Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Grand Picasso
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=19671
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Cikatti [ 26.11.2014 00:01 ]
Viestin otsikko:  Grand Picasso

Pääsin kokeilemaan kevyesti tuota tänään. Hurja laite ja ohjaamo kuin uudemmassakin pommikoneessa.
Meni melkein minuutti että keksin miten se edes käynnistyy koska eipä ollut P-asentoa vaihteessa.
Ja kas, siinähän alkoi käydä kompura jossain takana?! Miksi kertokaas viisaammat.
Onko takapäässä ilmaiskarit? Edessä ei ollut...

Kirjoittaja:  Teuski [ 26.11.2014 07:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Grand Picasso

Cikatti kirjoitti:
Ja kas, siinähän alkoi käydä kompura jossain takana?! Miksi kertokaas viisaammat.
Onko takapäässä ilmaiskarit? Edessä ei ollut...


Ilmajouset on takana joissain malleissa, tiedä sitten onko vain Grandeissa vai miten.
Service käyttää näköjään pussillisista malleista nimitystä "takarenkaiden etumetallijousitus" :D

Kirjoittaja:  peltipolvi [ 26.11.2014 15:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Grand Picasso

Foorumin puolella ilmajousista:
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,13752.0.html

eli ilmeisesti exclusive -tasossa ilmajouset?

Kirjoittaja:  Cikatti [ 26.11.2014 16:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Grand Picasso

No ompa Citikkamaista laatua. Ilmapussit laukeaa jo 60 tkm kohdalla.

Kirjoittaja:  Xantippa [ 26.11.2014 16:22 ]
Viestin otsikko:  Re: Grand Picasso

Hydet ois "pikkasen" luotettavammat. Samaa sontaahan noi ilmajouset tuntuu olevan useimmissa vehkeissä.

Kirjoittaja:  HiTec [ 26.11.2014 16:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Grand Picasso

Xantippa kirjoitti:
Hydet ois "pikkasen" luotettavammat.

No en menis sanomaan, sillä sen verran tiheästi on tuohon uusimpaan C5 III noita etupumppuja uusiksi porukoilla mennyt. Osavalmistajan takuuseen / virhevastuuseen tosin iso osa, mutta siltikin. Lisäksi tuohon Grandeen ne pussit maksaa maailmalla 300€/pari, C5:een tuolla hintaa hyvä jos saa vielä etupamppua edes kappale. Ja vaihtotyö Grandeen onnaa pienellä nykertämisellä, mitään tartte varsinaisesti edes purkaa, C5:n pamppu onkin sitten "hieman" työläämpi tapaus :(

Kirjoittaja:  Xari [ 26.11.2014 17:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Grand Picasso

Juu, minultakin on mennyt jo 1 etupumppu ja auto on vasta 23 vuotias, vaihto käy vartissa, paineilma ei ole ihan ongelmaton vaihtoehto talvikäytössä.

Kirjoittaja:  kokemjne [ 26.11.2014 17:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Grand Picasso

en oo huomannu yhtään mitään ongelmaa ilmajoustuksessa . ajokki on Volvo B10M ZF automaatilla ja Carruksen kopalla . 13m pitkä ja 7m akseliväliä + 17000 kiloo suunnilleen painoo.

Kirjoittaja:  peltipolvi [ 26.11.2014 19:17 ]
Viestin otsikko:  Re: Grand Picasso

Cikatti kirjoitti:
No ompa Citikkamaista laatua. Ilmapussit laukeaa jo 60 tkm kohdalla.



...ominaisuus? :lol:

Kirjoittaja:  huoltomies [ 26.11.2014 20:40 ]
Viestin otsikko:  Re: Grand Picasso

no ei oo kyllä mikään Citikan vika. Näitä pusseja hajoaa Mersuista, VW:sta ja Pemarista pienillä kilometreillä. Vuosi aikaa yksikin Bemaristi odotti 2,5v vanhaan ilmajousiseen autoonsa kuukauden niitä pusseja, kun olivat maailmasta loppu. Perä oli nyrjähtänyt alas kesken ajon ja autolla ajettu 45 tuhatta km. Näitä saa Sitikoihin sentään satasilla, kun VW Touaregimies maksaa siitä tuhansia!

Kirjoittaja:  peltipolvi [ 26.11.2014 20:43 ]
Viestin otsikko:  Re: Grand Picasso

peltipolvi kirjoitti:
Cikatti kirjoitti:
No ompa Citikkamaista laatua. Ilmapussit laukeaa jo 60 tkm kohdalla.



...ominaisuus? :lol:


Leikki leikkinä, vakavasti ottaen, tuossa linkittämässäni foorumin ketjussa taitaa ollakin puhetta siitä, että ilmapusseja kannattaa huoltaa, niin käyttöikäkin pitenee.

Kirjoittaja:  Huikko [ 26.11.2014 20:43 ]
Viestin otsikko:  Re: Grand Picasso

Juu ässän ilmapussin hinnalla saa kuusi ehjää xantiaa.

Kirjoittaja:  Xantippa [ 26.11.2014 21:27 ]
Viestin otsikko:  Re: Grand Picasso

HiTec kirjoitti:
Xantippa kirjoitti:
Hydet ois "pikkasen" luotettavammat.

No en menis sanomaan, sillä sen verran tiheästi on tuohon uusimpaan C5 III noita etupumppuja uusiksi porukoilla mennyt. Osavalmistajan takuuseen / virhevastuuseen tosin iso osa, mutta siltikin. Lisäksi tuohon Grandeen ne pussit maksaa maailmalla 300€/pari, C5:een tuolla hintaa hyvä jos saa vielä etupamppua edes kappale. Ja vaihtotyö Grandeen onnaa pienellä nykertämisellä, mitään tartte varsinaisesti edes purkaa, C5:n pamppu onkin sitten "hieman" työläämpi tapaus :(


C5 X7 hydet onkin erikoislaatuisen huonot. Esimerkiksi Xantioissa tuntuu olevan poikkeuksellista jos tarviaa tolppia vaihdella. Kyllä ilmajousitus on ymmärtääkseni huomattavasti vikaherkempi kuin hydet.

Kirjoittaja:  Ralle [ 27.11.2014 09:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Grand Picasso

Xari kirjoitti:
paineilma ei ole ihan ongelmaton vaihtoehto talvikäytössä.


varmasti voi joitain ongelmia olla jos ei huollto tuota ja käytä jäänestoa talvisin. Samoiten jos ei ole tai ei tyhjennä vedenerotinta. Muuten en jaksa uskoa tuossa olevan ongelmia, miksi noita muuten olisi rekoissa ja raskaassakalustossa niin paljon.

En ole vielä hirveästä ilmatyyny asiaan perehtynyt, mutta uskon senkin ajan tulevan.

Kirjoittaja:  Cikatti [ 27.11.2014 10:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Grand Picasso

Joo tuttu juttu. Cadillacin iskari-ilmapussit huoltamatta pian 20 vuotta ja edelleen ovat orkkikset ja ehjät. Tosin tuolla on ajettu Suomen talvessa vasta noin 4 talvea. Saattas vaikuttaa kestoon ;-)

Kirjoittaja:  Xantippa [ 27.11.2014 11:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Grand Picasso

Aika kestäviä on jenkkivehkeet esim. sakuihin verrattuna. Ymmärtääkseni esim. Audeissa noi alkaa prakaamaan jo muutaman vuoden iässä ja korjaus on niin kallista että usein vaihdetaan tilalle vieterit.

Kirjoittaja:  Xari [ 27.11.2014 18:55 ]
Viestin otsikko:  Re: Grand Picasso

Ralle kirjoitti:
Xari kirjoitti:
paineilma ei ole ihan ongelmaton vaihtoehto talvikäytössä.


varmasti voi joitain ongelmia olla jos ei huollto tuota ja käytä jäänestoa talvisin. Samoiten jos ei ole tai ei tyhjennä vedenerotinta. Muuten en jaksa uskoa tuossa olevan ongelmia, miksi noita muuten olisi rekoissa ja raskaassakalustossa niin paljon.

En ole vielä hirveästä ilmatyyny asiaan perehtynyt, mutta uskon senkin ajan tulevan.


En minäkään, mitähän GP:n huoto-ohjelma sanoo jääneston lisäyksestä ja vedenerottimen tyhjennyksestä paineilmajärjestelmässä :shock:

Jotenkin vaan alkaa tuntua nykyisellä auton kehityksellä että kun ottaisi vaikka jonkun 70-luvun perusjenkin ja vähän parantelis sitä nykyaikaan, vaikka ilmajousilla :mrgreen: vois päästä pidemmälle kuin jollain nykyajan 1.0 Ököboots rimpulalla.

Kirjoittaja:  Huikko [ 29.11.2014 04:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Grand Picasso

Ajelin 70-luvun perusjenkillä 8 vuotta. Ainoa isompi vika oli polttoaineenkulutus. Tosin koska muuten auto oli pomminvarma, niin mieli keskittyi bensanhintaan ihan suotta.
1995-mallisella STS sevillellä oli myös hyvin vähän ongelmia. Iskunvaimentimien vaihto eteen ja sopeutus (sähköiset) oli isoin menoerä.

Amerikkalainen auto on paljon mainettaan parempi. Jenkkiautoilijassa ja sitikkähörhössä on paljon samaa. Molemmat arvostavat mukavuutta. Ihmettelen aina välillä miksei iso C myynyt jenkeissä paremmin. Ehkä hyvien automaattiaskien puute?

Automaattilaatikon amerikanjenkki osaa tehdä.

Saksalaisiin alkaa usko mennä. 10kpl omistaneena voin sanoa, että kokeiltu on kaikenlaista.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/