Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Autokauppiaan palvelu
ViestiLähetetty: 05.08.2009 05:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 941
Paikkakunta: vihti
Noin vuosi sitten ostettiin ihan kaupasta auto ja palvelu oli erinomaista, eikä loppunut siihen.Pullakahveet saa aina poiketessa jos liikkuu sielläpäin.Kauppias soitteli jälkeenpäin ja kyseli tyytyväisyyttä autoon ja kuulumisia. Soitti vielä eilen ja kyseli tyytyväisyyttä autoo ja muut asiat ja pyysi kahveelle aina ohikulkiessa. Hän tietää varsin hyvin, että emme ole aikoneet vaihtaa tätä koskaan, sillä tämä on meidän harrasteauto.Eli palveluahan tämä on paremmasta päästä. :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Autokauppiaan palvelu
ViestiLähetetty: 05.08.2009 07:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
Tuohan on juuri sitä Citroenin uuden "politiikan" mukaista palvelua, jota tämän meneillään olevan uudistuksen myötä luvattiin, samalla kun logo ja myymälöiden ilme uudistettiin...

lupaukset oli aika kovia, ja pitää vain toivoa, että niistä pidetään kiinni, kaikissa palvelupisteissä.



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Autokauppiaan palvelu
ViestiLähetetty: 05.08.2009 07:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
löytyipä tuulilasin sivuilta helmikuulta tämmöinen:

"Citroën uusii logonsa ja antaa palvelulupauksia (Kirjoittettu 6.2.2009) Citroën haluaa vahvistaa tuotemerkkinsä asemaa kaikkialla maailmassa täynnistämällä palvelujaan koskevan ohjelman. Myös merkin logo uudistuu. Ja tietysti myös automallistoa jatkuvasti uudistetaan.
Ranskalainen Andre Citroën perusti merkin 90 vuotta sitten. Nyt Citroën on kertonut haluavansa vahvistaa merkin kaikkialla maailmassa. Ratkaisevaa on asiakkaan kokemus merkistä ja sen tarjoamista palveluista. Siksi Citroën on kertonut verkoston tarjoamia palveluja koskevat asiakkailleen antamat lupaukset. Samalla myös merkin symbolia, logomerkkiä on muutettu. Tuotteita ja uusia malleja kehitetään koko ajan.

Automarkkinoiden vaikea tilanne pakottaa autonvalmistajan kiinnittämään huomiota myös palveluverkostoon. Näkökulma laajenee autotehtaasta silloin paljon laajemmaksi. Citroen kertoo, että toteuttaneensa jo kymmenen vuoden ajan Citroënin ja Peugeotin tuotantolaitoksilla sisäistä palvelua koskevien lupausten ja toimintatapojen avulla. Nyt toimintatapa halutaan laajentaa automerkin myymälöihin ja huoltopisteisiin.

Palvelu on aineeton hyödyke. Sen laadun kokee aina asiakas. Globaalina merkkinä Citroën haluaa, että merkki sijoittuu asiakkaiden arvioimana myynnin ja huollon palvelissa kullakin markkina-alueella viiden parhaan merkin joukkoon.

Mutta mitä erinomainen palvelu käytännössä tarkoittaa?

Monet autojen valmistajat puhuvat palveluista ja niiden laadusta. Muista poiketen Citroën on julkistanut yhdeksän asiakkaille annettavaa lupausta sekä myyntipalvelujen että huoltopalvelujen alueella.

Citroën haluaa, että sen jälleenmyyjäyritysten tarjoama palvelu on erinomaista kaikissa olosuhteissa olipa sitten kyse automyynnin tai huollon palveluista. Asiakkaan ei tarvitse odottaa palvelua saadakseen. Asiakkaan tulee saada ksymyksiin on nopea ja selkeä vastaus. Palvelun tulee olla persoonallista. Mutta mitä se tarkoittaa?

Citroën-organisaatiossa työskentelevien on yllettävä sekä myynin että huoltopalvelujen alueella seuraavien lupausten täyttymiseen:

Myyntipalveluja koskevat lupaukset:

1. Asiakasta tullaan tervehtimään kolmen minuutin sisällä.
2. Internetissä esitettyihin kysymyksiin vastataan 24 tunnin sisällä.
3. Asiakkaan tarpeet tunnistetaan selkeästi. Hänelle parhaiten sopivat tuotteet ja palvelut esitellään systemaattisesti.
4. Asiakkaalle tarjotaan pyytämättä ja systemaattisesti koeajomahdollisuus.
5. Asiakkaalle annetaan asultaan yhtenäinen hänelle räätälöity myyntitarjous tai esitäytetty tilauslomake.
6. Myyjä kiittää asiakasta, saattaa hänet ovelle ja toivottaa hyvää päivänjakoa.
7. Asiakkaalle annetaan luotettava tieto auton toimitusajankohdasta, ja jos siinä tapahtuu muutoksia, asiasta välittömästi ilmoitetaan asiakkaalle.
8. Auto toimitetaan asiakkaalle virheettömänä ja siten, että se vastaa kaikin osin tilausta. ja asiakasta opastetaan uuden auton käyttämiseen.
9. Asiakkaan ollaan yhteydessä viimeistään viiden päivän kuluttua uuden auton luovuttamisesta ja varmistetaan hänen tyytyväisyytensä.


Huollon palveluja koskevat lupaukset



1. Asiakas toivotetaan tervetulleeksi korjaamolle täsmälleen ajankohtana, joksi huolto on sovittu.
2. Työn vastaanotto ja työn luovutus tehdään asiakkaan läsnä ollessa.
3. Asiakas on läsnä, kun auto tarkastetaan ennen työn aloittamista.
4. Asiakkaalle selvitetään työvaiheet ja annetaan arvio työn kestosta.
5. Asiakkaalle annetaan luotettava aikataulu työn kestovaiheista ja valmistumisesta. Jos aikataulussa tapahtuu muutoksia, niistä kerrotaan välittömästi asiakkaalle.
6. Työ tehdään täsmälleen sovitulla tavalla.
7. Asiakas saa selvityksen tehdyistä töistä ja eritellyn laskun.
8. Asiakasta opastetaan auton käyttöön ja ylläpitoon liittyvissä asioissa sekä ennakoitavista huoltotarpeista.
9. Asiakkaaseen ollaan yhteydessä viiden päivän sisällä huolto-ja tai korjaamopalvelun valmistumisen jälkeen asiakkaan tyytyväisyyden varmistamiseksi.



Citroënin tavoitteena on kehittää palveluverkostostaan standardien asettaja. Siksi toimintaa mitataan jatkuvasti. Tavoitteena on kuulua useita merkkejä kattavissa riippumattomissa tutkimuksissa viiden palvelultaan parhaan merkin joukkoon. Tällaisia riippumattomia mittauksia ovat monissa maissa J. D. Powerin tyytyväisyysmittaukset ja Suomessa Tuulilasin Merkkien Merkki.

Citroënin uudistusohjelma murentaa pysähtyneisyyden tilaa Suomessakin

Citroën haluaa avata oven uuteen tekniseen ulottuvuuteen. Samalla Citroën aikoo yhä vakavammin pyrkiä avaamaan oven myös uusille ja uudenlaisille asiakkaille. Autoteollisuutta ja autokauppaa vaivannut jähmettymisen aika on Citroënin kohdalla ohi. Valmistajan brändiä ohjataan käsitteellä ”Créative technologie”.

Uusia ja yllättäviäkin ratkaisuja

Citroën haluaa kohdata muuttuvan maailman haasteet tarjoamalla yllättäviäkin ratkaisuja.

Citroënin tuotanto kunnioittaa tulevaisuudessa kolmea pääasiaa: ilmastoa, energiaa ja yksilöllisiä valintoja. Ihmisillä tulee aina olemaan tarve liikkua, ja autot tulevat erilaisina kehitysasteina takaamaan aina ihmisten yksilöllisen liikkumisen.

Käytännöllisimmillään autolla liikkuva ihminen tarvitsee ympärilleen turvalliset kuoret ja energiataloudellisen voimanlähteen. Tähän perustarpeeseen Citroën tulee tarttumaan ympäristön ja ihmisen ehdoilla.

Sama kunnianhimolla halutaan ulottaa niiden ihmisten palvelemiseen, jotka haluavat liikkumiseltaan enemmän mukavuutta ja yksilöllisyyttä. Eikä ympäristöä tule silloionkaan unohtaa. Mittavalla toimintatapamuutoksella Citroën murentaa autokauppaa yleensäkin vaivanneen pysähtyneisyyden tilan.

Suomen jälleenmyyjäverkoston ilme uusitaan

Suomen Citroënin jälleenmyyjäverkko tulee siirtymään uuteen ilmeeseen täydellisesti vuoden 2011 loppuun mennessä. Vuosi 2009 tulee olemaan autokaupalle vaativa myös Suomessa. Siksi uusi toimintatapa ajetaan sisään seuraavien kolmen vuoden aikana.

Mittavaa uudistusta voi monen mielestä olla vaikea perustella taloudellisesti vaativina aikoina. Auto-Bon Oy:n toimitusjohtaja Lasse Ahlstedt toteaa : ” Citroën on herännyt muuttuvan maailman vaatimuksiin jo aikaisemmin. Nykyistä uudistusta, jota voisi sanoa merkittäväksi elämäntavan uudistukseksi, on valmisteltu yli kaksi vuotta. Eli ei siis ole kyse mistään hetken päähänpistosta".

"Citroënilla on perinteisesti kunnioitettu ihmistä suunnittelun lähtökohtana. Citroënin historiallinen uudistusmielisyys ja ennakkoluulottomuus velvoittaa sitä miettimään ihmisen tulevaisuutta ja ihmisten muuttuvia arvoja. Citroën on ennenkin pystynyt muuttamaan pehmeät arvot kannattavaksi liiketoiminnaksi. ".

"Kun Citroënilla nyt sanotaan, että on tullut aika avata ovi uuteen tulevaisuuteen, niin se todella tarkoittaa sitä. Haluamme avata myymälämme kohtaamaan ihmisten oikeat tarpeet ja arvot. Muutaman vuoden kuluttua ihmiset hymyilevät tyytyväisyydestä saamistaan ratkaisuista ja palvelusta, jonka Citroënin uusi autokauppamaailma heille antaa ”.



Jorma Viitanen; tiedot Citroen UK"



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Autokauppiaan palvelu
ViestiLähetetty: 05.08.2009 09:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Tässä mallia autokauppaan:
http://www.crap.fi/?i=7074
:lol:



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Autokauppiaan palvelu
ViestiLähetetty: 05.08.2009 09:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
svc kirjoitti:
Tässä mallia autokauppaan:
http://www.crap.fi/?i=7074
:lol:


No kaveria ilmiselvästi harmittaa kun se ei pääse asiakaspintaan palvelua antamaan :D



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Autokauppiaan palvelu
ViestiLähetetty: 05.08.2009 09:32 
Putkimies22 kirjoitti:
svc kirjoitti:
Tässä mallia autokauppaan:
http://www.crap.fi/?i=7074
:lol:


No kaveria ilmiselvästi harmittaa kun se ei pääse asiakaspintaan palvelua antamaan :D

No voi voi sentään, kyllä siinä nyt pientä kauppiasta harmittaa. :mrgreen:


   
 
 Viestin otsikko: Re: Autokauppiaan palvelu
ViestiLähetetty: 05.08.2009 09:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 683
Paikkakunta: KUOPIO
"Vanhan politiikan" mukaista palvelua sai täällä Kuopiossa ainakin vielä vuosi sitten, kun ostattelin paikallisen Citikka-dealerin vaihtoautopuolelta Pikatsua:
-sähköpostitiedusteluun ei vastattu ollenkaan (tai ei ainakaan vielä ole vastattu)
-puhelimella ei meinannut saada kiinni ketään
-kun sai, ei meinannut löytyä ketään, joka olisi ao. autosta tiennyt
-kun löytyi, niin ei ollut auto paikalla, mutta luvattiin seuraavaksi päiväksi tutustumista varten
-varmuudeksi soitin seuraavana päivänä; eihän se auto ollut siellä mutta luvattiin selvittää asia ja soittaa
-kun ei soitettu, soitin itse, jolloin nolona kerrottiin,että se on nyt itse asiassa yhden myyjän yksityisajoissa viikon päivät mutta luvattiin soittaa seuraavalla viikolla
-kun ei soitettu seuraavalla viikolla (eikä ikinä), hermostuin jo :!: sen verran, että menin sitten ostamaan naapurikaupungista toisen Pikatsun, jolla nyt rva ajelee

-Niille, jotka tietävät, että Kuopiossa on kaksi Citikka-kauppiasta kerron, että en tietenkään näin julkisesti nimellä ketään solvaa, mutta jostain syystä asiointini nykyään on keskittynyt Autosompaan....



Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Autokauppiaan palvelu
ViestiLähetetty: 05.08.2009 10:17 

Viestit: 424
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
Eipä ollut ainut asia mikä siinä merkkiliikkeessä kangertaa,itsekin siellä sopivan C5 löysin,puolituntia juoksin ylä ja alakerran väliä etsien myyjää...mutta ei siellä niitä ollut vaikka listan mukaan 9 myyjää siellä on palkkalistoilla...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Autokauppiaan palvelu
ViestiLähetetty: 05.08.2009 10:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 294
Putkimies22 kirjoitti:
svc kirjoitti:
Tässä mallia autokauppaan:
http://www.crap.fi/?i=7074
:lol:


No kaveria ilmiselvästi harmittaa kun se ei pääse asiakaspintaan palvelua antamaan :D


http://crap.teurasporsaat.org/?i=4973

Tää on kaunistelematon täsmällisellä "asiakasstrategialla". :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Autokauppiaan palvelu
ViestiLähetetty: 05.08.2009 10:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Just paloi hermo Rekaraan :evil: Vikakodi piti lukea kun oli huollossa, ei mainintaa kuitissa, noudettaessa ei ollut työnjohtaja tavattavissa. Nyt jätin kolmannen kerran soittopyynnön asiasta. Ja nainen toisessa päässä vain vastaa ettei hän voi asialle mitään :evil:



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Autokauppiaan palvelu
ViestiLähetetty: 05.08.2009 11:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 294
Viimeisen vuoden aikana olen saanut varsin hyvää palvelua autoliikkeissä, ainakin kun olen uusista autoista ollut kiinnostunut. Lieneekö lamanpoikanen syynä? Yksi asia kuitenkin jurppii.

Mikä siinnä on, että koskaan ei ole mahdollisuutta koeajaa just sitä sun haluamaas versiota autosta, joka vielä yleensä on se "volyymimalli". Jos haet vaikka pari litraista dieseliä manuaalilla perusvarustein, niin tyrkyllä on sitten bensa V6 automaatti nahkasisustalla ja kaikilla mahdollisilla hilavitkuttimilla. Mutta myyjän mukaanhan se on melkein sama. :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Autokauppiaan palvelu
ViestiLähetetty: 05.08.2009 11:54 

Viestit: 1496
Jallu kirjoitti:
Viimeisen vuoden aikana olen saanut varsin hyvää palvelua autoliikkeissä, ainakin kun olen uusista autoista ollut kiinnostunut. Lieneekö lamanpoikanen syynä? Yksi asia kuitenkin jurppii.

Mikä siinnä on, että koskaan ei ole mahdollisuutta koeajaa just sitä sun haluamaas versiota autosta, joka vielä yleensä on se "volyymimalli". Jos haet vaikka pari litraista dieseliä manuaalilla perusvarustein, niin tyrkyllä on sitten bensa V6 automaatti nahkasisustalla ja kaikilla mahdollisilla hilavitkuttimilla. Mutta myyjän mukaanhan se on melkein sama. :mrgreen:


Tuo on ihan sama asia kuin, jos menee ostamaan elektroniikkaliikkeestä mitä tahansa kodinkonetta, puhelinta, telkkaria, digiboksia tai mitä muuta konetta tahansa niin myyjällä itsellään tai jollain sen kaverilla on just samanlainen ja se on kuulema hyvä :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Autokauppiaan palvelu
ViestiLähetetty: 05.08.2009 12:34 
Tirehtööri kirjoitti:
Tuo on ihan sama asia kuin, jos menee ostamaan elektroniikkaliikkeestä mitä tahansa kodinkonetta, puhelinta, telkkaria, digiboksia tai mitä muuta konetta tahansa niin myyjällä itsellään tai jollain sen kaverilla on just samanlainen ja se on kuulema hyvä :D

Tuo on kyllä niin totta! :lol:


   
 
 Viestin otsikko: Re: Autokauppiaan palvelu
ViestiLähetetty: 05.08.2009 13:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Mä kyllä sain tosta Kuopion "toisesta" Citroen-liikkeestä ihan hyvää palvelua kun 2v sitten ton Xantian ostin. Mut kai ne palveli hyvin siksi et halusivat päästä "ongelmajätteestä" eroon ja mä olin heti kielipitkällä kyselemässä kun auto oli liikkeeseen vaihdossa tullut... :roll:



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Autokauppiaan palvelu
ViestiLähetetty: 05.08.2009 13:41 

Viestit: 1496
Taitaa mennä savolaisten keskusteluksi tämä nyt, mutta noista Kuopion Citroën myyjistä. Minä olen asioinut molemmissa liikkeissä lähinnä auton korjauksen tai varaosien oston merkeissä. Samantasoista on ollut palvelu, mutta itse pidän myös tuosta Autosomman tyylistä enemmän. Toisaalta taas vaihtoautojen katsojalle siellä toisessa paikassa, jonka nimeä ei täällä saa sanoa, on paremmat ja hulppeammat tilat.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 15 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: pvalila ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: