| Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
| cactus http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=19547 |
Sivu 1/2 |
| Kirjoittaja: | JUKE [ 06.11.2014 19:45 ] |
| Viestin otsikko: | cactus |
Kävin koeajamassa uuden cactuksen ja ei auttanut burana kuumeeseen vaan piti käydä ostamassa omaksi ja kyllä on ihan mukavat kyydit citikassa ja bensa pihikin vielä kaiken hyvän lisäksi. |
|
| Kirjoittaja: | Huikko [ 06.11.2014 20:05 ] |
| Viestin otsikko: | Re: cactus |
Onnea vaan! Kiva tietää etten ole ihan yksin... |
|
| Kirjoittaja: | Sitikkapuoskari [ 06.11.2014 22:44 ] |
| Viestin otsikko: | Re: cactus |
Onnea! Et ole yksin, noitahan tupsahtaa torppaan jos toiseenkin. |
|
| Kirjoittaja: | Huikko [ 06.11.2014 23:10 ] |
| Viestin otsikko: | Re: cactus |
Täällä Tampereella en ole vielä nähnyt yhtään. |
|
| Kirjoittaja: | mister [ 07.11.2014 06:31 ] |
| Viestin otsikko: | Re: cactus |
Täällä on moinen keltainen pyörinyt muutaman kuukauden, kuskina näyttää olevan autoliikkeen omistaja |
|
| Kirjoittaja: | sitikkaporo [ 07.11.2014 10:31 ] |
| Viestin otsikko: | Re: cactus |
JUKE kirjoitti: Kävin koeajamassa uuden cactuksen ja ei auttanut burana kuumeeseen vaan piti käydä ostamassa omaksi ja kyllä on ihan mukavat kyydit citikassa ja bensa pihikin vielä kaiken hyvän lisäksi. Oliks tässä ihan vapaastihengittävä kones? |
|
| Kirjoittaja: | JUKE [ 07.11.2014 18:35 ] |
| Viestin otsikko: | Re: cactus |
Joo ei ole turboa 1.2l pureteg 3 pyttynen, mutta hyvin kyllä jaksaa vitosella kivuta näitä kainuun ylämäkiä eikä tuolla jalkoihin tunnosta jäävän muutenkaan. Tuulilasissakin ylistettiin sitä kuinka hyvin kulkee tuolla koneella. Itse olen nyt sillä ajellut 1600km eikä tunnosta kaipaavan edellistä sitikkaa jossa oli 2,2l hdi. |
|
| Kirjoittaja: | sitikkaporo [ 13.11.2014 10:50 ] |
| Viestin otsikko: | Re: cactus |
Mitäs tuo kuluttaapi pensua ihan oikeassa ajossa? Vaparibensa ja luvattu kaupungikulutus 5,6/100, maantie 4,0/100 ja yhdistetty 4.6/100 kuulostaa aikas alakanttiin arvioidulta vaikka kuinka olis köykäinen vehe.. |
|
| Kirjoittaja: | Lauri [ 13.11.2014 11:45 ] |
| Viestin otsikko: | Re: cactus |
Eri automallien todellisia kulutuksia voi katsella mm. täältä: http://www.spritmonitor.de/en/ Tässä yksi Cactus. http://www.spritmonitor.de/en/detail/662513.html Tuolla on yleensä vertailudataa enemmän kuin suomalaisessa vastaavassa palvelussa. Suomalaisia autojakin on kuulema mukana, joten kaikki ei ole "muualta". Muistutuksena vielä tämä, jossa valmistajan ilmoittamat lukemat saa rekisterinumeron perusteella näkyviin: http://services.netwheels.fi/ekotrafi_k ... fault.aspx Jos uusia autoja haluaa verrata, niin esim. Nettiauto.com:sta etsii kilvissä olevan esittelyauton ja syöttää sen tiedot ekotrafiin. Tuolta näkyy verot ja teoreettiset polttoainekulut. Ei tarvitse omaa laskinta vaivata. |
|
| Kirjoittaja: | Lauri [ 13.11.2014 12:49 ] |
| Viestin otsikko: | Re: cactus |
sitikkaporo kirjoitti: totuus näkkyy olevan lupauksia karumpi, "ylläripylläri".. Tämä on vähän huono esimerkki, koska autoja ei (vielä) ole useampia tuonne listattuna. Nythän ei tiedä, miten ja missä (kaupunki-/maantieajon osuus) tuota ko. Cactusta poljetaan, mutta kun vertailuaineistoa kertyy lisää, niin sitten voi vetää parempia johtopäätöksiä todellisesta kulutuksesta. Seurataanhan tilannetta, kun autoja listataan seurantaan useampia. Tuosta otannasta esimerkki: Tämä ei ole otsikon auto, mutta heitin nyt vain esimerkin kun tästä autosta on muualla tällä foorumilla puhuttu: http://www.spritmonitor.de/en/overview/21-Jaguar/202-XJ.html?fueltype=2&constyear_s=2003&powerunit=2 Esim. Spritmonitoriin ilmoitettujen autojen perusteella vm 2003 bensa-Jaguaari näyttää imevän mehua seka-ajossa 10-12 l/100km "3.0 Hdi C6-kalinapesä" hukkaa nestettä energiaksi reilut 7l/100km. http://www.spritmonitor.de/en/overview/12-Citroen/595-C6.html?fueltype=1&constyear_s=2003&power_s=241&powerunit=2 Ja loppuun sitten nämä |
|
| Kirjoittaja: | Huikko [ 17.11.2014 15:22 ] |
| Viestin otsikko: | Re: cactus |
Tuolla linkin cactuksella on ajettu näköjään yksi matka, jossa se on kuluttanut tuon lukeman. Eli ei kovin kattava otos. http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/626827.html Tuossa on samalla tekniikalla C3:n kulutuksia. Itse oletan että Cactus pysyy minun ajossani alle kuuden litran sataselle. |
|
| Kirjoittaja: | JVI [ 18.11.2014 09:02 ] |
| Viestin otsikko: | Re: cactus |
Iltalehden veret seisauttava koeajoraportti: http://www.iltalehti.fi/autotestit/2014 ... 4_at.shtml |
|
| Kirjoittaja: | sitikkaporo [ 18.11.2014 15:52 ] |
| Viestin otsikko: | Re: cactus |
Joo eipä nuo kulutusvertailut aina kerro totuutta. Yks tuttu ihmetteli kun en saanut menemään -99 Berlingo 1,8i:llä kuin 7,5 l/100 km kaupungissakaan, ja helposti sen allekin. No, ei ollut tapana käyttää kaasupoljinta lattiassa kovinkaan usein. Sätkällä ajaessa oppi käyttämään maltillisesti kaasupoljinta, ainakin omat (kaasari)kulkimet kulkivat paremmin kun ei ollut lämä tiskissä, ja tämä tapa on käytössä nykyisinkin + muut ennakoivan ajon konstit. Huikko - laitatko tännekin kulutustietojasi kun saat Cactuksen allesi, kiitos! On nimittäin pitkään aikaan ensimmäinen hieman erilainen sitikka tämä Cactus, mielenkiinto on herännyt. Ainoa miinus on Cactuksen onnettomat vetopainot.. |
|
| Kirjoittaja: | Huikko [ 18.11.2014 17:19 ] |
| Viestin otsikko: | Re: cactus |
Kulutustietoja seuraan ja laitan toki tännekin. Pitää jo etukäteen varoittaa että ajoni on 90% maantietä ja aina webastolla lämmitettynä, eli ns. normaalikäyttäjän kulutus voi olla paljonkin suurempi. Kävin heittämässä moottori/maantiellä koeajolenkin C3:lla samalla tekniikalla ja ajotietokone valehteli koko ajan alle kuutta litraa. Totuus on varmasti enemmmän. |
|
| Kirjoittaja: | JUKE [ 18.11.2014 19:22 ] |
| Viestin otsikko: | Re: cactus |
Kun ajelin Iisalmesta tänne kainuuseen ja muutaman mutkan siihen päälle oli kulutus 4,37 sadalle nyt kun olen pörrännyt sekalaista ajoa on kulutus ollut 5,3 sadalle ajoa kertynyt noin 2300 km. |
|
| Kirjoittaja: | Huikko [ 18.11.2014 19:43 ] |
| Viestin otsikko: | Re: cactus |
JUKE kirjoitti: Kun ajelin Iisalmesta tänne kainuuseen ja muutaman mutkan siihen päälle oli kulutus 4,37 sadalle nyt kun olen pörrännyt sekalaista ajoa on kulutus ollut 5,3 sadalle ajoa kertynyt noin 2300 km. Ajotietokoneen mukaan? Muuten kuulostaa jo liiankin hyvältä. |
|
| Kirjoittaja: | JUKE [ 18.11.2014 20:17 ] |
| Viestin otsikko: | Re: cactus |
Ei kun ihan laskukoneella laskin,tietysti sitä saa menemään paljonkin mutta olen vaihtanut isommalle vaihteelle heti kun se sitä mittaristossa ilmottelee enkä ole vielä kehannut näin sisäänajo vaihessa oikein luukuttaa mutta olen kyllä ajanut ihan nopeusrajoitusten puitteissa. |
|
| Kirjoittaja: | Huikko [ 18.11.2014 20:21 ] |
| Viestin otsikko: | Re: cactus |
Tämä on jo mielenkiintoista, varsinkin kun tuo ETG-vaihteisen pitäisi kuluttaa vähemmän kuin manuaalin. |
|
| Kirjoittaja: | Aakku [ 18.11.2014 20:46 ] |
| Viestin otsikko: | Re: cactus |
Huikko kirjoitti: Tämä on jo mielenkiintoista, varsinkin kun tuo ETG-vaihteisen pitäisi kuluttaa vähemmän kuin manuaalin. Uteliaisuus iski myös... Miksi tuon ETG vaihteiston pitäisi kuluttaa vähemmän? Onko vaihteiden määrässä eroa? |
|
| Kirjoittaja: | Huikko [ 18.11.2014 21:34 ] |
| Viestin otsikko: | Re: cactus |
Ei aavistustakaan. Näin ilmoittaa tehtaan tekniset tiedot. Samalla koneella ETG5-vaihteinen on myös EURO6 kun manuaaliaskilla EURO5. Ehkä se on pelkästään start&stop automatiikan puute manuaalissa mistä tuo EU-kulutuksen ero tulee. Olin jostain lukevinani, että ETG:ssä 5-vaihde olisi pidempi, mutta en löytänyt faktaa sen tueksi. |
|
| Kirjoittaja: | JUKE [ 18.11.2014 21:47 ] |
| Viestin otsikko: | Re: cactus |
Lisään vielä tuohon kulutukseen sen , että täällä selekosessa ei niin hirviästi tuu tuota kyläruisailua. |
|
| Kirjoittaja: | JVI [ 19.11.2014 08:44 ] |
| Viestin otsikko: | Re: cactus |
JUKE kirjoitti: Ei kun ihan laskukoneella laskin,tietysti sitä saa menemään paljonkin mutta olen vaihtanut isommalle vaihteelle heti kun se sitä mittaristossa ilmottelee enkä ole vielä kehannut näin sisäänajo vaihessa oikein luukuttaa mutta olen kyllä ajanut ihan nopeusrajoitusten puitteissa. Kuuluisi oikeastaan tekniikkaosastoon mutta älä hyvä mies auton moottoria käytä noin sisäänajovaiheessa. Männänrenkaat eivät asetu jos sylinterissä ei pidetä reilua työpainetta. Oikea ajotapa siviililiikenteessä on kohtuullisesti kierroksia ja reilusti kaasua. Muut osat moottorissa eivät kaipaakaan ns. sisääänajoa. |
|
| Kirjoittaja: | zX-files [ 19.11.2014 12:34 ] |
| Viestin otsikko: | Re: cactus |
Huikko kirjoitti: Ei aavistustakaan. Näin ilmoittaa tehtaan tekniset tiedot. Samalla koneella ETG5-vaihteinen on myös EURO6 kun manuaaliaskilla EURO5. Ehkä se on pelkästään start&stop automatiikan puute manuaalissa mistä tuo EU-kulutuksen ero tulee. Olin jostain lukevinani, että ETG:ssä 5-vaihde olisi pidempi, mutta en löytänyt faktaa sen tueksi. S&S tekee oikeesti paljon kaupunkikulutukseen. Ja kun ETG ei luista kuten perinteinen manuaali, mutta osaa vaihtaa oikeampiaikasesti kuin kuski, tulee siitäkin säästöä. |
|
| Kirjoittaja: | Huikko [ 20.11.2014 02:12 ] |
| Viestin otsikko: | Re: cactus |
Saitkos JUKE muuten viimasuojia 2kpl auton mukaan? Kävin tänään kysymässä että onhan ne varmasti olemassa ja myyjät olivat ihan kysymysmerkkiä.
|
|
| Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|