Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

C3 Pluriel
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=18974
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Huikko [ 31.08.2014 16:36 ]
Viestin otsikko:  C3 Pluriel

Onko tosiaan niin että nuo irroitettavat kattokaaret ei mahdu autoon mukaan? Eli siitä tulee uima-allas sateen yllättäessä jos ei pääse suojaan?

Kirjoittaja:  mol [ 01.09.2014 06:59 ]
Viestin otsikko:  Re: C3 Pluriel

Samaa muistelisin eli kyllä se niin on.

Kirjoittaja:  Xari [ 01.09.2014 17:42 ]
Viestin otsikko:  Re: C3 Pluriel

Joku tais moiseen kaupata saksalaista hätävarakattoa täälläkin.

Kirjoittaja:  Huikko [ 01.09.2014 17:59 ]
Viestin otsikko:  Re: C3 Pluriel

Juu semmoinen on olemassa mutta sen kanssa ei voi ajaa. Se on vain pysäköintisuoja.

Kirjoittaja:  C3P [ 01.09.2014 18:46 ]
Viestin otsikko:  Re: C3 Pluriel

Alkuperäinen pressu toimii vain pysäköintisuojana, mutta tuo saksalainen "hätäkatto" on eri asia. Omaa kokemusta siitä minulla ei kuitenkaan ole.

http://www.sf-raum.de/shop/product_info.php?products_id=164

Kirjoittaja:  Huikko [ 01.09.2014 19:25 ]
Viestin otsikko:  Re: C3 Pluriel

Onpahan keksintö...taidan pysytellä kuitenkin sähkökattoisessa nykyavossa. Mikähän siineä on ettei Citroën tee avoautoja. Siis semmoisia kunnollisia, esim 306 on ihan hyvä käyttöavo, miksei ZX:stä ole avoa...äh

Kirjoittaja:  aaltopelti_fun [ 01.09.2014 22:17 ]
Viestin otsikko:  Re: C3 Pluriel

C3P kirjoitti:
Alkuperäinen pressu toimii vain pysäköintisuojana, mutta tuo saksalainen "hätäkatto" on eri asia. Omaa kokemusta siitä minulla ei kuitenkaan ole.

http://www.sf-raum.de/shop/product_info.php?products_id=164


Tää melkein kuuluis päivän kevennys -puolelle :D

Kirjoittaja:  Teuski [ 01.09.2014 22:24 ]
Viestin otsikko:  Re: C3 Pluriel

aaltopelti_fun kirjoitti:
C3P kirjoitti:
Alkuperäinen pressu toimii vain pysäköintisuojana, mutta tuo saksalainen "hätäkatto" on eri asia. Omaa kokemusta siitä minulla ei kuitenkaan ole.

http://www.sf-raum.de/shop/product_info.php?products_id=164


Tää melkein kuuluis päivän kevennys -puolelle :D

Tavallisen tallaajan silmiin toi on vaan ihan tavallinen ruma sitikka :lol:

Kirjoittaja:  Kaapelimies [ 01.09.2014 22:39 ]
Viestin otsikko:  Re: C3 Pluriel

Huikko kirjoitti:
miksei ZX:stä ole avoa...äh

Onkohan semmoista suunniteltu kuitenkin? AX avomallissa olen istunut, niitä oli kuulemma tusinan verran tehty parin eri pajan toimesta (Citikan tilaamana) ennenkuin projekti haudattiin. Jännän paksut kynnyskotelot oli siinä..

Kirjoittaja:  Huikko [ 01.09.2014 22:48 ]
Viestin otsikko:  Re: C3 Pluriel

Muistan nähneeni ZX cabriolet kuvan jossain. BB teki AX cabriota portugalissa. Ovat kovissa hinnoissa.

Kirjoittaja:  Les Excentriques [ 01.09.2014 23:06 ]
Viestin otsikko:  Re: C3 Pluriel

Huikko kirjoitti:
Muistan nähneeni ZX cabriolet kuvan jossain. BB teki AX cabriota portugalissa. Ovat kovissa hinnoissa.
Kuva
http://www.citroenownersclub.co.uk/zx-cab.html

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 02.09.2014 23:33 ]
Viestin otsikko:  Re: C3 Pluriel

Huikko kirjoitti:
Onko tosiaan niin että nuo irroitettavat kattokaaret ei mahdu autoon mukaan? Eli siitä tulee uima-allas sateen yllättäessä jos ei pääse suojaan?


Minulla tuli olleeksi parikin vuotta tuollainen Plörinä, 1.6-koneella ja robottivaihteistolla.

Varsin miellyttävä auto. Muistelen kirjoittaneeni pitkän analyysin auton luonteesta aikoinaan vanhaan sitruunapatonkiin.

Ei sovi kattokaaret mukaan, joten se "avo"-juttu on aikalailla teoriaa. Kerran tai kaksi taisin parin vuoden aikana ajaa sitä avona. Katto rullattuna ja kaaret kiinni ei tule avotuntua ollenkaan, on kuin ajelisi kattoikkunallisella umpiautolla akkunat auki. Avon pitää olla vapaa joka puolelta, silloin se tunne vasta tulee.

Auton heikko kohta on se "kattokasetti", eli sähköinen kattomekanismi joka rullautuu takalasin päälle. Minulle se vaihdettiin takuuna kun kilometrejä oli niin vähän, 35.000 tms, vaikka takuuaika oli ummessa. Työt jouduin maksamaan, 750 ecua muistaakseni. Kattokasetin hinta ei-takuuna vaihdettuna on tuhansia, muistelen kuulleeni luvun 4000 euroa alennuksineen.

Useissa yksilöissä se kattomekanismi myös vuotaa, vaikka miten säädettäisiin ja voideltaisiin. Minulla sitä ongelmaa ei sen parin vuoden aikana (vielä) ollut.

Tuon kattokasetin takia en käytettynä kovin helposti harkitsisi. Joka tapauksessa jos sellaisen meinaa ostaa, kannattaa rullata katto moneen kertaan ees-taas ja kuunnella äänet. Sieltä pitää kuulua vain sähkömoottorin pehmeä sirinä, mikä tahansa rohina tai sivuääni (tyyliin jokunen hiekkajyvä hammaspyörissä) tarkoittaa sitä että kohta se kasetti lasahtaa.

Kirjoittaja:  kah@iki.fi [ 09.09.2014 08:21 ]
Viestin otsikko:  Re: C3 Pluriel

Plurielissa kattokaaret pitää tosiaan jättää kotiin. Itse ajan kesällä mieluiten Spider moodissa, jossa kattokaaret jäävät paikalleen, mutta katto ja myös takalasi taittuvat piiloon takaluukun alle. Tällöin sateen sattuessa katto on aina käytettävissä.

Niin ja vinkkinä vielä että Patongin myyntipalstalta löytyy Pluriel jonka kattokasetti on varmasti kunnossa :)

Kirjoittaja:  niko [ 09.09.2014 08:42 ]
Viestin otsikko:  Re: C3 Pluriel

Onko tuolle särkyvälle kattosysteemille itse mitään tehtävissä? Vai onko komponentteihin käytetty jotain susipaskaa muovia, joka paukahtaa ja ainoa vaihtoehto on uusia koko roska?

Ei sillä, että olisin moisesta joskus haaveksinut... Aika tönkkö ajettavahan Pluriel on, mutta jotain aitoa Citroënia siinä vaan on ;)

Kirjoittaja:  Huikko [ 19.11.2014 00:48 ]
Viestin otsikko:  Re: C3 Pluriel

Tämä perversio nostaa taas päätään. Mikähän tuo myyntipalstalla oleva yksilö on, josta vinkattiin?

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/