Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=19303
Sivu 1/7

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 07.10.2014 00:59 ]
Viestin otsikko:  Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

Palstamme aktiivisimmat jäsenet tietävätkin, että C6:n hinnoista on puhuttu viime aikoina. Liettuan ja Puolan autot on joidenkin toimesta julistettu "mielikuvitusautoiksi", liian halvoiksi ollakseen tosia. On oltu sitä mieltä, että 2006-vuosimallin manuaalirattisen satatuhatta kilometriä ajetun C6:n pitää maksaa 10.000 euroa, tai kyse on "huijauksesta". Minun mielipiteeni on toinen, ja olen sen myös ilmaissut linkein ja selvin sanoin.

No perhana, sanasta miestä, sarvesta härkää. Päätin vajaa viikko sitten lähteä Liettuaan ja ostaa sieltä tällaisen "olemattoman" C6:n - tai tulla huijatuksi ja myöntää todeksi sen, ettei niitä autoja siellä ollutkaan.

Mitäs sitä tällainen vanha sitikkamies tarvii matkaan. Kapsäkkiin Diagbox-läppäri piuhoineen, vaihtosukat ja nippu satasia. Vaihtoalushousut? Eivät tarpeen, sitikkaahan tässä oltiin menossa ostamaan, joten "I Go Commando" (eli ilman alusvaatteita).

Tallinnan lentokentän lounge-sikariklubin kautta suora lento Vilnaan, mukava 50-minuuttinen lentoemännän istumalihaksia tuijotellessa. Baltiassa se on vielä sallittua, tissejäkin saa katsoa avoimesti ilman että joutuu kuristushuoneelle.

Koneen läpsähdettyä kentän pintaan oli Liettuan taivas avoin. Ensimmäinen C6-yksilö jota olin suuntaamassa katsomaan oli autoliikkeessä, joten liikkeen johtaja oli minua kentällä vastassa. Farmari-Volvolla! Ei lupaa hyvää, tuumasin, nousten kuitenkin autoon johtajamiehen pumpatessani kättäni kuin kyläkaivon käyttäjä, ilmeisesti haluten vakuuttaa rehellisyyttään kättelyn voimallisuudella.

Parinkymmenen kaupunkikilometrin jälkeen putkahdettiin liikkeen pihaan, joka vakuutti siisteydellään. Saumattomien lasiseinien sisällä kiilteli 3000 km ajettu Xf-Jagge, pari tuoretta Aero-saabbia, ja... Citroen C6 3.0 HDI Exclusive RT5 vm.2010, ajettu alle 40.000 km!

Jatkuu...

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 07.10.2014 01:03 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

Liitteet:
c6_teaser.JPG
c6_teaser.JPG [ 48.95 KiB | Katsottu 37346 kertaa ]

Kirjoittaja:  Cikatti [ 07.10.2014 01:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

Törkeen märkää! Arvaan ja osaan tietää lopputuloksen...

Kirjoittaja:  Croisette [ 07.10.2014 03:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

Hienoa ja upeeta, C6:sia lienee kohta monella harrastajalla useita jemmassa? Ihan kuten kävi XM:n kanssakin, jne....

Kirjoittaja:  Cikatti [ 07.10.2014 11:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

No, kerro pian oliko sutta vai sekundaa :D
En kyllä ihmettelis vaikka Liettuassa joku sikarikas tällaisen olis ostanu ja tietenkin luopunut naurettavaan hintaan. Liettuan rikkaudet kun ovat muutenkin todella omituisesti jakautuneet. Kansa on melko köyhää mutta välissä puikkelehtii Bentleytä yms yms.

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 07.10.2014 17:20 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

...jatkuu:

Liikkeen johtaja esitteli henkilökuntansa ihan kädestä pitäen, kyseessä tuntui olevan erikoisautoihin keskittynyt firma jossa persoonat ovat sen mukaisia. Ilmeistä yleisesti paistoi että minkähän sortin hullu tulee tähän maahan ostamaan C6:sta (mutta kiva kun tulee). No, keksijälle kaikki on tuttua ja tuntematon tavanomaista.

Auton pintapuolinen tarkastelu paljasti, että luvatut 39.000 kilometriä voivat pitää paikkansakin. Etu- ja takapuskuri olivat heillä maalatut kuten johtomies kertoi, en pitänyt tätä minään ottaen huomioon että auto oli Ranskasta. Vanteet oli kunnostettu ja pulverimaalattu varsin laadukkaan näköisesti. Sisusta oli täysin virheetön lukuunottamatta kynnenjälkiä jotka olivat kaivaneet mattapinnasta ehkä 3 neliömilliä pois kuskin puolen ovitaskugiljotiinin avausreiästä. Muuten ei pystynyt uudesta erottamaan.

Avaimet käteen ja virrat päälle. BSI:n tullessa linjoille kuului se tuttu "plumps" audiosysteemistä, tämähän on C6:den tyyppivika mikäli 6 cd:n vaihtaja on ruksattu lisävarustelistalta. Tarkistin, siellä se oli peräkontissa - merkillinen lisävarustevalinta ottaen huomioon että autossa on RT5 eli jukeboksi, joka imaisee kovalevylle kabiinin cd-soittimeen insertoidut levyt. No, ranskalainen on tykännyt fyysisistä cd-levyistä!

Kuskin etuovi sulkeutui ja avautui täsmälleen samalla voimalla kuin muutkin ovet, joka myös todisti kilometreistä. 100.000 ajetussa C6:ssa kuskin oven tuntu on aina 20-30% erilainen kuin esim saman puolen takaovessa.

Autossa olivat kaikki vuoden 2010 lisävarusteet, myös lasikattoluukku, ainoastaan lounge pack puuttui. Jaa niin, no webastoahan siinä ei ollut, kun kyseessä ei ole arctic climate -malli, ainoastaan cold climate spec oli tämä yksilö service.citroenista tarkastettuna. Istuinlämmittimet neljässä penkissä vaikkei Lounge packia olekaan. Navissa koko Euroopan kartasto, myös baltics + perähikiä eli suomi. Bluetooth-handfree integroidun GSM-puhelimen lisäksi, molempia voi halutessaan käyttää rinnan.

No perhana. Tämähän rupesi kiinnostamaan pikkuhiljaa! Mutta mitä paljastaisi koeajo ja sen jälkeinen Diagbox-sessio?

Kuuntelin nyrpeänä maataloustyyppistä 3-litraisen diisselin ääntä, kun pomomies luotsasi liikkeensä helmen ulos myyntihallista ja pihalle. No, lämpimänä se tyhjäkäynti vähän hiljenee, mutta on se silti rallattava tuo 3-litrainenkin... Tosin Henri tiesi kertoa, että hiljaisimmat C6:t valmistettiin helmikuun 2010 jälkeen, nimenomaan konehuoneen ja etuosan äänieristystä oli parannettu. Tämä yksilö oli tuotettu toukokuussa 2010, joten edusti parasta hiljaisuustasoa. En ollut kovinkaan vaikuttunut, tyhjäkäynnillä. 2.7-miehet joutuvat kuuntelemaan paljon pahempaa räkytystä, lohdutus sekin. Myös 2009-vuosimalli 3.0HDI-miehet ovat ala-arvoisessa asemassa tuon hiljaisuuden suhteen, mutta epäilen eron olevan hiuksenhieno. Sen verran merkittävä kuitenkin, että 2011 ranskankieliseen ennakkoesitteeseen oli sitikka painanut tuon "parannetun moottoritilan äänieristyksen".

Ei muuta kuin nokka kohti Liettualaista moottoritietä, ja koeajolle!

Jatkuu...

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 07.10.2014 17:22 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

Liitteet:
c6_teaser_2.JPG
c6_teaser_2.JPG [ 64.38 KiB | Katsottu 37006 kertaa ]

Kirjoittaja:  citrique [ 07.10.2014 20:12 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

Hienoa tarinaa, taattua jekkeriä. Paljonkos tässä oli hintapyyntö? Ja mitä ihmeen hyhmää tuossa ratin sähkösäädön namikassa on? Onko peräti kulumaa? Vai valehteleeko kuva. Jatkoa odotellessa.

Kirjoittaja:  Natero [ 08.10.2014 18:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

Jep.Hieno juttu. Riittääkö tonnin välityspalkkio jekkerille, jos tulen hakemaan tuon viiden tonnin auton ensi viikolla? Syyslomaa pukkaa päälle, joten aikataulut on helppo sovittaa. Tietenkin ajomäärän pitää olla oikea, eikä auto saa olla kolaripommi varustettuna "turvalaitesimulaattoreilla".

Kirjoittaja:  Natero [ 08.10.2014 20:01 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

Pitkä hiljaisuus jekkerin puolelta ihmetytti, mutta syynä lienee se, että tuo auto on tulossa tilaajalle Suomeen?
Jos näin on, tulen ihan ilmaiseksi tarkastamaan kaikki turvalaitteet ihan oikeasti, en vain katsomaan vikavalon toimintaa, auton yleiskunnon ja mahdolliset kolarivauriot. Ei maksa mitään ja loppuraportti on ehdottoman rehellinen.

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 08.10.2014 21:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

...jatkuu:

Ensimmäinen koeajokilometri yleensä kertoo, ostanko auton vai en. Loppu on pelkkää makustelua.

Liikkeen johtaja napottaa apukuskin pallilla mairea hymy naamallaan kun säätelen ratin ja penkin sähköllä kohdalleen. C6 lähtee lipumaan soutuvenemäisesti keinahdellen kohti autotietä liikkeen pihan kuoppien läpi leijuen. Havaitsen heti, että sivusuuntaisessa jousitusjäykkyydessä on sanomista - olisiko CSS tai SUSPENSION_ECOTECH jossain fall-back -moodissa? Auton kulkusuunnassa jousitus on oikeanlainen ja täysin kolinaton, paljon hiljaisempi kuin 100.000 km ajetuissa - mutta sivusuunnassa tuntuu kuin autossa olisi hyvin jäykkä kallistuksenvaimennin. Tiedän kokemuksesta että CSS:n vikatila voi aiheuttaa tämän, esimerkiksi rattiviiksien keskellä oleva steering angle sensor voi tälläisenkin tempun tehdä.

Päästyäni moottoritielle nautinto alkaa. Kun tasan kilometri on ajettu, tiedän että ostan tämän auton - jos jotain aivan yllättävää ei tapahdu.

C6:n jousitusboksien, eli sen entisen AMVAR:n (nykyinen CSS) ja SUSPENSION_ECOTECH:n softiin on tullut melko monta päivitystä vuosien varrella. Tämä kevään 2010 lapsena sisältää yhden niistä viimeisimmistä versioista jo vakiona, ja meno on sen mukaista. Jaguar XJ on kohdannut voittajansa sileällä moottoritiellä.

Tilanne muuttuu kun tielle ilmestyy 5-8 senttiä syvät ajourat:

http://youtu.be/qj6yOtWQ6l4

Auto hakee tietä siihen malliin, että enpä muista 2007:kan koskaan näin uraherkkä olleen. Toisaalta nämä urat ovat kyllä eräällä tapaa ennätykselliset, Saturn Skyllä ei voisi tuon tien oikeaa kaistaa ajaa - jäisi pohjasta kiinni. Spekuloin itsekseni, että CSS:n vikatila voisi aiheuttaa tämänkin - Diagbox kertoo myöhemmin enemmän. Auto nimittäin selvästi keikkuu sivusuunnassa kun raiteita ylitetään, toisaalta ajosuunnassa jousitus toimii erittäin hyvin.

Tämä ei kuitenkaan muuta asennettani ostotapahtumaan. Auto on täysin äänetön ja kolinaton & sirinätön. Edes kojelaudan sisältä ei kuulu sitä tyyppivika-ääntä, vaimeaa sirinää 2000 kierroksen pyörintänopeudella. Annan itseni vakuuttua, että tämä on alle 40.000 kilometriä ajettu auto, myös todellisuudessa.

Parinkymmenen kilometrin lenkin jälkeen tullaan takaisin liikkeen pihaan, viimeisin 5 klikkiä olikin taas tasaista moottoritietä ja nautinto oli huipussaan. Olen ostotunnelmissa.

Sanon liikkeen pomomiehelle, että käyppä Vitautas meille kahvit, kattelen sillä aikaa diagnosaattorilla hieman auton sielunelämää. Sitten ei muuta kuin keskikonsolista se kumiläppä auki ja töpsä kiinni - diagbox hyrräämään - ja Global Test käyntiin!

Jatkuu...

Kirjoittaja:  Natero [ 08.10.2014 22:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

Edulliset matkapaketit yrityksellenne Viroon!
Mainor Meelis on jo 26 vuotta toiminut suomalaisia asiakkaita palveleva matkatoimisto, joka tarjoaa edullisesti seka liike- etta lomapaketteja.

Tuollainen viesti poksahti sähköpostiin. Voihan nenä.

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 09.10.2014 14:14 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

...jatkuu;

Diagboxin laahatessa käyntiin johtomies toikin jo kahvikupposen, katseli hieman mitä olin tekemässä ja sanoi menevänsä sisälle lämpimään sihteerien hoiviin. Ilmeisesti kaveri tiesi, että tässä voisi mennä aikaa...

Annoin moottorin käydä läkyttää koko ajan, useimpien ECUjen diagnostiikkaa se ei häiritse ja jotkut ecut sitä jopa vaativat kommunikoidakseen oikein (clim_regulee jne...). Kyllähän Diagbox sitten erikseen ilmoittaa jos haluaa että virtoja räpsytellään pois päältä virta-avaimesta.

Global test kesti kauan, noin 15 minuuttia, tässä autossa ecuja riittää 25 kappaleen jataksi CAN-väylien lomaan. Ja löytyihin sieltä monenlaista! Moottorin tyyppivika oli käynyt päällä silloin tällöin (Butterfly position not according to measurement), muitakin intermittent faulteja oli sellainen normaali määrä autolla jossa on käynyt jossain välissä akku tyhjänä. Niistä en siten huolestunut.

Mutta kuten perstuntumani oli jo kertonutkin, SUSPENSION_ECOTECH ja CSS näyttivät paria kriittistä permanent faultia:

Liitteet:
c6_diagbox_1.JPG
c6_diagbox_1.JPG [ 41.94 KiB | Katsottu 36027 kertaa ]


U1205 ja U2005. Eli ongelmia rattiakselilla olevan kääntösensorin tiedon vastaanotossa sekä nopeustiedon jäykkyystriggeröinnissä. Just niinkuin oletinkin! Joka tapauksessa tämä vikapari on monille C6-omistajille tuttu, ja useat C6:t, ellei kohta suurin usa, ajavat nämä viat päällä koko ajan. Netistä löytyvä tieto on ristiriitaista kuten aina - jossain puolella sanotaan että nämä kaksi vikaa johtuvat suunnitteluvirheestä ABS/ESC -ecun ja jousituksen ecujen kommunikaation välillä. Jossain taas, esimerkiksi englannissa, on näiden vikojen seurauksena vaihdettu monesti koko hydrauliikkapumppuyksikkö (samalla vaihtuvat nuo ecutkin, ne on sen kylkeen integroitu) ja sehän maksaa pari tonnia, noin karkeasti...

Nollasin viat, jätin koneen kiinni (parameter measurement päällä) ja ajelin pihalla pari nakkirinkeliä. Joo, niinhän sieltä tuli epäloogista dataa SUSPENSION_ECUlle ratin asennosta - lukema näytti oikein suurimman osan aikaa, mutta lievässä oikealle käännössä kulma hyppäsi heti 177 asteeseen! Anturiko paskana ohjausakselilla? Mutta miksi muut ECUt eivät sitten näytä sitä vikaa, vain jousituksen ecu?

Seuraavaksi laitoin ABS/ECS-ecusta parameter measurementin päälle, ja tarkastelin sen ecun käsitystä ratin asennosta. Ja simsalabim, kaikki oli oikein, mitään 177 kulmahyppyjä ei esiintynyt! Mitä helv... No, tämä on näitä väyläjuttuja. Eli rattiakselin anturi ei ollut viallinen, mutta jostain syystä jousitusaivo tulkisti ajoittain väärin ABS-aivolta saamansa kulmasignaalin. Kiinnostava vika, potentiaalisesti erittäin kallis!

Muuten auton sähköpuoli oli ihmeellisen hyvässä kunnossa. Itse asiassa mitään muita permanent-vikoja, eikä paljon intermittenttiäkään, esiintynyt mistään noista lukuisista bokseista. Jopa sähköpenkkien muisti-ecun olivat viattomia, ihme sinänsä.

Eli selvää oli, että autossa oli mystinen sähkövika josta ei tarkkaa tietoa löytyisi veholtakaan. Mitään kuljettajalle näkyvää se ei aiheuttanut mutta minulla oli vahva epäilys, että auton sivusuuntainen "liika" jäykkyys johtuisi noista vioista - jousitusecut ovat jossain kevyessä fall-back moodissa koska eivät mielestään tienneet, missä kulmassa auton ratti oli milloinkin.

Uskaltaisiko tällaista ostaa?

Jatkuu...

Kirjoittaja:  ATF [ 09.10.2014 21:28 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

ds-jekkeri kirjoitti:
..
Uskaltaisiko tällaista ostaa?

Jatkuu...


Spoiler: eikös tuo threadin otsikko jo asian kerro ;)

Kirjoittaja:  Velmanteri [ 10.10.2014 00:25 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

Ehkä, mutta nyt jännäämme mihin p*skaan sitä om kädet työnnetty ja mihin hintaan. :P (viesti sis. sarkasmia)

Kirjoittaja:  Cikatti [ 10.10.2014 01:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

Kuulostaa just samalta ongelmalta joka oli 20 vuotta sitten Cadillacissa. Ostamani laite omaa vastaavan ongelman ja tänä päivänä nuo langat ovat edelleen irti rattiakselin sensorista. Ei ole haitannut menoa mutta ketutusta on haitannut jo noin 90 000 km ;-)

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 10.10.2014 23:01 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

…jatkuu:

Diagbox-käpistelyn jälkeen olen kaikesta huolimatta ostokiimassa. Tämä on vaarallinen tilanne, saattaisin saada mustan pekan käteen ja vieläpä ylihintaan. Yli 25 ostetun hydesitikan kokemuksella pystyn kuitenkin säilyttämään pokerinaaman. Onhan näitä ostettu, myytykin joskus, aina on tappiolle jääty - mitäs riemuitsemista tässä on.

Päätän, että nyt sovitaan hinta kohdalleen ja ajelen auton pois poikkeensa Liettuasta.

Nokkamies odotteleekin minua sopivasti lounaanjälkeisessä raukeassa olotilassa firmansa lounge/näyteikkunaistumaosastolla. Itse en ole vielä lounasta syönyt, tämä antaa selvän etulyöntiaseman myyvälle osapuolelle, mutta näin se nyt menee.

Kävelen loungeen ja istahdan reteästi todeten samalla venäjäksi: "Auto on hyvä, hinta on varmasti oikea ja myyjä on miellyttävä. Mutta pitäisi silti vähän keskustella."

Vastakappaleen merkitsevästä rykäisystä huolimatta en anna firman vallankäyttäjälle puheenvuoroa tähän väliin, vaan jatkan: "Siinä näyttää tuon diagnotisaattorin mukaan olevan jousituksen aivossa pientä vikakoodia. Tuskin mitään vakavaa, mutta pakko se lienee ottaa huomioon, voi olla että menee joku ecu vaihtoo jos huonosti käy. Niin että olen ajatellut, että veisin sen tuossa jamassa mukanani hinnalla viistoista ja kahdeksan."

Tiedän tasan tarkkaan mikä tällaisen auton oikea hinta on liisingautojen eteenpäinmyyntitoreilla Belgiassa ja Ranskassa. Se on vuosimallille 2010 12-13 tuhatta euroa maksimissaan, olettaen toki että puhutaan alle 50.000 ajetusta autosta (yli 70.000 ajetut, varsinkin vuosimallit 2009 ja alaspäin, lähtevät jo alle puoleen hintaan tuosta mutta loppuunajetuista en ole kiinnostunut). Lasken arvoa sille, että tässä on korjattu ilmeisen laadukkaasti ne tyypilliset liisarin kolhut - naarmuille jalkakäytävän reunaan ajetut vanteet ja rispaantuneet puskurit. Jopa parkkitutkan kaikki anturit toimivat virheettömästi. Ja onhan uuden veroisilla kesämisukoillakin hintansa… Toisaalta Liettua on minulle lähellä ja myyjä on oikeastikin miellyttävä herrasmies (ainakin näin ennen kauppojen tekoa).

Myyjä tekee Pekkariset ja pakenee takahuoneeseen, mumisten mennessään: "täytyy katsoa pystyykö, ei taida pystyä, jotain pitää jäädä meillekin…". Tiedän nämä taitoluistelukuviot kokemuksesta ja jään istuskelemaan loungen tuolille lysähtäneessä asennossa, jalka heitettynä toisen päälle. Karvaista nilkkaa en peittele sukkaa nostamalla, se ei tässä tilanteessa parantaisi tulosta.

Ja niinhän siinä lopuksi käy, että führer tulee takahuoneesta puolimakea, nuivahko hymynkare pärställeen, ja lyö värisuoransa pöytään: "Joo kalkuleerittiin takahuoneessa vähän kuluja, pitäisi saada kuustoista ja kaksi. Siihen hintaan toki rekisteröidään ja katsastetaan se sinulle valmiiksi Liettuan kilpiin."

"Tuotteko auton hotellille täksi illaksi kilvissä ja valmiilla papereilla? Eikun ai perhana, eihän minulla ole edes hotellia vielä…", teen taktisen väistön.

"Sittenhän tämä on sovittu - lankomies sattuu olemaan Vilnan vanhankaupungin toiseksi hienoimman hotellin johtaja. Hommaan sinulle sieltä sviitin KAIKKINE palveluineen viidelläkympillä, lähdet rauhassa vanhankaupungin hulinaan illaksi ja auto kulkeutuu hotellille omia aikojaan illan kuluessa."

Enää ei sanoja tarvita, vaan hikinen käsi tarttuu toiseen.

Auto on nyt minun, mutta mitä kaikkea paljastuisikaan kotimatkalla? Ja miten Vilnan ilta- ja yöelämä kohtelisi näinkin havillista miestä, ottaen huomion että seuraavana päivänä pitäisi ajaa 600km siivu Tallinnaan?

Jatkuu...

Kirjoittaja:  ilkkata [ 10.10.2014 23:04 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

ds-jekkeri kirjoitti:
Auto on nyt minun, mutta mitä kaikkea paljastuisikaan kotimatkalla? Ja miten Vilnan ilta- ja yöelämä kohtelisi näinkin havillista miestä, ottaen huomion että seuraavana päivänä pitäisi ajaa 600km siivu Tallinnaan?
Jatkuu...

Onnex olkoon ;)

Kirjoittaja:  Teuski [ 11.10.2014 07:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

Täh? Eikö tässä nyt pitänyt olla kyseessä joku reilusti alle kymppitonnin katiska? Onko meitä kusetettu? :?

Kirjoittaja:  eskere [ 11.10.2014 08:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

Teuski kirjoitti:
Täh? Eikö tässä nyt pitänyt olla kyseessä joku reilusti alle kymppitonnin katiska? Onko meitä kusetettu? :?


Liettuassa käydään kauppaa paikallisella rahalla, litillä. Jekkerin mainitsema kauppasumma 16200 litiä tekee euroissa vajaan 5000€.

Mielenkiintoisen tarinan on Jekkeri kehitellyt :)

Kirjoittaja:  Xantippa [ 11.10.2014 08:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

eskere kirjoitti:
Teuski kirjoitti:
Täh? Eikö tässä nyt pitänyt olla kyseessä joku reilusti alle kymppitonnin katiska? Onko meitä kusetettu? :?


Liettuassa käydään kauppaa paikallisella rahalla, litillä. Jekkerin mainitsema kauppasumma 16200 litiä tekee euroissa vajaan 5000€.

Mielenkiintoisen tarinan on Jekkeri kehitellyt :)


Eikös tuossa kuitenkin Evroista puhuta?

"Tiedän tasan tarkkaan mikä tällaisen auton oikea hinta on liisingautojen eteenpäinmyyntitoreilla Belgiassa ja Ranskassa. Se on vuosimallille 2010 12-13 tuhatta euroa maksimissaan"

Kirjoittaja:  valvoline [ 11.10.2014 09:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

Ei voi kuin kateellisena lueskella tämmöisiä tarinoita :/ (kateellinen käsiteltävistä autoista ja tarinankerrontataidoista)

Kirjoittaja:  Touché! [ 11.10.2014 19:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

Minua ilahduttaa kovasti DsJekkerin tarinointi: itse aihe, herrasmiesten auto C6, hieno ja mukaansatempaava tarinointityyli sekä miellyttävät sattumukset, kuten "sviitin saaminen kaikilla palveluilla". Erinomaista, kerrassaan erinomaista!

Kirjoittaja:  xs2jammu [ 11.10.2014 19:14 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

Touché! kirjoitti:
Minua ilahduttaa kovasti DsJekkerin tarinointi: itse aihe, herrasmiesten auto C6, hieno ja mukaansatempaava tarinointityyli sekä miellyttävät sattumukset, kuten "sviitin saaminen kaikilla palveluilla". Erinomaista, kerrassaan erinomaista!



Komppaan, tää on hyvä jatkokertomus ja sopis hyvin ACryn kerholehteenkin.

Kirjoittaja:  Xantippa [ 13.10.2014 17:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Hain 2010 C6:n Liettuasta - jatkokertomus

Ei tää tarina nyt taida ihan päivittäin saada jatkoa... Toivotaan että tähän on onnellinen selitys, eli jekkeri paahtaa pitkin tietä kutosen puikoissa euforian pauloissa eikä ehdi sen takia päivittää kertomustaan. :mrgreen:

Sivu 1/7 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/