|
Kirjoittaja |
Viesti |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Pystyykö C6 3.0 diisseli tällaiseen kulutukseen? Lähetetty: 16.08.2014 13:00 |
Viestit: 2666
|
On tullut monenlaista bensa-autoa omistettua, mutta tämä X350-Jagge vie monessa suhteessa voiton kaikista. Kulutus 7-8 l/100, matkanopeudella 140 km/h (GPS-tarkistettu 137 km/h). Kitkarenkailla, kesäkuumalla, ulkona lämmintä 30 ja ilmastointi pitää auton sisätilat 20:ssä. Ja nyt pitää muistaa, että jos painaisen tuossa kaasua, 200 on taulussa muutamassa sekunnissa. Niin, siellähän hyrrää 300-heppainen V8, ja auto painaa pikkasen päälle 1500 kg, toisin kuin C6 joka heilauttaa vaa'an 2000 kiloon märkänä. Tässä videossa alkuun vedän melkoista ylämäkeä, kun auto pääsee tasaiselle lopussa näkyy se todellinen kulutus: http://youtu.be/GZV9xBi5_VgHerää kysymys, pystyykö se C6:n 3-litrainen kalinapesä (tiisseli) C6 tällaisiin lukemiin? Se jo tiedetään, että bensa-V6 ja vanhempi 2.7 kalinapesä ei pysty. Selväksi jää tietysti, että suorituskyvyltään se 3-litrainenkaan diisseli ei ole lähelläkään tuota V8:ia.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
retro.tuner
|
Viestin otsikko: Re: Pystyykö C6 3.0 diisseli tällaiseen kulutukseen? Lähetetty: 16.08.2014 14:39 |
Viestit: 161 Paikkakunta: Jönköping
|
Kannattaa tankata täyteen ja ajella 140km/h nopeudella jonkin matkaa ja tankata uudelleen, niin pääsee jyvälle siitä todellisesta kulutuksesta. Mutta jos haluaa elää siinä uskossa etta auto kuluttaa sen mitä kuluturmittari näyttää, niin sekin on okei. Mehän itse luomme sen todellisuuden missä elämme,mutta suuret taikurit ja hypnotisöörit saavat halutessaan meidätkin näkemään, mitä he haluavat.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Pystyykö C6 3.0 diisseli tällaiseen kulutukseen? Lähetetty: 16.08.2014 17:19 |
Viestit: 5125
|
Mistä nuo omamassat on kaiveltu?
Wiki vaikka kertoo erilaisia: XJ 350: Kerb weight (1,790 kg, vaikka alumiinia onkin käytetty rakenteissa, bensa-V6 taitaisi olla reilusti kevyempi) C6: Curb weight (1,818–1,871 kg) noiden valossa painoero onkin ehkä aika mitätön? Tosin noita omamassoja ilmoitetaan muutenkin välillä vertailukelvottomina arvoina, bensat+ kuskin massa+...
Hetkellisen kulutuksen lukemilla voi viihdyttää itseään tai muita, mutta eipä niillä eri automallien kulutusvertailussa yhtään mitään tee, keskikulutuslukemillakin aika vähän ellei kovin tarkkaan ole sama ajoreitti, -rytmi ja keli. Eihän tuo V6 HDI automaatilla mikään säästöpossu ole mutta silti voittaa keskikulutusvertailussa bensa-V8 (Jaggellahan taitaa löytyä samaakin autoa molemmilla koneilla, varmaan kulutustestinkin jostain löytäisi?), ilmanvastus C6:ssa voisi ehkä olla pienempi?
|
|
|
|
 |
tarttis
|
Viestin otsikko: Re: Pystyykö C6 3.0 diisseli tällaiseen kulutukseen? Lähetetty: 16.08.2014 18:54 |
Viestit: 68
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Pystyykö C6 3.0 diisseli tällaiseen kulutukseen? Lähetetty: 16.08.2014 19:10 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Mun C25 2.5td kulki vaihde vapaalla saksalaista moottoritietä 135 km/h. Alamäki ja kuorma kompensoivat vähemmän optimoitua aerodynamiikkaa yhdessä muun liikenteen kanssa. 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
xanpoke
|
Viestin otsikko: Re: Pystyykö C6 3.0 diisseli tällaiseen kulutukseen? Lähetetty: 16.08.2014 19:28 |
Viestit: 509 Paikkakunta: NAKKILA
|
Minun 406 24V perässään lavetti (640kg), Xantia Break lavetilla, Nokialla ylämäessä, vauhtia 80km/t , ajotietokoneen kulutuslukema alkoi nelosella. Ei silti yhtään yllättänyt. 
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: Pystyykö C6 3.0 diisseli tällaiseen kulutukseen? Lähetetty: 16.08.2014 21:00 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
xanpoke kirjoitti: Nokialla ylämäessä Tää nyt on ihan nettilegendaa... Meillä Nokialla ei ole ylämäkiä 
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Pystyykö C6 3.0 diisseli tällaiseen kulutukseen? Lähetetty: 16.08.2014 21:05 |
Viestit: 2666
|
Tästä ei näköjään haluta asiallista keskustelua. No, se on ymmärrettävää, C6:han on tässä pahasti alakynnessä.
Tuo Jagen kulutusmittari on varsin tarkka, ajelin 610 km ja bensaa oli kulunut aivan oikein kulutusmittarin näyttämän mukaan 44 litraa.
En ole itse omistanut koskaan autoa, joka olisi mennyt noin vähällä todellisessa 137 km/h vauhdissa. Minä vain ällistelen, miten tuo Jagge on saatu noin vähäkulutuksiseksi maantiellä. Kaikki vastaavan luokan autot ottavat 2-3 litraa enemmän.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Harba
|
Viestin otsikko: Re: Pystyykö C6 3.0 diisseli tällaiseen kulutukseen? Lähetetty: 16.08.2014 22:23 |
Viestit: 95 Paikkakunta: Kuopio
|
Menee kyllä vähällä. Bensa C6 vei rauhallisessa maantie ajossa noin 9 litraa sataselle ja eikä suorituskyvystä voi puhua.
Tuollainen iso Jagge on kyllä hieno auto. Henkilökohtaisesti tykkään kyllä enemmän edellisesta korimallista, mutta kyllä tuollainenkin kelpais. Minkä takia moottorin vikavalo palaa?
C4 V8 - Vikakoodien luku -
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Pystyykö C6 3.0 diisseli tällaiseen kulutukseen? Lähetetty: 16.08.2014 22:43 |
Viestit: 5125
|
ds-jekkeri kirjoitti: Tästä ei näköjään haluta asiallista keskustelua. No, se on ymmärrettävää, C6:han on tässä pahasti alakynnessä. ...
Jagge on saatu noin vähäkulutuksiseksi maantiellä. Kaikki vastaavan luokan autot ottavat 2-3 litraa enemmän. Ja eikös mainittu 2,7 dieseli löydy myös XJ:n keulalta säästöpossumallissa, kummallekohan ne ilmoittaa kovemman maantiekulutuksen? Mutta kun tuossa videossa pääosan ajasta lukemat on alussa 10...12 l/100km, ihan pari sekuntia lopussa käy 8-alkuisia lukemia ja siitäkö tuli johtopäätelmä että Lainaa: Kulutus 7-8 l/100 ja kun valmistajan ilmoittama EPA maantiesyklin (hitaammalla vauhdilla) kulutus on 25 mpg (9,4 l/100 km)on syytä epäillä että omia kulutustuloksia on tulkittu hieman valikoiden. (Valikoimalla tiettyjä arvoja saa mitä tuloksia haluaa, esim minulla 2.0 HDI (Xsara) on mennyt parhaimmillaan 4,83 l/100 km (Viron rajoitusten mukaan ajettuna) ihan suht oikein tankkaamalla mitattua keskikulutusta - mutta valitettavasti sellaiseen en pääse lähellekään kokonaiskeskiarvona eikä siitäkään siis oikein vertailuarvoa kannata ottaa kulutusvertailuun.
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Pystyykö C6 3.0 diisseli tällaiseen kulutukseen? Lähetetty: 16.08.2014 22:46 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
niko kirjoitti: xanpoke kirjoitti: Nokialla ylämäessä Tää nyt on ihan nettilegendaa... Meillä Nokialla ei ole ylämäkiä  Entisenä nokialaisena vahvistan tämän: vaihtoehtoina ovat alamäki ja vastamäki 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Pystyykö C6 3.0 diisseli tällaiseen kulutukseen? Lähetetty: 16.08.2014 23:10 |
Viestit: 2666
|
olli__o kirjoitti: ...ja kun valmistajan ilmoittama EPA maantiesyklin (hitaammalla vauhdilla) kulutus on 25 mpg (9,4 l/100 km)on syytä epäillä että omia kulutustuloksia on tulkittu hieman valikoiden.
Mistähän mallista ja sivulta niitä on katseltu, jossain aikasemmassa postissa painokin oli mitä sattuu. Tuossahan ne ovat oikein: http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=1778.1 litraa/100 extra urban 1615 kg märkänä C6 on puntarilla käydessään painanut märkänä melko lailla 2000 kiloa. Joku puhui kymmenien kilojen painoerosta, kyllä se on 400 kiloa se ero. Eihän se mitenkään tuo Jagge muuten kiihtyisikään kahden ukon kuormalla sataan kutosen pintaan, ei 300hv loppusessaan niin paljon ole. Palaan kuitenkin siihen kulutukseen. Jos minä asetan maantiellä vakionopeussäätimen 90:n jolloin tod.nopeus on 88, kulutus on kuutosella alkava. Ja myös todellinen, tässä autossa se kulutusmittari näyttää melko lailla oikein, toisin kuin esim. tuossa Saturn Skyssa. Ei minulla mitään intohimoja ole sitä todistella, minua vain kiinnostaa miten tämä iso luksusauto on saatu syömään näin vähän - bensakoneella. Näillä kilometreillä on aivan sama söisikö se 20l/100, ei tämä peli siitä muutu.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Pystyykö C6 3.0 diisseli tällaiseen kulutukseen? Lähetetty: 16.08.2014 23:15 |
Viestit: 2666
|
Harba kirjoitti: Minkä takia moottorin vikavalo palaa? Joo, tämähän se kääntöpuoli. Ei sillä pääse 1000 kilometriä ilman että joku valo syttyy. Tällä kertaa oli SDD:n (jaguaarin Lexiaa vastaava kampe) mukaan syynä vakionopeussäätimen ja sähköisen kaasuläpän katkeileva kommunikaatio. Että tuota joo...
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
xanpoke
|
Viestin otsikko: Re: Pystyykö C6 3.0 diisseli tällaiseen kulutukseen? Lähetetty: 16.08.2014 23:35 |
Viestit: 509 Paikkakunta: NAKKILA
|
|
|
|
 |
TRD Turbo
|
Viestin otsikko: Re: Pystyykö C6 3.0 diisseli tällaiseen kulutukseen? Lähetetty: 16.08.2014 23:47 |
Viestit: 260 Paikkakunta: Tohmajärvi
|
Pieni on kulutus Jagessa. Xantia 2,0 l vie keskimäärin 7,3l satasella alla on uusimmat Michelin energy saver+ renkaat ja tankissa Gazprom 95 G-Drive bensiiniä. 
Citroen C5 2,0 2007 Xantia 2,0 16v exclusive berline
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Pystyykö C6 3.0 diisseli tällaiseen kulutukseen? Lähetetty: 17.08.2014 01:46 |
Viestit: 5125
|
ds-jekkeri kirjoitti: olli__o kirjoitti: ...ja kun valmistajan ilmoittama EPA maantiesyklin (hitaammalla vauhdilla) kulutus on 25 mpg (9,4 l/100 km)on syytä epäillä että omia kulutustuloksia on tulkittu hieman valikoiden.
Mistähän mallista ja sivulta niitä on katseltu, jossain aikasemmassa postissa painokin oli mitä sattuu. Tuossahan ne ovat oikein: http://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do? ... s&id=20976 ( toi on 2005 XJ8) Jenkit (EPA) julkaisee kaikkien siellä myytävien autojen viralliset kulutustiedot julkisesti (Tosin siksi Citikan C6:sta sieltä on turha yrittää hakea samaan vertailuun) Mittaustavat ja ajosyklit löytyy sieltä myös selitettynä XJ:n omamassoista löytyy paljon juttua, listaa missä on perusautojen ja varusteiden painot paunoina ja oikeita mittaustuloksiakin, niin ihmetytti miksi jaggea myös piti väittää kevyemmäksi ja C6:sta taas todellista painavammaksi http://www.jaguarforums.com/forum/xj-x3 ... ght-92935/C6:n painoistakin juttua löytyy mutta sillä ei tunnu niin pahaa painokompleksia olevan... Tarkkana vaan ettei mene imperiaaliset ja rapakon takaiset yksiköt sekaisin
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Pystyykö C6 3.0 diisseli tällaiseen kulutukseen? Lähetetty: 17.08.2014 03:04 |
Viestit: 2666
|
olli__o kirjoitti: ds-jekkeri kirjoitti: olli__o kirjoitti: ...ja kun valmistajan ilmoittama EPA maantiesyklin (hitaammalla vauhdilla) kulutus on 25 mpg (9,4 l/100 km)on syytä epäillä että omia kulutustuloksia on tulkittu hieman valikoiden.
Mistähän mallista ja sivulta niitä on katseltu, jossain aikasemmassa postissa painokin oli mitä sattuu. Tuossahan ne ovat oikein: http://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do? ... s&id=20976 ( toi on 2005 XJ8) Jenkit (EPA) julkaisee kaikkien siellä myytävien autojen viralliset kulutustiedot julkisesti (Tosin siksi Citikan C6:sta sieltä on turha yrittää hakea samaan vertailuun) Mittaustavat ja ajosyklit löytyy sieltä myös selitettynä XJ:n omamassoista löytyy paljon juttua, listaa missä on perusautojen ja varusteiden painot paunoina ja oikeita mittaustuloksiakin, niin ihmetytti miksi jaggea myös piti väittää kevyemmäksi ja C6:sta taas todellista painavammaksi http://www.jaguarforums.com/forum/xj-x3 ... ght-92935/C6:n painoistakin juttua löytyy mutta sillä ei tunnu niin pahaa painokompleksia olevan... Tarkkana vaan ettei mene imperiaaliset ja rapakon takaiset yksiköt sekaisin Ei kyllä nyt täytyy taas todeta, että pieleen menee ylläolevassa. 2005 jenkkimallin jagge on kulutuslukemiltaan ja monilta muilta parametreiltään aivan eri auto kuin 2003 euromalli. Se toimii jenkkilän "paska"-bensalla jne jne, kone on eritehoinen, eri auto. Miksi pitää sivuuttaa minun linkkini joka on täsmälleen oikea vuosimalli ja tehtaan euro-lukemat, ja kaivaa joku jenkkisivu jenkkimalleista? Joku kutsuisi sitä tietoiseksi harhaanjohtamiseksi, halusta olla periaatteessa vastaan, kuten Sirola-opistossa opetettiin. Muuten, erikseen mainitsen havaitsemani kiinnostavan ilmiön. Nykyisellä 98:lla sekä tuo Jagge, että Saturn, että jopa Xantia V6 syövät noin puoli litraa vähemmän bensaa satasella kuin 95:llä. Kyseessä ei ole jälleenkään tieteellinen testi vaan näppituntuma. Tuossa Saturnissa sen turboautona käsittää jotenkin, mutta että noissa vapaastihengittävissä... kumma. Punnituksista. Tuossa sinun linkissäsihän joku oli punninnut täydellä tankilla just samanlaisen XJ:n ja saanut tulokseksi 1670 kiloa, takapaksi tavaraa täynnä. C6:n "kuivapaino" exclusive-varustuksella on 1873 kg tehtaan mukaan, tosiasiassa vaaka heilahtaa 2000 kiloon kun tankki on täynnä ja litkut sisällä, käykää kokeilemassa. Miksi puhutaan kymmenistä kiloista? Tosiasiallinen ero on 300, mahdollisesti 400 kiloa!
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Tepi
|
Viestin otsikko: Re: Pystyykö C6 3.0 Lähetetty: 17.08.2014 10:33 |
Viestit: 142
|
ds-jekkeri kirjoitti: Punnituksista. Tuossa sinun linkissäsihän joku oli punninnut täydellä tankilla just samanlaisen XJ:n ja saanut tulokseksi 1670 kiloa, takapaksi tavaraa täynnä. C6:n "kuivapaino" exclusive-varustuksella on 1873 kg tehtaan mukaan, tosiasiassa vaaka heilahtaa 2000 kiloon kun tankki on täynnä ja litkut sisällä, käykää kokeilemassa. Ottamatta kantaa omiin punnituksiin niin tehtaiden tekemä punnitus on säädetty EU-direktiivissä 95/48/EC. Auto litkuineen + 75kg (68kg kuljettaja ja 7kg matkatavaroita). Tarkemmat punnitusmenetelmät löytyy EU:n sivuilta: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 21&from=ENEli jos tehdas jotain ilmoittaa painoksi EU-alueella niin kyllä sen pitäisi pitää paikkaansa.
|
|
|
|
 |
retro.tuner
|
Viestin otsikko: Re: Pystyykö C6 3.0 diisseli tällaiseen kulutukseen? Lähetetty: 17.08.2014 10:52 |
Viestit: 161 Paikkakunta: Jönköping
|
Ja tuossa vähän lukuja:
Fabrikat: JAGUAR XJ8 4.2L EXE LWB Färg: SVART Fordonsslag: PB Fordonsår: 2005 Fordonsslagsklass: I Identifieringsnummer: SAJAA80P95SG42956 Typgodkännandenummer: e11*2001/116*0217*02 Typgodkännandedatum: 2004-11-16 Senaste EU-regbevis del 1: 2014-08-15 Senaste EU-regbevis del 2: 2014-08-15 Handelsbeteckning: Upplysningar: Fordonsdata Fordonsstatus: I trafik (2006-02-24) Tillfällig registrering: Nej Antal ägare: 2 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: 2005-01 Producentansvarig: 556034-3484 I trafik första gången i Sverige: 2006-02-24 I trafik första gången i utlandet: Import/införsel: Nej Ägarbunden dispens: Nej Ägarbunden dispens upphör: Nej Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2014-06-01 - 2014-10-31 Senast godkända besiktning: 2013-10-23 Vägmätarställning: 77259 Skatteuppgifter Fordonsskattepliktigt: Ja Trängselskattepliktigt: Ja Årsskatt, kr: 3300 Återbetalning vid avställning, kr: 825 Betalningsmånad/er: november Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten. Tekniska data Motornummer: Kaross: Sedan (AA) Karosserikod tillägg: Karosserikod särskilda ändamål: Slagvolym, cm3: 4196 Växellåda: AUTOMAT Antal passagerare, max: 4 Antal sittande passagerare, max: Antal bältade passagerare, max: Antal passagerare i rullstol, max: Antal stående passagerare, max: Fordonet är enligt uppgift försett med krockkudde främre passagerarplats. Skattevikt, kg: 1690 Tjänstevikt, kg: 1690 Totalvikt, kg: 2250 Ursprunglig totalvikt, kg: 2250 Max släpvagnsvikt, kg: 1900 Max släpvikt kg, obromsad: 750 Släpets maximala totalvikt vid körkortsbehörighet B: 1250 Släpets maximala totalvikt vid utökad körkortsbehörighet B: 2000 Max sammanlagd bruttovikt, kg: 4149 Max lastvikt, kg: 560 Kopplingsavstånd, mm: Kopplingsavstånd EU, mm: Max kopplingsavstånd EU, mm: Bromsuttag : Lastutrymmets längd, mm: Främre överhäng, mm: Bakre överhäng, mm: Utrustning: Drivande axlar fram: Drivande axlar bak: Antal hjul: Däckdimension axel 1: 235/50 R18 97W Fälgdimension axel 1: 8Jx18CH49 Däckdimension axel 2: 235/50 R18 97W Fälgdimension axel 2: 8Jx18CH49 Bandbredd, mm: Längd, mm: 5250 Bredd, mm: 1860 Höjd, mm: 1460 Drivmedel 1: BENSIN Motoreffekt, kW: 219,0 Effektnorm: EG Max hastighet, km/h: 250,0 Ljudnivå dB, vid körning: 72 Ljudnivå dB, stillastående: 77 Varvtal stillastående min-1: 4400 Bränsleförbrukning, blandad körning: 10,9 L/100KM Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 264,0 g/km Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 8,1 L/100KM Koldioxidutsläpp, CO2 landsvägskörning: 195,0 g/km Bränsleförbrukning, stadskörning: 16,0 L/100KM Koldioxidutsläpp, CO2 stadskörning: 385,0 g/km Kolmonoxid, CO: 0,1500 G/KM Kväveoxider, NOX: 0,0050 G/KM Kolväten och totala kolväten, HC/THC: 0,0970 G/KM
Miljöklass: 2000 Miljöbilsklass: 2000/EURO III Euro miljöklassning
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Pystyykö C6 3.0 diisseli tällaiseen kulutukseen? Lähetetty: 17.08.2014 12:05 |
Viestit: 2666
|
retro.tuner kirjoitti: Ja tuossa vähän lukuja:
Fabrikat: JAGUAR XJ8 4.2L EXE LWB Färg: SVART Fordonsslag: PB Fordonsår: 2005 Fordonsslagsklass: I
Niinpä niin. Olet löytänyt lukujesi pohjaksi LWB -eli long wheelbase -mallin joka painaa sata kiloa normaalimallia enemmän, ollen huonompi mm. kiihtyvyydeltään ja kulutuslukemiltaan. Data pitää olla täsmälleen mallista 2003 XJ8 4.2. Ei "excl", ei LWB, jne. Tuohon on saanut melkein 50 kilolla turhaa varustettu, mm. takapenkin puhelinta ja niskanojien videonäyttöä, jääkaappia jne, mutta niitähän ei järkevillä ihmisillä autoissaan ole. Paras ja tarkin tieto tähän mennessä on siinä minun linkissäni, siinä on oikean mallin datat. Tehtaan ilmoitukset painosta? Niinkuin jopa kotimainen TM on todennut, tehtaat euroopassa monesti kaunistelevat autojensa painoa. C6 heilautti jossakin lehdessä vaa'an melkein 2000 kiloon puolella tankilla ja ilman kuormaa. Ja se paino tuntuu, samalla bensa-V6:lla jolla vanha (ei se uuskoppainen mastodontti) C5 sentään on perusripeä auto, C6 on kuin lahna katiskassa.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
retro.tuner
|
Viestin otsikko: Re: Pystyykö C6 3.0 diisseli tällaiseen kulutukseen? Lähetetty: 17.08.2014 13:21 |
Viestit: 161 Paikkakunta: Jönköping
|
Oisko tuossa pätkämalli? Fabrikat: JAGUAR XJ8 Färg: SVART Fordonsslag: PB Fordonsår: 2003 Fordonsslagsklass: I Identifieringsnummer: SAJAA72P13SG01578 Typgodkännandenummer: e11*2001/116*0217 Typgodkännandedatum: Senaste EU-regbevis del 1: 2013-12-04 Senaste EU-regbevis del 2: 2013-12-04 Handelsbeteckning: Upplysningar: Ägare/Brukare Namn: JOE'S GARAGE AB Adress: MÄRKESVÄGEN 3 Postnr: 244 66 Förvärvsdatum: 2014-04-30 Ort: FURULUND Försäkringsuppgifter Försäkringsbolag: LF SKÅNE Försäkringsdatum: 2014-04-30 Fordonsdata Fordonsstatus: Avställd (2014-04-30) Tillfällig registrering: Nej Antal ägare: 7 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: Producentansvarig: I trafik första gången i Sverige: 2011-09-07 I trafik första gången i utlandet: 2003-09-25 Import/införsel: Ja Ägarbunden dispens: Nej Ägarbunden dispens upphör: Nej Besiktningsuppgifter Besiktningstermin: 2014-07-01 - 2014-11-30 Senast godkända besiktning: 2013-09-25 Föreläggande:Nej Körförbud:Nej Vägmätarställning: 137155 Skatteuppgifter Fordonsskattepliktigt: Ja Användningsförbud: Nej Trängselskattepliktigt: Ja Årsskatt, kr: 2494 Debitering vid påställning(inkl. avgifter), kr: 1089 Återbetalning vid avställning, kr: 0 Debiterad fordonsskatt, kr: 0 Debiterad avgift, kr: 0 Betalningsmånad/er: december Förfallen fordonsskatt/avgift, kr: 0 Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten. Tekniska data Motornummer: Kaross: Sedan (AA) Karosserikod tillägg: Karosserikod särskilda ändamål: Slagvolym, cm3: 4196 Växellåda: AUTOMAT/TILLSATS Antal passagerare, max: 4 Antal sittande passagerare, max: Antal bältade passagerare, max: Antal passagerare i rullstol, max: Antal stående passagerare, max: Fordonet är enligt uppgift försett med krockkudde främre passagerarplats. Skattevikt, kg: 1790 Tjänstevikt, kg: 1795 Totalvikt, kg: 2200 Ursprunglig totalvikt, kg: 2200 Max släpvagnsvikt, kg: 1900 Max släpvikt kg, obromsad: 750 Släpets maximala totalvikt vid körkortsbehörighet B: 1300 Släpets maximala totalvikt vid utökad körkortsbehörighet B: 2050 Max sammanlagd bruttovikt, kg: 4100 Max lastvikt, kg: 405 Kopplingsavstånd, mm: Kopplingsavstånd EU, mm: Max kopplingsavstånd EU, mm: Bromsuttag : Lastutrymmets längd, mm: Främre överhäng, mm: Bakre överhäng, mm: Utrustning: Drivande axlar fram: Drivande axlar bak: Antal hjul: Däckdimension axel 1: 235/50R18 Däckdimension axel 2: 235/50R18 Bandbredd, mm: Längd, mm: 5090 Bredd, mm: 1860 Höjd, mm: 1448 Drivmedel 1: BENSIN Motoreffekt, kW: 219,0 Effektnorm: EG
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Pystyykö C6 3.0 diisseli tällaiseen kulutukseen? Lähetetty: 17.08.2014 19:52 |
Viestit: 5125
|
Lainaa: Ei kyllä nyt täytyy taas todeta, että pieleen menee ylläolevassa. 2005 jenkkimallin jagge on kulutuslukemiltaan ja monilta muilta parametreiltään aivan eri auto kuin 2003 euromalli. Se toimii jenkkilän "paska"-bensalla jne jne, kone on eritehoinen, eri auto. Miksi pitää sivuuttaa minun linkkini joka on täsmälleen oikea vuosimalli ja tehtaan euro-lukemat, ja kaivaa joku jenkkisivu jenkkimalleista? Joku kutsuisi sitä tietoiseksi harhaanjohtamiseksi, Kysyit mistä luvut oli peräisin ja siihen vastasin, minusta ihan sama kone ja teho ja luotettavan oloinen virallista tietoa jakava sivusto... Mutta mistäs tuollaisen tiedon keksit että jenkkiversio olisi eri tehoinen Eri vuosina ollut eri tehoisia? Taas google kertoo eri tarinaa (Ilmeisesti bensa ja Diesel V6:ia ei jenkeille tarjottu): Lainaa: All North American XJ models came standard with a 300 hp (224 kW) naturally aspirated engine. A 400 hp (298 kW) supercharged 4.2 L V8 engine was optional. http://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_XJ_%28X350%29Kulutuslukemat on jenkeissä erilaiset, se pitää paikkansa, koska mittausstandardit ja ajosyklit on erilaiset, mutta teho aivan sama ja bensana Premium (Huonolaatuista bensaa (=Rikkipitoista) tuo kone ei kestänyt muutenkaan, Nikasil pinnoite sylintereissä syöpyi pois) Ainoa minkä kanssa olen nyt samaa mieltä on C6:n massan lukuarvo, mutta sekään ei ole "kuivapaino". Kuten Jaguarin arvotkin on jo ennen direktiiviäkin olleet nesteiden, vararenkaiden tms. varusteiden kanssa(myös bensaa, mutta ilman ylimääräistä kuormaa tai matkustajia (ilmeisesti90 % täys tankki?)), Suomen arvoissa Citroen ilmoitti C6:n Omamassaksi vielä isommankin luvun, koska mukaan oli laskettu nesteiden lisäksi 75 kg kuski ((68+7)kg taisi muuttua yhdeksi luvuksi 75 kg jossain vaiheessa, muutos ei silti tietysti muuttanut mitään ilmoitettuja lukuja). C6:n on selvästi XJ:tä painavampi, en sitä kiistä mutta ei silti 500 kg (ellei lasketa mukana matkustavaa laulukuoroa) tai edes 400 kg eikä silti massakaan ihan kauheasti vaikuta maantiekulutuslukemiin (Ehkä lähempänä noin max100 kg taitaisi olla eroa pidempiakseliväliseen ja vähän reilu 200 kg lyhyeen XJ verrattuna) Sen linkittämäsi auto-Datan (jolla ei ole sitten mitään tekemistä Autodata-Groupin kanssa, vaan kaikki ihmiset saa poimia netistä tuonne omialukuja) arvoja EU-maantiekulutuksille: XJ Bensa V8 8.1 l/100 km. XJ Diesel 3.0 V6 5.6 l/100 km. C6 Diesel 2.7 V6 5.9 l/100 km. Eli noiden valossa vastaus otsikon kysymykseen on että V6 HDI:llä on vaikeaa pystyä saamaan yhtä suuri kulutus kuin Bensa V8:lla mutta eiköhän silti pysty kun oikein polkee...
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Pystyykö C6 3.0 diisseli tällaiseen kulutukseen? Lähetetty: 18.08.2014 00:23 |
Viestit: 2666
|
retro.tuner kirjoitti: Oisko tuossa pätkämalli? Fabrikat: JAGUAR XJ8
Skattevikt, kg: 1790
Ei saa selvää onko tuo vanhempikoppainen, muuten tuota painoa ei voi selittää. Viimeisissä vanha(rauta)koppaisissa oli myös tuo 4.2 moottori ilmeisesti. Samalla sivullahan ilmoitetaan vastaavan LWB-mallin (joka on painavampi) painoksi 1690. Ei tunnu luotettavalta. Haluan uskoa että se painaa 1500 kiloa, tuo pätkä, kuivana. Pidän itsestään selvänä että C6 ja moni muukin auto syö vähemmän "tavallisilla" nopeuksilla. Mutta kun todellinen nopeus on 140km/h, kuinka moni pystyy lyömään pöytään 7-8 litran kulutuksen. Sitä minä tässä haen, tämä on minulle uusi ilmiö. Vähäruokaisena mainostettu sukulaisen "Seat Tollodo" syö tuolla nopeudella tiisseli 9-10 litraa sadalla. Siis tiisseliä! Bensa-autoista tiedän, että C6 V6 bensa ei mene 13 l/100 tuolla nopeudella, vaan enemmän pitää ämpäröidä bensaa sen janoiseen ponttooniin. Edes C5 V6 bensamalli kevyempänä ei pysty alle 11 litran sillä nopeudella.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
|
|