Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
C6 vs Quatrroporte? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=18919 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 25.08.2014 12:10 ] |
Viestin otsikko: | C6 vs Quatrroporte? |
Nyt hintapoliittinen tilanne (Euroopassa) on kääntynyt siihen, että alle 50.000 ajettuja Maserati Quattroporteja (2004-> eli sitä kaunista uusikoppaista, joka maksoi uutena 200.000 suomessa) saa halvemmalla kuin 3-litraisi diisseli-C6:sia. Unohdetaan nyt hetkeksi huoltokulut, nehän ovat Maseratissa aivan astronomiset. Mutta ei C6:llakaan ajaminen halpaa ole kun pitää olla repussa koko ajan etupään "kääntötukilaakereita" ja jousisylintereita setit mukana. Onko Maserati kiihottavampi auto omistajalleen? Muistetaanpas ensitunteet elokuvasta "Koskemattomat", jossa Maserati päräytetään käymään Pariisin keskustassa ja ääntä ällistellään. Kun nyt ollaan hedonisteja, kuten kaikki citroen-harrastajat pakosta, tulee keskittyä nautintoihin, myös auraalisiiin (äänestä seuraaviin). Sivullisista nyt ei välitetä. Maseratissahan on se Skyhook, eli varsin kehittynyt aktiivijousitus, jota mm. Lancia Thesis käyttää myöskin. Olisiko Maserati parempi valinta hedonistille kuin viimeisen vuosimallin C6? |
Kirjoittaja: | jasu [ 25.08.2014 12:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 vs Quatrroporte? |
Hmm. Aika vähissä on myyntipalstoilla alle 50000km ajetut, niin Quattroportet kuin C-kutoset. Ja sitten kun on, niin hinnat on aika korkeita, kummassakin... Ulkomuoto ei herätä minkäänlaisia intohimoja, ei myöskään Ferrarin valmistamat moottorit. Noista puuttuu "se jokin", että viitsisi edes kiinnostaa sen vertaa että kuvia katselisi... Jos, vai pitäisikö kuitenkin sanoa kun, Quattroporte joskus vielä talouteen tulee, niin mallivaihtoehdot ovat "kolmoskoppainen" eli AM330 tai sitten 430 BiTurbo. Ja vain automaattina, kun vaihteen itse vaihtaminen on jotenkin rahvaanomaista (sama kuin jättäisi kaukosäätimen telkkarista pois, kun sen käyttöön tottunut on). Ajokokemus moisista vielä puuttuu, koeajeltavia yksilöitä on aika harvassa, 430 -korimallia en ole tässä maassa vielä tavannut, kaikki Suomen AM330 -yksilöt on tullut käytyä katsomassa... Onneksi kaikkea, edes haaveita, ei kannata yrittääkään järjellä selittää... ![]() |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 25.08.2014 12:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 vs Quatrroporte? |
jasu kirjoitti: Hmm. Aika vähissä on myyntipalstoilla alle 50000km ajetut, niin Quattroportet kuin C-kutoset. Ja sitten kun on, niin hinnat on aika korkeita, kummassakin... Ulkomuoto ei herätä minkäänlaisia intohimoja, ei myöskään Ferrarin valmistamat moottorit. Noista puuttuu "se jokin", että viitsisi edes kiinnostaa sen vertaa että kuvia katselisi... Jos, vai pitäisikö kuitenkin sanoa kun, Quattroporte joskus vielä talouteen tulee, niin mallivaihtoehdot ovat "kolmoskoppainen" eli AM330 tai sitten 430 BiTurbo. Ja vain automaattina, kun vaihteen itse vaihtaminen on jotenkin rahvaanomaista (sama kuin jättäisi kaukosäätimen telkkarista pois, kun sen käyttöön tottunut on). Ajokokemus moisista vielä puuttuu, koeajeltavia yksilöitä on aika harvassa, 430 -korimallia en ole tässä maassa vielä tavannut, kaikki Suomen AM330 -yksilöt on tullut käytyä katsomassa... Onneksi kaikkea, edes haaveita, ei kannata yrittääkään järjellä selittää... ![]() Tottakai ne ovat vähissä, eihän nämä mitään kansanautoja ole. Mutta baltiassa on kyllä kuvattuja yksilöitä myynnissä, QP:tä eestissäkin. Vanhemmista quattroporteista löytyy muuten tämä, kävin hypistelemässä ja ei kiinnosta yhtään ainakaan minua: http://www.autod.ee/vehicles/details.php?id=112073 Tässä vielä malliksi yksi varsin tuore quattroporte, kohtuuhintainen ja kilometrejäkin kohtuullisesti: http://autopluss24.ee/kuulutused/masera ... 83589.html |
Kirjoittaja: | jasu [ 25.08.2014 13:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 vs Quatrroporte? |
^Ei, Evoluzione ei kuulu kuolattavien joukkoon, peräpäästä tulee ensin mielikuva Lada 110 ja sen "muotoilu"... 430 on kivasti kulmikas, ulkoa aivan tavallisen kansanauton oloinen, sisällä sitten paljastuu totuus. Hyvälaatuista nahkaa jalopuun kaverina, peri-Italialaiset sähköt eikä korin ruostealttiutta kannata unohtaa... Happamuus toki vaivaa isompaakin versiota, mutta pitää muistaa että nyt puhun 80-luvun sekä 90-luvun alkuvuosien laitteista. Ruostuvat tehokkaasti, mutta niin tekee käytännössä kaikki saman ikäkauden keksinnöt... Montakohan vuotta tämäkin kuumeilu on jo vaivannut, ei se vaan irti päästä..? ![]() BiTurbon kanssa ei tarvitsisi vielä painia polttoainekulujen kanssa, viisilitraisen kasin automaattivaihteiston kanssa taas pitäisi omistaa öljy-yhtiön osakkeita, eikä välttämättä pieni määrä riittäisi... Kehuvat kyllä notta nuo Ferraari -moottorisetkin osaavat bensaa liikkeeksi tärvellä ihan huolellisesti, että siinä mielessä taas kehitys ei ole mennyt mihinkään. Toisaalta, kun muistaa että tietystä määrästä bensaa saadaan vain tietty määrä voimaa, on turha uskotella edes itselleen että pari-kolmesataakaakkinen laite huuruilla kulkisi... |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 25.08.2014 13:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 vs Quatrroporte? |
Noissa ferrari-koneisissa magnetin marellin "robottimanuaali"-askeilla varustetuissa on kaupunkiliikenteessä se kiva juttu, että kytkinpaketti kuluu loppuun viimeistään 30.000km ajon jälkeen. Ja maksaa 8000 vaihtaa se. Alkaen 2007 noita sai myös "oikealla" zf:n automaatilla, joka on paljon kestävämpi. Sellaiseen se kai pitäisi tähdätä, jos tuota että... Tässä kiinnostava video miksi tuon "robottiautomaatin" kytkimen vaihto maksaa niin perkeleesti: https://www.youtube.com/watch?v=lo2-_qzwe9k |
Kirjoittaja: | citrique [ 25.08.2014 14:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 vs Quatrroporte? |
itse näkisin että Maserati olisi hedonistille parempi valinta, johtuen ihan siitä että samanmerkkisiä ei marketin, tai edes stokkan parkkihallissa muita olisi...miten muuten jagge sijoittuu hedonistivertailussa.. ![]() |
Kirjoittaja: | Huikko [ 25.08.2014 15:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 vs Quatrroporte? |
citrique kirjoitti: itse näkisin että Maserati olisi hedonistille parempi valinta, johtuen ihan siitä että samanmerkkisiä ei marketin, tai edes stokkan parkkihallissa muita olisi...miten muuten jagge sijoittuu hedonistivertailussa.. ![]() Suurinpiirtein mondeon lailla. |
Kirjoittaja: | peltipolvi [ 25.08.2014 17:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 vs Quatrroporte? |
Puoli tusinaa QP:a nettiautossa, joista kiihottavin on kuitenkin tämän mallinen, minusta. Ei ehkä se käyttökelpoisin, arjessa. Mutta mikä noista olisi? ![]() |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 25.08.2014 20:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 vs Quatrroporte? |
citrique kirjoitti: itse näkisin että Maserati olisi hedonistille parempi valinta, johtuen ihan siitä että samanmerkkisiä ei marketin, tai edes stokkan parkkihallissa muita olisi...miten muuten jagge sijoittuu hedonistivertailussa.. ![]() Jagge nyt on mita on, ajoltaan ja jousitukseltaan ilman muuta "normaaliliikenteessa" paljonkin noita massikoita parempi. Mutta silla ajaessa ei tunne jalkojaan omikseen. |
Kirjoittaja: | xanpoke [ 26.08.2014 00:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 vs Quatrroporte? |
C6 diisseli ja Maserati ovat varmaankin hedonistille hyviä välineitä nautinnon saavuttamiseen. Kummastakaan ei itselläni ole kokemusta, valitettavasti. Sen sijaan tarjoutui taannoin tilaisuus päästä huippukalliin Volvon kuljettajaksi, noin 750km:n reissulle. 540hv takasi jouhevan menon, ohjaamo huippuvarusteltu sänkyä myöten, näköala hytistä esteetön, ihan tunsi olevansa muiden yläpuolella. Kaiken kukkuraksi tukevan lounaan jälkeen tunti pakollista ruokalepoa, ja takaisin baanalle. Arvasitte oikein, kulkupeli oli Volvo FH16 ilman perävaunua. Se oli todellista ajonautintoa, pitkällä keikalla ei ajaessa väsyttänyt, paikat eivät puutuneet, hedonismia parhaimmillaan. Ja siitä nautinnosta sai vieläpä palkan. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 26.08.2014 02:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: C6 vs Quatrroporte? |
Mitä perua Maseratin skyhook kehitys mahtaa olla? C6:nkin normi pehmeää ja mukavaa tilaa kutsutaan kai myös nimellä skyhook (auto kiinnitetty näkymättömästi referenssipisteeseen joka ei liiku=taivas) ja sporttisempaa roadhook. vai onkohan ne jotain yleisiä aktiivijousituksen toimintatilanimiä. Vertailuna hedonisteille: Maseratin Skyhook: säätää vaimennusta 40 kertaa sekunnissa C6:n Hydractive 3+ Säätää vaimennusta ja housivakiota? 400 kertaa sekunnissa + kuormantasaus ja ajokorkeuden säätö (enkä oikein tätäkään vielä oikeaksi aktiivijousitukseksi silti laskisi) https://www.youtube.com/watch?v=L2q03XZugwg tuosta videosta löytyy C6:n skyhook ja roadhook Mutta jos samanhintaisena kyllä noista Maserati silti olisi melkein valittu, tosin joskus tuli jo päätettyä että ei enää italialaista... |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |