, kun ei itsellä aika riittänyt. Kerran kävin myös yhdestä hommasta kyselemässä, mutta kallistuin sitten tekemään itse. Kyllä noita 50-70 €/h välillä viitsii maksella, pitäähän sen korjaamon jollain elääkin. Ja kyllähän miun työstäkin meidän asiakkaat maksavat paljon enemmän, vaikka on huomattavasti helpompaa hommaa kuin autoremontit... :roll:

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 12:33 

Ei yli 50-60 euroa / tunti, sen maksan nykyisin käyttämissäni korjaamoissa.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 13:50 
Käyttäjän avatar

Mää olen pyytänyt korjaamotoimintaa harjoittavilta yrityksiltä aina viivan alle tulevan kustannusarvion sisältäen tarvittavat osat, lisätilpehöörit ja asennukset. Uskoisin, että työn kustannus on näillä eväillä ollut 50-60 € / tunti todellista tuottavaa työtä.

Sätkät olen hoitanut itse: kevyttä kapinetta on helppo fiksailla, kun käytännössä kaikki osat saa nosteltua tarvittaessa ihan itse (no runkoon ja koriin nyt vähän tarvitaan kaveria...) ja erikoistyökalutkin mahtuvat vielä työkalukaappiin ja -pakkiin.

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 15:10 

Varmaan se jossain 70 e kantturoilla on. Ens viikolla pitäis viedä auto pajalle tukivarrenlaakerien vaihtoon ja jotain tuonsuuntaista taitaa veloitus olla.

Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 15:38 
Käyttäjän avatar

2* raidetangon pään + alapallon vaihto sekä 4-pyöräsuuntaus maksoi töineen ja osineen 248€.
Pidin kohtuullisena hintana. Töitä oli laskulla 4 tuntia.

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 17:49 
Käyttäjän avatar

:o 4 tuntia ? miten helv. nuo hommat sopii kahteen tuntiin...enintäin.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 17:57 
Käyttäjän avatar

60€ on se mitä vielä jotenkin pystyy maksamaan. Merkkiliikkeiden satasen huitteilla olevaa tuntiveloitusta en vaan mitenkään ymmärrä, varsinkin kun se ei tunnu korreloivan työn laatuun juuri mitenkään. Hartikaisellakin oven säätämisen yritystä puoli tuntia ilman että tilanne muuttui miksikään; veloitus 50€. Pitää tehdä kuulemma kahden asentajan voimin jos meinaa saada jotain aikaankin. Sittenhän se on varmaan 200€/tunti, enkä jaksa uskoa että sittenkään saavat mitään aikaan. Ilmastoinnin vian paikallistaminen vuotavaan lauhduttimeen maksoi 200€. Halvemmalla pajalla lauhduttimen vaihto osineen + järjestelmän täyttö hieman enemmän kuin tuo vian paikallistaminen. Oli toivottavasti viimeinen kerta kun vien vitosen merkkihuoltoon.

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 18:43 
Käyttäjän avatar

Xantippalle
Onhanse hyvä että ovat edes yrittäneet etsiä vikaa.
Veljeni käytti Joensuun Hartikaisella uutena ostamaansa Jumpperia siellä uudesta asti huollossa niin kauan kuin takuu oli voimassa ja sitten vei huoltoon lähimpään Fixus huoltoon.
No sitten selvisi Fixus huollossa sellaista että ne eivät olleet Hartikaisella kertaakaan vaihtaneet ilmansuodatinta sekä raitisilmasuodatinta vaikka huoltihin ne kuuluivat sekä veloittivat niistä laskussa. :twisted:

Citroen C5 2,0 2007
Xantia 2,0 16v exclusive berline
Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 19:33 
Käyttäjän avatar

Pitäähän yrittäjienkin jollain elää,ei se leipä mitenkään huippuleveää ole 50e.n tuntitaksoilla. Siitä kun maksaa pakolliset vakuutusmaksut,alvit,korjaamon kulut,vuokrat yms ja palkat niin ei paksustikaan voita saa leivän päälle.
Ja kyllä,kierrän verot ja maksan rahat illan hämärässä,saa asentajakin leikkeleen leivän päälle.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 19:43 
Käyttäjän avatar

70% verottajalle ja loput................

Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 19:55 

Jaaniinjuu tulihan tuossa käytettyä auto Veholla oven lukon vaihdossa. Siinä tais olla tunti duunia, sata eeroa:D Oli vaan osittain pakkorako kun sinne sai auton nopeiten ja se on sopivasti duunipaikan naapurissa.

Että ehkä tuo huntti on tunnin kestävästä huoltotyöstä ihan inhimillinen mun tapauksessa, koska sitten taas muualle auton saaminen voi aiheuttaa sen verran ylimääräistä säätöä ja se mahdollinen erotus mennä vaivaan. Vähänkään pidemmät operaatiot on sitten eri asia.

Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 20:00 

black_van kirjoitti:
Pitäähän yrittäjienkin jollain elää,ei se leipä mitenkään huippuleveää ole 50e.n tuntitaksoilla. Siitä kun maksaa pakolliset vakuutusmaksut,alvit,korjaamon kulut,vuokrat yms ja palkat niin ei paksustikaan voita saa leivän päälle.
Ja kyllä,kierrän verot ja maksan rahat illan hämärässä,saa asentajakin leikkeleen leivän päälle.

Kyllä siitä 50-60 tunnin tuntiveloituksesta vielä jää yrittäjällekin. Tuskin tällaista hinnoittelua muuten olisi alalla, jossa töitä ja asiakkaita riittää. Sehän riippuu niin monesta muustakin seikasta kuin vain tuntiveloituksesta. Ja asiakastahan ei kiinnosta miten yrittäjä pärjää, vaan miten edullisesti saa työn teetettyä. Jokaisen yrittäjäksi ryhtyvän oletetaan tunnistavan yrittäjän riskit ja osaavan ainakin hinnoittelun. Ja jos ei, niin ei pitäisi ryhtyä yrittäjäksi. Ei mua kaupassakaan kiinnosta, saako kauppias nyt varmasti tarpeeksi voittoa, vaan se millä hinnalla itse saan tuotteet ostettua.

Viimeksi muokannut Lemon päivämäärä 26.10.2012 20:06, muokattu yhteensä 1 kerran

Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 20:05 
Käyttäjän avatar

limunaati on oikeessa

Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 20:14 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
...Ja asiakastahan ei kiinnosta miten yrittäjä pärjää, vaan miten edullisesti saa työn teetettyä...

no kyllä mua kiinnostaa se miten yrittäjä pärjää, sehän näkyy heti työn laadussa. Mua ei kiinnosta maksaa myöskään halvimmalla hinnalla valohoidosta/tuplamäärästä tunteja taikka sitten siitä että työ on tehty huonosti/hutiloiden/käyttäen halvimpia tarvikeosia. Kyllä jos sellaisen tekijän löytää kenen työhön voi luottaa on melkeinpä sama mitä tuntihinta on, se tulee kuitenkin mielestäni loppujen lopuksi halvimmaksi.

GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 20:15 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
black_van kirjoitti:

Kyllä siitä 50-60 tunnin tuntiveloituksesta vielä jää yrittäjällekin. Tuskin tällaista hinnoittelua muuten olisi alalla, jossa töitä ja asiakkaita riittää. Sehän riippuu niin monesta muustakin seikasta kuin vain tuntiveloituksesta. Ja asiakastahan ei kiinnosta miten yrittäjä pärjää, vaan miten edullisesti saa työn teetettyä. Jokaisen yrittäjäksi ryhtyvän oletetaan tunnistavan yrittäjän riskit ja osaavan ainakin hinnoittelun. Ja jos ei, niin ei pitäisi ryhtyä yrittäjäksi. Ei mua kaupassakaan kiinnosta, saako kauppias nyt varmasti tarpeeksi voittoa, vaan se millä hinnalla itse saan tuotteet ostettua.

Perhepiirissä on useampia yrittäjiä niin olen aitiopaikalla näkemässä millaista se on,aina se ei ole ruusuilla tanssimista. Ja joo,tietysti,onhan se minunkin etu että saan halvemmalla työn ja yrittäjä saa pienen extran. Hyöty on molemminpuolista. Ja aina saa auton nosturille,oli viikonpäivä mikä tahansa,illallakin.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 20:39 

citrique kirjoitti:
Lemon kirjoitti:
...Ja asiakastahan ei kiinnosta miten yrittäjä pärjää, vaan miten edullisesti saa työn teetettyä...

no kyllä mua kiinnostaa se miten yrittäjä pärjää, sehän näkyy heti työn laadussa. Mua ei kiinnosta maksaa myöskään halvimmalla hinnalla valohoidosta/tuplamäärästä tunteja taikka sitten siitä että työ on tehty huonosti/hutiloiden/käyttäen halvimpia tarvikeosia. Kyllä jos sellaisen tekijän löytää kenen työhön voi luottaa on melkeinpä sama mitä tuntihinta on, se tulee kuitenkin mielestäni loppujen lopuksi halvimmaksi.

^ Tästä juuri on kysymys! Olen löytänyt pari tekijää joihin luotan, mutta joiden veloitus on kohtuullinen. Eipä ole laskuissa ollut ylimääräistä ja työn laatu hyvä. On tässä lähellä kolmaskin paikka, eikä sielläkään hinnat ole tätä korkeammat, lienee sielläkin n. 50 e / t. Ehkä pk-seudulla hinnoittelu on toinen kuin täällä.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 21:13 
Käyttäjän avatar

Se hinnoittelu täällä on tosiaankin ihan eri kuin siellä. Joskus tiedustelin sitroselta että jos olisin vienyt auton heille niin tuntiveloitus olisi ollut 50e/h,tosin olivat juuri lopettelemassa korjaamotoimintaa tai ainakin koko sakki saikulla. Vastaava paikka täällä on Vantaan Autokorjaamo,siellä mielestäni tuntiveloitus yli 70e/h. Alueelliset erot ovat valtavat. Ja tietysti se luotto laatuun ja jälkeen on myöskin tärkeää myös minulle. Eikä se nimeltä mainitsematon pohjalainen korjaamokaan mitä olen lukenut ihan ilmainen ole,vaikka kyseessä pieni paikkakunta.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 21:53 
Käyttäjän avatar

Olennaisinta mielestäni on saada rahalle vastinetta.

Olen itse pyrkinyt arvioimaan kustannukset realistisesti, mutta mieluummin hieman yli ja kertonut tämän etukäteen.
Ohjeaikojen perusteella tehdyt arviot on aika helppo alittaa, jos ei ole pahasti peukalo keskellä kämmentä.
Ihmisen ilme voi olla melko hämmästynyt, jos lopullinen hinta alittaakin arvion :lol:
Aika harvoin taitaa mitkään korjaamot (tai mitkään muutkaan firmat) alittaa kustannusarvion.

Lasipalatsin mainosvalojen alla osataan kyllä tumpuloida asioita ihan siinä missä muuallakin. Jos asentajalla jarrupaloja vaihtaessa rikkoutuu suojakumi, mahtaako tästä olla tarpeellista kertoa kenellekään?

Autossa, jonka kaikki huollot on tehty merkkiliikkeessä, ei ole 8 vuoden ajalta merkintää jarrunesteiden vaihdosta, eikä siitä edes ole laskutettu. Voiko olettaa, että työ on tehty huolto-ohjelman mukaisesti kahden vuoden välein?

Olen itse maksanut puolen minuutin puhelusta ja laskun tulostamisesta 50€ sis alv ja olin hyvin tyytyväinen saamaani palveluun. 8-)

Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 22:29 
Käyttäjän avatar

Itse pyrin aina kysymään kustannusarvion kun vien auton huoltoon / varaan aikaa. Pajalla jossa autoani käytän tuo arvio on myös aina pitänyt kutinsa, tai alittunut, vaikka välillä on tainnut mennä enemmänkin aikaa kun on alunperin arvioitu. Ei tuo 60€ tunnista tolla periaatteella minusta paha hinta ole.

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 26.10.2012 22:56 

Merkkiliikkeen pakettihinnoittelut voivat joskus olla jopa edullisia korkeammasta tuntihinnasta huolimatta. Pahinta on se, että otetaan merkkiliikkeen tuntihinta ~100 €, eikä silti osata. Parasta taas se, että tuntihinta on 50-70 € ja osataan tehdä työt ripeästi ja ammattitaidolla.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.10.2012 00:14 
Käyttäjän avatar

Niinhän se on että jos on yhden miehen huoltofirma joka tekee osaavasti ja tehokkaasti niin nippa nappa 60 jöröä tunnissa pitäs riittää. Alvit, verot, vakuutukset, eläkkeet ja paikan ylläpitokulut syö ihan kepeesti 60% tuosta jonka jälkeen ollaan jo noin 24 eurossa, mutta tähän ei ole laskettu pääomakuluja ja jatkuvaa työkaluinvestointia ja työkalujen kuluja....

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 27.10.2012 09:03 

kokemjne kirjoitti:
:o 4 tuntia ? miten helv. nuo hommat sopii kahteen tuntiin...enintäin.

Joskus on ruuhkaa ja tunnin jono Motonetin tiskillä...

Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/3 [ 73 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava