Tuttua huttua sitikoissa, kumiratti on kulunut karheaksi ja tahmeaksi.
Kyllästyin Jumpyssa paksuun ratinsuojaan ja nyt aion yrittää ratin pinnan ehostusta.
Ajattelin karhentaa rattia lisää ja hyvän puhdistuksen jälkeen vetää siihen mustaa Maston Rubber Comp-sprayta. En tiedä miten pysyy, sileältä pinnalta tuo irtoaa nyppimällä kalvona jälkiä jättämättä. Luulisi silti olevan jonkin verran kulutusta kestävää kun sitä esim. vanteisiin suositellaan käytettäväksi...
Ratin huokosiin se varmaan tarttuu hyvin ja tarpeeksi monta kerrosta vetämällä saa sileän pinnan. Mutta pitäisikö käyttää jotain pohjustusainetta?
Olisiko parempi vaihtoehto joku elastinen maali? Rubber Compia näyttäisi olevan tarjolla myös pensselöitävänä versiona. Plastidip kai on vastaavaa?
Vetääkö maalien liuottimet vaan ratin entistä karmeampaan kuntoon?

edit: Tässä samansuuntainen temppu. Tekijä käytti jonkinlaista vinyylimaalia.
Motonetistä löytyisi jotain vastaavaa.
Kyllähän keskiössä kestää mikä vaan, mutta miten on kehän laita? Plastidippiä kyllä
mainostetaan rattien ja työkalujen kahvojen kunnostukseen...
http://www.superstreetonline.com/how-to/interior-electrical/1311-steering-wheel-restoration/