Annetuilla lähtötiedoilla, on. Vähissä on automaattivaihteiset Xm:t, ja vielä vähemmässä toimivalla ilmastoinnilla varustetut automaattivaihteiset...
Yhtään kun ei tiedä kuinka laajasti on pehmeätä, sitä on turha kiistää tuonikäisen Xm:n (tai oikeastan juuri minkään) auton kohdalla, niin vaikea on arvioida tapausta. Apurunko on suht helppo vaihtaa ehjään, helmat "suoraviivaista" työtä lähinnä, eikä pakoputken vaihtaminen mikään iso työnä ole...
Toinen seikka on sitten henkilökohtaiset mieltymykset, jotka aika hyvin paistaa tässä(kin) ketjussa läpi. Jos ei malli kommentoijia kiinnosta, se ei tarkoita etteikö voisi kiinnostaa jotakin toista. Ja on tuo aikanaan varmasti jotakin kiinnostanut, kun on sen uutena ostamaan mennyt, tuskin kukaan on esim. pistooli ohimolla ostosta pakottanut tekemään...
Niin, ja sitten kun vertaa saman ikäluokan autoihin, vaikka mitä tuolla rahalla saa, niin eipä Xm:n myyntihintoihin verraten löydy juuri mitään. Verrokkina tietenkin varusteet, ilmastoidut automaattivaihteiset 90-luvun alusta, vähissä on. Jos sitten mukavuutta pitää vertailupohjana, vaihtoehdot vähenee entisestään...
Jos taas kysyy Autontuojat ry.n mielipidettä, niin tämähän olisi pitänyt paalata jo 15 vuotta sitten. Maailma pelastuisi selkeämmin jos näin vanhoilla ei enää oikeasti ajettaisi (Autontuojien kanta asiaan). Omasta mielestäni tuo on sopivammanikäinen, muistoja ajalta kun valmistajat vielä rohkeni valmistaa selkeästi tavallisuudesta poikkeavaa. Oman soppansa tähän ajatusmalliini tietenkin antaa myös se, että uusin autoni mitä omistan, on vuodelta -92, jolla on ajettu melkein sama määrä kuin tämän ketjun yksilöllä, ja "yllättäen" sekin on automaattivaihteinen ilmastoitu Xm...