|
Kirjoittaja |
Viesti |
Kami
|
Viestin otsikko: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 23.10.2014 21:55 |
|
Laitetaanpas ketju pystyyn ja kerrotaan toisillemme missä ammatissa tienataan rahaa elämiseen ja harrastamiseen. Eli työ nyt ja ennen ja tulevaisuudessa. Ja jos on joku työ mitä aina olisi halunnut tehdä. Ja jos on jo ansaitulla eläkkeellä, niin kertokaa millä työllä kartutitte eläkepussianne.
Itse olen ollut vuodesta 1997 IT alalla. Viimeiset 7 vuotta alan konsulttiyhtiössä, mikä työllistää maailmanlaajuisesti kymmeniä tuhansia. Koulutukseltani hotelli- ja ravintolaesimies.
Lapsesta 16 vuotiaaksi asti olin varma että minusta tulee ammattilentäjä, mutta tuolloin selvisi lievä värisokeus mikä vei haaveet romukoppaan. Nyt sitten vain poltan rahaa taivaalla harrastukseksi (tai poltin... nyt on rahat niin loppu että on harrastus tauolla).
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 23.10.2014 22:09 |
|
Myyntipäällikkö IT-alalla yrityksessä joka toimittaa automaatio- ja tietotekniikkaratkaisuja teollisuuteen. Markkina-alueena Baltia ja Skandinavia. Suurin osa päämiehistä aasiassa ja USA:ssa. Asiakkaita ihan laidasta laitaan teollisuudessa sotateollisuudesta elintarviketeollisuuteen.
Ajokilometrejä tulee vuodessa työssä noin 30 000.
Nuorempana halusin olla jonkun banaanivaltion diktaattori. Olisin tosi hyvä siinäkin hommassa ihan varmasti. Koulutukseltani olen soitinrakentaja/puuseppä/artesaani. Ihan turhaan on mennyt koulutus hukkaan.
Autoja aloin ropaamaan pakon sanelemana vasta 25-vuotiaana kun ostin ainoaksi autokseni vanhan jenkkiauton. Oli pakko opetella kun rahat ei riittäneet huoltojen maksamiseen. Sillä tiellä ollaan edelleen ja uutta opittavaa tulee vastaan joka kerta kun jotain korjaa. Autoja olen omistanut laskujeni mukaan noin 45kpl.
Asustan Tampereen keskustassa ja harrastan asuntolainan lyhennystä ja ylitöitä. IT-alalla olen ollut vuodesta 1998, sen lisäksi mm. ravintolassa tiskin takana lisätyönä iltaisin.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 23.10.2014 22:23 |
|
Holistina olen meidän pumpussa.
|
|
|
|
 |
Visalainen
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 23.10.2014 23:19 |
|
Aloitetaan pohjalta: Lukio 1993-1996 Puolustusvoimat: varusmiesjohtaja 2.1997 - 1.1998, RUK:n laivastokurssi 1997, 6. ohjuslaivue, Tykkivene Karjala. Värvätty: 1998 - 1999 ( Saaristomeren Laivasto 6. ohjuslaivue), suoritettu merikadettikurssi, jonka jälkeen valmistumisen jälkeen irtisanouduttu. Oltu myös Israel 9.1990 - 8.1991 (dependantti, evakossa Kyproksella 1.- 3.1991 koska Hussein uhkasi kemiallisilla aseilla Tiberiasta, pohjois-Israel, Gennesaret-järven rannalla, myös yritetty ampua hengiltä 8.1991 Nagourassa Libanonissa, kun Hizbollah hyökkäsi rajan yli Israelin Check-pointille... ), 5. 1993 -9.1994 Makedonia isä Bosniassa sotilastarkkailija sekä YK:n rakennuspataljoonan komentaja, ei pystynyt auttamaan Srebrenicassa, kun oli hollantilaisten operaatio, sotilasarvo merivoimat komentajakapteeni (majuri), haavoittunut keuhkoihin Brizko 11.1994, viety sotilaslento Aviano Italia... ), 2000 - 2001 Kashmir, isä sotilastarkkailija, itse vierailijana 4kk... Menehtynyt 13.8.2005, - sirpale keuhkoissa, joka mennyt raskaasta suojaliivistä läpi, alunperin ammuttu by Serbia.. Yo-merkonomi 1999 - 2000 Oulun Yliopisto 2001- 2003, taloustieteiden linja, 2003 vaihto Turun yliopisto, taloutieteet. (ekonomi) Valmistunut marraskuu 2006. Turun yliopisto, oikeustieteellinen 2009 alkaen, valmistunut 2014. Sotilaslakimies Afganistan, Kandahar opintojen aikana. Myös opinnot Varsinais-Suomen poliisilaitos, Turun pääpoliisiasema 2011. Nähnyt itse sotaa, Mazar-I-Sharif 2011, osan ajasta ollut Finbatin (Finnabattalion) partion varajohtaja, sotiasarvo luutnantti. Nykyinen työ: Lounais-Suomen syyttäjänvirasto (sairaslomalla kevät 2015 asti). Oltu myös autosihteerinä M.Sipilä Oy:ssä Tuureporinkadulla, tosin kesälomansijaisena.
Viimeksi muokannut Visalainen päivämäärä 23.10.2014 23:23, muokattu yhteensä 1 kerran
Kaksi Sitikkaa ja kaksi Pösöä, myös pari takatuupparivolvoa. "Viherkommarit muuttavat Suomen yksityisautoilun pohjois-Koreaksi, ajattele, ketä äänestät"!
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 23.10.2014 23:20 |
|
ottamatta kantaa asian todelliseen laitaan, olen tottunut jo esittelemään itseni miesstrippariksi, sillä se aiheuttaa vähemmän paheksuntaa, eikä leimaa yhtä vahvasti stereotypioillaan kuin todellinen ammattini 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 23.10.2014 23:24 |
|
Hyvä idea. Itse esittelen itseni usein Lääninkusipäänä, kun en (kusipäänä) jaksa selostaa mitä teen. Sanon jostain syystä myös usein kätellessä "Ilkka Lipsanen", joka juontaa juurensa ikivanhasta Juho Juntusen soundiin tekemästä sarjakuvastripistä.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 23.10.2014 23:29 |
|
...aikoinaan vakitöitä hakiessa tulin siihen tulokseen, että kaikkihan me työssäkäyvät myymme tavallaan persettämme, sillä parittaja eiku verottaja korjaa kuitenkin koko potin. Senkään vuoksi tuo miesstrippari ei ole kaukaa haettu 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 24.10.2014 00:10 |
|
Sahasin lautaa halki pituussuuntaan Raumantien Puussa 80-luvulla ja samalla opettelin helikopterin tekniikasta kaiken aurodynamiikkaa myöden... Sinne puufirmaan ajauduin aluksi koska työkkäristä soittivat kotiin jatkuvasti että on sitä ja tätä työtä tarjolla ja olihan sitä. Työttömiä oli 50 000 Suomessa tuolloin. Onneksi en alkanut setäni viitoittamaa tietä ilmailussa koska Eurooppalaiset määräykset tulivat sotkemaan koko homman pilalle 90-luvun lopussa. Lopulta keskityin vain ilmailun tekniikkaan koska se on riittävän konservatiivista ja masokististä hommaa, tosin sekin pilattu eurooppalaisilla ilmailumääräyksillä.
Myin ilmailussa persettäni noin 5 vuotta ja sen jälkeen se loppui ja minusta tuli asiantuntija eli fakki-idiootti työntövoimassa. Työnteko on ollut liki maailmanlaajuista ja aivan mahtavaa. Työaikaa ei ole koska apua tarvitaan vain silloin kun se lunni lentää turbiiniin tai tulee jokin muu mysteerivika. Vain silloin tunnen olevani hengissä kun tekniikka laukeaa kunnolla. Työntövoimaa olen nyt duunannut 15 vuotta. Loppu nähtävästi on lähellä koska lentoliput ovat nyt joka kaupunkiin Suomessa 25 eur/kpl. Mun vahtaamilla lentomoottoreilla on nyt lentänyt noin 15 miljoonaa asiakasta.
Toisena työnä lentomoottoreiden lisäksi tällä hetkellä on oma firma joka tekee lämpökuvauksia asuntoihin. Eli olen alkanut myymään siis persettäkin, taas.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 24.10.2014 00:34 |
|
En ole vielä keksinyt. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 24.10.2014 00:48 |
|
Kyl määkin Turus ja sen ympärillä.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 24.10.2014 00:54 |
|
Sitikoita ruuvattu 2007 vuodesta..
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 24.10.2014 01:16 |
|
Rmattila on kyllä kova kyylä. Mutta olet varmasti onnellinen siitä josta minäkin olen. Voit/voin olla tarvittaessa apuna vaikeissa tilanteissa ihan omalta kotisohvalta. Se on etätyön parasta antia.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Visalainen
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 24.10.2014 10:22 |
|
Poika sen kertoi tuossa vähän aikaa sitten, tämän olen kuullut sitikan takapenkillä poitsua ja paria kaveria kuskatessa: " meidän isi kertoo sille tuomarille, että tämä setä on ollut tuhma ja sitten se tuomari-setä käskee sen tuhman sedän menemään vankilaan, kunnes se setä osaa leikkiä oikein"... ja myöskin " meidän isi vaatii sitä tuhmaa setää poliiseilta, niin että se tuhma setä menee vankilaan"... Olisikin asiat näin, ei meillä poju vielä tiedä raakaa todellisuutta. No, mikäs tässä on olla "Essinä" (Esko Eerikäinen eli se Martina Aitolehdon, tottelee myös helkkarin monea eri nimiä) kotona päivät. Anteeksi, että tänne "romskuja" kirjoittelen, olen päivät kotona ja mieluummin olen kotosalla pojan kanssa päivät, kuin verenpaine pilvissä odottamassa sydänkohtausta kiristyvässä oikeuslaitoksessa. Tekisi mieleni puhua suuni puhtaaksi, mutta jätän sen sitruunatapaamisiin, ehkä joku jaksaa kuunnella. Tässä vain kamalalla tavalla todennut, että kun 37-vuotias isä tuo 3-vuotiaan poikansa Turun Pansiossa hiekkalaatikolle, niin seurana on yleensä vähintään - 20 vuotta olevia akkeli-spakkeleita rehellisesti sanottuna vahinkomukuloidensa kanssa. Meillä poika juuri oppinut puhumaan ymmärrettävästi ja d-kirjain on vaikea (okei, joku sanoo, mene vauva-palstalle lässyttämään), mutta hiekkalaatikolla jo kuuluu toisten " Maggie Simpsonien suusta v*ttua ja h*oraa".. juuri tältä haluaisin välttää nuoremman polven, saada myöhemmin rauhassa nuo elämän rumat asiat silmille sitten ja sulatella niitä. Ei pojan enää tarvitse kokea ja nähdä samaa, kuin mitä isän silmillä tuli nähtyä, kun sotilasuran valinnutta isää tuli seurattua noihin maailman hurtsreikiin, jossa voitiin ampua ihan pienmimmästä poikkeuksesta... OT: itse aikanaan lopetin Afganistanin kommennukseni kesken, kun selvisi, että meillä on lapsi tulossa. En tiennyt sukupuolta, en halunnut tietää. Ajattelin vain monet illat, että haluaako tämä uusi tulokas syntyä maailmaan, jossa isä kaatui jossain kaukana, jonkin täysin vieraan asian puolesta leikkiessään sankaria... Ei, vaikka itse olen isäni takia nähnyt pahimmat 80-luvun ja 90-luvun inhimillisyyden peräröörit, niin en sitä koskaan halua omalle lapselleni. Isi on itse nähnyt, kuinka Taleban yritti tulla kimppuun puskutraktorilla ja kaataa koko Panssari-Sisun uudemman version, siinä kallistuskulman lisääntyessä vain määräsin torni-kk:n ampumaan vyön tyhjäksi eteen viistoon... - siihen loppui hyökkäys ja häivyttiin molemmat Pasit sen jälkeen kuin Pieru Saharaan kotitukikohtaan. Ja jos joku pilkunpiippaamisesta valittaa, niin itse huomasin omassa "CV:ssä" virheitä, eli olin Suomenlinnassa 2000 elokuuhun asti ja sotilasarvo on yliluutnantti, mutta palvelin Kandaharissa opistoupseerin natsoilla johtuen työtehtävästä, - valitsivat kadeeriupseerin opistoupseerin tehtävään. Anteeksi omat "keittokirjat ja avautumiset", olen tässä syöpäpotilaana kotona päivät käyvät pitkiksi poikaa kotona hoitaessa (muuten olisi tarhassa), mutta on autotalli josssa pökö ja "sitluuna", sekä iltaisin kävelymatkan päässä talli, jossa on tuo Visa-projekti. Kaikille anteeksi-pyyntö ja syvä kumarrus, että täällä olen äänessä, - ovat nuo sitikat kuitenkin aika mielenkiintoisia tapauksia, ei päivää, ettei joutuisi ihmettelemään, mitä Pierre ja Jaques ovat keksineet lounaalta palattuaan pienessä punaviini- sekä pastis-vauhdissa "automaailmaa edistäviä" - juttuja, joita Perus-Pena Suomen talvessa kiroaa - 30 asteessa "ei p*rkele, mitä ne etanansyöjät ovat taas keksineet"..... 
Kaksi Sitikkaa ja kaksi Pösöä, myös pari takatuupparivolvoa. "Viherkommarit muuttavat Suomen yksityisautoilun pohjois-Koreaksi, ajattele, ketä äänestät"!
|
|
|
|
 |
citax
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 24.10.2014 11:26 |
|
Kyl määkii! Kiitos visalainen avautumisestasi jossa sivusit hiukan elämän karuinta todellisuutta. Minä olen Turussa syntynyt ja kasvanut ja ystäväni, kummini ovat ammateissaan olleet jopa virkaveljiäsi. Mutta minun taustani on et 6 vuotiaana korjailin jo polkupyörääni naapurin huoltoasemalta lainaamilla työkaluilla ja pakollisen koulusta kun pääsin eroon kouluttauduin autonasentajaksi ja autopeltisepäksi mutta monissa muissa tehtävissä tuli kuitenkin elämiseen tarvittava raha hankittua, Wärtsilässä laivadieselien parissa hiukan koulutustani sivuten mutta koiravartiointi tehtävät olivat mieleisiä ja mitä vihasempi vahtikoira sitä parempi sillä se huolehti jotta keskusteluyhteys tarvittaessa syntyi ja sain koiran ansiosta myös pidäteltyä jotta poliisi tuli hoitamaan lopun asiassa. Olen myös saanut kristillisen kasvatuksen ja ymmärrän siksi näitä taliban ihmisiä sillä he ymmärtämättömyyttään syyllistyvät moniin rikoksiin, kauheuksiin kun uskovat tekevänsä oikein uskontonsa nimissä. Meilläkin laki on kirjoitettu raamatun pohjalta jota nykyiset hallitukset ovat purkaneet kun uskovat tietävänsä asiat paremmin, mutta kuten poikasi kommenteissa toit esille et pahasetä tuomitaan vankilaan niin vankeinhoidon ehkä tärkein tehtävä on ollut auttaa rikoksen tekijä näkemään tekonsa jotta hän ymmärtäisi parantaa tapansa ja olisi yhteiskunnassa tuomionsa jälkeen kunniallinen kansalainen joka tekisi työtä itsensä elättämiseksi. Tämäkin asia on unohtunut liekö siksi et se taliban pahuus vallitsee meidänkin maassa ja siksi tuomarit härskisti lypsävät rahaa omaan taskuunsa pitkittyneillä oikeusistunnoilla kun osalla on epäjumalana raha, kanssaihmisistä piittaamatta vaikka heidän tulisi toimia niin et rikoksen tekijää autettaisiin näkemään vääryydentekonsa ja saataisiin muuttamaan tapaansa. Yhtälailla raamatussa kuvattu ihmisen pahuus rehoittaa joka paikassa niin ja se vain tulee kasvamaan joka tasolla ellei ihmisille valkene et toisiemme palvelijoiksi meidät on asetettu ja katsomaan asioissa kanssaihmisen parasta, eikä niinkuin monissa uskontokunnissa uskotaan olevan muita parempi ja oikeutettu tarvittaessa tappamaan kanssaihminen joka ei ajattele saman kaltaisesti, näin poliittisessa kentässäkin Venäjä katsoo Suomen viholliseksi jos se liittyy Natoon ja Suomalaiset katsovat Venäjää vihollisena ja suojautumiseksi tarvittaisiin Natoa. Kun ei ymmärretä et rauha luodaan hyvillä naapurisuhteilla johon kuuluu myös tarvittaessa omista tavoitteista tinkiminen ja naapurin parasta ajatellen. Ei ystävä vihaa ystäväänsä.
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 24.10.2014 11:35 |
|
Pikku-Tero on joskus tuumaillut insinöörin ammatista näin: Maailman paras ammatti Haluan tulla insinööriksi, kun olen kasvanut isoksi, koska se on hauskaa hommaa ja helppoa. Sen takia nykyisin on niin paljon insinöörejä ja koko ajan tulee vain lisää. Insinöörien ei tarvitse käydä paljon kouluja, heidän on opittava lukemaan tietokonekieltä, jotta he osaisivat jutella tietokoneiden kanssa. Arvaan, että heidän pitää osata lukea myös niin, että he tietäisivät, mistä on kyse , kun kaikki asiat on sekaisin. Insinöörien on oltava rohkeita niin, etteivät he pelästy, jos asiat on niin sekaisin, ettei voi ollakaan tai jos he joutuvat puhumaan vieraita kieliä ulkomaankielellä, jotta he tietäisivät, mitä pitää tehdä. Insinööreillä on oltava hyvät silmät, niin että he näkevät hameen läpi eivätkä saa pelätä konttorin naistyöntekijöitä, koska he työskentelevät niiden kanssa. Minä pidän myös palkasta, jota insinöörit saavat. He saavat enemmän rahaa, kuin ehtivät kuluttaa. Se johtuu siitä, että useimmat ihmiset pitävät insinöörin työtä vaikeana, paitsi insinöörit, jotka tietävät, kuinka helppoa se on. Ei siinä ole paljon sellaista, mistä en pitäisi, paitsi se että tytöt pitävät insinööreistä ja haluavat mennä naimisiin miesinsinöörin kanssa niin, että heidän on aina ajettava pois ne naiset, jotta ne eivät ole häiriöksi. Toivottavasti en tule allergiseksi konttoripölylle, koska meidän koirastakin tulen sairaaksi. Ja jos tulen allergiseksi konttoripölylle, ei minusta ole enää insinööriksi ja minun pitää mennä oikeisiin töihin. Eli näissä töissä itsekin olen. Aika lailla samaa mieltä Teron kanssa ollaan 
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 24.10.2014 15:43 |
|
Tietoteknisten aparaattien, sofiten ja pilvien parissa monipuolisesti ja täyspäisesti n. 1990 luvun alkupuolelta. Tietotekniikan teknikko, insinööri ja kotvan päästä m.eng. Alalla on tullut toimittua asentajana, yrittäjänä, koodaajana, konsulttina ja kilpailuttajana. Olen myös ollut mukana alan ammatillisissa osaamisyhteisöissä ja luottamustoimissa. Kesähommissa olin sähkärinä ja automaatioasentajana. Kevyempiä maansiirtokoneita olen huristellut muutaman tuhat tuntia puolivakavan harrastuksen tiimoilta.
Joitakin kymmeniä tietojärjestelmiä on tullut vietyä tuotantoon eri rooleissa. Jos mukaan laskee valmisohjelmistohilppeet saatetaan päästä jopa satoihin toteutuksiin. Joka tapauksessa tuhannet loppukäyttäjät ovat saaneet osansa työni hedelmistä.
Viime aikoina olen koittanut ottaa selvää kiinteistöautomaatiosta kuvitelmana että talotekniikka integroituisi osaksi tietojärjestelmiä.
"aamulla isi menee töihin ja painaa keltaista nappia, illalla isi painaa uudelleen keltaista nappia ja tulee kotiin" - totuus lapsen suusta n. 4-5 vuoden iässä ref. muumitietokone.
"joo on meillä jo atk, aika paljon se hommia vaikeuttaa" - tyytyväinen asiakas
"ikkunasta katsellen voi pelastaa puun, tekniikan avulla koko maailman" - tuntematon ajattelija
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Visalainen
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 24.10.2014 17:13 |
|
Jatkan vielä tähän hieman kommentointia, sillä olen tavannut tässä vuosien varrella jos jonkinlaista säätäjää kummelihahmojen esikuvista korkeimman oikeuden professoriin sekä laivaston komentajaan tai koko puolustusvoimien komentajaan (Puheloinen ja ennen häntä).
Totean vain, että olen itse tehnyt täysin väärän alavalinnan tässä vuosien varrella. Kuten moni sitruunisti on kertonut, niin tietotekniikka on se "kova sana, missä taalat ansaitaan"...
Kyllä, itse olen yo-merkonomi kuten olen kertonut, olin mikrotukeen erikoistunut ja nyt voin sanoa, että arvatkaa, kuinka paljon v*tuttaa, etten alalla jatkanut... Jo kadettikoulussa kurssitoverit katsoi vinoon, että mitä v*ttua sä ns. "kirjekurssina" yo-puolella suoritat merkonomitutkintoa. - NO! On elämäni paras tutkinto ollut ikinä, kun on työpaikkoja joutunut etsimään, niin enemmän tuolla on painoarvoa kuin ekonomin tai lakipuolen tutkinnolla.
Kerron lyhyesti kauniin tositarinan, kuinka hyvin voi mennä IT-alalla, kun se sattuu kerran osumaan kohdalle.
No, kaverini Santtu oli Loimaan kauppaoppilaitoksessa samaan aikaan 1999-2000, tosin sillä erotuksella, että hän suoritti varusmiespalvelusta samaan aikaan kuin allekirjoittanut kauppista kadettikoulun yhteydessä (älkää hyvä Jumala kysykö, miksi mulle tämä suonenveto tuli, tosin sellainen, jota en kertaakaan kyllä ole katunut, kun en puolustusvoimissa viihtynyt, etenkää tulevana skapparina, kun kerran oli isän kautta nähty tuo tie. JA etenkin se, mihin se vie työtehtävien puolesta ja miten se tappaa ihmisen persoonan).
Meillä työt erosivat Santun kanssa jo 2000-luvun alussa, mutta todettiin jo silloin, että Loimaalla tarvitaan "vigilante justicea"... Jep, herra oli kotoisin Loimaan ja Säkylän välistä, en kerro tarkempaa paikkaa tässä. Mutta, koulussa opettajat pitivät tätä herraa laiskana ja täysin kyvyttömänä tekemään yhtään mitään, oli siis ns. totaalinen luuseri. Mutta, herra oli parissa IT-alan tuotantofirmassa mukana, muutti Helsinkiin Korsoon (Voi ristus, mikä valkoisen jäte-erän kaatopaikka), teki siellä lähes kaksi vuotta eri koodausfirmoille töitä erikoistuneena ilman palkkaa. - Huonolta näytti, mutta mies pääsi sen jälkeen ansioillaan kotimaiseen IT-firmaan ja lopulta keväällä 2014 Apple pyysi häntä töihin heille USA:n länsirannikolle Malibuun. Mies käytettiin siellä lentäen tutustumassa paikkaan ja sen jälkeen sai valita, haluaako tulla töihin.
No, Santtu valitsi työn, oli siellä todella komea talo odottamassa, heti tallin eteen parkkiin Porsche Cayman avomalli sekä GMC:n puoliavolava... Ja tämä vain alkuna, on siinä vektorigrafiikan Suomen kovin numero 1. .....
Ja 13 vuotta sitten, herra rahattomana ja oli mukava esitellä omaa ensimmäistä Peugeot 406 2.0 Turbo SV:tä vuodelta 1997, herra sanoi vain, " että tällainen Puuzotin nyt sulla", tai isän Xantia V6:sta Activaa esitellessä: "ei sulla nahkasisustusta sitten tullut vakkarina", ja kuinka olivat silloisen firman toimitusjohtajan isän Volvon 960 farmarilla käyneet nakkia heittämässä (yes, 3-litraa ja 267nm, 204 hevosvoimaa, itsellä 760 2,3 litraa 200 hevosvoimaa ja 302nm Turbo+ -tehdasnostolla, sekä 215 hv ja 322 nM 780 Turbo +:lla, molemmat ei Suomessa katalysaattoria, kun tuotu ulkomailta vuoden 1991 aikana).
Ja asiaan: Citaxille tunnustan myös olevani uskovainen, olen jo lapsuudessa oppinut tietyt asiat. Mun uskoani vain on koeteltu jo tuossa vuosien varrella, kun isä päätti lähteä YK-keikoille työnsä ohella jo vuodesta 1986. Jos kerron hänen olleen vastatiedustelu-upseeri, niin ehkä ymmärrät, miksi kerron tässä, että olen joutunut "elämään laput silmillä", vaikka kuullut suuren osan totuutta. Tein vain sen virheen, että "seurasin isän askeleita"...
Ei tuo Afganistan niin paha ole kuin mitä meillä julkisuudessa kerrotaan, on vain sellainen kaikkien kynnysmatto, jossa on ollut eri hallitsijaa pyörimässä ja sotkemassa asioita, viimeisenä tietysti Neuvostoliitto. Itse en Talibania vihaa, - heitä ei voi sotkea Afghanistanin kansaan, sillä ovat täysin erillinen ulkomailta tullut uskontofanaattinen voima, joka sotkee tuolla väkivalloin asiat. Kandaharissa tuon hyvin totesi, kun paikallisten kanssa juttelin, en ole pasifisti, mutta vihasin aina kantaa rynnäkkökivääriä sekä Beretan pistoolia edessä vasemman rinnan päällä "holsterissa". Nuo terroristeiksi kutsut ovat muualta arabimaista tulleita, usein TODELLA alhaisen peruskoulutuksen saaneita henkilöitä, joilla uskonnollinen fanatisimi on "fucked up the head"... Monilla se sivistys tuntui jääneen ala-asteen ykkös tai kakkosluokkaan ja loput korvasi uskonnollinen fanatismi.
Eivät nuo kädet selän takana nippusiteissä olleesaan niin hurjia olekaan, vain väärään johdettuja, koulutuksesta sivuun jääneitä nuoria kavereita, jotka varmasti koulutettuina olisivat ihan eri raiteilla ja paljon fiksumpina.
Mutta, ei tuolla ole sellaista mahdollisuutta, jenkkien sekaantuminen sotki tuolla rehoittavan huumekaupan, juuri huumelordit ovat niitä, jotka kävivät partioalueella jopa Panssari-Sisujen eli Pasien kimppuun. Heillä motiivina on raha, ei mikään muu ja juuri nämä, (no en sano enempää, ettei kotimaassa nettipoliisi puutu ja haasta minua oikeuteen).
Tuon maan asiat on sotkettu täysin, eri heimot pitävät valtaa eri alueilla, heillä eri fanaatikkoja eri puolilla sekoilemassa ja paikalliset itse vihaavat näitä fanaatikkoja kuin ruttoa!
Olen vain sen huomannut itse käymissäni maailman perserööreissä, ettei väestö usein pysty asioihin vaikuttamaan, vaan se on juuri huumekauppa ja ulkomainen fanatisimi, huonoa vain, että paikalliset joutuvat kärsimään, kun ulkopuolelta tulee se porukka sotkemaan, joita itse katson mieluummin 12,7mm IT-kk:n takatähtäimen läpi ja totean "hymyile, olet kuvassa, katso tähän kilpeen ja odota, kunnes välähtää" - oliko vyö kiinni ja liikkuvat takana?
|
|
|
|
 |
citax
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 24.10.2014 18:14 |
|
Ihan mielenkiintoisia kirjoituksia, koettelemuksista, onnistumisista, yllätyksistä jne.. mutta visalaiselle haluan vielä tarkentaa kuten edellä kirjoitin et olen saanut kristillisen kasvatuksen ei tarkoittanut sitä et olisin ollut kristitty vaikka kasvatuksen aikaan uskoin olevani. Vaikka olinkin saanut lahjoihini sopivan koulutuksen en silti viihtynyt niissä tehtävissä en suutarin ammattiakaan arvostanut vaikka yhdessä vaiheessa sain siihenkin ammatin mutta uudensyntymisen joka tarvitaan jos mielii kristityn nimeä mutta tämän jälkeen aukeni aivan uudet näköalat ihmiskunnan taapertamisesta ja itsellänikin tuo suutarin ammatti toi yrittäjyyden josta luovuin 6,5 vuoden harrastamisen jälkeen ja suutarina harrastaminen aikaan sai metsätilan ostamisen, sillä siirsin siitä tulleen hyödyn mieleiseen asuintapaan ja ympäristöön, ja yrittäjyyden jälkeen kun työskentelin toisen palveluksessa suutarina jäin siitä tehtävästä työttömäksi kun firma myytiin ja minä en ollut valmis maksamaan niin paljon kuin myyjä olisi halunut, mutta työttömänä olo on hienoa kun saa harrastaa mielensä mukaan silloin kun kiinnostaa ja olla kylällä jutustelemassa kun tarvetta on siihen. Vakavat sairaudet saattaisivat olla toiselle stressi mutta ei minulle vaan olen niiden myötä vapaa sotilaallisista tehtävistäkin kun esikunta aikoinaan lähetti tuomionsa ettei kelpaa sotilastehtäviin ja asiasta ei voi valittaa, niin saan katsella sivustaseuraajana maailman menoa kun se hörveltää kohti tuhoansa sen aikaa kun vielä olen tässä ajassa, sillä vanhurskasten ylösnousemisen päivää minä odotan ja siksi ei nämä ajalliset asiat ole minulle tärkeitä, en tarvitse uutta hienoa autoa vaan tuo vanha on ihan verraton peli ja toinenkin auto on startti valmiina jolloin voin valita et kummalla liikuskelen vaikka olenkin pienimmällä työttömyyspäivärahalla mutta tulen sillä ihan hyvin toimeen, eli jokaisella ihmisellä olisi tärkeintä pysähtyä katselemaan vain sitä et on joka päivä syömistä ja liikkumavälineet jos niitä tarvitsee sillä jokainen askel voi olla viimeinen ja silloin ei kysytä et oletko valmis koska valmistautumisen aikaa tämä meidän aikamme, haluavatko ihmiset sitten valmistautua ja saada varmuuden et hyvin käy tuli kuolema sitten vaikka jo tänään vai sokeana juosta itsestään välittämättä jolloin kohtaa suuren yllätyksen et heitti hukkaan koko armonajan.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 24.10.2014 18:20 |
|
Nykyisin kaupittelen maalämpöratkaisuja pääasiassa isompiin kiinteistöihin. Aiemmin olen ollut lämmityskattilapuolella ja kaukolämpöputkistojen seassa, myynnissä sielläkin. Sopii hyvin tähän hotelli-, ravintola- ja turismimarkkinoinnin koulutukseen 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
noever ZX
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 24.10.2014 20:09 |
|
Äitini isä Herman syntyi v-1900 Soanlahdella,hänen isänsä oli Jooseppi.Ai niin tässä kysyttiinkin mitä tehdään työkseen eikä koko historiaa,niinkuin jotkut luulivat.Riittäiskö semmoinen että yrittäjä omalla toiminimellä,ei vierasta työvoimaa.
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 24.10.2014 20:24 |
|
Lopetin työnteon 8v sitten.
|
|
|
|
 |
Visalainen
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 24.10.2014 20:27 |
|
Näköjään tässä muutama vuosi on tullut ihan turhia tehtyä Puolustusvoimissa. Tässä kokoelma tästä päivästä: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... -uuti-ostuVoi kilin kello! Kai mä olen fasisti-sika-natsi-perkele, aikanaan vain isän työnkuvan kautta tuli oltua "höyry-Hämeenmaa 02 sekä höyry-Uusimaa 05, Keihässalmi 05 myös,", "Puuhamaa, eli miinalaiva Pohjanmaa 01, palvellut molemmat tykkiveneet, eli Turunmaa 03 ja Karjala 04, miinalaivat Hämeenmaa 02 ja Uusimaa 05, 6.n ohjusvenelaivueen veneet 59- 63, (Helsinki, Turku, Oulu ja Kotka). Näin meitä morkataan, kai.... Tosin artikkeli on Saaristomeren Laivastosta, eli allekirjoittaneen perusyksiköstä, - kai se näin muka eteni, - muutama mokaa ja koko aselaji sekä tukikohta kärsii muutaman idiootin takia....
Viimeksi muokannut Visalainen päivämäärä 24.10.2014 20:40, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
|
|
 |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 24.10.2014 20:30 |
|
Hienoja duuneja teillä  Meikä on tehnyt metallihommia kymmenisen vuotta, viimeiset kahdeksan vuotta ovia (rahaa tulee ovista ja ikkunoista, Heh heh). Vaikkei se nyt niin ihmeellistä olekaan, niin on aika siistiä mennä jonnekin paikkaan A ja tajuta juuri kulkeneensa ovesta jonka on omin kätösin paistellut kasaan. Visalaisen kanssa olis varmaan hauska joskus eksyä samalle hiekkikselle tässä kun samoilla hoodeilla pyöritään 
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
Pasis
|
Viestin otsikko: Re: Sitruunpatonkilaisten duunit Lähetetty: 24.10.2014 22:07 |
|
Esa66 kirjoitti: Lopetin työnteon 8v sitten. Minä 8 päivää sitten, nyt pitäisi päättää mitä isona tekee. 
|
|
|
|
 |
|
|