|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
JUKE
|
Viestin otsikko: cactus Lähetetty: 06.11.2014 19:45 |
Viestit: 266 Paikkakunta: Suomussalmi
|
|
Kävin koeajamassa uuden cactuksen ja ei auttanut burana kuumeeseen vaan piti käydä ostamassa omaksi ja kyllä on ihan mukavat kyydit citikassa ja bensa pihikin vielä kaiken hyvän lisäksi.
2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
|
|
|
|
 |
|
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 06.11.2014 20:05 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Onnea vaan! Kiva tietää etten ole ihan yksin... 
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
|
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 06.11.2014 22:44 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
|
Onnea!
Et ole yksin, noitahan tupsahtaa torppaan jos toiseenkin.
|
|
|
|
 |
|
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 06.11.2014 23:10 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
|
Täällä Tampereella en ole vielä nähnyt yhtään.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
|
mister
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 07.11.2014 06:31 |
Viestit: 511 Paikkakunta: Huittinen
|
Täällä on moinen keltainen pyörinyt muutaman kuukauden, kuskina näyttää olevan autoliikkeen omistaja 
|
|
|
|
 |
|
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 07.11.2014 10:31 |
Viestit: 1114
|
JUKE kirjoitti: Kävin koeajamassa uuden cactuksen ja ei auttanut burana kuumeeseen vaan piti käydä ostamassa omaksi ja kyllä on ihan mukavat kyydit citikassa ja bensa pihikin vielä kaiken hyvän lisäksi. Oliks tässä ihan vapaastihengittävä kones?
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
|
JUKE
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 07.11.2014 18:35 |
Viestit: 266 Paikkakunta: Suomussalmi
|
|
Joo ei ole turboa 1.2l pureteg 3 pyttynen, mutta hyvin kyllä jaksaa vitosella kivuta näitä kainuun ylämäkiä eikä tuolla jalkoihin tunnosta jäävän muutenkaan. Tuulilasissakin ylistettiin sitä kuinka hyvin kulkee tuolla koneella. Itse olen nyt sillä ajellut 1600km eikä tunnosta kaipaavan edellistä sitikkaa jossa oli 2,2l hdi.
2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
|
|
|
|
 |
|
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 13.11.2014 10:50 |
Viestit: 1114
|
Mitäs tuo kuluttaapi pensua ihan oikeassa ajossa? Vaparibensa ja luvattu kaupungikulutus 5,6/100, maantie 4,0/100 ja yhdistetty 4.6/100 kuulostaa aikas alakanttiin arvioidulta vaikka kuinka olis köykäinen vehe.. 
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
|
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 13.11.2014 11:45 |
Viestit: 1496
|
Eri automallien todellisia kulutuksia voi katsella mm. täältä: http://www.spritmonitor.de/en/Tässä yksi Cactus. http://www.spritmonitor.de/en/detail/662513.htmlTuolla on yleensä vertailudataa enemmän kuin suomalaisessa vastaavassa palvelussa. Suomalaisia autojakin on kuulema mukana, joten kaikki ei ole "muualta". Muistutuksena vielä tämä, jossa valmistajan ilmoittamat lukemat saa rekisterinumeron perusteella näkyviin: http://services.netwheels.fi/ekotrafi_k ... fault.aspxJos uusia autoja haluaa verrata, niin esim. Nettiauto.com:sta etsii kilvissä olevan esittelyauton ja syöttää sen tiedot ekotrafiin. Tuolta näkyy verot ja teoreettiset polttoainekulut. Ei tarvitse omaa laskinta vaivata. 
|
|
|
|
 |
|
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 13.11.2014 12:23 |
Viestit: 1114
|
|
Eli tuolta sivulta pöllittynä nuita tietoja, taitaa olla robotilla (vaikuttaako kulutukseen..), totuus näkkyy olevan lupauksia karumpi, "ylläripylläri"..
| Liitteet: |

cactus.jpg [ 110.3 KiB | Katsottu 17200 kertaa ]
|
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
|
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 13.11.2014 12:49 |
Viestit: 1496
|
|
|
|
 |
|
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 17.11.2014 15:22 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Tuolla linkin cactuksella on ajettu näköjään yksi matka, jossa se on kuluttanut tuon lukeman. Eli ei kovin kattava otos. http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/626827.htmlTuossa on samalla tekniikalla C3:n kulutuksia. Itse oletan että Cactus pysyy minun ajossani alle kuuden litran sataselle.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
|
JVI
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 18.11.2014 09:02 |
Viestit: 59 Paikkakunta: Nakkila
|
C5 Break HDI-02, (ZX SP3-92) R.I.P.. + n.10 projektia
|
|
|
|
 |
|
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 18.11.2014 15:52 |
Viestit: 1114
|
|
Joo eipä nuo kulutusvertailut aina kerro totuutta. Yks tuttu ihmetteli kun en saanut menemään -99 Berlingo 1,8i:llä kuin 7,5 l/100 km kaupungissakaan, ja helposti sen allekin. No, ei ollut tapana käyttää kaasupoljinta lattiassa kovinkaan usein. Sätkällä ajaessa oppi käyttämään maltillisesti kaasupoljinta, ainakin omat (kaasari)kulkimet kulkivat paremmin kun ei ollut lämä tiskissä, ja tämä tapa on käytössä nykyisinkin + muut ennakoivan ajon konstit.
Huikko - laitatko tännekin kulutustietojasi kun saat Cactuksen allesi, kiitos! On nimittäin pitkään aikaan ensimmäinen hieman erilainen sitikka tämä Cactus, mielenkiinto on herännyt. Ainoa miinus on Cactuksen onnettomat vetopainot..
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
|
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 18.11.2014 17:19 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
|
Kulutustietoja seuraan ja laitan toki tännekin. Pitää jo etukäteen varoittaa että ajoni on 90% maantietä ja aina webastolla lämmitettynä, eli ns. normaalikäyttäjän kulutus voi olla paljonkin suurempi.
Kävin heittämässä moottori/maantiellä koeajolenkin C3:lla samalla tekniikalla ja ajotietokone valehteli koko ajan alle kuutta litraa. Totuus on varmasti enemmmän.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
|
JUKE
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 18.11.2014 19:22 |
Viestit: 266 Paikkakunta: Suomussalmi
|
|
Kun ajelin Iisalmesta tänne kainuuseen ja muutaman mutkan siihen päälle oli kulutus 4,37 sadalle nyt kun olen pörrännyt sekalaista ajoa on kulutus ollut 5,3 sadalle ajoa kertynyt noin 2300 km.
2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
|
|
|
|
 |
|
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 18.11.2014 19:43 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
JUKE kirjoitti: Kun ajelin Iisalmesta tänne kainuuseen ja muutaman mutkan siihen päälle oli kulutus 4,37 sadalle nyt kun olen pörrännyt sekalaista ajoa on kulutus ollut 5,3 sadalle ajoa kertynyt noin 2300 km. Ajotietokoneen mukaan? Muuten kuulostaa jo liiankin hyvältä.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
|
JUKE
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 18.11.2014 20:17 |
Viestit: 266 Paikkakunta: Suomussalmi
|
|
Ei kun ihan laskukoneella laskin,tietysti sitä saa menemään paljonkin mutta olen vaihtanut isommalle vaihteelle heti kun se sitä mittaristossa ilmottelee enkä ole vielä kehannut näin sisäänajo vaihessa oikein luukuttaa mutta olen kyllä ajanut ihan nopeusrajoitusten puitteissa.
2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
|
|
|
|
 |
|
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 18.11.2014 20:21 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
|
Tämä on jo mielenkiintoista, varsinkin kun tuo ETG-vaihteisen pitäisi kuluttaa vähemmän kuin manuaalin.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
|
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 18.11.2014 20:46 |
Viestit: 1191
|
Huikko kirjoitti: Tämä on jo mielenkiintoista, varsinkin kun tuo ETG-vaihteisen pitäisi kuluttaa vähemmän kuin manuaalin. Uteliaisuus iski myös... Miksi tuon ETG vaihteiston pitäisi kuluttaa vähemmän? Onko vaihteiden määrässä eroa?
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
|
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 18.11.2014 21:34 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
|
Ei aavistustakaan. Näin ilmoittaa tehtaan tekniset tiedot. Samalla koneella ETG5-vaihteinen on myös EURO6 kun manuaaliaskilla EURO5. Ehkä se on pelkästään start&stop automatiikan puute manuaalissa mistä tuo EU-kulutuksen ero tulee. Olin jostain lukevinani, että ETG:ssä 5-vaihde olisi pidempi, mutta en löytänyt faktaa sen tueksi.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
|
JUKE
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 18.11.2014 21:47 |
Viestit: 266 Paikkakunta: Suomussalmi
|
|
Lisään vielä tuohon kulutukseen sen , että täällä selekosessa ei niin hirviästi tuu tuota kyläruisailua.
2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
|
|
|
|
 |
|
JVI
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 19.11.2014 08:44 |
Viestit: 59 Paikkakunta: Nakkila
|
JUKE kirjoitti: Ei kun ihan laskukoneella laskin,tietysti sitä saa menemään paljonkin mutta olen vaihtanut isommalle vaihteelle heti kun se sitä mittaristossa ilmottelee enkä ole vielä kehannut näin sisäänajo vaihessa oikein luukuttaa mutta olen kyllä ajanut ihan nopeusrajoitusten puitteissa. Kuuluisi oikeastaan tekniikkaosastoon mutta älä hyvä mies auton moottoria käytä noin sisäänajovaiheessa. Männänrenkaat eivät asetu jos sylinterissä ei pidetä reilua työpainetta. Oikea ajotapa siviililiikenteessä on kohtuullisesti kierroksia ja reilusti kaasua. Muut osat moottorissa eivät kaipaakaan ns. sisääänajoa.
C5 Break HDI-02, (ZX SP3-92) R.I.P.. + n.10 projektia
|
|
|
|
 |
|
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 19.11.2014 12:34 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Huikko kirjoitti: Ei aavistustakaan. Näin ilmoittaa tehtaan tekniset tiedot. Samalla koneella ETG5-vaihteinen on myös EURO6 kun manuaaliaskilla EURO5. Ehkä se on pelkästään start&stop automatiikan puute manuaalissa mistä tuo EU-kulutuksen ero tulee. Olin jostain lukevinani, että ETG:ssä 5-vaihde olisi pidempi, mutta en löytänyt faktaa sen tueksi. S&S tekee oikeesti paljon kaupunkikulutukseen. Ja kun ETG ei luista kuten perinteinen manuaali, mutta osaa vaihtaa oikeampiaikasesti kuin kuski, tulee siitäkin säästöä.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: cactus Lähetetty: 20.11.2014 02:12 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Saitkos JUKE muuten viimasuojia 2kpl auton mukaan? Kävin tänään kysymässä että onhan ne varmasti olemassa ja myyjät olivat ihan kysymysmerkkiä. 
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
|
|