Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Citroen C6 bensa-todellinen hinta? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=20400 |
Sivu 1/3 |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 10.03.2015 23:46 ] |
Viestin otsikko: | Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
Tästä aiheesta on puhuttu kerta toisensa jälkeen. Yleensä olen itse esittänyt näkemykseni näiden C6-kulkineiden hinnoista, ja oman 2010 C6 240 HDI:ni lopullisesta myyntihinnasta nähdään että esittämäni taulukot ovat oikeansuuntaisia. Omani myin tietysti "pilahintaan" ja rajusti tappiolla; siksi toki tässä pitää muistaa että näitä baltian autoja "pelätään" kuten tuolla varsinaisessa c6-threadissasi mainitsin. Nyt on kuitenkin taas mielenkiintoinen tilanne käsissä. Minulle tyrkytetään täällä 2007-vuosimallin (kuitenkin sähköratitonta) exclusive-bensa-V6:sta jossa sanoman mukaan todelliset kilometrit alle 65.000 ja merkkiliikkeen huoltokirja löytyy kaikkine lippuineen ja lappuineen. Oletetaan nyt hetkeksi että parametrit pitävät paikkansa (josta tietenkin varmistuisin melko tarkastikin ennen ostoa). Mikä olisi tuollaisen laitteen käypä (suomi-veroton) hinta? Arvelen, että "tavalliselle" suomalaisella ostajalle se voisi olla haarukassa 9000-11000 euroa, mutta nyt kun kyseessä on "baltiassa seikkaillut" auto, niin liekö sitäkään. Mitä mieltä ollaan? |
Kirjoittaja: | xanpoke [ 11.03.2015 00:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
"Tavalliselle" suomalaiselle ostajalle auton, myös Baltiaa kiertäneen C6:n hinta sisältäen Suomi-lisän, on tarkalleen se mihin myyjä ja ostaja neuvottelussaan päätyvät. Taulukot eivät siinä asiassa paljonkaan paina, vielä vähemmän parametrit. ![]() |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 11.03.2015 01:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
Niinhän se tietysti on. Toisaalta ilmeisesti bensa-v6:lla saa maksaa kovemmat prosentuaaliset verot Suomeen kuin diisseli-kalisijoilla. Se on tullut selväksi että yli 100.000 km ajettujen C6:ten kansainvälinen markkina on seis, varsinkin pre-facelift-malleille. Esimerkiksi Puolasta saa niitä muutamalla tonnilla, samaten kuin ranskasta. Hyvä CX on ilman muuta kalliimpi kuin kohtuullinen C6. Pienten kilometrien C6:sia sen sijaan vielä etsitään. Tässä esim 80.000 km on aivan eri asia kuin 40.000 km. Vaikka täällä niitä "kilometrien ostajia" vähätellään, todellisessa myyntitilanteessa ostaja katsoo ihan eri silmällä 40.000 ajettua kuin 65.000 ajettua, noin esimerkiksi. Jos se minun 2010:ni olisi ollut 70.000 ajettu niin myymättä olisi vieläkin. Mutta 46.000 km, nam, se on jo jotain... |
Kirjoittaja: | Plagu [ 11.03.2015 11:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
jekkeri tuotko mulle puolasta sellasen muutaman tonnin 100tkm ajetun c6:n, maksan toki noutokulut, ja vähän olut rahaakin. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 11.03.2015 12:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
Todellisia hintojakin on monenlaisia: arvioita ja toteutuneita. Jos oikein muistan, niin Jekkeri arvioi taulukossaan suomalaiset niin töpöiksi autonostajiksi että heille todellinen arvioitu hinta vähän ajetusta Diesel C6:sta olisi ollut (veroton) 24000 €, kun itäblokeissa saman hinta olisi ollut 17000 € - silti ihan lopussa hän kertoo saaneensa suomalaiselta siitä 15000 €? (Eli tuolla mittapuulla tavalliset suomalaisetkin ovat taitavampia ostajia kuin virolaiset asiantuntijat?) No mikä sitten on vähän ajetun bensa C6:n oikea veroton arvo Suomessa: aika isoon haarukkaan saa siinäkin varautua (ja ehkä pidempään myyntiaikaankin) - noiden isojen bensa-autojen ostajia ei välttämättä heti jonoiksi asti löydy - tilanne saattaa toki vähän muuttuakin kun käytettyjen CO2-veron tilanne selkiytyy oikeuden linjauksien jäljiltä. |
Kirjoittaja: | Akaile [ 11.03.2015 12:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
...jotenkin näistä C6 ja Tesla-keskusteluista tulee tämä mieleen: http://gooby.naurunappula.com/org/94/f3 ... 878601.gif Oikeastaan vähän tähän liittyen haastan Jekkerin toteuttamaan omaa saarnaansa; hae halpa C6 ja totea rehellisesti sen plussat ja miinukset. Edellisen hintakeskustelun vedit ihan plörinäksi hakemalla huomattavasti kalliimman yksilön kuin mistä aluksi puhuit. |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 11.03.2015 17:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
Plagu kirjoitti: jekkeri tuotko mulle puolasta sellasen muutaman tonnin 100tkm ajetun c6:n, maksan toki noutokulut, ja vähän olut rahaakin. YLI 100.000 ajetun. Kelpaako tämä, on lähempänä, uskon että lähtee noin 3600:lla eurolla. Liettuassa tulee silloin tällöin käyntiä, tämmöinen kulkeutuisi vaivatta: http://auto.plius.lt/skelbimai/citroen- ... 65138.html |
Kirjoittaja: | P51 [ 12.03.2015 00:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
Ei kai "tavallista suomalaista ostajaa" ole olemassakaan c6:selle..?Auto jonka valmistus on lopetettu jo vuosia sitten,ei tavaratilaa käytännössä ollenkaan,huolto/korjauskulut kalliit,samoin osat..Suurelle osalle suomalaisista ei olisi tullut mieleenkään ostaa tuollaista,yksinkertaisesti jo sen epäkäytännöllisyyden takia..Eiköhän näitten ostajat ole menneet saman kaavan mukaan kuin cx ja xm aikoinaan..Ensimmäinen ostaja:(uutena) liisattu yritykselle,tai ostettu firmalle..(Arkkitehtitoimisto,asianajaja,lääkäri tms.) ![]() |
Kirjoittaja: | citrique [ 12.03.2015 01:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
P51: muuten ansiokasta kuvausta mutta tavaratilahan on kuitenkin 488litraa, ihan ok jos ei nyt mitään maajussiluokkaa..5-henkisen perheen matkatavarat mahtuu. Muistaakseni samat litrat ja vaakasuuntaiset mitat löytyy tosta vaimon A6 farkusta tavaratilaverhon tasaan kuormattuna. Ulkonäkö on makuasia mutta kyllä edelleen kuulee kommentteja auton tyylikkyydestä eli ei se nyt sekään ihan kaikille normisakemanneille jää...osat ei ainakaan enää ole c5X7:n hinnoittelusta kaukana jos ei kaikkea vehon tiskiltä hanki. Mutta joo, tavalliset ostajat menee tavallisia latuja ![]() |
Kirjoittaja: | P51 [ 12.03.2015 01:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
Joo..Kyllä minunkin mielestä tyylikäs. ![]() ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Xari [ 12.03.2015 14:31 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
Tuollainen 3600€ C6 olis sopiva harrasteauto millä vois ajaa kerran kuussa Jokikumpuun, olis paljon komeampi peruutella moisella tallista ulos kuin Beksillä, ei sillä oikein muuta käyttöä ole, pieni valmistusmäärä pitää harrastamisen jatkossakin riittävän haastavana, joku SM on projektinakin kalliimpi, ei kait toi ylläpidoltaan olis jotain SM hankalampi? Nykyverotus vaan estää moisen hankinnan harrasteautoksi, tai ainakaan itse en aio maksaa harrastuspelistä tonnitolkulla veroja. |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 12.03.2015 16:25 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
citrique kirjoitti: P51: muuten ansiokasta kuvausta mutta tavaratilahan on kuitenkin 488litraa, ihan ok jos ei nyt mitään maajussiluokkaa..5-henkisen perheen matkatavarat mahtuu. Muistaakseni samat litrat ja vaakasuuntaiset mitat löytyy tosta vaimon A6 farkusta tavaratilaverhon tasaan kuormattuna. Ulkonäkö on makuasia mutta kyllä edelleen kuulee kommentteja auton tyylikkyydestä eli ei se nyt sekään ihan kaikille normisakemanneille jää...osat ei ainakaan enää ole c5X7:n hinnoittelusta kaukana jos ei kaikkea vehon tiskiltä hanki. Mutta joo, tavalliset ostajat menee tavallisia latuja ![]() Kyllä C6:ssa on merkittävästi enemmän vikakohteita kuin C5:ssä. Esimerkiksi tuo AMVAR ja pyöräkohtaiset korkeusanturit, eri sähköboksien yhteistoiminta, ja painaahan autokin enemmän. Varaosat sinänsä eivät ole mahdottoman kalliita, mutta se moduulivimma vaivaa. Esimerkiksi jos kuskin istuinlämmittin lakkaa toimimasta, korjauskulu on 3000 euroa koska koko alatyyny pitää Citroenin mukaan vaihtaa jos näin käy. Noista etupään tuentojen ongelmista on jo puhuttu tarpeeksi. Mutta lisäksi vähän faktaa Virossa ajavista noin 25 C6:sta: Vehon mukaan käytännössä kaikkiin joilla on ajettu yli 80.000 km on vaihdettu laturi vähintään kerran. Karmittomat ikkunat rupeavat narisemaan/kolisemaan/kilisemään kilometreillä 100.000-> ja pelkät korjausmekanismit maksavat tonnin pintaan. Keskikonsolin(kyynärnojan alla) puhallin/läppäyhdistelmä narisee/vikisee/vinkuu kaikissa yli 100.000 ajetuissa ja palikat maksavat tonnin - sekä kestävät jälleen sen muutaman kymmenen tuhatta. Vaihdelaatikon solenoidiblokki (3000 eur) on vaihdettu yli puoleen täällä ajavista C6:sista - Vehon mukaan. Diisselikoneissa on monenlaisia ongelmia, mm. pikahehkut ja suuttimet ovat kulutustavaraa yllättävän pienilläkin kilometreillä. Diisselit myös täristävät koko ajan enemmän kilometrien kertyessä, 200.000 höylätty 2.7 vapisee jo siihen malliin että ratista ei kehtaa pitää kiinni kuin pakon edestä. Moottorin aktiivinen tuenta (se sähkökumityyny siellä) maksaa vaihtoineen tonnin pintaan ja kuluu ihmeen nopsaan - ja tärinä eikun lisääntyy. Laturin lisäksi apulaitteita, esim ohjaustehostimen pumppuja ja niitä kiristyspyöriä, kuluu pitemmällä kauppareissullakin yksi setti. Kuten olen jo aikaisemmin todennut, C6 on huonoiten kilometrejä kestävä iso sitikka koskaan, ainakin 60-luvulta alkaen. Siitä näkökulmasta on ymmärrettävää, että niitä todella pienten kilometrien C6:ia etsitään tietomiesten piirissä. Ne tosiostajat ovat lähes kaikki hakemassa alle 60.000, mieluummin alle 40.000 ajettuja yksilöitä. Miksi koskea yli 100.000 ajettuun yksilöön kun alle kympillä saa esim 50.000 ajetun 2007:kan? Sinänsä uskon että on C6-yksilöitä joissa esim vaihdelaatikon solenoidiblokkia tai laturia ei ole vaihdettu vielä 150.000 km:ssäkään. Tämä on toki myös käyttötavasta kiinni. Muutenkin C6:t ovat yllättävän yksilöllisiä, kaksi saman vuosimallin ja saman kilometrilukeman autoa voivat tuntua hyvin erilaisilta esim ohjauksen ja jousituksen sekä äänieristyksen suhteen vaikka mitään "vikaa" ei kummassakaan olisikaan. Mutta nyt puhutaankin siitä yleiskuvasta johon tulee varautua. |
Kirjoittaja: | Les Excentriques [ 12.03.2015 20:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
ds-jekkeri kirjoitti: Laturin lisäksi apulaitteita, esim ohjaustehostimen pumppuja ja niitä kiristyspyöriä, kuluu pitemmällä kauppareissullakin yksi setti. Ehkä joitain ostosmatkoja ei sitten kannatakaan tehdä C6:lla. ![]() |
Kirjoittaja: | Natero [ 12.03.2015 20:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
Tavaratila on kuutosessa naurettavan pieni. Kolmen ihmisen lomareissun tavarat saa juuri ahdettua sisään. Autoa ei tosin ole tarkoitettu perheautoksi, vaan valtio- ja yritysjohdon käyttöön. Salkku ja luottokortti sopii hyvin kyytiin. Minulla on ilmeisesti varsin poikkeuksellinen bensamoottorinen yksilö, koska sadantuhannen kilometrin matkalla alkaen 89000km lukemasta ei ole mennyt yhtään laturia, istuinlämmitintä, palloniveltä, vaihteiston hydrauliyksikköä tai ikkunamekanismia rikki. Alakääntölaakerit ja kaikki pyöränlaakerit, muutama hydrauliletku (osa takuuseen) startti ja mittaristo on uusittu. Etujousitolpat olivat lähellä mennä vaihtoon, mutta korjaantuivat jostain syystä ihan itsestään. Auto on ajoltaan aivan yhtä mukava, vakaa ja kolinaton, kuin 100000km aiemmin. Kilometrit näkyvät vain mittarissa. Kaikkein kummallisinta autossani on moottorin riittävä teho. Kylmänä bensaversio ei ohjelmallisista syistä ole mikään tykki, vaan vaatii määrätietoista polkemista. Lämpimällä moottorilla en voi suorituskyvystä valittaa. Jos myymään häntä ryhtyisin, olisi hinta lähempänä kahta, kuin yhtä kymppiä. Tähän kohtaan sitten hervotonta naurua... Pihasta löytyy myös C6 3.0 HDI, jonka ylivoimaisuudesta en ole lainkaan vakuuttunut. Vielä vähän edittiä: Sattumoisin minulla on myös 2.2 HDI C6 manuaali, joka on yllättävän pirteäkulkuinen. Kyllä silläkin muiden mukana liikenteessä pärjää. ds-jekkeri kirjoitti: citrique kirjoitti: P51: muuten ansiokasta kuvausta mutta tavaratilahan on kuitenkin 488litraa, ihan ok jos ei nyt mitään maajussiluokkaa..5-henkisen perheen matkatavarat mahtuu. Muistaakseni samat litrat ja vaakasuuntaiset mitat löytyy tosta vaimon A6 farkusta tavaratilaverhon tasaan kuormattuna. Ulkonäkö on makuasia mutta kyllä edelleen kuulee kommentteja auton tyylikkyydestä eli ei se nyt sekään ihan kaikille normisakemanneille jää...osat ei ainakaan enää ole c5X7:n hinnoittelusta kaukana jos ei kaikkea vehon tiskiltä hanki. Mutta joo, tavalliset ostajat menee tavallisia latuja ![]() Kyllä C6:ssa on merkittävästi enemmän vikakohteita kuin C5:ssä. Esimerkiksi tuo AMVAR ja pyöräkohtaiset korkeusanturit, eri sähköboksien yhteistoiminta, ja painaahan autokin enemmän. Varaosat sinänsä eivät ole mahdottoman kalliita, mutta se moduulivimma vaivaa. Esimerkiksi jos kuskin istuinlämmittin lakkaa toimimasta, korjauskulu on 3000 euroa koska koko alatyyny pitää Citroenin mukaan vaihtaa jos näin käy. Noista etupään tuentojen ongelmista on jo puhuttu tarpeeksi. Mutta lisäksi vähän faktaa Virossa ajavista noin 25 C6:sta: Vehon mukaan käytännössä kaikkiin joilla on ajettu yli 80.000 km on vaihdettu laturi vähintään kerran. Karmittomat ikkunat rupeavat narisemaan/kolisemaan/kilisemään kilometreillä 100.000-> ja pelkät korjausmekanismit maksavat tonnin pintaan. Keskikonsolin(kyynärnojan alla) puhallin/läppäyhdistelmä narisee/vikisee/vinkuu kaikissa yli 100.000 ajetuissa ja palikat maksavat tonnin - sekä kestävät jälleen sen muutaman kymmenen tuhatta. Vaihdelaatikon solenoidiblokki (3000 eur) on vaihdettu yli puoleen täällä ajavista C6:sista - Vehon mukaan. Diisselikoneissa on monenlaisia ongelmia, mm. pikahehkut ja suuttimet ovat kulutustavaraa yllättävän pienilläkin kilometreillä. Diisselit myös täristävät koko ajan enemmän kilometrien kertyessä, 200.000 höylätty 2.7 vapisee jo siihen malliin että ratista ei kehtaa pitää kiinni kuin pakon edestä. Moottorin aktiivinen tuenta (se sähkökumityyny siellä) maksaa vaihtoineen tonnin pintaan ja kuluu ihmeen nopsaan - ja tärinä eikun lisääntyy. Laturin lisäksi apulaitteita, esim ohjaustehostimen pumppuja ja niitä kiristyspyöriä, kuluu pitemmällä kauppareissullakin yksi setti. Kuten olen jo aikaisemmin todennut, C6 on huonoiten kilometrejä kestävä iso sitikka koskaan, ainakin 60-luvulta alkaen. Siitä näkökulmasta on ymmärrettävää, että niitä todella pienten kilometrien C6:ia etsitään tietomiesten piirissä. Ne tosiostajat ovat lähes kaikki hakemassa alle 60.000, mieluummin alle 40.000 ajettuja yksilöitä. Miksi koskea yli 100.000 ajettuun yksilöön kun alle kympillä saa esim 50.000 ajetun 2007:kan? Sinänsä uskon että on C6-yksilöitä joissa esim vaihdelaatikon solenoidiblokkia tai laturia ei ole vaihdettu vielä 150.000 km:ssäkään. Tämä on toki myös käyttötavasta kiinni. Muutenkin C6:t ovat yllättävän yksilöllisiä, kaksi saman vuosimallin ja saman kilometrilukeman autoa voivat tuntua hyvin erilaisilta esim ohjauksen ja jousituksen sekä äänieristyksen suhteen vaikka mitään "vikaa" ei kummassakaan olisikaan. Mutta nyt puhutaankin siitä yleiskuvasta johon tulee varautua. |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 12.03.2015 23:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
Natero kirjoitti: Minulla on ilmeisesti varsin poikkeuksellinen bensamoottorinen yksilö, koska sadantuhannen kilometrin matkalla alkaen 89000km lukemasta ei ole mennyt yhtään laturia... Ei välttämättä - minulla on vähän sellainenkin teoria, että nuo bensamallit kestäisivät paremmin kuin diissel-kalisijat. Miksi? Mitä jekkeri taas, ei kai vain... No, yksinkertaisesti siksi että se a) V6-bensamoottori itsessään on paljon yksinkertaisempi kuin ne huipputekniset diisselit hiukkassuodattimineen ja korkeapainepumppuineen, muita vikapaikkoja ei ole kuin ne puolat ja VVT-rattaat. Se on koeteltu bensakone joita on paljon käytetty ranskalaisissa. b) Se bensakone täristää paljon vähemmän - ja sillä taas on olennainen vaikutus apulaitteiden ja vaihdelaatikon kestoon. Väitän, että jopa istuinlämmittimen kestoon! c) Bensakoneen maksimivääntö on alle 70% siitä mitä jo se 2.7-kalinapesä vääntää = bensakone päästää vaihdelaatikon paljon helpommalla! Niin että minä kyllä uskon että bensakoneisella C6:lla ajaa pienemmillä huoltokuluilla ja vähäisemmillä vioilla kuin niillä diisseleillä. Toki vastaavasti menovettä kuluu "hieman" eri malliin. |
Kirjoittaja: | citrique [ 12.03.2015 23:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
Nyt en kyllä taas muista mikä on mr. Jekkerin syy veivata C6 halvimpia löytyviä hintoja yhä uudelleen...varsinkin jos on pätäkkää niin kuin ilmeisesti on.. ![]() Jos huoltokuluja miettii niin varmaan bensakone on yleisesti ottaen dieseliä halvempi valinta juuri edellä mainituista syistä, mutta dieseliä huolellisesti ylläpitäen homma kyllä pysyy jollain tapaa hallinnassa. Ylläpitoa nämä vaatii niinkuin isot citroenit aina on tehneet. |
Kirjoittaja: | Xari [ 13.03.2015 01:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
Kait tuolla nyt silti vois kerran kuussa Jokikumpuun ajella vaikka narisee ja kitisee joka puolelta, talvet pitää tallissa niin ei siinä perse jäädy vaikkei penkinlämmittimet toimi. |
Kirjoittaja: | Teuski [ 13.03.2015 07:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
Mutta onko noi "parin tonnin" kutoset sitten niitä länsi-euroopassa kolaroituja ja itäblokissa purkkapatenteilla eri romuista koottuja tukkukauppapommeja jotka ds-jekkeri on aiemmin tuonut esiin? Tai peräti varastettuja ja itämarkkinoille "pestyjä"? |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 13.03.2015 10:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
Teuski kirjoitti: Mutta onko noi "parin tonnin" kutoset sitten niitä länsi-euroopassa kolaroituja ja itäblokissa purkkapatenteilla eri romuista koottuja tukkukauppapommeja jotka ds-jekkeri on aiemmin tuonut esiin? Tai peräti varastettuja ja itämarkkinoille "pestyjä"? Jossain tapauksessa ovat, useimmiten eivät. Nimittäin niitä "autonrakentajia" ei luonnollisista syistä kiinnosta markkina jossa voi tehdä muutaman satasen voitot, enempää marginaaliahan ei parin tonnin autoissa siihen ole. He keskittyvät "korjaamaan" autoja joiden myyntihinta on luokassa 15-30 tuhatta euroa tai ylikin. Ja tämähän on ymmärrettävää, ei se autojen maalaaminen ja oikaiseminen jne liettuassakaan ilmaista ole. Liettuassa käydessä taannoin C6:sta hakemassa loin myös katsauksen paikallisiin suurimpiin autoliikkeisiin, mm. BRC autoon joka lienee Baltian suurimpia alallaan. Heidän pääkonttorillaan oli mielenkiintoinen valikoima esim. "korjattuja" GL-mersuja sekä yksi uudempi CL:kin joka oli selvästi "korjattu", kirsikkana päällä oli yksi varsin tuore Range Rover joka oli VIN-koodin mukaan oikeanpuoleisella ohjauksella varustettu, mutta niinpä vaan ratti oli vasemmalla. Niiden hinta oli yleisestä markkina-arvoa 30% alhaisempi jonka tulee tietysti heti herättää kysymyksiä. Myyjä oli avomielinen kyllä kertoessaan mitä millekin autolle oli tehty, esimerkiksi se CL oli kasattu kahdesta (peräkolaroituun oli vaihdettu koko perä). Ne parin tonnin kuutoset ovat autoja joita ei enää haluta juuri missään. Yli 100.000 ajetut C6:set ovat juuri tällaisia. Niihin ei juuri sivitys-eurooppalainen enää koske. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 13.03.2015 11:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
ds-jekkeri kirjoitti: ... Ne parin tonnin kuutoset ovat autoja joita ei enää haluta juuri missään. Yli 100.000 ajetut C6:set ovat juuri tällaisia. Niihin ei juuri sivitys-eurooppalainen enää koske. Totuus muuttuu kovin toisenlaiseksi, jos joka luvun kertoo (tai jakaa) kahdella, eli Ranskassa (jossa C6:ia on tarjolla kohtuulisesti) tuolla parilla tonnilla saa ehkä parisataa tuhatta ajetun C3:n, samoilla totuuskertoimilla määritellen: Jaguar XJ on 2,5 m pitkä, 100 hevosvoiman auto ja painaa 3000 kg Ranskassakin varmaan barbaarit ostaa autoja, mutta kauppa käy silti enemmänkin ajetuilla C6:lla: http://www.lacentrale.fr/listing_auto.p ... &modele=C6 Kallishan tuo C6 ei silti toki ole vaan arvoaan pudottaa nopeasti. Mutta koitapa laittaa tuonne (tai nettiautoon, mobileen tms.) joukkoon (tai vähän alle 200000) yli 100000km ajettu parin tonnin C6 ja raportoi sitten eikö kukaan tosiaan halua ostaa... (Minusta suurempi ongelma näyttää olevan ettei kukaan halua myydä parin tonnin kutosia) |
Kirjoittaja: | Xari [ 13.03.2015 13:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
Tuossa olis yks alle 4000€, yksi 350tkm ajettu osui pikavilkaisulla silmiin vähän halvemmallakin. http://www.leboncoin.fr/voitures/778683390.htm?ca=1_s Valmis harrasteauto, projektin hinnalla, ei tarvitse maalailla, purkaa osiksi eikä tehdä viikkotolkulla peltitöitä, tosin jossain vaiheessa tuosta tulee trailerilla siirreltävä näyttelyesine ![]() Täkäläinen viranomainen ja pussihousujärjestö kun ei vaan ymmärrä ollenkaan moista harrasteautoa, uustuotanto-osista tehty T-Ford jossa on alkuperäistä yks poljin kyllä kelpaa ![]() |
Kirjoittaja: | Natero [ 13.03.2015 20:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
Voi helkkari sentään, kuinka upea värimaailma! http://www.leboncoin.fr/voitures/778683390.htm?ca=1_s Valitettavasti väärä moottori. 2.7 HDI on valitettavasti täysin katastrofaalinen pata, kuten todennäköisesti myös 3.0 HDI. V6 HDI:tä katsellessa ja tutkiessa tulee väkisinkin mieleen kysymys: mitähän ne inssinöörit ovat päissään miettineet? Hieno ja suorituskykyinen insinööritaidon mestarinäyte se on toimiessaan, mutta huoltamisen ja korjaamisen kannalta kammottava risukasa. Suuri osa suomalaisista autokorjaamoista kieltäytyy ko. moottorin korjaamisesta. Joitain hulluja sentään löytyy... |
Kirjoittaja: | Natero [ 13.03.2015 20:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
Asiasta kolmanteen: Jekkerin ilmeisesti ihan oikeasti Suomeen myymä vanha C6 maksanee Suomessa verotettuna ja varusteltuna ostajalle jotakuinkuin kolkytdonaa? |
Kirjoittaja: | Plagu [ 13.03.2015 21:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
Juu tuo 2.7 on aivan kaamea pösönkin rattiin kun hyppää niin joka kerta pelottaa että mäntä tulee tulipellistä läpi ![]() kilsojakin tuli just päälle tuo maagiset 200000 niin tärisee siihen malliin että jos paikkoja hampaissa olisi niin tippuisivat pois ![]() |
Kirjoittaja: | Natero [ 13.03.2015 22:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroen C6 bensa-todellinen hinta? |
Plagu kirjoitti: Juu tuo 2.7 on aivan kaamea pösönkin rattiin kun hyppää niin joka kerta pelottaa että mäntä tulee tulipellistä läpi ![]() kilsojakin tuli just päälle tuo maagiset 200000 niin tärisee siihen malliin että jos paikkoja hampaissa olisi niin tippuisivat pois ![]() Plagu: Mistä tiesit kauhukuvani syntyneen juuri P 607 2.7 HDI:n vuoksi? Meedio vai selvänänäkijä? Kaverin n.200000km ajettu facelift 2.7 HDI heitti ruosteiset jäähdytysnesteensä komeasti kankaalle ja korjaus maksanee useamman tonnin. Kävin katsomassa irroitettua, osin purettua moottoria ja voin sanoa: huhuhuh! Melkoisia mestareita ovat, jos sen vielä kasaan laittavat. Harmi, ettei tänne saa laitettua (kauhu)kuvia. |
Sivu 1/3 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |