Kun näitä vanhoja epätoivoisen jatkuvan elvytyksen ikeessä olevia raatoja kutsutaan harrasteautoiksi, niillä on usein pitkä ja rikas huolto- ja patenttihistoria. Mitäs riemastuttavia koti-insinööri-löytöjä olette löytäneet jonkun edellisen omistajan jäljiltä?
Aloitanpa esimerkillä. VSX:n lambda oli kypsä, ja vienyt sitten ajan mittaan katalysaattorinkin paremmille polttolaitumille. Tarkemmin tutkiessa ja anturin johtoja seuratessa löytyi kiehtova tekninen ratkaisu vetää lambdan johdot käyttämällä rattiputkea ottamaan piuhoista löysät pois. Sehän tukeekin niitä kätevästi kun piuhat pingottaa kulkemaan sen toiselta puolelta! En edes viitsinyt tutkia kaiken rasvamoskan alta oliko siellä enää yhdessäkään johdossa mitään johtavaa jäljellä muutaman vuoden ratinpyörittelyn jälkeen.
'94 Xantia VSX 16v
|