HiTec kirjoitti:
No C5 kohdalla kyllä sisätilat kutistuivat melkoisesti II => III muutoksessa

Ja toki yhtenä vaihtoehtona voisi olla 1.6 THP 156, josta irtoaa 156hv / 240Nm, joten ainakin paperilla tuo lienee wanhaa 2.0i pirteämpi tapaus. Tosin näissä ekoissa THP:issä lienee sitten ne omat ongelmansa nokkaketjujen kanssa, kuulemma

Minulla oli aiemmin tuo II-sarjan C5-farmari automaatilla, sisätilat III-sarjalaisessa kyllä ovat pienemmät ja kontti samoin. Säilytyslokeroita saisi olla enemmän. Kahvimukinpidikkeen puuttuminen on iso miinus.
Toisaalta nykyisessä 2010 III-sarjan tourerissa onkin sitten kaikkea muuta kivaa: lasikattoa (lapset tykkää bongata tähtiä ja lintuja

, hierovaa etuistuinta (aivan ykkönen ja toimiva pitkällä matkalla!), musa toimii langattomasti puhelimesta + usb-liitäntä, motorisoitu takapaksin luukku (kyllä, toimii upeasti myös pakkasella), huippuhyvä hyde3+-jousitus. Pidän sisätilan valaistuksesta pimeällä. Samoin modernista mittaristosta. Erikseen on pakko kehua vielä: etuvalojen polttimoiden vaihto onnistuu oikeasti 30 sekunnissa (muistelen kauhulla II-sarjan polttimoidenvaihtoa) - vaihdan ne aina suurella ilolla.
Niin, ja minulla on siis tuo parjattu bensa 1.6 THP 156, 156hv / 240Nm. Ja en voi muuta kuin kehua tätä autoa. Todella pirteä ja kiihtyy 2-litraiseen II-koppaiseen verrattuna huomattavasti ripeämmin. 6-vaihtainen automaattilaatikko on todella nannaa - aivan fantastinen! Kulutus? Matka-ajossa 5.7-5.9 litraa / 100. Ei paha. Ja se äänieristys! Todella hiljainen auto. Myös moottoritiellä ajettaessa. Minulla ei ole siis mitään negatiivista sanottavaa 1.6 THP 156:sta. Kenties olen onnekas.